Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#4361
Posted 15 February 2012 - 10:57
#4362
Posted 16 February 2012 - 00:58
Noen som har en ide på om noen har en ny/brukt slik i norge? haster......!! skall på biltur i helga..
Er til Astron 98mod avd. er mellom blafjøra og karossen bakerst..
87 Volvo 740 Turbo
95 Chevy Silverado 2500 6,5td
98 Chevy Astro AWD 4,3 vortec
#4363
Posted 16 February 2012 - 17:25
Det første kontrolløren sier når jeg ruller inn er: Er disse andre ombyggingene godkjent? (takk for Fjallasport)Kunne kansje presentert seg som høflige folk gjør, men NEI. Da var lista lagt... Sur en jævla grinebiter med sans for paragrafer og DOKUMENTASJON. Skulle gitt han dokumentasjon iform av en 6 løper i panna
Jeg må ha dokumentasjon fra Chevrolet om at det går med 28cm midsete og E-merka belte. Han sier det er et krav til 40cm på midtsetet?
Har referert til flere andre Silveradoer med akkurat samme setet, men han ville ikke sjekke bildene av biler på finn med samme midtsete.
Så hvordan skaffer jeg "dokumentasjon"?
Hvem er Importør i Norge nå?
Edited by Silver@do, 16 February 2012 - 17:46.
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#4364
Posted 16 February 2012 - 17:33
http://biltema.no/no...rchquery=25-230
Så til helgen skal jeg se om jeg får plassert forbruksbatteriet under setet bak, så slipper jeg å ta noe av lasterommet.
Edited by Chevy-LPG, 16 February 2012 - 17:34.
#4365
Posted 16 February 2012 - 17:35
Må få montert de i helgen.
#4366
Posted 16 February 2012 - 22:51
Det første kontrolløren sier når jeg ruller inn er: Er disse andre ombyggingene godkjent? (takk for Fjallasport)Kunne kansje presentert seg som høflige folk gjør, men NEI. Da var lista lagt... Sur en jævla grinebiter med sans for paragrafer og DOKUMENTASJON. Skulle gitt han dokumentasjon iform av en 6 løper i panna
Jeg må ha dokumentasjon fra Chevrolet om at det går med 28cm midsete og E-merka belte. Han sier det er et krav til 40cm på midtsetet?
Har referert til flere andre Silveradoer med akkurat samme setet, men han ville ikke sjekke bildene av biler på finn med samme midtsete.
Så hvordan skaffer jeg "dokumentasjon"?
Hvem er Importør i Norge nå?
Du har sikkert truffet på mr. "Skyrud". Paragrafrytter uten kunnskaper om noen verdens ting, er derfor de ikke tør skrive under på noen ombygginger.
Ta kontakt med Jan Jedemo på Amcar, han kan nok gi deg papirer eller et vettugt svar.
Skal du ha godkjent noe som helst på bil er det BT i Trondheim som gjelder, de har mye ombygginger og gode kunnskaper om dette så derfor er det mye lettere å få ting jennom der.
Lykke til, drit i Fauske og Bodø BT.
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#4367
Posted 17 February 2012 - 00:33
hehe, han vart vel lang i maska når ombygginga var godkjent??
#4368
Posted 17 February 2012 - 08:47
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#4369
Posted 17 February 2012 - 16:23
Edited by Intimidator, 17 February 2012 - 16:24.
#4370
Posted 17 February 2012 - 20:21
Ante uråd da jeg så at det var han som skulle kontrollere <_<
Å kjøre til Drammen er uaktuelt da Staten Vegvesen er landsdekkende. Jeg skal ringer Erik Skagenes hos Bergheim i neste uke og etter det ringer jeg BT Drammen og spør hvorfor BT Bodø ikke kan kodkjenne sete. Er dem noe tess i Drammen ringer dem herr Skyrud og forklarer han hvor landet ligger. Om ikke dette lar seg gjøre blir det media...
Ikke så rart at mange ikke orker å prøve å få godkjent ombygginger når man blir motarbeidet...
#4371
Posted 17 February 2012 - 20:24
Ante uråd da jeg så at det var han som skulle kontrollere
Å kjøre til Drammen er uaktuelt da Staten Vegvesen er landsdekkende. Jeg skal ringer Erik Skagenes hos Bergheim i neste uke og etter det ringer jeg BT Drammen og spør hvorfor BT Bodø ikke kan kodkjenne sete. Er dem noe tess i Drammen ringer dem herr Skyrud og forklarer han hvor landet ligger. Om ikke dette lar seg gjøre blir det media...
Ikke så rart at mange ikke orker å prøve å få godkjent ombygginger når man blir motarbeidet...
Erik Skagenes jobber ikke på Bergheim mer.....
#4372
Posted 17 February 2012 - 21:13
Snakket med Bergheim idag og Skagenes har ferie denne uka. Kommer tilbake mandag etter 13:00
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#4373
Posted 17 February 2012 - 22:02
#4374
Posted 17 February 2012 - 22:18
Treng du mer, har je ved på lager!
Rydde tur bilen, sett oppi motorrommet, bytta dieselfiler... Skrekkeksempel?
#4375
Posted 17 February 2012 - 23:09
Ante uråd da jeg så at det var han som skulle kontrollere
Å kjøre til Drammen er uaktuelt da Staten Vegvesen er landsdekkende. Jeg skal ringer Erik Skagenes hos Bergheim i neste uke og etter det ringer jeg BT Drammen og spør hvorfor BT Bodø ikke kan kodkjenne sete. Er dem noe tess i Drammen ringer dem herr Skyrud og forklarer han hvor landet ligger. Om ikke dette lar seg gjøre blir det media...
Ikke så rart at mange ikke orker å prøve å få godkjent ombygginger når man blir motarbeidet...
Hold oss gjerne oppdatert i denne saken er du snill
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#4376
Posted 17 February 2012 - 23:23
og betalt for en midtkonsoll
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#4377
Posted 17 February 2012 - 23:40
Ja det kan dere banne på at jeg skal Men jeg vet at jeg vinner
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#4378
Posted 18 February 2012 - 15:38
#4379
Posted 20 February 2012 - 21:23
Fikk montert mine Lightforce lykter. Fikk jo Hella lyktene til å se ut som noen mikke mus saker....
Siden Hella har mye mer spredning og 55w xenon, valgte jeg å beholde de. Jeg flyttet de bare nedover på frontguarden. Disse er en del dypere i bak kant enn Lightforce lyktene. Derfor kom endelig hullene i støtfangeren til nytte. (hadde jeg hatt gamle støtfangeren, så hadde jeg ikke fått plass til de)
Lighforce lyktene er 70w original xenon, og tenner så godt som med en gang. Det er nå man ser hvor sakte disse after marked HID egentlig tenner.
Siden jeg ikke har lyshorn på denne bilen, brukte jeg det gamle PIAA lysnettet, dermed kan jeg nå også bruke de som lyshorn når jeg har nærlys.
Det som er litt spesielt med Lighforce lykter er at det finnes et stort utvalgt av filter man kan sette utenpå. Jeg prøver nå ut et combo filter, som har både bred spredning, men samtidig pencil lys. Lightforce kan også skrus hele lykta inn og ut, slik at man også her kan justere lysbilder i forhold til pæren.
Her er noen bilder.
#4380
Posted 20 February 2012 - 21:53
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.