Gå til innhold

Foto

Hva har du gjort med Chevyen din i dag?

• Please log in to reply
7333 replies to this topic

#3601 Skt

Skt

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 05 June 2011 - 20:14

QUOTE(Chevy-LPG @ 5 Jun 2011, 13:15) <{POST_SNAPBACK}>
Telenor - har et som gir meg 500 mb i måneden for en 90 kr. Har pr i dag ikke brukt opp dette. Bruer også smarttelefonen på det samme. Unngår bevist å laste filmer, musikk etc. Når jeg henter mail så tar jeg ned kun en maksgrense pr mail, så hvis den er av interesse så henter jeg ned resten. Ungene er også en del på nett når vi kjører, ipod og smarttelefon der også.

På en del forum jeg er på bruker jeg programmet tapatalk, noe som kun laster tekst i hovedsak.

OK bruker du iphone til å dele internett da eller har du en router eller noe annet fra telenor? Kan du bruke det i sverige også evt lik pris norden?
Jeg har vurdert ICE da det er lik pris i norge sverige og danmark, men funker greit bare med iphone føreløpig og evt kontantkort fra det ferieland jeg er jo alltid billigere enn norske abonnement uansett dessverre.

#3602 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 05 June 2011 - 20:47

QUOTE(Skt @ 5 Jun 2011, 21:14) <{POST_SNAPBACK}>
OK bruker du iphone til å dele internett da eller har du en router eller noe annet fra telenor? Kan du bruke det i sverige også evt lik pris norden?
Jeg har vurdert ICE da det er lik pris i norge sverige og danmark, men funker greit bare med iphone føreløpig og evt kontantkort fra det ferieland jeg er jo alltid billigere enn norske abonnement uansett dessverre.

Jeg har ikke brukt det i utlandet. Har muligheten til dele nett med min HTC desire, men bruker en ren 3G router. Du får de til greie priser på ebay.
Kontantkort i Norge koster datatrafikk maks 10kr pr dag. Mulig det er noe tilsvarende i andre land også.

Ice vet jeg flere bruker som har fritidsboliger i Sverige.

#3603 Sotengel

Sotengel

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 428 Innlegg:
  • Sted:Hof i Hedmark
  • Mine Kjøretøy:
    01 Volvo v70 2.4s
    01 Volvo s60 turbo.
    97/99 Chevrolet Tahoe 6,5td SOLGT

Posted 05 June 2011 - 21:20

Ice funker helt fint det, men kjøp for gudskyld wlan routeren den har batteri som går i ca 4 timer og det følger med lader som man kan stappe inni 12v utaket på bilen og man kan montere en extra anntenne på den der det er særdeles dårlig forhold. Ice bruker det gammle nmt 450 mobilnettet som fungerte stort sett over allt.Prisen for bruk er lik i hele norden.

I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.

#3604 Silver@do

Silver@do

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:
  • Sted:Bodø/Meløy
  • Interesser:Alt som har mæ bil å jær.
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    2001 Chevy Silverado 2500HD Duramax (bruksbil)
    2007 Mercedes-Benz E200K (også bruksbil)
    1970 Cadillac Deville 472 4dht (cruser)
    2005 Ski-Doo Summit 1000 (leketøy)
  • Klubb:Amcar og NAF

Posted 06 June 2011 - 19:22

Montert ny vindusheis på Silveradoen biggrin.gif Bare elsker hvordan GM har klart å lage det så enkelt at man kan gjøre det på 40 minutter uten hjelp tongue.gif tongue.gif
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#3605 tictor

tictor

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Sted:Saltdal
  • Mine Kjøretøy:
    84 Pajero
    07 Yamaha apex turbo
    01 Chevy Tahoe

Posted 06 June 2011 - 19:39

Satt i orange parklyspærer smile.gif

#3606 pajeroturbo

pajeroturbo

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:
  • Sted:fredrikstad
  • Mine Kjøretøy:
    1999 subb.

Posted 08 June 2011 - 09:37

montert winch smile.gif

#3607 Skt

Skt

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 08 June 2011 - 10:18

QUOTE(Chevy-LPG @ 5 Jun 2011, 21:47) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har ikke brukt det i utlandet. Har muligheten til dele nett med min HTC desire, men bruker en ren 3G router. Du får de til greie priser på ebay.
Kontantkort i Norge koster datatrafikk maks 10kr pr dag. Mulig det er noe tilsvarende i andre land også.

