Huff, holder de virkelig ikke lenger Trodde de blei forsterket/oppgradert under overhaling.
Har du gearolje kjøler?
Posted 04 August 2015 - 11:40
Huff, holder de virkelig ikke lenger Trodde de blei forsterket/oppgradert under overhaling.
Har du gearolje kjøler?
Posted 04 August 2015 - 13:52
Renska skinnsetene i suburban. Salsåpe (glyserin) og salfett frå felleskjøpet. Vart stor forskjell :-)
Hei,
For en som aldri har vært borti hverken salsåpe eller salfett for den saks skyld, kunne du forklart i korte drag hvordan du går frem?
Og hva koster det å kjøpe salsåpe og salfett? )Altså, holder forpakningen(e) til maaaange omganger med rens av seter?)
MVH
S-A
Posted 04 August 2015 - 15:53
Trur det kosta rundt 300 kr til sammen. Då har du i mange år :-) Arbeid inn såpa med fuktig klut eller svamp til skitten er vekke (kan ta sin tid). La det tørke og tørk av med tørr klut. Så tar du lærbalsam og arbeider det godt inn i setet, ventar ei stund og tørker av overskytende.
Hei,
For en som aldri har vært borti hverken salsåpe eller salfett for den saks skyld, kunne du forklart i korte drag hvordan du går frem?
Og hva koster det å kjøpe salsåpe og salfett? )Altså, holder forpakningen(e) til maaaange omganger med rens av seter?)
MVH
S-A
Posted 04 August 2015 - 16:05
Huff, holder de virkelig ikke lenger Trodde de blei forsterket/oppgradert under overhaling.
Har du gearolje kjøler?
Ingenting blir forsterket ved en normal overhaling, da må du bestille forsterking av kassa.
Jeg har 6 ribber ekstra oljekjøler til kassa. Den har hatt normal temp hele tiden. Når den nå slurte kom temp fort opp i 130 grader.
Posted 04 August 2015 - 16:08
Hei,
For en som aldri har vært borti hverken salsåpe eller salfett for den saks skyld, kunne du forklart i korte drag hvordan du går frem?
Og hva koster det å kjøpe salsåpe og salfett? )Altså, holder forpakningen(e) til maaaange omganger med rens av seter?)
MVH
S-A
Sjekk garasjen min for tidligere artikkel om dette.
http://www.offroad.n...lace/?p=1355398
Posted 04 August 2015 - 20:24
Forhåpentligvis tettet vannlekkasjen idag
Posted 21 August 2015 - 21:26
Edited by Golgate, 21 August 2015 - 21:33.
Posted 21 August 2015 - 23:06
Merket at den lekte spylerveske under venstre forskjerm.
Posted 02 September 2015 - 12:17
Posted 06 September 2015 - 22:04
Det er fortsatt liv her jo
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
Posted 06 September 2015 - 22:16
Joda vi er nå her.... kjører du volvo fortsatt?
Posted 07 September 2015 - 16:56
det var et navn som ikke har vert oppe på lenge
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
Posted 09 September 2015 - 22:50
Posted 10 September 2015 - 09:12
Er det 2.5" som er orginalt?
Posted 10 September 2015 - 13:17
Posted 10 September 2015 - 19:58
Har fortsatt med mission "Skulle bare fikse litt før EU-kontrollen...."
Montert nye bladfjærer, draband, sjakler, bolter, bremsepumper, bremseband, bremseslange bak, nye bremserør bak, samt den stumpen med 1/4" rør fra rammevangen og inn mot senter av bilen, der den går over til bremseslange..
Bilder og mere tekst kommer i garasjetråden...
S-A
Posted 13 September 2015 - 01:01
God kveld!
Dagens oppdatering gjeldende "hva jeg har gjort med min Chevy idag:"
Ingenting... Venter på at været i "blåhallen" skal bli bedre....
Men jeg vil lufte en liten tanke, uten å rette kritikk mot noen:
Har i noen tråder, spesielt på utenlandske forum, sett en del referanser til "kjøling av FSD ved hjelp av innkommende diesel fra liftpump / tank".
Dette gjelder kun for FSD'er montert på original plassering.
Har dere noensomhelst saklig argumentering for dette argumentet, at FSD får kjøling av innkommende diesel?
Bortsett fra at innkommende diesel veldig raskt vil bli temperert til samme temperatur som dieselfilteret har?
Dieselfilteret, som igjen har metallisk kontakt mot innsuget, som igjen har metallisk kontakt mot en 400 kg(?) stålklump som holder minimum 80 grader ved drifts-temperatur?
Selv om en hadde flytta dieselfilteret vekk fra motor, så må diesel fortsatt flyttes ved hjelp av slanger, til dieselpumpe. Og på diesel'ens vei mot dieselpumpe, så må det passere jennom en slange, som til enhver tid
vil bli oppvarmet av strålingsvarmen fra nevnte 400(?) kilos stålklump... Etter en viis tids drift (av motor), så skal det enorme mengder diesel (les: flow) til for å holde en så liten slangediameter "cool"....
