Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#4201
Posted 20 January 2012 - 15:00
Vært på fyllinga
Pantet en haug med tomflasker
#4202
Posted 20 January 2012 - 20:50
#4203
Posted 20 January 2012 - 21:48
#4204
Posted 20 January 2012 - 22:54
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#4205
Posted 21 January 2012 - 16:16
Måket snø... og kjører nå til Oslo...
#4206
Posted 21 January 2012 - 20:34
Elles skufla den fram og tint det tjukke islaget... Har stått i ro i to uker.... kjørt rundt på ATV istaden
#4207
Posted 22 January 2012 - 16:17
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4208
Posted 22 January 2012 - 18:01
#4209
Posted 22 January 2012 - 18:32
#4210
Posted 24 January 2012 - 15:33
Ble litt mer forbruk denne gangen enn sist, da lå den på 0,8 i snitt på 55 mil.
Nå lå den på 1,2 i snitt på 83 mil.
Sist kjørte vi på kvelden på svart asfalt fram til stigningen opp til Rjukan høyfjellshotell.
Nå kjørte vi på dagen og om Oslo begge veier på is og snøføre, og holdt trafikken i 60/70 km.
Bilen fungerte fint på både 2WD og 4WD.
Synes OD. kommer sent eller aldri inn, så det måtte jeg forske litt på, Lot bilen få løpe lett med litt gass og den giret ikke siste før ved 92 km/t.
Under 92 så merket jeg ikke den kom inn, lå ett langt stykke i 80 og så på turtelleren og den kom ikke ned.
Prøvde igjen i over 92, da falt turtelleren ned med en gang.
Har mer omd. i 80 enn i 95, så Overdriven kommer ikke inn før jeg har passert 92 km/t.
Det synes jeg er veldig sent, da det er lite jeg kjører så fort annet enn på tur på motorvei.
Regner med det er noe som går å stille på girkassa, eller om det er en elektronisk duppeting som er programbar på den.
Noen som har noe greie på om det er sent innslag eller om det går å stille litt på girene på den ???
#4211
Posted 24 January 2012 - 16:08
men den lock-up i kassa er programerbar. må bare inn til prorammering via odb2 og ha riktig utstyr
gm sin tech 2 kan gjøre jobben men man skal vite hvilke verdier man skal tulke med
jeg har ikke reprogramert min. men hvis du får kalibrert speedo til å vise 100% riktig så kansje den er slik det skal være
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4212
Posted 24 January 2012 - 17:21
men den lock-up i kassa er programerbar. må bare inn til prorammering via odb2 og ha riktig utstyr
gm sin tech 2 kan gjøre jobben men man skal vite hvilke verdier man skal tulke med
jeg har ikke reprogramert min. men hvis du får kalibrert speedo til å vise 100% riktig så kansje den er slik det skal være
Takk.
Skal inn på servise i April, så da kan de se litt på den på Bergheim i sarp.
Hadde vært fint om OD kom på landeveiskjøring i 80 sonene, uten å måtte kjøre alt for fort over fartsgrensene.
#4213
Posted 24 January 2012 - 18:14
#4214
Posted 25 January 2012 - 13:04
Han sier ikke det flere ganger Tok det ekstra rolig for at han skulle ta hintet
#4215
Posted 25 January 2012 - 18:06
#4216
Posted 25 January 2012 - 21:17
Under 92 så merket jeg ikke den kom inn, lå ett langt stykke i 80 og så på turtelleren og den kom ikke ned.
Prøvde igjen i over 92, da falt turtelleren ned med en gang.
Har mer omd. i 80 enn i 95, så Overdriven kommer ikke inn før jeg har passert 92 km/t.
Det synes jeg er veldig sent, da det er lite jeg kjører så fort annet enn på tur på motorvei.
Regner med det er noe som går å stille på girkassa, eller om det er en elektronisk duppeting som er programbar på den.
Noen som har noe greie på om det er sent innslag eller om det går å stille litt på girene på den ???
Når jeg kjører rolig, girer den til od allerede før 60. Det virker som kassa di har hengt seg opp i kick down modus, eller noe slikt?
Edited by Jonta, 25 January 2012 - 21:50.
#4217
Posted 25 January 2012 - 22:08
OD er ikke det samme som lockup (converter går over i direkte drift)
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4218
Posted 25 January 2012 - 22:14
Lockup? det er det vel ikke på gamle bilen min.......
#4219
Posted 27 January 2012 - 14:24
#4220
Posted 27 January 2012 - 18:45