Ice vet jeg flere bruker som har fritidsboliger i Sverige.

Hei igjen Chevy-LPG
Den 3g routeren har den simkort? Og evt hvilket abonnement bruker du da?
Hvilke kontantkort er det som har maks 10 kr pr dag på data i norge? Vet chess har til 20 kr dagen ...
Kjøpte meg en ipad med 3g hvor jeg egentlig hadde tenkt å putte inn et kontantkort men er visstnok ingen kontankort som støtter ipad da det ikke er en mobiltlf i den...så man må evt ha et eget dataabonnement..... Har du noe erfaring med det du på din ipad? venter forøvrig spent på info når du har lagt inn dashcommand og hvordan det funker.. Og også om ryggekamera koblet til ipaden hadde jo vært genialt....burde jo egentlig gå an å få til det hvis man har et usb cameraconnection kitet....tror jeg

I sverige er comviqkontant billigst tror jeg max 3 kr dagen evt fri surf i 30 dager hvis du fyller på med minst 150 kr.... Funker egentlig helt greit når jeg er i sverige selv om dekningen selvfølgelig er best i byene med 3g og 4g.

Edited by Skt, 08 June 2011 - 10:20.

#3608 Skt

Skt

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 08 June 2011 - 10:31

QUOTE(Sotengel @ 5 Jun 2011, 22:20) <{POST_SNAPBACK}>
Ice funker helt fint det, men kjøp for gudskyld wlan routeren den har batteri som går i ca 4 timer og det følger med lader som man kan stappe inni 12v utaket på bilen og man kan montere en extra anntenne på den der det er særdeles dårlig forhold. Ice bruker det gammle nmt 450 mobilnettet som fungerte stort sett over allt.Prisen for bruk er lik i hele norden.

Ja har vurdert den routeren som støtter både 12 volt og 220v, men eneste minus er at det er begrensinger i hvor mye du kan laste ned og har du noen erfaring med dårlig dekning du selv med ekstra antenne? Har hørt noen klagd over det......men er vel noe sånt åpent kjøp at man kan teste det i noen dager for så å beholde eller levere tilbake... Den ekstra antenna er vel lik walkie talkie antenne så det har jeg fra før evt.

#3609 Silver@do

Silver@do

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:

Posted 08 June 2011 - 20:25

Satt den på verksted. Får ny dieseltrykk regulator imorgen smile.gif

#3610 whiiiiin

whiiiiin

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 138 Innlegg:

Posted 08 June 2011 - 20:37

QUOTE(pajeroturbo @ 8 Jun 2011, 10:37) <{POST_SNAPBACK}>
montert winch smile.gif

Kjempe tøff bil!! thumbsup.gif Hvordan monterte du vinsjen? laga du bare noen braketter inn forann på rammevangene? smile.gif

#3611 vetle sire

vetle sire

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:
  • Sted:mysen
  • Mine Kjøretøy:
    chevy s10 blazer taho 1988 prosjekt
    chevy s10 durango 1982 bruksbil

Posted 08 June 2011 - 21:50

i dag har jeg tatt ut ruta foran og bak på s10 pickup'en min å fjerna rusta som var under rutene å slipa ned take å gjort klar får lakk
synd å begyne å lakke på den når den har klart seg med den lakken i 29 år smile.gif
100_0343.JPG

#3612 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 09 June 2011 - 00:07

QUOTE(pajeroturbo @ 8 Jun 2011, 10:37) <{POST_SNAPBACK}>

montert winch smile.gif

NICE......

#3613 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 09 June 2011 - 00:15

QUOTE(Skt @ 8 Jun 2011, 11:18) <{POST_SNAPBACK}>
Hei igjen Chevy-LPG
Den 3g routeren har den simkort? Og evt hvilket abonnement bruker du da?
Hvilke kontantkort er det som har maks 10 kr pr dag på data i norge? Vet chess har til 20 kr dagen ...
Kjøpte meg en ipad med 3g hvor jeg egentlig hadde tenkt å putte inn et kontantkort men er visstnok ingen kontankort som støtter ipad da det ikke er en mobiltlf i den...så man må evt ha et eget dataabonnement..... Har du noe erfaring med det du på din ipad? venter forøvrig spent på info når du har lagt inn dashcommand og hvordan det funker.. Og også om ryggekamera koblet til ipaden hadde jo vært genialt....burde jo egentlig gå an å få til det hvis man har et usb cameraconnection kitet....tror jeg

I sverige er comviqkontant billigst tror jeg max 3 kr dagen evt fri surf i 30 dager hvis du fyller på med minst 150 kr.... Funker egentlig helt greit når jeg er i sverige selv om dekningen selvfølgelig er best i byene med 3g og 4g.

ja, den har simkort, ellers vil den ikke få kontakt med mobilnettet. Jeg har Telenor bedrift abonnement, slik at det står et rent data simkort i denne.

