Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#5381
Posted 19 February 2013 - 10:22
#5382
Posted 19 February 2013 - 15:59
Ny pumpe kr: 8000.- + arbeid.
Må avbestille påskeferien i hvertfall.
#5383
Posted 19 February 2013 - 20:46
Kjørt Tahoen på verksted i dag. Bensinen sprutet ut ved drift. Diagnose: Begge rørstusser på bensinpumpe rustet tvert av.
Ny pumpe kr: 8000.- + arbeid.
Må avbestille påskeferien i hvertfall.
Sjekka på rockauto.com?
Hallen
H_K_H@msn.com
____________________________________________________
eide biler:
Volvo 740 GLE 1984 solgt påkostet alt for mye, SOLGT alt for billig, og angrer på det i dag!
Toyota Lj 73 safari 2,4td tre lykkelige daga, da eg kjøpte de, da den startet i -17. og da eg SOLGTE den!
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
#5384
Posted 19 February 2013 - 21:23
Kjørt, kjørt og kjørt :-D
Og handla pærer, ny nærlyslampe og relè til varmevifta, som jeg skal prøve å få ordna nå
#5385
Posted 19 February 2013 - 21:48
I dag har det vært en skikkelig kødden dag.... Skulle prøve å få chevy langtur klar til i morgen og vestlandet.
Av alle ting kom ny dynamo i dag og var klar for å hentes etter 1600......
AcDelco 140A ble pakket ut.... av en eller annen grunn prøvde jeg å vri løpehjulet rundt... dritt tregt og en hylende lyd.....viste seg å være satt sammen på en mandag av en meksikaner i tequila bakrus... hadde ikke hatt noen skive innerst på akslingen slik at viftebladene gikk rett mot gods.... Fikk fikset det og fjernet den gamle dynamoen....
Men.... 140A er mye større, og passet ikke mot festebrakett...fikk gjort noen modifikasjoner slik at den ble trøkket midlertidig på plass for turen. Ny brakett må lages. Kontakt var også selvsagt en annen type, - selv om det på Rockauto står at denne skal passe min bilmodell og årgang..... -typisk... Siden det kun er en ledning som skal inn på en 4 polet kontakt, ble det med en liten kabelsko....
Måtte legge om en gass slange også fra fordamper. Så var alt klart til kun å sette på viftereimen......jepp......den ble akkurat for kort.....
Så var det bare å bygge alt sammen tilbake igjen til originalt og laber lading....slik at jeg fikk bilen hjem igjen... Så turen i morgen blir da i en stusselig merce i stedet. - typisk meg.....
Edited by Chevy-LPG, 19 February 2013 - 21:51.
#5386
Posted 20 February 2013 - 10:54
Har nå kjørt på denne i tre fulle tanker, og har på 2 deseliter når jeg fyller fullt.
Bilen har fått jevnere tomgang, og den har sluttet helt å nyse på tomgang.
Merker heller ikke noe mer att den hopper over/ rykker en gang i mellom i E6 fart.
Noen som vet hva som er forskjellen mellom disse totakt oljene ???
#5387
Posted 20 February 2013 - 13:21
I dag har jeg...
Målt forbruket
Og konkludert med at Escalade instrumentpanelet var vært penga
montert Escalade vent caps, etter jeg fikk de tilbake fra lakk.
Montert en liten Westin kufanger og Hella Comet Xenon ekstralys.
Blir penere med nytt skilt. Skal ta en tur til Billingstad nå å hente de.
Montert ryggelys i de originale endestykkene på Z71 tak riggen, ble massssse lys. Endelig!
Alt i alt, en god dag.
Jo.. etter at "dame i Caravelle" trengte en og en halv kjørebane, og tok mitt og eget speil med seg og la det i veien, ble eBay DL3 speil med lakkert cap montert også.
Men det er det ikke noe bider av. Er bare et speil Med blinklys.
Spylertankpumpefestet er Sika-Flex reparert. Så nå har ejg spylervæske igjen. Kjekt.
Olje/filter er bytta. Oil life monitoren er ikke så værst. Da den gikk fra 1 til 0% oil life, var det 7200km siden sist jeg bytta olje/fiter.
Neste på planen er ve...
SeaFoam behandling. Noen som trenger å legge røyk i et gitt AO, gi lyd
Nytt skinn fra The Seat Shop
GM bryter for ryggelysa så den betjenes også uten å være i Park
Silverado dual battery system, få kobla opp resten, opp mot IGN3
PlastiDipe vinterfelgene... svart?? Hvitt?? Har begge deler og er usikker...
Interiørlys (Biltema, båt) i bagasjerommet. To stk LED lamper.
(ja Biltema... det er for lite lys baki der når man skal finne ting og tang i mørket. Pluss, jeg er gammal som alle hævver)
Stay tuned for more.
Jo... aporopos "tuned" jeg skal legge inn en tuningfil til, en "up and go" fil som jeg har på "Tow/Haul" knappen.
