Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#7221
Posted 11 July 2018 - 21:39
- Intimidator likes this
#7222
Posted 12 July 2018 - 05:05
Når jg ser hva Manfred gjør med chevyen idag så så er ikke mitt lille oljeskift med filter rare greiene å poste men er det jg har gjort idag
Men ack så viktigt Golgate
- Intimidator likes this
#7223
Posted 12 July 2018 - 19:19
Litt grisete jobb, men alt gikk greit.
Etter utseende har den gamle bolten stått i langt over service interval, relativt stor slitasje på et par punkter.
Edit:
1999 Chevrolet Tahoe 6.5
Edited by Dimm, 12 July 2018 - 19:20.
- Intimidator likes this
#7224
Posted 13 July 2018 - 22:12
I dag ble det olje og filterservice pluss smøring av understell.
Neste prosjekt blir vin f inntaksmanifold og Turbomaster med ladetrykksmåler
Edited by Dimm, 15 July 2018 - 20:54.
- Intimidator and manfred like this
#7225
Posted 17 July 2018 - 21:30
I det gamle med Egr var det veldig mye sot og koks.
Det vanskeligste var å få løs det gamle og renset kontaktflate e på blokka.
Pga. Våt Paknings silikon har jeg ikke test kjørt ennå, bare startet og bakket på tomgang for å sjekke at alt var i orden.
Må si jeg er fornøyd, selv på tomgang ble det grommere induksjons lyd.
Heavy duty inntaket er jo mye friere enn det med EGR
- Intimidator likes this
#7226
Posted 18 July 2018 - 10:19
Fikk byttet til heavy duty inntak I kveld..
I det gamle med Egr var det veldig mye sot og koks.
Det vanskeligste var å få løs det gamle og renset kontaktflate e på blokka.
Pga. Våt Paknings silikon har jeg ikke test kjørt ennå, bare startet og bakket på tomgang for å sjekke at alt var i orden.
Må si jeg er fornøyd, selv på tomgang ble det grommere induksjons lyd.
Heavy duty inntaket er jo mye friere enn det med EGR
Du bytte väl packningen?
//M
#7228
Posted 03 August 2018 - 11:54
Det så jævlig kult ut ja. Litt lyd i tillegg er ikke å forakte heller. Har du link?
#7229
Posted 03 August 2018 - 18:11
Ble litt mere lyd ja! Veldig fornøyd som sagt både med lyd og utseende😊
#7230
Posted 18 August 2018 - 14:15
I dag har jeg sveiset litt rust og fått lakkert over de sveisa områdene
Siden sveisingen gikk så greit så monterte jeg også en boost måler..
Med original vakumstyrt wastegate lader den 9-10psi i korte øyeblikk før den går ned til ca. 7psi.
Ved lange pådrag og når turtallet går over 2500rpm så går det ned til 5psi, men det er vel normalt regner jeg med
- Intimidator likes this
#7232
Posted 02 September 2018 - 08:12
- Intimidator likes this
#7233
Posted 10 September 2018 - 16:11
Det kunne selvsagt ikke Bergheim så da var eneste mulighet å bytte hele taket!!!
De hang seg også opp i at rammenr ikke sto på riktig plass og at det så amatørmessig ut!!!
Edited by Golgate, 14 September 2018 - 09:50.
#7234
Posted 29 September 2018 - 14:39
Da er det gjort føre minusgradene kryper på.
🚙💨😋
#7235
Posted 01 October 2018 - 09:25
Sommaren är över och alla delar i hus.
Då är de bara att göra klart de som lovats.
Lb7 nr 3 som kom här på försommaren med tryck i kylsystemet efter demontering såg de tydligt att detta va gjort nyligen.
Arp studs efter dialog med ägaren.
Nyrenoverade spridare. Pensacola diesel
Loctite på sleeves.
Planade toppar näst intill ingen skevhet. 0.05mm ändå tydligt blåst packning!
Klar med allt monterat klar för montering i bil. Blev nya glödstift när allt va ute ändå.
Montering och provstart/ körning gick fint så nu är bilen klar för avhämtning.
//M
Edited by manfred, 02 October 2018 - 18:02.
- Intimidator and Tahoe 2000 like this
#7236
Posted 01 October 2018 - 13:31
Sommaren är över och alla delar i hus.
Då är de bara att göra klart de som lovats.
Lb7 nr 3 som kom här på försommaren med tryck i kylsystemet efter demontering såg de tydligt att detta va gjort nyligen.
Arp studs efter dialog med ägaren.
DSC_1259.JPG
Nyrenoverade spridare. Pensacola diesel
DSC_1260.JPG
Loctite på slevs.
DSC_1263.JPG
Planade toppar näst intill ingen skevhet. 0.05mm ändå tydligt blåst packning!
DSC_1262.JPG
Klar med allt monterat klar för montering i bil. Blev nya glödstift när allt va ute ändå.
