Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#4161
Posted 06 January 2012 - 14:35
Håper den slutter å svette i pakningen under veiva nå, ellers blir det å brette opp armene å få byttet den på vårparten.
Synes vel att det burde de gjort for meg, når de ikke leser hva slags olje bilen skal ha før de heller på feil.
Men jeg kan jo ikke bevise att det er orsaken, og att det ikke hadde skjedd med riktig olje.
#4162
Posted 07 January 2012 - 00:15
Edited by Sotengel, 07 January 2012 - 00:17.
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#4163
Posted 07 January 2012 - 00:16
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#4164
Posted 07 January 2012 - 00:21
Ja, detta er dårlige greier.Hadde det samme problemet i fjor. Mener å huske at jeg bare pressa den på igjen med en ny o-ring Helt tight enda.
Edited by Jonta, 07 January 2012 - 00:48.
#4165
Posted 07 January 2012 - 00:36
på første subben , satt jeg bare isånn vanlig slange nippel og med slangeklemme
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#4166
Posted 07 January 2012 - 00:43
Allright husker du diameteren event dim på gjengene? Å ja en liten ting til Hummer.. du som har plukka i fra verandre og satt sammen noen differ er det samme antall splines på stikkakslingene på Tahoe og Sub? 10 bolter på diff lokket btw..
Edited by Sotengel, 07 January 2012 - 00:44.
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#4167
Posted 07 January 2012 - 10:28
Dimmensjon på oringen husker du den?
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#4168
Posted 07 January 2012 - 12:51
min knakk når den sku ut , jeg måtte hugge ut gjengene og gjenge opp på ny , men gjengene husker jeg ikke . var no nippel greier fra fly så det var ikke helt normale gjenger , men er vel ikke så langt unna 3/4 vel?
8.5" bakaksling er 30spline
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#4169
Posted 07 January 2012 - 20:12
8.5" bakaksling er 30spline
Takker Hummer lurer på om jeg skal bestille meg denna her : http://www.rockauto.....php?pk=3000177 detta skal da væra en gammalt ræl ut nytt og bra inn operasjon eller? er det noe mer jeg burde bytte simmringer oringer o.l i samme slengen da jeg først skal rydde opp baki der? skal ta en tur til rørleggeren og høre me`n om han har en slange stuss som passer på termostathuset.
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#4170
Posted 07 January 2012 - 23:31
Bytta ut ollåy hjula med høghæla sko...
Nye bremse skiver..
87 Volvo 740 Turbo
95 Chevy Silverado 2500 6,5td
98 Chevy Astro AWD 4,3 vortec
#4171
Posted 08 January 2012 - 02:54
Du tuller?? Har Hummer handla seg Smith'e-brakke????
Roy I. Hernes, også kalt Mr. Plaztic.
Har sagt:
Auda! Det så ikke så dypt ut på avstand...Rygge nei!! Ikke f...!! Rust kan være pent, det...
_______________________________________________________________________________
Treffes på tlf.: 90628821 ved behov.
Bosatt i Høyjord i Andebu/Vestfold, verdens navle...!
2017 MB-Vito Tourer, 1999 Jeep GC (WJ).
#4172
Posted 08 January 2012 - 11:01
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#4173
Posted 08 January 2012 - 14:08
Husker ikke, men brukte jeg en av mine egne så...14x1.78 eller om jeg presset på en 13x2.40. Poenget er jo at det skal være skikkelig trangt!
Tror jeg brukte to stykker+vaselin
Edited by Jonta, 08 January 2012 - 14:09.
#4174
Posted 08 January 2012 - 16:47
#4175
Posted 08 January 2012 - 19:45
Meets: API CF-4/CF/SF, API GL-4,
Properties: Test Methods: Typical Values:
SAE Viscosity Grade SAE J300 15W-40
Density @ 15°C ASTM D4052 887 kg/m3
Kinematic Viscosity @ 40°C ASTM D445 106 mm2/s (cSt)
Kinematic Viscosity @ 100°C ASTM D445 14.4 mm2/s (cSt)
Viscosity Cold-Cranking Simulator @ -20°C ASTM D5293 6906 mPa.s (cP)
Viscosity Index ASTM D2270 139
Flash Point (COC) ASTM D92 232°C
Pour Point ASTM D97 -33°C
Total Base Number ASTM D2896 10.7 mgKOH/g
Sulphated Ash ASTM D874 1.38 wt %
Agip specifications:
Agip UNIVERSAL MULTIFLEET
Unit
SAE 15W-40
Test Methode
Kinematic Viscosity at 40 C
cSt
128
ASTM D 445
Kinematic Viscosity at 100 C
cSt
14.50
ASTM D 445
Viscosity Index
163
ASTM D2270
Density at 15 C
kg/l
0.880
ASTM D 4052
Flashpoint
C
225
ASTM D 92
Pourpoint
C
-24
ASTM D 97
Vil tru det blir hipp som happ...
Edited by Sotengel, 08 January 2012 - 20:30.
I can see satan coming in a big black Cadillac...you better run.
#4176
Posted 09 January 2012 - 05:23
og hatt innbrudd i bilen.
Rute knust.
bagasjerommet ser ut som ei søppletomt og diverse gjenstander mangler
politiet fant spor etter hæler som kan ligne på fotballsko for et utrent øye
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4177
Posted 09 January 2012 - 20:43
http://www.youtube.c...eature=youtu.be
Edited by Hummer, 09 January 2012 - 20:43.
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#4178
Posted 10 January 2012 - 11:43
#4179
Posted 10 January 2012 - 22:56
#4180
Posted 11 January 2012 - 08:10
Må vel ha med noen små sekk også, så det blir litt varme på hytta neste helg.
Hentet ut 3 favner fra låven i går og 10 småsekk, skulle vel klare seg fram til April.