I fra http://www.v8dieselt...c.php?f=10&t=37:
Komplett info der.
Framgangsmåte
Kjør motoren driftsvarm, det er viktig.
Koble av returslangen, som er på toppen av dieselpumpen.
Plugg den med 1/4 " bolt / skrue.
Det er bare retur diesel fra dysene, så her er ikke mye trykk.
Koble på den ekstra slangen og putt den andre enden i den store brusflasken.
Start motoren.
La motoren gå litt, så all luft er ute av slangen.
Nå håper jeg at du har en klokke som det er lett å lese av i sekunder.
Nå må du fastslå ca. turtall.
Flytt slangen over i den andre tomme brusflasken. Vi kaller den måleflaske.
Bruk følgende skala.
Ved 650 RPM så la det renne i 120 sekunder.
Ved 700 RPM så la det renne i 115 sekunder.
Ved 750 RPM så la det renne i 110 sekunder.
Stopp motoren og koble alt tilbake til original.
Resultat
Ja, så står du der, med to flasker, som inneholder varm diesel.
Dieselen i den første, kan du tømme tilbake i tanken, om brusflasken var ren.
Nå er det bare å få målt opp, hvor mye diesel som kom i måleflasken.
GM 6.2 / 6.5 L
3,25 - 4,25 dl er normalt for en pumpe som er kjørt i noen år.
4.25 - 4,75 dl er på grensen for hva som skal til for at framstillings stemplet ( Power Piston ) skal fungere riktig.
4,75 - --> da er pumpen godt utslitt, behøver en skikkelig overhaling. Av profesjonelle fagfolk.
Iron Maiden & V8 Diesel er musikk i mine ører.