Antisladd...? På 96-børsa di?
Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#4461
Posted 13 March 2012 - 20:29
Antisladd...? På 96-børsa di?
Elvis has left the buil….
#4462
Posted 13 March 2012 - 20:47
#4463
Posted 13 March 2012 - 20:53
hadde vel egentlig ikke blitt overaska, pga alle elektriske/elektroniske duppedittene som er dytta inn i den bilen
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4464
Posted 14 March 2012 - 17:56
#4465
Posted 14 March 2012 - 18:12
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#4466
Posted 14 March 2012 - 18:25
Det finnes slanger og koblings nipler for forlengelse av smørepunkt. Da kan du sammle alle niplene på en plass eks. under panseret
http://elba.aktiwebp...=13072010092243
Edited by Silver@do, 14 March 2012 - 18:29.
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#4467
Posted 14 March 2012 - 18:42
Er hverfall ikke noe problem på min.... men det lønner seg å gjøre niplene rene og trykke på kula med en liten skrutrekker før du begynner.
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#4468
Posted 14 March 2012 - 19:07
Uansett, så er det såpass trangt under der, at jeg har dårlig med plass under der. Er ikke tykk, men er litt røstlig kar, så det er litt trangt under der, når jeg skal prøve å pumpe fett i.
#4469
Posted 14 March 2012 - 19:24
Uansett, så er det såpass trangt under der, at jeg har dårlig med plass under der. Er ikke tykk, men er litt røstlig kar, så det er litt trangt under der, når jeg skal prøve å pumpe fett i.
Kulene i nippelen sitter av og til fast , slik det blir et griseri og slangen spretter av. Det skal ikke vøre nødvendig å holde koplingen på.
Har selv ei biltemapresse og er vell ikke slank selv men går greit . Hjelper å svinge helt over å ta ene siden der du kommer til og omvendt.
Olav
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#4470
Posted 14 March 2012 - 19:55
Men takk for gode tips.
Michael
#4471
Posted 14 March 2012 - 20:12
Men takk for gode tips.
Michael
Skru ut nippelen og skift alle til standardnippler som koplingen sitter på er vel ca 5 kr stykket så de sprenger ikke budskjettet. Men hjelper på frustrasjonene
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#4472
Posted 14 March 2012 - 20:51
Laget du noen mal kanskje?
#4473
Posted 14 March 2012 - 20:53
Uansett, så er det såpass trangt under der, at jeg har dårlig med plass under der. Er ikke tykk, men er litt røstlig kar, så det er litt trangt under der, når jeg skal prøve å pumpe fett i.
Finne deg en litt dyp veigrøft som ender mot en stikkvei. Kjør innover grøften med et hjul på hver side.....å vips har du en smøregrav....
#4474
Posted 14 March 2012 - 20:58
#4475
Posted 14 March 2012 - 20:58
Kva er forskjellen?
#4476
Posted 14 March 2012 - 21:01
NOT... var nok det som berget meg at jeg faktisk hadde det som kalles vinterdekk. Var jo stål is i skyggepartiet...
Hadde jeg ikke solgt unna sommerdekk og felger så hadde jeg sikkert allerede hatt BFG på.....
#4477
Posted 15 March 2012 - 01:49
Ja skal gjøre det. Funker dårlig som det er nå iallefall
#4478
Posted 15 March 2012 - 06:17
lønner seg å jekke opp bilen da du skal smøre slik at du får avlastet opphengkulene så du får i mer fett
jeg å det er ikke slank. men får jeg jekket opp til punktet like før hjule går opp.. er det god plass fra "brystkassa" og opp til travers
og så bruker jeg ei tynn finer plate som jeg sklir meg under på..
men på de trangeste nipplenen er det bedre med en liten enhåndspresse, slik at du kan holde slangen på plass
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4479
Posted 15 March 2012 - 09:14
Kan sikkert lage en skisse....
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79
#4480
Posted 15 March 2012 - 10:24
jeg å det er ikke slank. men får jeg jekket opp til punktet like før hjule går opp.. er det god plass fra "brystkassa" og opp til travers
og så bruker jeg ei tynn finer plate som jeg sklir meg under på..
men på de trangeste nipplenen er det bedre med en liten enhåndspresse, slik at du kan holde slangen på plass
Er litt redd for å legge meg under bilen når den jekket opp, selv om det er bare noen få 1-2cm. Men må få til noe lurt. Må kjøpe meg enhåndspresse også. Takk for det tipset