Gå til innhold



Foto

Hva har du gjort med Chevyen din i dag?


  • Please log in to reply
7333 replies to this topic

#7221 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vest Agder
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Tahoe 2008

Posted 11 July 2018 - 21:39

Når jg ser hva Manfred gjør med chevyen idag så så er ikke mitt lille oljeskift med filter rare greiene å poste😄😄 men er det jg har gjort idag👍
  • Intimidator likes this

#7222 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Strömstad Sweden
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet 2500 Duramax -05
    Dodge 2500 Cummins -97
    Only Diesel...
    Wtf gasoline??
    GMC C15 Long bed -1969
    MB w124/200 -1987
    I`m sinner

Posted 12 July 2018 - 05:05

Når jg ser hva Manfred gjør med chevyen idag så så er ikke mitt lille oljeskift med filter rare greiene å poste men er det jg har gjort idag

 

Men ack så viktigt Golgate xsmile.png.pagespeed.ic.5Yux4gu5_h.png


  • Intimidator likes this

#7223 Dimm

Dimm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1999 Chevrolet Tahoe 6.5TD

Posted 12 July 2018 - 19:19

Byttet olje, pakning og bolt på bakre diff.
Litt grisete jobb, men alt gikk greit.
Etter utseende har den gamle bolten stått i langt over service interval, relativt stor slitasje på et par punkter.

Edit:
1999 Chevrolet Tahoe 6.5

Edited by Dimm, 12 July 2018 - 19:20.

  • Intimidator likes this

#7224 Dimm

Dimm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1999 Chevrolet Tahoe 6.5TD

Posted 13 July 2018 - 22:12

I dag ble det olje og filterservice pluss smøring av understell.
Neste prosjekt blir vin f inntaksmanifold og Turbomaster med ladetrykksmåler
 


Edited by Dimm, 15 July 2018 - 20:54.

  • Intimidator and manfred like this

#7225 Dimm

Dimm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1999 Chevrolet Tahoe 6.5TD

Posted 17 July 2018 - 21:30

Fikk byttet til heavy duty inntak I kveld..
I det gamle med Egr var det veldig mye sot og koks.
Det vanskeligste var å få løs det gamle og renset kontaktflate e på blokka.
Pga. Våt Paknings silikon har jeg ikke test kjørt ennå, bare startet og bakket på tomgang for å sjekke at alt var i orden.

Må si jeg er fornøyd, selv på tomgang ble det grommere induksjons lyd.
Heavy duty inntaket er jo mye friere enn det med EGR
  • Intimidator likes this

#7226 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Strömstad Sweden
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet 2500 Duramax -05
    Dodge 2500 Cummins -97
    Only Diesel...
    Wtf gasoline??
    GMC C15 Long bed -1969
    MB w124/200 -1987
    I`m sinner

Posted 18 July 2018 - 10:19

Fikk byttet til heavy duty inntak I kveld..
I det gamle med Egr var det veldig mye sot og koks.
Det vanskeligste var å få løs det gamle og renset kontaktflate e på blokka.
Pga. Våt Paknings silikon har jeg ikke test kjørt ennå, bare startet og bakket på tomgang for å sjekke at alt var i orden.

Må si jeg er fornøyd, selv på tomgang ble det grommere induksjons lyd.
Heavy duty inntaket er jo mye friere enn det med EGR

 

Du bytte väl packningen? 

 

//M



#7227 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vest Agder
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Tahoe 2008

Posted 31 July 2018 - 20:44

Satt på SLP dobbel tailpipe idag og meget fornøyd, litt mere lyd men det ser jo mye bedre ut!!1500kr med mva, frakt og toll og gjort på 15 min👍 Sub03 du må hive deg på😊

Attached Thumbnails

  • IMG_20180731_141652.jpg
  • IMG_20180731_144941.jpg

  • Intimidator and sub03 like this

#7228 sub03

sub03

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 782 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Elverum
  • Mine Kjøretøy:
    2009 Chevrolet Tahoe LTZ
    1977 Dodge Aspen SE

Posted 03 August 2018 - 11:54

Det så jævlig kult ut ja. :thumbsup:  Litt lyd i tillegg er ikke å forakte heller. Har du link?


