Gå til innhold



Foto

Hva har du gjort med Chevyen din i dag?


  • Please log in to reply
7333 replies to this topic

#6901 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 788 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 04 August 2015 - 11:40

Huff, holder de virkelig ikke lenger :wacko:  Trodde de blei forsterket/oppgradert under overhaling.

Har du gearolje kjøler?



#6902 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 04 August 2015 - 13:52

Renska skinnsetene i suburban. Salsåpe (glyserin) og salfett frå felleskjøpet. Vart stor forskjell :-)

 

Hei,

 

For en som aldri har vært borti hverken salsåpe eller salfett for den saks skyld, kunne du forklart i korte drag hvordan du går frem? 
Og hva koster det å kjøpe salsåpe og salfett? )Altså, holder forpakningen(e) til maaaange omganger med rens av seter?)

 

 

 

MVH

S-A



#6903 lth77

lth77

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:
  • Kjønn:Mann

Posted 04 August 2015 - 15:53

 
Hei,
 
For en som aldri har vært borti hverken salsåpe eller salfett for den saks skyld, kunne du forklart i korte drag hvordan du går frem? 
Og hva koster det å kjøpe salsåpe og salfett? )Altså, holder forpakningen(e) til maaaange omganger med rens av seter?)
 
 
 
MVH
S-A

Trur det kosta rundt 300 kr til sammen. Då har du i mange år :-) Arbeid inn såpa med fuktig klut eller svamp til skitten er vekke (kan ta sin tid). La det tørke og tørk av med tørr klut. Så tar du lærbalsam og arbeider det godt inn i setet, ventar ei stund og tørker av overskytende. b7a5f7cecd203da9dce3961cc16bfba5.jpg

Sent fra min C6903 via Tapatalk

#6904 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 04 August 2015 - 16:05

Huff, holder de virkelig ikke lenger :wacko:  Trodde de blei forsterket/oppgradert under overhaling.

Har du gearolje kjøler?

 

Ingenting blir forsterket ved en normal overhaling, da må du bestille forsterking av kassa.

 

Jeg har 6 ribber ekstra oljekjøler til kassa. Den har hatt normal temp hele tiden. Når den nå slurte kom temp fort opp i 130 grader.



#6905 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 04 August 2015 - 16:08

 

Hei,

 

For en som aldri har vært borti hverken salsåpe eller salfett for den saks skyld, kunne du forklart i korte drag hvordan du går frem? 
Og hva koster det å kjøpe salsåpe og salfett? )Altså, holder forpakningen(e) til maaaange omganger med rens av seter?)

 

 

 

MVH

S-A

 

Sjekk garasjen min for tidligere artikkel om dette.

 

http://www.offroad.n...lace/?p=1355398


  • S-A likes this

#6906 Log85

Log85

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 15 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    Tahoe 00 5,3

Posted 04 August 2015 - 20:24

Forhåpentligvis tettet vannlekkasjen idag xunsure.png.pagespeed.ic.4azkk_5zmI.png 



#6907 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vest Agder
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Tahoe 2008

Posted 21 August 2015 - 21:26

Byttet bremseskivene og klosser! Vilt mye bedre bremser👍
Byttet også o ringer på oljefilter adapter, satser på det blir tett! Og da ble det jo ny olje og filter også😄 og jammen meg så fikk jg byttet dieselpumpa på ramma også!! En helt annen lyd i den så nå må sliteren være litt fornøyd håper jg😎
Fin kveld i a/s hobbymekk garasjen😄

Edited by Golgate, 21 August 2015 - 21:33.

  • lsorbye and cned86 like this

#6908 Daniel_N

Daniel_N

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Bergen
  • Mine Kjøretøy:
    1995 Silverado 6.5TD

Posted 21 August 2015 - 23:06

Merket at den lekte spylerveske under venstre forskjerm.



#6909 Tahoechase

Tahoechase

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    Chev Tahoe 03

Posted 02 September 2015 - 12:17

Lykke når man har vært på PKK, og kommentaren man får er: Denne er meget bra holdt, jeg klarer ikke finne noen feil på denne jeg
  • Tahoe 2000 likes this

#6910 Hummer

Hummer

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:slemmestad , buskerud
  • Interesser:4x4 1/1 og rc
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban k2500 6.5TD
  • Klubb:4x4drivers

Posted 06 September 2015 - 19:02

vasket innvendig idag :)

Attached Thumbnails

  • 050920152596.jpg
  • 050920152583.jpg

  • Intimidator and cned86 like this

_____________________

Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.


#6911 Skauing

Skauing

    Rett og slett skauing!!!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1429 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vakre Aurskog
  • Mine Kjøretøy:
    -88 Volvo 740TIC, -05 Pajero

    Campingvogn og boggiehenger :)
  • Klubb:Gropa Mudders, KNA Kongsvinger

Posted 06 September 2015 - 22:04

Det er fortsatt liv her jo :jump:


  • Hummer likes this

..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
 


#6912 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Sørum / Akershus
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban 5.7B LPG -96
    Mercedes E220T CDI - 05

Posted 06 September 2015 - 22:16

Joda vi er nå her.... kjører du volvo fortsatt?


