Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#6181
Posted 29 October 2013 - 23:15
jg leser her inne at katalysatoren anbefales å fjernes pga at den tetter seg og gjør bilen dauere. Men setter dere inn ett rør der katta har vært eller hva er det beste lism? Hva med eu kontrollen osv?
#6182
Posted 29 October 2013 - 23:15
jg leser her inne at katalysatoren anbefales å fjernes pga at den tetter seg og gjør bilen dauere. Men setter dere inn ett rør der katta har vært eller hva er det beste lism? Hva med eu kontrollen osv?
#6183
Posted 30 October 2013 - 22:12
En fungerende katalysator er ingen hindring i eksosen. På en dieselbil kan man ta ut katalysatoren og spyle den baklengs med hageslange (IKKE høytrykk) om den er nedsotet..
'94 Mercedes-Benz G350TD
'13 Nissan Leaf
Ja, de to bilene utfyller hverandre helt perfekt.
#6184
Posted 30 October 2013 - 22:40
6,5td har ingen kat. men en sot-trap... flere som har fjerna den
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6185
Posted 30 October 2013 - 23:35
#6186
Posted 31 October 2013 - 12:09
Suburban og Tahoe med VIN kode S og motor kode L56 har katalysator og EGR ventil. Biler med VIN kode F og motor kode L65 har kun sot trap og ingen EGR. Katalysator og EGR kan fjernes, men må programmeres om med VIN F program for å slippe feilkode på EGR. Er bilen registrert som lett lastebil eller personbil over 3500 kg, så har dette ikke noe å si for PKK. Vet ikke hva det har å si for biler registrert som personbil klasse B, men en telefon til Bergheim kan sikkert avklare dette
#6187
Posted 31 October 2013 - 12:23
Hva har det å si ved å evt fjerne den?
Blir vel noe mer effekt av det? Dessuten er eksosen på disse er veldig restriktiv, og er kjent for å forårsake sprekte blokker og topper pga varmeutviklingen bak manifolden på turbo siden. Har selv sett drastisk reduksjon i temperatur på motor etter bytte til 4" anlegg på bilen min. Eksempel: Drøbakstunnelen med 7% stigning, før eksos bytte steg motor temp til over 102 grader dersom jeg holdt fartsgrensen på 70 opp der. Etter bytte til 4" stiger ikke temp over 96 grader.
#6188
Posted 31 October 2013 - 19:39
Siden Silverado'n står, på tredje uka, har jeg fått låne meg en sånn dum Suzuki Liana, sølvgrå med piggdekk..........for en nedtur
Edited by Jonta, 31 October 2013 - 19:41.
#6189
Posted 31 October 2013 - 19:58
- TT-Gunner likes this
#6190
Posted 01 November 2013 - 00:04
avbestill time og vent på rette deler
mm du er over fristen
Eg e over fristen, så har montert sammen lageret og gammel cv aksel, så får det bli en anmerkning, fristen gikk vel ut i går men fått time på tirsdag. blir vel en toer feil på håndbrekk men det spørs vel om de tester den.. håper egentlig ikke det da den er setter seg fast og så må jeg skru opp får å få den løs..
Hallen
H_K_H@msn.com
____________________________________________________
eide biler:
Volvo 740 GLE 1984 solgt påkostet alt for mye, SOLGT alt for billig, og angrer på det i dag!
Toyota Lj 73 safari 2,4td tre lykkelige daga, da eg kjøpte de, da den startet i -17. og da eg SOLGTE den!
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
#6191
Posted 01 November 2013 - 00:06
Eg e over fristen, så har montert sammen lageret og gammel cv aksel, så får det bli en anmerkning, fristen gikk vel ut i går men fått time på tirsdag. blir vel en toer feil på håndbrekk men det spørs vel om de tester den.. håper egentlig ikke det da den er setter seg fast og så må jeg skru opp får å få den løs..
er forresten i samtale med rock auto om cv akselen da den ene var skadet og begge er får tynn, antakelig til en 1500 6 bolts understell.