"Due to rising energy costs, the light at the end of the tunnel has been shut off."

#7229 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vest Agder
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Tahoe 2008

Posted 03 August 2018 - 18:11

Jeg kjøpte på ebay bare👍 https://m.ebay.com/i...sid=m4084.l1313

Ble litt mere lyd ja! Veldig fornøyd som sagt både med lyd og utseende😊

#7230 Dimm

Dimm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1999 Chevrolet Tahoe 6.5TD

Posted 18 August 2018 - 14:15

I dag har jeg sveiset litt rust og fått lakkert over de sveisa områdene

 

Siden sveisingen gikk så greit så monterte jeg også en boost måler..

Med original vakumstyrt wastegate lader den 9-10psi i korte øyeblikk før den går ned til ca. 7psi.

Ved lange pådrag og når turtallet går over 2500rpm så går det ned til 5psi, men det er vel normalt regner jeg med


  • Intimidator likes this

#7231 Sub_1994_diesel

Sub_1994_diesel

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 409 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Stamnes
  • Mine Kjøretøy:
    1989/92 Chevrolet Caprice Classic 5,0
    1996 Chevrolet Suburban 6.5 LS
    1984 Ford Granada 2,8i stv
  • Klubb:CGKN

Posted 23 August 2018 - 21:04

Lekt litt elektriker med klipp og lim av park/ markeringslys. Ble fornøyd med resultatet, og at eg kunne montere på de nye parklys lyktene👍20180823_142954.jpg
  • Intimidator, manfred og sub03 like this

#7232 Dimm

Dimm

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 37 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Mine Kjøretøy:
    1999 Chevrolet Tahoe 6.5TD

Posted 02 September 2018 - 08:12

Bytter og flushed servo olje. Ble merkbart bedre på styringen
  • Intimidator likes this

#7233 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vest Agder
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Tahoe 2008

Posted 10 September 2018 - 16:11

Okey!! Viste bilen for ombygging fra vare til personbil! Jg måtte fremvise dokumentasjon på at tak kassetten til Bergheim ikke hindrer hodeairbaggene hvis de utløses!
Det kunne selvsagt ikke Bergheim så da var eneste mulighet å bytte hele taket!!!
De hang seg også opp i at rammenr ikke sto på riktig plass og at det så amatørmessig ut!!!

Edited by Golgate, 14 September 2018 - 09:50.


#7234 Tahoe 2000

Tahoe 2000

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Hvaler
  • Mine Kjøretøy:
    Tahoe 2000
    HD V rod 2002
    Fokus 2011 solgt
    Kia Niro hybrid 2017 solgt
    Hobby 720 KFUMe 2013mod. solgt

Posted 29 September 2018 - 14:39

8 timer på tusenfryd gir muligheter til innvendig vask og gå over batterikabler og jordingspunkter.
Da er det gjort føre minusgradene kryper på.
🚙💨😋

#7235 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Strömstad Sweden
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet 2500 Duramax -05
    Dodge 2500 Cummins -97
    Only Diesel...
    Wtf gasoline??
    GMC C15 Long bed -1969
    MB w124/200 -1987
    I`m sinner

Posted 01 October 2018 - 09:25

Sommaren är över och alla delar i hus.
Då är de bara att göra klart de som lovats.
Lb7 nr 3 som kom här på försommaren med tryck i kylsystemet efter demontering såg de tydligt att detta va gjort nyligen.

Arp studs efter dialog med ägaren.
DSC_1259.JPG
Nyrenoverade spridare. Pensacola diesel
DSC_1260.JPG
Loctite på sleeves.
DSC_1263.JPG
Planade toppar näst intill ingen skevhet. 0.05mm ändå tydligt blåst packning!
DSC_1262.JPG
Klar med allt monterat klar för montering i bil. Blev nya glödstift när allt va ute ändå.
DSC_1267.JPG
Montering och provstart/ körning gick fint så nu är bilen klar för avhämtning.

//M


Edited by manfred, 02 October 2018 - 18:02.