Om noen ville tatt seg bryet med å måle temperatur på innkommende diesel, ved filter, og evt. ved inntaket til dieselpumpe, så tror jeg de fleste ville fått seg en overraskelse....
Hvertfall de som framsnakker "kjøling av IP via innkommende dieselflow...."
Så fort motor (og omkringliggende motor-rom) får driftstemperatur, vil innkommende diesel veldig fort bli temperert mot den aktuelle temperaturen i motorrommet. Og tilhørende kompononeter som er i metallisk kontakt mot motorblokk / innsug.
Om du så flytter hele dieselfilteret vekk fra motorroms-temperatur, så vil fortsattt siste biten av "incoming diesel supply line" til dieselpumpe være oppvarmet til samme temperatur som dieselpumpe.
Som igjen er i metallisk kontakt mot tidligere nevnte 400kg (?) stålklump.
Av den veldig begrensede innføringen av fysikkens termolover jeg har fått, så kan jeg ikke klare å forestille meg at innkommende diesel på noen måte kan ha kjølende effekt på IP (dieselpumpe).....
Correct me if I'm wrong?
(Spesielt dere gutta på v8dieseltech, ser opp til dere og de oppdagelsene dere har gjort, men når det kommer til temperatur-vurderinga så må jeg bare spørre......)
MVH
S-A
Posted 13 September 2015 - 08:39
Dette er hele poenget til standyne designet pmd til å sitte på pumpen. Dieselen sirkulerer i retur til tanken slik at det er alltid en Flow dra tank gjennom filteret og til ip så i retur til tank. Å dette skulle være nokk kjøling.. Men er ofte ikke det! Pga mange faktorer (som du nevner) , slik som jeg har forstått er tempen på dette her bare så vidt innenfor maks i optimal drift som gjør at det ikke er noe å gå på når andre faktorer slår inn som er hovedsakelig pga at Lp ( alle rede marginal størrelse) som sirkulerer diesel blir fort redusert(slitt) og dermed sirkulerer ikke nokk diesel i tur retur ip og når du stopper motor og sirkulasjonen stopper stiger temperaturen drastiskGod kveld!
Dagens oppdatering gjeldende "hva jeg har gjort med min Chevy idag:"
Ingenting... Venter på at været i "blåhallen" skal bli bedre....
Men jeg vil lufte en liten tanke, uten å rette kritikk mot noen:
Har i noen tråder, spesielt på utenlandske forum, sett en del referanser til "kjøling av FSD ved hjelp av innkommende diesel fra liftpump / tank".
Dette gjelder kun for FSD'er montert på original plassering.
Har dere noensomhelst saklig argumentering for dette argumentet, at FSD får kjøling av innkommende diesel?
Bortsett fra at innkommende diesel veldig raskt vil bli temperert til samme temperatur som dieselfilteret har?
Dieselfilteret, som igjen har metallisk kontakt mot innsuget, som igjen har metallisk kontakt mot en 400 kg(?) stålklump som holder minimum 80 grader ved drifts-temperatur?
Selv om en hadde flytta dieselfilteret vekk fra motor, så må diesel fortsatt flyttes ved hjelp av slanger, til dieselpumpe. Og på diesel'ens vei mot dieselpumpe, så må det passere jennom en slange, som til enhver tid
vil bli oppvarmet av strålingsvarmen fra nevnte 400(?) kilos stålklump... Etter en viis tids drift (av motor), så skal det enorme mengder diesel (les: flow) til for å holde en så liten slangediameter "cool"....
Om noen ville tatt seg bryet med å måle temperatur på innkommende diesel, ved filter, og evt. ved inntaket til dieselpumpe, så tror jeg de fleste ville fått seg en overraskelse....
Hvertfall de som framsnakker "kjøling av IP via innkommende dieselflow...."
Så fort motor (og omkringliggende motor-rom) får driftstemperatur, vil innkommende diesel veldig fort bli temperert mot den aktuelle temperaturen i motorrommet. Og tilhørende kompononeter som er i metallisk kontakt mot motorblokk / innsug.
Om du så flytter hele dieselfilteret vekk fra motorroms-temperatur, så vil fortsattt siste biten av "incoming diesel supply line" til dieselpumpe være oppvarmet til samme temperatur som dieselpumpe.
Som igjen er i metallisk kontakt mot tidligere nevnte 400kg (?) stålklump.
Av den veldig begrensede innføringen av fysikkens termolover jeg har fått, så kan jeg ikke klare å forestille meg at innkommende diesel på noen måte kan ha kjølende effekt på IP (dieselpumpe).....
Correct me if I'm wrong?
(Spesielt dere gutta på v8dieseltech, ser opp til dere og de oppdagelsene dere har gjort, men når det kommer til temperatur-vurderinga så må jeg bare spørre......)
MVH
S-A
Posted 13 September 2015 - 22:45
Kontakten filteret har med motor blokke er minimal, men det er varmt i motorrummet, vifta blåser varm luft som varmer opp filteret, samtidig som kjølig diesel hele tiden sirkulerer gjennom filteret, det er jo bare å legge hånda på filteret og kjenne hvor varmt det blir....