  • Skauing likes this

#6913 Hummer

Hummer

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:slemmestad , buskerud
  • Interesser:4x4 1/1 og rc
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Suburban k2500 6.5TD
  • Klubb:4x4drivers

Posted 07 September 2015 - 16:56

det var et navn som ikke har vert oppe på lenge :P


  • Skauing likes this

_____________________

Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.


#6914 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vest Agder
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Tahoe 2008

Posted 09 September 2015 - 22:50

Fikk bygd 3" eksos hele veien inkl downpipe, xoveren bytter jg en annen da, fikk ikke tid igår!!
Merker bilen er mere villig ved pådrag og jeg har endelig fått høre at det er en V8 lyd i denne bilen! Har jo bare hørt knuseverket med original eksos😎 trenger litt justering der eksosen kommer ut men det ordnes plutselig😄
Anbefaler å gjøre dette alle som en😄😄😄
  • cned86 likes this

#6915 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 788 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 10 September 2015 - 09:12

Er det 2.5" som er orginalt?



#6916 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vest Agder
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Tahoe 2008

Posted 10 September 2015 - 13:17

Er 3" ned til sotfella ut av den er det 2.5" tror jg! målte ikke men er mindre resten av veien!

#6917 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 10 September 2015 - 19:58

Har fortsatt med mission "Skulle bare fikse litt før EU-kontrollen...."

 

Montert nye bladfjærer, draband, sjakler, bolter, bremsepumper, bremseband, bremseslange bak, nye bremserør bak, samt den stumpen med 1/4" rør fra rammevangen og inn mot senter av bilen, der den går over til bremseslange..

Bilder og mere tekst kommer i garasjetråden...

 

 

S-A

 

 
 



#6918 S-A

S-A

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1997 Tahoe 6,5

Posted 13 September 2015 - 01:01

God kveld!

 

 

Dagens oppdatering gjeldende "hva jeg har gjort med min Chevy idag:"

 

Ingenting... Venter på at været i "blåhallen" skal bli bedre.... 

 

Men jeg vil lufte en liten tanke, uten å rette kritikk mot noen:

 

Har i noen tråder, spesielt på utenlandske forum, sett en del referanser til "kjøling av FSD ved hjelp av innkommende diesel fra liftpump / tank". 

Dette gjelder kun for FSD'er montert på original plassering. 

Har dere noensomhelst saklig argumentering for dette argumentet, at FSD får kjøling av innkommende diesel?

Bortsett fra at innkommende diesel veldig raskt vil bli temperert til samme temperatur som dieselfilteret har? 

Dieselfilteret, som igjen har metallisk kontakt mot innsuget, som igjen har metallisk kontakt mot en 400 kg(?) stålklump som holder minimum 80 grader ved drifts-temperatur?

 

Selv om en hadde flytta dieselfilteret vekk fra motor, så må diesel fortsatt flyttes ved hjelp av slanger, til dieselpumpe. Og på diesel'ens vei mot dieselpumpe, så må det passere jennom en slange, som til enhver tid

vil bli oppvarmet av strålingsvarmen fra nevnte 400(?) kilos stålklump... Etter en viis tids drift (av motor), så skal det enorme mengder diesel (les: flow) til for å holde en så liten slangediameter "cool".... 

Om noen ville tatt seg bryet med å måle temperatur på innkommende diesel, ved filter, og evt. ved inntaket til dieselpumpe, så tror jeg de fleste ville fått seg en overraskelse.... 

Hvertfall de som framsnakker "kjøling av IP via innkommende dieselflow...."

Så fort motor (og omkringliggende motor-rom) får driftstemperatur, vil innkommende diesel veldig fort bli temperert mot den aktuelle temperaturen i motorrommet. Og tilhørende kompononeter som er i metallisk kontakt mot motorblokk / innsug. 

Om du så flytter hele dieselfilteret vekk fra motorroms-temperatur, så vil fortsattt siste biten av "incoming diesel supply line" til dieselpumpe være oppvarmet til samme temperatur som dieselpumpe. 

Som igjen er i metallisk kontakt mot tidligere nevnte 400kg (?) stålklump.

 

Av den veldig begrensede innføringen av fysikkens termolover jeg har fått, så kan jeg ikke klare å forestille meg at innkommende diesel på noen måte kan ha kjølende effekt på IP (dieselpumpe).....

 

Correct me if I'm wrong?

 

(Spesielt dere gutta på v8dieseltech, ser opp til dere og de oppdagelsene dere har gjort, men når det kommer til temperatur-vurderinga så må jeg bare spørre......)