  • Intimidator and Tahoe 2000 like this

#7236 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Romsdal
  • Interesser:Om du får start på en pappeske så er den også interessant.
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1993 GMC Typhoon (kloning)(avskiltet)
    1980 Chevrolet Corvette (avskiltet)
    1995 Chevrolet Cheyenne, K2500, 6,5td
    1969 Volvo Amazon (avskiltet)
    2007 Jeep Commander 3,0 CRD
    2001 Chrysler PT Cruiser
  • Klubb:Amercan Car Club Norway

Posted 01 October 2018 - 13:31

Sommaren är över och alla delar i hus.
Då är de bara att göra klart de som lovats.
Lb7 nr 3 som kom här på försommaren med tryck i kylsystemet efter demontering såg de tydligt att detta va gjort nyligen.

Arp studs efter dialog med ägaren.
attachicon.gif.pagespeed.ce.hPGJFKgqtP.gDSC_1259.JPG
Nyrenoverade spridare. Pensacola diesel
attachicon.gif.pagespeed.ce.hPGJFKgqtP.gDSC_1260.JPG
Loctite på slevs.
attachicon.gif.pagespeed.ce.hPGJFKgqtP.gDSC_1263.JPG
Planade toppar näst intill ingen skevhet. 0.05mm ändå tydligt blåst packning!
attachicon.gif.pagespeed.ce.hPGJFKgqtP.gDSC_1262.JPG
Klar med allt monterat klar för montering i bil. Blev nya glödstift när allt va ute ändå.
attachicon.gif.pagespeed.ce.hPGJFKgqtP.gDSC_1267.JPG
Montering och provstart/ körning gick fint så nu är bilen klar för avhämtning.

//M

 

Blir liksom ikke det samme o plukke på seksfem etter at du har jobbet med en LB7 vil jeg tro :) mange fine biter i en slik motor, flott med bilder Har hørt blandede erfaringer med å bruke ARP bolter på de motorene med alu-topper, eller er det bare en myte? alu-toppene ''lever'' jo mye mer en støpjernsblokka.



#7237 Skogsferrari

Skogsferrari

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 576 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Fredrikstad
  • Mine Kjøretøy:
    Gmc sierra 2500hd duramax lbz

Posted 01 October 2018 - 17:05

ARP må til, ellers går topp pakninger når du lader mer enn originalt. Holder en stund, men over tid gir de originale boltene seg. Så, kjør som fabrikken sier. Eller bytt bolter og kjør til det ryker 😁

Edited by Skogsferrari, 01 October 2018 - 17:05.

Lbz-airdog 2-dsp5 by rob-egr blokkert-3" downpipe - 4"eksos

#7238 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Strömstad Sweden
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet 2500 Duramax -05
    Dodge 2500 Cummins -97
    Only Diesel...
    Wtf gasoline??
    GMC C15 Long bed -1969
    MB w124/200 -1987
    I`m sinner

Posted 03 October 2018 - 09:03

 

Blir liksom ikke det samme o plukke på seksfem etter at du har jobbet med en LB7 vil jeg tro :) mange fine biter i en slik motor, flott med bilder Har hørt blandede erfaringer med å bruke ARP bolter på de motorene med alu-topper, eller er det bare en myte? alu-toppene ''lever'' jo mye mer en støpjernsblokka.

 

Nja jobbet runt är inte så illa ganska bra upplägg med kabelstycken/ fuel/ ac vid urmontering. När man fått av div ac, generator och servopump så  är ju grundmotorn en gammal typ utan så stora utsvävingar.. 

 

Ang ARP så ja har sett alutopp med ARP som nött sig ner i och de såg inte bra ut alls, Detta va på Momek som hade inne en rally bil som gått med ARP. Ja fick lite ont i kroppen efter att ha sett rally toppen, skall erkänna de, Dock så vet man inte om hur denna topp har blivitt  monterad/ behandlad/ misshandlad  med temperatur turbotryck etc. 

 

Dock märk väl:

Nr 1. 10st Arp i rally topp vs 18 st i Duramax toppen nästan dubbelt så många punkter att ta av "stress/ belastning".

