Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#4881
Posted 07 August 2012 - 21:43
#4882
Posted 08 August 2012 - 09:06
Nå har vi brukt bilen i tre år uten å bytte denne, og snakket med forige eier som heller ikke hadde byttet den.
Da er bryterpinnen minst 5 år gammel, det er vel tegn på att bilen blir kjørt pent uten riv og røsk.
#4883
Posted 08 August 2012 - 09:07
Sent from my iPhone using Tapatalk
#4884
Posted 08 August 2012 - 16:22
#4885
Posted 08 August 2012 - 21:38
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#4886
Posted 08 August 2012 - 23:05
Dro til US Carservice for min tomgangsmotor var kommet. Denne har vært gåen i langt tid nå, men ikke fått gjort noe med det pga ferie etc. Bergheim skulle ha dobbel pris kontra Carservice for den, så det var ikke tema å ta noe derfra....så har i flere uker kjørt på rally metoden... venstre fot brems og høyre gass.
Denne ble skiftet uten problemer. Igjen ble man opptatt av den vibrering jeg har hatt en lang stund som ingen har funnet ut av. Man gikk over alle plugger og alle var egentlig fine. Sjekket gnist i alle og den var fin. tanker gikk til balanse aksel, men denne bilen har ikke det. Man begynte å tenke ventiler igjen. Men man kunne med et høre overslag rundt coil. etter mye fortsatt leting kom man frem til at pluggledninger 1 og 3 var byttet om på rotor lokket... Når disse ble satt riktig gikk den fint på tomgang.
På min Risør tur begynte kassa og krangle. Den glippet og den sluret når tempen ble høy. Temp ble også unormalt høy til tider, noe som gjorde at OD forsvant og den forble i 3 gir. R har ikke dette symptomet. Oljen lukter svidd lang vei. Så... er nå satt opp på full girkasse rep og converter skifte den 22. august. Det føles også at resterende vibrasjon kommer fra kassa/ converter.
Det som er så inn i h..... irriterende er at det er ikke så lenge siden kassen ble overhalt og såkalt forsterket og skulle tåle mer dreiemoment samt hk opp mot 450.... Vi får se når vi åpner der hva som evt er grunnen til at den allerede nå har strøket med igjen. Nå høres den akkurat ut som de bilene med trinnløs automat....
#4887
Posted 09 August 2012 - 16:22
I dag har det vært en dritt dag...bilmessig...
Dro til US Carservice for min tomgangsmotor var kommet. Denne har vært gåen i langt tid nå, men ikke fått gjort noe med det pga ferie etc. Bergheim skulle ha dobbel pris kontra Carservice for den, så det var ikke tema å ta noe derfra....så har i flere uker kjørt på rally metoden... venstre fot brems og høyre gass.
Denne ble skiftet uten problemer. Igjen ble man opptatt av den vibrering jeg har hatt en lang stund som ingen har funnet ut av. Man gikk over alle plugger og alle var egentlig fine. Sjekket gnist i alle og den var fin. tanker gikk til balanse aksel, men denne bilen har ikke det. Man begynte å tenke ventiler igjen. Men man kunne med et høre overslag rundt coil. etter mye fortsatt leting kom man frem til at pluggledninger 1 og 3 var byttet om på rotor lokket... Når disse ble satt riktig gikk den fint på tomgang.
På min Risør tur begynte kassa og krangle. Den glippet og den sluret når tempen ble høy. Temp ble også unormalt høy til tider, noe som gjorde at OD forsvant og den forble i 3 gir. R har ikke dette symptomet. Oljen lukter svidd lang vei. Så... er nå satt opp på full girkasse rep og converter skifte den 22. august. Det føles også at resterende vibrasjon kommer fra kassa/ converter.
Det som er så inn i h..... irriterende er at det er ikke så lenge siden kassen ble overhalt og såkalt forsterket og skulle tåle mer dreiemoment samt hk opp mot 450.... Vi får se når vi åpner der hva som evt er grunnen til at den allerede nå har strøket med igjen. Nå høres den akkurat ut som de bilene med trinnløs automat....
