Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#661
Posted 08 February 2009 - 14:33
..sku gjerne hatt lakken fra din bil på min
i går fikk jeg ENDELIG satt på stigtrinna som jeg har hatt lyst på i fra start av + at insektavvisern er på og
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#662
Posted 08 February 2009 - 19:59
#663
Posted 08 February 2009 - 20:02
Har i dag vært og tunet litt på LPG anlegget, prøver å få det optimalt igjen etter at motoren ble overhalt. Er kanskje for kresen på de justeringene....
#664
Posted 08 February 2009 - 21:38
#665
Posted 08 February 2009 - 23:08
Da blir det slutt på frossen bil på kalde dager. Et annet stort pluss er at den vil bytte til LPG mer eller mindre med en gang siden jeg slipper å kjøre for å oppnå 40 graders motortemp. Ikke alltid man har tid til tomgangskjøring om morran
#666
Posted 08 February 2009 - 23:29
#667
Posted 08 February 2009 - 23:59
Nja, tester først med det optimabatteriet som jeg nettop satt i for å se tilstanden på det.
Men for all del, jeg vet at dette bruker endel strøm med alle de problemer det medfører.
Har bygget endel biler for trygdeverket så det blir nok et ekstra batteri med skillerelè og lading/starthjelp via samme relè.
Det finnes nok av skikkelige batterier å få tak i når man vet hvor man skal lete
#668
Posted 09 February 2009 - 20:44
#669
Posted 09 February 2009 - 21:17
Bensinere har jo en verktøykasse i hjørnet foran på førersiden. Går ut ifra at det på diesler er et batterifeste der? Et stk sånnt et er på ønskelisten
#670
Posted 09 February 2009 - 22:07
Bensinere har jo en verktøykasse i hjørnet foran på førersiden. Går ut ifra at det på diesler er et batterifeste der? Et stk sånnt et er på ønskelisten
Hvis du har mulighet for å koble på lader så er det jo greit å gjøre det når du vet du skal bruke varmeren. Gikk tom 2-3 ganger på Opel'en jeg hadde. Til og med MED laderen tilkoblet. Glemte av og til at den måtte slåes på etter at jeg hadde plugga den i.
#671
Posted 09 February 2009 - 22:08
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#672
Posted 09 February 2009 - 22:47
#673
Posted 09 February 2009 - 22:55
En del av planen det
Var borti mang en Opel med Webasto som ikke virket...
Problemet var bare at importør utstyrte disse bilene med 45Ah batteri (selv om det var fysisk plass til minst 70Ah)
og dynamoer med 14V ladespenning. Større batteri og skikkelig laderegulator "fiksa" mange Webastoer
Mange som ikke tenker på at dette faktisk drar endel strøm. Det er rimelig mange enheter som trekker strøm når
Webasto er på; Sirkulasjonspumpe til vannet, bensinpumpe, vifte inni Webasto, kupèvifte...
#674
Posted 09 February 2009 - 22:59
#675
Posted 09 February 2009 - 23:11
#676
Posted 09 February 2009 - 23:23
der er det også et hotell med bar ved vannkanten
det har jeg båten og sandbankene erfart
http://www.finn.no/f...nnkode=21237382
http://www.finn.no/f...nnkode=21237457
http://www.finn.no/f...nnkode=20860010
http://www.finn.no/f...nnkode=20348873
fsd supply
#677
Posted 09 February 2009 - 23:26
De har innebygd batterivakt og slår seg av ved en viss spenning. det er jo derfor så mange tror det er feil på webasto'en, men i realiteten har de ikke nok spenning på batteriet. Og Webasto'ene starter heller ikke etter tre mislykkede startforsøk, da må de resettes. Eber har en noe lavere nedre grense for shutdown og må heller ikke resettes etter 3 feilstarter.
Eget forbruksbatteri adskilt fra startbatteri er tingen når man har Webasto/Eber.
Fikk du PM'en angående radiatoren Chevy-LPG?
#678
Posted 11 February 2009 - 20:36
#679
Posted 11 February 2009 - 21:49
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#680
Posted 11 February 2009 - 21:58
Eget forbruksbatteri adskilt fra startbatteri er tingen når man har Webasto/Eber.
Fikk du PM'en angående radiatoren Chevy-LPG?
har en Top C, og det der stemmer ikke.... kommet til sågodt som flatt batteri og kupeviften såvidt surrende rundt...