Nr 2. Duramax topp är en mycket stabil/ tung topp vs många andra alu toppar. Har slipat 8 toppar med tydlig blåsning i packning, nästan ingen/ minimalt skevhet. 

Nr 3. Efter 2 besök i U.S hos Pensacola Diesel Florida under varav ett "bakom" disken med full rundvisning från "fin" avd till mekverkstaden med 10 liftar som bara skruvade på diesel Ford Dodge o Chevrolet så va de inte någon som hade imot ARP studs på Duramax. Detta va mer standard än undantag. 

 

Sen som mycket annat så gäller de att läsa på packetet som kommer med Studs, använda gängpasta som följer med, annläggningsytor på brickor under mutter mot alu topp etc.  

Men har haft ARP studs på egen Duramax så känner att de skall gå bra,

 

//M  


Edited by manfred, 03 October 2018 - 09:04.


#7239 Intimidator

Intimidator

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Romsdal
  • Interesser:Om du får start på en pappeske så er den også interessant.
  • Garasje:
  • Mine Kjøretøy:
    1993 GMC Typhoon (kloning)(avskiltet)
    1980 Chevrolet Corvette (avskiltet)
    1995 Chevrolet Cheyenne, K2500, 6,5td
    1969 Volvo Amazon (avskiltet)
    2007 Jeep Commander 3,0 CRD
    2001 Chrysler PT Cruiser
  • Klubb:Amercan Car Club Norway

Posted 03 October 2018 - 11:06

 

Nja jobbet runt är inte så illa ganska bra upplägg med kabelstycken/ fuel/ ac vid urmontering. När man fått av div ac, generator och servopump så  är ju grundmotorn en gammal typ utan så stora utsvävingar.. 

 

Ang ARP så ja har sett alutopp med ARP som nött sig ner i och de såg inte bra ut alls, Detta va på Momek som hade inne en rally bil som gått med ARP. Ja fick lite ont i kroppen efter att ha sett rally toppen, skall erkänna de, Dock så vet man inte om hur denna topp har blivitt  monterad/ behandlad/ misshandlad  med temperatur turbotryck etc. 

 

Dock märk väl:

Nr 1. 10st Arp i rally topp vs 18 st i Duramax toppen nästan dubbelt så många punkter att ta av "stress/ belastning".

Nr 2. Duramax topp är en mycket stabil/ tung topp vs många andra alu toppar. Har slipat 8 toppar med tydlig blåsning i packning, nästan ingen/ minimalt skevhet. 

Nr 3. Efter 2 besök i U.S hos Pensacola Diesel Florida under varav ett "bakom" disken med full rundvisning från "fin" avd till mekverkstaden med 10 liftar som bara skruvade på diesel Ford Dodge o Chevrolet så va de inte någon som hade imot ARP studs på Duramax. Detta va mer standard än undantag. 

 

Sen som mycket annat så gäller de att läsa på packetet som kommer med Studs, använda gängpasta som följer med, annläggningsytor på brickor under mutter mot alu topp etc.  

Men har haft ARP studs på egen Duramax så känner att de skall gå bra,

 

//M  

 

Ja, kan tenke meg at en rally topp blir misbrukt mye, men selv med turbo og høyt turbo trykk vil jeg tro at max trykk i forbrenningskammer vil være høyere på en diesel motor. Har kjørt med ARP bolter på GMC Typhoon hvor toppene ble skiftet ut til vortec type, dette har fungert veldig bra, men nå er dette forsatt støpjern så det er stabilt. 

Vurderer arp på seksfemen, både leroydiesel og quadstar selger jo mye fint innen turbo til de gamle forkammer oljebrennere så kanskje på tide å oppgradere :)



#7240 Golgate

Golgate

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 440 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Sted:Vest Agder
  • Mine Kjøretøy:
    Chevrolet Tahoe 2008

Posted 15 October 2018 - 20:18

Byttet nedre bærekule på begge sider og repsett til park break adjuster så da ble bilen EU godkjent! Bilen ble også faster i veien nå kjente jeg
Høyre kule var mest gåen da dekket var mye mere slitt på innsiden der.
  • Intimidator likes this