Uff, eg er litt impornert over at fortsatt har bilen etter alle problema.Hadde du sluppet å byttet tomgangsmotor om dei hadde sett pluggledningene tidligere?
#4888
Posted 09 August 2012 - 16:29
Kjapp prosess til den nette sum av 610,-
#4889
Posted 09 August 2012 - 19:48
Uff, eg er litt impornert over at fortsatt har bilen etter alle problema.Hadde du sluppet å byttet tomgangsmotor om dei hadde sett pluggledningene tidligere?
Er ikke så mye mer å hente ved å selge heller. Må jo informere om feilene lell.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
#4890
Posted 09 August 2012 - 19:49
Uff, eg er litt impornert over at fortsatt har bilen etter alle problema.Hadde du sluppet å byttet tomgangsmotor om dei hadde sett pluggledningene tidligere?
Nei den var gåen uansett.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
#4891
Posted 09 August 2012 - 19:58
Ga beskjed at de får ringe, når du nærmer seg 10.000kr, sånt at vi får vite hva det vil komme på sånn ca. Bilen skal uansett fikses. Skal få de til å se på girkassen også, for den sluker olje, men finner ikke ut hvor den blir av.
Håper at det ikke tar så mange dager.
#4892
Posted 09 August 2012 - 20:13
Sent from my iPhone using Tapatalk
#4893
Posted 09 August 2012 - 20:16
#4894
Posted 10 August 2012 - 08:37
#4895
Posted 11 August 2012 - 12:05
Blir ikke mange arbeidstimer eller deler hos Bergheim for ti høvdinger beklageligvis
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nei vet det. Men sa det slik, for at de kan gi en ca pris, når de kommer så langt.
#4896
Posted 11 August 2012 - 19:23
mer futt ble det også da eksos crossover ble bytta også
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4897
Posted 11 August 2012 - 20:13
#4898
Posted 11 August 2012 - 22:57
demonteringa tok lengst tid, selv med vinkelsliper. man får ikke kappa over hele og det originale stålet er også ganske tykt
ved montering det en smule trangt til downpipen men det gikk til slutt med noe lirking.
bakre røret måtte jeg kappe ca 2cm nerme potta og mellomrøret kappa jeg 4cm i enden mot potta, da fikk jeg litt klaring ved tanken og rammevangen over bakaskel
det hjalp også litt da jeg demonterte støtdempern fra nedre feste.
opphengsbrakettene som fulgte med passet ikke på min bil, så måtte på biltema etter noe universal oppheng. som får være på til jeg får fiksa noe bedre fester som skal sveises på
det skal også sies selv med potte så bråker det 4" anlegget ganske mye, men jeg har også byttet crossoverrøret.
bilen er faktisk stillere etter oppstart, buldrer jevnt under kjøring ikke ubehagelig ved crusing speed i ca80km. men når man drar på litt da hører du det godt
Lyden kan kansje minne litt om 70talls camaro som har headers og magnaflow anlegg
3toms er kansje snillere med tanke på lyden inn i kupen, noe som 4toms ikke er.. så smak å behag, vurdrer faktisk en ekstra potte jeg på min nå
ps bilen høres nå sint ut
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#4899
Posted 12 August 2012 - 10:30
Vil jo ha ett rør på beggesider bak over, da vil vel 2x 3" eller 3,5" puste bedere ut enn ett 4".
Jeg målte vel utvendig røret på min til 63mm, det er ikke mer enn ett rør på 2,5" og da er det vel ikke rart att det ikke finnes lyd i annlegget mitt.
Som du sier bråker det litt inni bilen når den ligger å drar, med tanke på å trekke 2400kg tung campingvogn med bilen da vil den så å si buldre hele tiden.
2x3" og med mulighet til å få på to lyddemmpere, er vel da en mer fornuftig løsning tror jeg.
#4900
Posted 13 August 2012 - 08:19