Uten at jeg skal påstå at jeg har rett, men mener å huske at du mister litt sving radius ved 4x4 koblet inn. Heller har den ikke godt av det. Vår "hoppet" litt når jeg hadde full sving med 4x4 inne. Dog var det med slitte kryss.
Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#5441
Posted 03 March 2013 - 18:26
#5442
Posted 03 March 2013 - 21:57
I dag har den blitt vasket, samt blitt fylt opp med nesten 140 liter gass.
Tre nye instrumenter er satt inn i A- stolpen. To voltmeter og en temp måler for girkassen. Digitale, men nøytrale uten for mye farger og stæsj.
#5443
Posted 03 March 2013 - 22:14
#5444
Posted 03 March 2013 - 22:16
Jeg har stussa på dette med 4x4 selv. Skulle svinge inn på en parkeringsplass med 4x4 innkobla, og da stoppa den helt opp sånn du forklarer.
Var sikker på at her måtte det være noe feil.
Men da er altså dette helt normalt?
NV246 kassa som står i disse bilene låser med 50/50 fordeling foran og bak når du kjører med 4x4 inne, bør kun brukes når du trenger det. Evt. kjør med "auto 4wd" på vekslende føre. Jeg har overhalt transferkassa på Av`n som har rullet 187`km p.g.a. tidligere eiers uvettig bruk av 4x4.
92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)
04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt
03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20 *solgt
01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt
#5445
Posted 03 March 2013 - 23:42
Kommet fra hytta (75km hver vei med bil og 6km med scooter) med suburban og henger med scooter og slede oppå, var veldig isete på veien, (glatt polert av fokksnø og -10 grader, og høvlet vei) så meget ubehagelig å kjøre på. bilen e desverre enda ned iset etter torsdagens tromsøtur (25mil en vei). Fikk i dag igjenn denne irriterende hikking på temperaturmåleren måleren hopper 10-15 grader med en frekvens som tilsir at det er en elektrisk feil, men hvor skal man begynne å leite? må vel trille bilen og hengeren inn i garasjen da bilen skal få nye bremseklosser og litt småstasj og scooteren trenger en justering/rengjøring av variator..
ting som skal monteres nå suburban:
Ryggekamera (flytte skjermen litt lengere fram alternativt ned i midtkonsollen, er ikke fornøyd med måten den er montert)
Skjule kabler
Montere forsterkerene litt mere permanent...
Bytte tettering på utgående aksel på transferkasse.. håper bare den passer.
Skifte olje og filter, må sjekke hvor det lekker frostveske... lurer på om vannpumpa er gåen?! men vi får se.
Kjekt å ha smøregrav i garasjen...
Hallen
H_K_H@msn.com
____________________________________________________
eide biler:
Volvo 740 GLE 1984 solgt påkostet alt for mye, SOLGT alt for billig, og angrer på det i dag!
Toyota Lj 73 safari 2,4td tre lykkelige daga, da eg kjøpte de, da den startet i -17. og da eg SOLGTE den!
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
#5446
Posted 04 March 2013 - 11:53
#5447
Posted 04 March 2013 - 14:19
NV246 kassa som står i disse bilene låser med 50/50 fordeling foran og bak når du kjører med 4x4 inne, bør kun brukes når du trenger det. Evt. kjør med "auto 4wd" på vekslende føre. Jeg har overhalt transferkassa på Av`n som har rullet 187`km p.g.a. tidligere eiers uvettig bruk av 4x4.
Har en NP241C så her er ikk mye auto4x4 her i gården...:-P
Her er det gode gamle spaken i gulvet, mn det hjelper lite når den hopper ut.. Fått tak i ny så det ordner seg nok til slutt...;-)
#5448
Posted 04 March 2013 - 17:09
ImageUploadedByTapatalk1362345232.442762.jpg
ImageUploadedByTapatalk1362345245.548409.jpg
Det var garasjejekken sin! Liker!
Jeg spilte i korps en stund. Der spilte jeg bajas bedre enn de fleste!
#5449
Posted 06 March 2013 - 09:02
Har en NP241C så her er ikk mye auto4x4 her i gården...:-P
Her er det gode gamle spaken i gulvet, mn det hjelper lite når den hopper ut.. Fått tak i ny så det ordner seg nok til slutt...;-)
Men ikke fortsett å kjøre med 4X4, da blir det fort mer og ordne...
#5450
Posted 06 March 2013 - 17:20
Mista instrumentbelysningen her like før helga. Tenkte, Tja, sikkert hovedlysbryteren/dimmer.
- Bestillte denne søndag kveld hos Chevy-parts.no 03.03.13
- Pakken vart forsøkt levert i går 05.03.13
- Hentet pakken idag på Posten
- Byttet bryteren nettopp på 5 minutter og instrumentbelysninga funker igjen
Liker berre Chevy bedre og bedre med tanke på kor enkelt ting er satt sammen. Man må jo demontere halve av dagens biler for å gjere en enkel operasjon.... Ikkje gæli delepriser heller.(iallefall på dei få delene eg har kjøpt til bilen... og det er ikkje mange:))
Rask levering frå Chevy-parts!
Edited by Jeeps, 06 March 2013 - 17:23.
#5452
Posted 07 March 2013 - 22:32
Grattis
#5453
Posted 08 March 2013 - 17:53
- Ståggå likes this
#5454
Posted 08 March 2013 - 22:25
Slengt inn optima redtop batterier og peila motor og gir olje
i pity the fool that don't have a hood ornament
#5455
Posted 08 March 2013 - 23:06
vurdert vasket... men heller ikke denne gang
- FairDinkum likes this
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#5456
Posted 09 March 2013 - 00:44
Det var garasjejekken sin! Liker!
de instrumentan, e de ikke slitsom når man kjøre i mørket? eg liker ikke å ha mye motlys når det er mørkt ute, men kanskje de kan dimmes??
ellers var de fin!
Hallen
H_K_H@msn.com
____________________________________________________
eide biler:
Volvo 740 GLE 1984 solgt påkostet alt for mye, SOLGT alt for billig, og angrer på det i dag!
Toyota Lj 73 safari 2,4td tre lykkelige daga, da eg kjøpte de, da den startet i -17. og da eg SOLGTE den!
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
#5457
Posted 09 March 2013 - 01:40
De er dimbare, samt at du kan legge grønn nattfarge på de. For min del så kjører jeg minste lysstyrke på de. Da er det helt greit selv i mørket.
#5458
Posted 09 March 2013 - 01:45
Hvorfor kjører du to spenningsmålere?
#5459
Posted 09 March 2013 - 02:46
Et startbatteri og et forbruksbatteri. Hadde lyst å følge med begge to.