Etter det så er min EFI Live Auto Cal til salgs. Norge: rudt 5000, NOK, USA rundt US$ 600, hvis noen her inne vil ha den, 1500 spenn.
(lager en egen tråd for den når jeg er ferdig med logging og fått skrevet ny fil)
N16, slutt.
Edited by FairDinkum, 20 February 2013 - 13:42.
Elvis has left the buil….
#5389
Posted 20 February 2013 - 18:06
Byttet fra totakt mineralolje til totakt olje for påhengsmotorer denne er også mineral.
Har nå kjørt på denne i tre fulle tanker, og har på 2 deseliter når jeg fyller fullt.
Bilen har fått jevnere tomgang, og den har sluttet helt å nyse på tomgang.
Merker heller ikke noe mer att den hopper over/ rykker en gang i mellom i E6 fart.
Noen som vet hva som er forskjellen mellom disse totakt oljene ???
bruker selv kun 2T outboard olje i dieseln på vintern
tror hovedforskjellen er i de optiske egenskapene..
bare se på eksosen fra en 2T båtmotor som bruker vanlig 2T olje eksosen er mer gråaktig under vannet
men med 2T outboard ser du nesten ingenting
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#5390
Posted 20 February 2013 - 22:19
bruker selv kun 2T outboard olje i dieseln på vintern
tror hovedforskjellen er i de optiske egenskapene..
bare se på eksosen fra en 2T båtmotor som bruker vanlig 2T olje eksosen er mer gråaktig under vannet
men med 2T outboard ser du nesten ingenting
Ser jo den ryker mindre når det er kaldt, virker som den får opp varmen og brenner renere med den mariniserte oljen.
Trodde jeg hadde en lekkasje og den sugde luft tidligere i vinter, i og med den nøs og gikk til tider urent.
Virket på meg som det var luft som ikke gikk å lufte ut, byttet filter og luftet, sjekket alt av slanger og rør.
Men alt ble bra så fort jeg byttet over til den mariniserte.
#5391
Posted 21 February 2013 - 09:59
I dag har jeg...
Målt forbruket
ImageUploadedByTapatalk HD1361362026.625144.jpg
ImageUploadedByTapatalk HD1361362055.427519.jpg
Og konkludert med at Escalade instrumentpanelet var vært penga
Tøft..
Er det instrumentpanelet bolt on i en 2001mod?
Savner å kunne se forbruk i min egen
Edited by Toro81, 21 February 2013 - 10:11.
#5392
Posted 21 February 2013 - 10:05
#5393
Posted 21 February 2013 - 10:49
I dag har jeg...
M嬴 forbruket
ImageUploadedByTapatalk HD1361362026.625144.jpg
ImageUploadedByTapatalk HD1361362055.427519.jpg
Og konkludert med at Escalade instrumentpanelet var v沴 penga
Tft..
Er det instrumentpanelet bolt on i en 2001mod?
Savner 堫unne se forbruk i min egen
Nei GMT800 har jo et skille mellom 00-02 og 03-06.
Dette instr panelet er til 03-06, da jeg har en 04 motor og elektronikk.
Men Escalade (og SS) hadde samme panel i 00-02, bare uten DIC i nedre del. Den sitter jo ute i venstre kant, i den lille firkanten, over der jeg har automatkasse temp.
Edited by FairDinkum, 21 February 2013 - 10:53.
Elvis has left the buil….
#5394
Posted 21 February 2013 - 10:50
Hvordan stemmer egentlig forbruk med instrumentet da?
Det stemmer forbausende bra
Ikke helt hundre prosent, men svært nærme.
Elvis has left the buil….
#5395
Posted 21 February 2013 - 11:28
Min erfaring også. Tallene til kjørecomputeren viser seg å ligge ganske nær det man måler på gamlemåter.
Jeg fyllte 64 liter på bilen min, computeren mente jeg hadde brukt 68 liter siden forrige fylling. Snitt forbruket den viser er jo beregnet ut fra disse tallene.
Hyggelig at den til og med tok feil den riktige veien, faktisk forbruk litt lavere enn beregnet...
#5396
Posted 21 February 2013 - 13:07
Merc 211 med VDO instrumenter har lagt seg på 1-2 dl for lite pr mil. Er vel en gimmick for å redusere forbruket på folkemunnet..... sjekket med flere som har samme avviket som jeg på min. Når jeg bruker Bullywatch OBDII måler så viser den det samme som mine manuelle målinger, altså.... signalene er riktige.....
#5397
Posted 21 February 2013 - 18:44
#5398
Posted 22 February 2013 - 11:53
Så då va Chevroleten (-98) godkänd ett år till men en riktigt slarvig 1 a (bromsljus höger bak ur funktion)... De kunde jag ju ha kollat. Kan leva med de
#5399
Posted 22 February 2013 - 12:15
#5400
Posted 22 February 2013 - 14:52
Inte så mycket som står där före man får "poäng". Lite bromsvärden o avgaser. Själva schemat har dom i en handdator som dom trycker på ok eller poäng. Sen får man en utskrift som ser ut som denna under.
Manfred