Telenor og Djuice mener jeg har kr 10 pr dag. Var dette jeg brukte tidligere. Var vel en øvre grense på 200mb pr måned.

Ipad mener jeg har mini sim kort. Går du til en servicemindet selger så klipper han et vanlg simkort til mini for deg gratis. Ellers får du kjøpt slike stanse tenger for å gjøre det selv. Jeg har ingen erfaringer med det enda på Ipad, da jeg bruker 3g routeren også på den. 3g routeren har mulighet for 4 eller 8 oppkoblede enheter på en gang om jeg ikke er helt på jordet.

Er selv spent på dashcommand, bluetooth enheten ligger i subben som er på verksted enda, ellers hadde jeg fått prøvet den ut på S211 bilen.

Takk for tipset, skal sjekke ut Comvig, kjører en del i Sverige når jeg drar nordover. Kjører innenlandsveien som oftest da.

#3614 pajeroturbo

pajeroturbo

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:
  • Sted:fredrikstad
  • Mine Kjøretøy:
    1999 subb.

Posted 09 June 2011 - 07:14

QUOTE(whiiiiin @ 8 Jun 2011, 20:37) <{POST_SNAPBACK}>
Kjempe tøff bil!! thumbsup.gif Hvordan monterte du vinsjen? laga du bare noen braketter inn forann på rammevangene? smile.gif

har tilgang til laserskjærer på jobben. så laga en "krybbe" som passa oppimellom rammevangene og vinsjen henger da i denne braketten og rulla er også skrudd i denne smile.gif

#3615 tictor

tictor

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Sted:Saltdal
  • Mine Kjøretøy:
    84 Pajero
    07 Yamaha apex turbo
    01 Chevy Tahoe

Posted 09 June 2011 - 12:35

Må atter en gang bytte bremse kaliper, nr 2 på kort tid.
Var rimelig varmt framme på førersiden etter en liten tur mad.gif

#3616 KapteinMike

KapteinMike

her er je

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:
  • Sted:Biri
  • Interesser:Amatørradio Overlanding og Offroad
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    mitshubishi pajero, gmc yukon xl, volvo v70, triumph trophy
  • Klubb:Offroad.no avd oppland

Posted 09 June 2011 - 21:19

Da har jeg endelig fått på sommerdekka på de felgene jeg fikk tak i tidligere i vinter
så nå sitter det Yokohama A/T-s 265/70-17 (på Ultra 100 felg)

ble noe imponert av hvor lav hjulstøyen var og hvor behagelig den nye typen balanseringbønnene (ikke pulver) virker

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF

#3617 Silver@do

Silver@do

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:

Posted 09 June 2011 - 22:48

QUOTE(tictor @ 9 Jun 2011, 13:35) <{POST_SNAPBACK}>
Må atter en gang bytte bremse kaliper, nr 2 på kort tid.
Var rimelig varmt framme på førersiden etter en liten tur mad.gif

Byttet to jeg også tongue.gif

#3618 Silver@do

Silver@do

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:

Posted 09 June 2011 - 22:55

Fått ny dieseltrykk regulator. Ohoy som den går igjen biggrin.gif På tur fra verkstedet hadde je samme følelse som da jeg kjøpte bilen. Deilig tongue.gif

#3619 KapteinMike

KapteinMike

her er je

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5929 Innlegg:
  • Sted:Biri
  • Interesser:Amatørradio Overlanding og Offroad
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    mitshubishi pajero, gmc yukon xl, volvo v70, triumph trophy
  • Klubb:Offroad.no avd oppland

Posted 10 June 2011 - 12:26

0 feil på PKK i dag.. så nå er godbilen endelig godkjent... skulle egentlig vært inne i februar hehe

Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------

98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF

#3620 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 10 June 2011 - 16:50

Grattis.......da er det bare å tute og kjøre...