Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
Posted 08 February 2012 - 15:50
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 08 February 2012 - 15:57
Har noe, men jeg vet ikke hva det er. Det stikker ut en kontakt fremme. Men ikke noe vanlige stikk kontakt, den er for liten til det.
http://www.defa.com/...icharger_12101/
Hva koster den?
Posted 08 February 2012 - 16:08
Hva koster den?
Om det stikker ut en liten kontakt av bilen foran, så har du nok en Motorvarmer og muligens Kupevarmer.
Det kan også være att i tilegg til det, så har du en baterilader fastmontert.
Posted 08 February 2012 - 16:10
Det kan også være att i tilegg til det, så har du en baterilader fastmontert.
Hvordan i alle dager finner jeg ut det?
Posted 08 February 2012 - 16:19
Se bak i kassa ved siden av reserve hjulet ditt, kan jo hende ledningen til motorvarmeren ligger der.
Mulig den ledningen er Grønn.
Eller spør på verkstede og det er motorvarmer og kupevarmer på den.
Spør også om det er baterilader i samme slengen.
Posted 08 February 2012 - 16:24
Lettmet. felg sommer
Lettmet. felg vinter
Metallic lakk
Sommerhjul
Takrails
Vinterhjul
Air Condition
Cruisekontroll
Elektrisk sete u. memory
Elektriske speil
El.vinduer
Farget glass
Klimaanlegg
Midtarmlene
Motorvarmer Vet jeg ikke om stemmer
Oppvarmede seter Har aldri funnet den bryteren
Sentrallås
Servostyring
Skinninteriør
ABS-bremser
Airbag foran
Alarm
Diff.sperre ?
Startsperre
Stålbjelker
Dette står det i salgs annonsen.
Posted 08 February 2012 - 17:05
Kikk bak den kontakten du fant, denne er nok overgangen til ekstern strøm vil jeg tenke meg. - altså skjøteleding til vegg støpsel.
Hvis du følger ledning videre så vil den mest sannsynlig gå til et varmeelement som enten er festet på en av slangene til vannet ditt, eller inn på selve blokken. Finner du en forgrening på turen så følg den også, er du heldig går den inn i kupe og du finner en kontakt i enden hvor du kan sette støpsel fra ekstern kupevifte.
Har du skikkelig griseflaks, så finner du en forgrening som går til en batterilader også, men det tviler jeg på.
Edited by Chevy-LPG, 08 February 2012 - 17:06.
Posted 08 February 2012 - 17:10
Kjært barn har mange navn, men i mitt hode er Air Condition kun blås av kald luft, mens klimaanlegg styrer og kutter ved gitt temperatur. Noe ikke jeg har på min.
Motorvarmer Vet jeg ikke om stemmer - jeg tror du kan ha denne siden du har funnet den kontakten som du henviser til.
Oppvarmede seter Har aldri funnet den bryteren - er det noen som har det på disse bilene da? kan ikke huske å ha sett det hos andre, jeg har det ikke.
Diff.sperre ? - står på tag i hanskerommet hva du har, har du G-80 så er det vel en sperre, hvis ikke har du bare brems, slik som jeg har.
Startsperre har du alarm så har du sikkert startsperre også,
Edited by Chevy-LPG, 08 February 2012 - 17:10.
Posted 08 February 2012 - 17:49
Hvis du følger ledning videre så vil den mest sannsynlig gå til et varmeelement som enten er festet på en av slangene til vannet ditt, eller inn på selve blokken. Finner du en forgrening på turen så følg den også, er du heldig går den inn i kupe og du finner en kontakt i enden hvor du kan sette støpsel fra ekstern kupevifte.
Har du skikkelig griseflaks, så finner du en forgrening som går til en batterilader også, men det tviler jeg på.
Skal se i morgen. Så skal jeg følge den ledningen så langt jeg kan.
Kjært barn har mange navn, men i mitt hode er Air Condition kun blås av kald luft, mens klimaanlegg styrer og kutter ved gitt temperatur. Noe ikke jeg har på min.
Motorvarmer Vet jeg ikke om stemmer - jeg tror du kan ha denne siden du har funnet den kontakten som du henviser til.
Oppvarmede seter Har aldri funnet den bryteren - er det noen som har det på disse bilene da? kan ikke huske å ha sett det hos andre, jeg har det ikke.
Diff.sperre ? - står på tag i hanskerommet hva du har, har du G-80 så er det vel en sperre, hvis ikke har du bare brems, slik som jeg har.
Startsperre har du alarm så har du sikkert startsperre også,
Har en knapp det står AC på jeg. Er det jeg går ut etter også.
Lurer på om det er den motorvarmeren som du sier jeg har funnet ja. Ser mer på det i morra.
Fant en ledning stump i går, men det stå ut som at den kom fra konsollen.
Der kommer den tag'en igjen. Har tatt bilde av den tag'en. Men jeg skjønner ikke en ting av det som står der. Hvor på det klistre merket skal det stå? Står bare masse rare tall og bokstaver her.
Har alarm, men om det er start sperre på den, vet jeg ikke.
Edited by Dæng, 08 February 2012 - 17:50.
Posted 08 February 2012 - 18:37
Det er ingen vanlig stikk kontakt i nærheten av den kontakten jeg fant. Heller ikke noe stikk kontakt inni bilen. Ser jævligt ut unna dæsjen på pasjaser og fører siden. Noe greier som så veldig hjemmesnikret ut på pasasjer siden.
Og så ut som noen har begynte å plukke deler på fører siden.
Gikk slanger her og der. Om de hadde noe med den kontakten som ligger fremme å gjøre, det vet jeg ikke.
Posted 09 February 2012 - 20:55
Svingte innom og lurte på hva dem tok for en vask og pekte på bilen min utenfor. 250kr sa de. Jeg sa at det var nesten for billig siden bilen ikke har vært vasket det siste året, men de sa ingen problem. Hentet bilen en time sener og den var jo helt nydelig. prisen kom på 275kr siden de måtte bruke ekstra avfetting Flott service og en ny kunde
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
Posted 09 February 2012 - 21:41
fikk grå fordi blå var ikke tilgjengelig...
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
Posted 10 February 2012 - 00:11
Posted 10 February 2012 - 21:13
Posted 11 February 2012 - 15:49
syns dieselprisene kunne vært lavere til 14,21l
Svein
LA3CLA
Posted 11 February 2012 - 16:10
syns dieselprisene kunne vært lavere til 14,21l
Hadde du ventet til i morgen så hadde de vært 12,62.
Posted 11 February 2012 - 16:21
Det er lenge siden jeg har sett Diesel'en nede i 12 tallet.
Posted 11 February 2012 - 16:30
Bor på feil side av fjellet du da, her er de på 12 tallet hver søndag.
Nesten 14 tallet ellers i uka.
Posted 11 February 2012 - 16:51
Posted 11 February 2012 - 16:53
Nesten 14 tallet ellers i uka.
Er sikker på at de er nede i 12 tallet på Jæren. For flytte tilbake dit
Hæ? Rabatter? Tenker du på sånne Trumf greier?