DSC_1267.JPG
Montering och provstart/ körning gick fint så nu är bilen klar för avhämtning.
//M
Blir liksom ikke det samme o plukke på seksfem etter at du har jobbet med en LB7 vil jeg tro mange fine biter i en slik motor, flott med bilder Har hørt blandede erfaringer med å bruke ARP bolter på de motorene med alu-topper, eller er det bare en myte? alu-toppene ''lever'' jo mye mer en støpjernsblokka.
#7237
Posted 01 October 2018 - 17:05
Edited by Skogsferrari, 01 October 2018 - 17:05.
#7238
Posted 03 October 2018 - 09:03
Blir liksom ikke det samme o plukke på seksfem etter at du har jobbet med en LB7 vil jeg tro mange fine biter i en slik motor, flott med bilder Har hørt blandede erfaringer med å bruke ARP bolter på de motorene med alu-topper, eller er det bare en myte? alu-toppene ''lever'' jo mye mer en støpjernsblokka.
Nja jobbet runt är inte så illa ganska bra upplägg med kabelstycken/ fuel/ ac vid urmontering. När man fått av div ac, generator och servopump så är ju grundmotorn en gammal typ utan så stora utsvävingar..
Ang ARP så ja har sett alutopp med ARP som nött sig ner i och de såg inte bra ut alls, Detta va på Momek som hade inne en rally bil som gått med ARP. Ja fick lite ont i kroppen efter att ha sett rally toppen, skall erkänna de, Dock så vet man inte om hur denna topp har blivitt monterad/ behandlad/ misshandlad med temperatur turbotryck etc.
Dock märk väl:
Nr 1. 10st Arp i rally topp vs 18 st i Duramax toppen nästan dubbelt så många punkter att ta av "stress/ belastning".
Nr 2. Duramax topp är en mycket stabil/ tung topp vs många andra alu toppar. Har slipat 8 toppar med tydlig blåsning i packning, nästan ingen/ minimalt skevhet.
Nr 3. Efter 2 besök i U.S hos Pensacola Diesel Florida under varav ett "bakom" disken med full rundvisning från "fin" avd till mekverkstaden med 10 liftar som bara skruvade på diesel Ford Dodge o Chevrolet så va de inte någon som hade imot ARP studs på Duramax. Detta va mer standard än undantag.
Sen som mycket annat så gäller de att läsa på packetet som kommer med Studs, använda gängpasta som följer med, annläggningsytor på brickor under mutter mot alu topp etc.
Men har haft ARP studs på egen Duramax så känner att de skall gå bra,
//M
Edited by manfred, 03 October 2018 - 09:04.
#7239
Posted 03 October 2018 - 11:06
Nja jobbet runt är inte så illa ganska bra upplägg med kabelstycken/ fuel/ ac vid urmontering. När man fått av div ac, generator och servopump så är ju grundmotorn en gammal typ utan så stora utsvävingar..
Ang ARP så ja har sett alutopp med ARP som nött sig ner i och de såg inte bra ut alls, Detta va på Momek som hade inne en rally bil som gått med ARP. Ja fick lite ont i kroppen efter att ha sett rally toppen, skall erkänna de, Dock så vet man inte om hur denna topp har blivitt monterad/ behandlad/ misshandlad med temperatur turbotryck etc.
Dock märk väl:
Nr 1. 10st Arp i rally topp vs 18 st i Duramax toppen nästan dubbelt så många punkter att ta av "stress/ belastning".
Nr 2. Duramax topp är en mycket stabil/ tung topp vs många andra alu toppar. Har slipat 8 toppar med tydlig blåsning i packning, nästan ingen/ minimalt skevhet.
Nr 3. Efter 2 besök i U.S hos Pensacola Diesel Florida under varav ett "bakom" disken med full rundvisning från "fin" avd till mekverkstaden med 10 liftar som bara skruvade på diesel Ford Dodge o Chevrolet så va de inte någon som hade imot ARP studs på Duramax. Detta va mer standard än undantag.
Sen som mycket annat så gäller de att läsa på packetet som kommer med Studs, använda gängpasta som följer med, annläggningsytor på brickor under mutter mot alu topp etc.
Men har haft ARP studs på egen Duramax så känner att de skall gå bra,
//M
Ja, kan tenke meg at en rally topp blir misbrukt mye, men selv med turbo og høyt turbo trykk vil jeg tro at max trykk i forbrenningskammer vil være høyere på en diesel motor. Har kjørt med ARP bolter på GMC Typhoon hvor toppene ble skiftet ut til vortec type, dette har fungert veldig bra, men nå er dette forsatt støpjern så det er stabilt.
Vurderer arp på seksfemen, både leroydiesel og quadstar selger jo mye fint innen turbo til de gamle forkammer oljebrennere så kanskje på tide å oppgradere
#7240
Posted 15 October 2018 - 20:18
Høyre kule var mest gåen da dekket var mye mere slitt på innsiden der.
- Intimidator likes this