I dag har jeg...
1. Bytta ISS (intermediate steering shaft). Det var godt. Helt tight i styringa nå og all klunking og dødgang ble borte.
Billig ($66) og grei jobb (60 min) selv for en mekanisk tomsing som meg
Anbefales!
Her er ISS. Dytt den sammen slik at den er kortere og enklere å jobbe med.
Fjern to bolter, 7mm, som holder det store dekselet under rattet, og brekk dekselet ut i overkant. Det er festet med to klips oppe, og de to bolter nede.
Rett fram i torpedoveggen, over bremsepedalen, kommer ISS ut, og er festet med en stk bolt, 15mm. Skru av denne. Hold litt i rattet så det ikke vrir seg. Enklere å skru da.
I motorrommet, løsne en tilsvarende bolt, IKKE på muttersiden, den er festet til en retainer clip, men løsne bolten på høyre (fører) side. 15mm her også.
Ikke 17mm som jeg trodde først
Fjern gummimuffa som beskytter hullet i torpedoveggen, tre stk 10mm muttergreier.
Dra hele styrestaget og gummimuffa ut mot fronten. Sett inn ny ISS, og reverser prosessen. Rattet kan ikke bli skjevt, det er bare ett hull, så ikke tenk på det.
2. Bytta hjullager/nav forran, førerside. Hadde slakk når jeg kjente på hjulet, og tenkte det var greit å bytte. Opplevelsen etter byttet var større enn forventet. Økt respons og tightness i styringa. Kombinert med ny ISS så har jeg fått "ny" forstilling på bilen fles det som
Grunnet lavt blodsukker så droppa jeg ta bilder. Ville bare hjem spise. Pinnekøjttet hadde kokt i tre timer, og ølen var sikkert kald
Skal ta passasjersiden til uka, skal ta bilder og skrive litt da. En grei jobb, 45-60 min, og billige deler der og. Gikk for Precision fra Amazon, ca halv pris av MOOG, og en tredjedel av AC Delco, $122 for begge to. Gratis frakt med Amazone Prime
Sendt med JetCarrier AIR, og henta på lokalt postkontor en uke senere. Kom på ca 900 NOK med norsk MVA.
3. Smurt opp 11 smørenippler i forstillinga.
Til uka blir det høyre hjullager som sagt, og å stramme parkeringsbrems (fot-brekk).
Neste prosjekt er GMT900 bremser forran. Det gleder jeg meg til. Blir en tråd på det og
-her kan jeg tenke meg en group buy, hvis noen er interessert. Det er tunge deler, så fraktkostnadene blir lavere hvis vi er flere. Jeg har Amazon Prime, så der er fri frakt til JetCarrier.
Legger ut en egen tråd på dette, men det blir bestilling i løpet av en ukes tid. Kom med tilbakemeldinger ASAP.
Tut&kjør, Jekkspett Auto
Edited by FairDinkum, 24 February 2013 - 02:57.