 

 

 

MVH

S-A



#6919 cned86

cned86

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 333 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    Buick Skylark 1965 454cid
    Chrysler 2.4 aut 2003 mod - Kjerring bilen
    Jeep GC 2.7 Crd 2002mod
    Chevrolet tahoe 6.5td

Posted 13 September 2015 - 08:39

God kveld!
 
 
Dagens oppdatering gjeldende "hva jeg har gjort med min Chevy idag:"
 
Ingenting... Venter på at været i "blåhallen" skal bli bedre.... 
 
Men jeg vil lufte en liten tanke, uten å rette kritikk mot noen:
 
Har i noen tråder, spesielt på utenlandske forum, sett en del referanser til "kjøling av FSD ved hjelp av innkommende diesel fra liftpump / tank". 
Dette gjelder kun for FSD'er montert på original plassering. 
Har dere noensomhelst saklig argumentering for dette argumentet, at FSD får kjøling av innkommende diesel?
Bortsett fra at innkommende diesel veldig raskt vil bli temperert til samme temperatur som dieselfilteret har? 
Dieselfilteret, som igjen har metallisk kontakt mot innsuget, som igjen har metallisk kontakt mot en 400 kg(?) stålklump som holder minimum 80 grader ved drifts-temperatur?
 
Selv om en hadde flytta dieselfilteret vekk fra motor, så må diesel fortsatt flyttes ved hjelp av slanger, til dieselpumpe. Og på diesel'ens vei mot dieselpumpe, så må det passere jennom en slange, som til enhver tid
vil bli oppvarmet av strålingsvarmen fra nevnte 400(?) kilos stålklump... Etter en viis tids drift (av motor), så skal det enorme mengder diesel (les: flow) til for å holde en så liten slangediameter "cool".... 
Om noen ville tatt seg bryet med å måle temperatur på innkommende diesel, ved filter, og evt. ved inntaket til dieselpumpe, så tror jeg de fleste ville fått seg en overraskelse.... 
Hvertfall de som framsnakker "kjøling av IP via innkommende dieselflow...."
Så fort motor (og omkringliggende motor-rom) får driftstemperatur, vil innkommende diesel veldig fort bli temperert mot den aktuelle temperaturen i motorrommet. Og tilhørende kompononeter som er i metallisk kontakt mot motorblokk / innsug. 
Om du så flytter hele dieselfilteret vekk fra motorroms-temperatur, så vil fortsattt siste biten av "incoming diesel supply line" til dieselpumpe være oppvarmet til samme temperatur som dieselpumpe. 
Som igjen er i metallisk kontakt mot tidligere nevnte 400kg (?) stålklump.
 
Av den veldig begrensede innføringen av fysikkens termolover jeg har fått, så kan jeg ikke klare å forestille meg at innkommende diesel på noen måte kan ha kjølende effekt på IP (dieselpumpe).....
 
Correct me if I'm wrong?
 
(Spesielt dere gutta på v8dieseltech, ser opp til dere og de oppdagelsene dere har gjort, men når det kommer til temperatur-vurderinga så må jeg bare spørre......)
 
 
 
MVH
S-A

Dette er hele poenget til standyne designet pmd til å sitte på pumpen. Dieselen sirkulerer i retur til tanken slik at det er alltid en Flow dra tank gjennom filteret og til ip så i retur til tank. Å dette skulle være nokk kjøling.. Men er ofte ikke det! Pga mange faktorer (som du nevner) , slik som jeg har forstått er tempen på dette her bare så vidt innenfor maks i optimal drift som gjør at det ikke er noe å gå på når andre faktorer slår inn som er hovedsakelig pga at Lp ( alle rede marginal størrelse) som sirkulerer diesel blir fort redusert(slitt) og dermed sirkulerer ikke nokk diesel i tur retur ip og når du stopper motor og sirkulasjonen stopper stiger temperaturen drastisk

Etter min mening så har standyne "besjet" på leggen i design og plassering.

Noe annet jeg har lest også er at GM presset på standyne å få ferdig dette slik at 94 mod fikk dette (emisjon control i USA krevde dette) og dermed resulterte det i halvhjertet og forhastet patent. Noe som gjorde at GM selv måtte dekke alle pumpe problemene med garantiene osv selv(bare noe som jeg har lest på et av US forumene)

Så om du bytter diesel filter og Lp 2ganger i året for å gardere deg så kanskje pmd varer litt lengre på original plassering.

Bare mine "2cents" :)

Kanskje Manfred vet noe mer om dette?

Mr.C

#6920 Jonta

Jonta

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 788 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    96 Chevrolet Silverado.
    82 VW LT-31 camping brakke.
  • Klubb:-

Posted 13 September 2015 - 22:45

Kontakten filteret har med motor blokke er minimal, men det er varmt i motorrummet, vifta blåser varm luft som varmer opp filteret, samtidig som kjølig diesel hele tiden sirkulerer gjennom filteret, det er jo bare å legge hånda på filteret og kjenne hvor varmt det blir....