Så får vi se hva de gjør med saken.
Edited by Hallen, 01 November 2013 - 00:08.
Hallen
H_K_H@msn.com
____________________________________________________
eide biler:
Volvo 740 GLE 1984 solgt påkostet alt for mye, SOLGT alt for billig, og angrer på det i dag!
Toyota Lj 73 safari 2,4td tre lykkelige daga, da eg kjøpte de, da den startet i -17. og da eg SOLGTE den!
Jeep Grand Cherokee 1995 5,2l V8 SOLGT meget go bil!
VW vento 1,9td Kondemnert pga motor havari! BIL som imponerte mang en gang!
Chevrolet suburban 1988 SOLGT
Pontiac safari 1988 5,7 V8 bensin 1,1L/Mil 1,8L/Mil med bjølseth 680gdl SOLGT
Volvo 945 Ex. politibil! 1998 2,3fk selges
#6192
Posted 01 November 2013 - 12:10
#6193
Posted 01 November 2013 - 14:44
Byttet Tahoen i en ny Ford SMax..........
Du spøker nå?
#6194
Posted 01 November 2013 - 15:40
Du spøker nå?
Nedtur å kjøre bil på godt over en halv mill, lengter tilbake til miiiiin gammle gode Tahoe.
Vondt å sitte i de nye setene, stilte sete i bakkant på topp alikevel ble det for lite.
Det rommler også veldig i denne bilen, sier ikke att den bråker like mye som steinknuseren, men en slitsom rommling selv med 7 seter.
Overstyrer inn i svingene, men med gasspådrag understyrer den, lurer på hvordan det forholder seg på glatta!
Ble litt opsann når den begynte å dra rett fram ut av svingen selv om jeg holdt samme rattutslag.
Godt jeg får igjen min i kveld.
#6195
Posted 01 November 2013 - 16:11
Viste du var en gal mann men ikke så ille da,,, hva blir det neste? innleggelse på DPS? hehehehe
Byttet Tahoen i en ny Ford SMax..........
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6196
Posted 01 November 2013 - 16:43
Viste du var en gal mann men ikke så ille da,,, hva blir det neste? innleggelse på DPS? hehehehe
Klart jeg er gal.
Naboen sa til meg att jeg ser oppegående og normal ut, og derfor lurte han på hvorfor jeg kjørte sann bil.
Har vel kunn med galskap å gjøre det, har vel alltid vert litt bilgal.
Legg meg inn ved tvang, den dagen jeg foretrekker å kjøre ny Ford.
Har kjøpt ny Focus til kjerringa, men jeg klarer ikke å sitte i den mer enn en halvtime.
Og den ble bestilt med det beste sete alternativet Ford hadde.
Blir det utbytting av min, så får det bli nyere Tahoe.
Måtte isåfall vært en Cadillac Escalade om jeg måtte velge ett annet bilmerke.
#6197
Posted 01 November 2013 - 17:01
skulle nok ha valgt Chevy til kona å....
har en bekjent som jobber på "Fem Ordinære Reperasjoner Daglig"
han ble faktisk frarådet å kjøpe Smax av selger på sin egen jobb...
så han investerte i US Ford expedition istedet
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#6198
Posted 01 November 2013 - 17:40
Mulig vi har vært heldig, eller om slitasjeskader ikke har begynt enda.
Nå tok jeg ingen sjanse og fikk 5 år garantiservice på den, eneste vi trenger å koste er dekk, diesel og vinduspylerveske.
Den får gå ett par år til før vi ser etter en nybil.
#6199
Posted 01 November 2013 - 17:44
Kjent problem med S-max. Nabo har også webasto men bruker den aldri for da kneler batteri med en gang. På jobb hadde vi veihjelp pga batteri. Bilen gikk daglig i Oslo men det var ikke nok til å holde batteriet på topp så man fikk startet viste det seg....
#6200
Posted 01 November 2013 - 18:46
Nå fikk vi den i april 2011, så den har fungert godt fram til nå.