Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#7301
Posted 30 November 2019 - 11:23
#7302
Posted 31 December 2019 - 22:57
Fylt diesel.
Godt nytt Chevy år.
- Gurba and Jonta like this
#7303
Posted 29 February 2020 - 21:18
Blir noe dritt metall feste mellom støtfanger og skilt grunnet mangel på lyktebøyle.
Kan ikke si jeg gleder meg...
Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har noen bilder på hvordan støtfangeren på en Tahoe 2002 er på baksiden av skiltet?
Jeg skal prøve å få montert denne dritt plata, men har ikke lyst til å borre for mye i støtfanger. Tenkte å utvide hullene hvor skiltet er festet til støtfanger.
#7304
Posted 18 March 2020 - 17:21
Noen som vet hvor releet til hovedlysene står, hører det tikker men dårlig hørsel til å lokalisere hvor lyden kommer fra.
mvh Rune.
#7305
Posted 18 March 2020 - 18:29
@Tahoe2000
På 2002 modellen står dette under panser førerside inne i sikringsskap
#7306
Posted 18 March 2020 - 20:30
Er en 99 mod. Har ikke noen relee i sikringsboksen under panseret til lys.
står 4 stykk på torpedoveggen ingen av disse går til hovedlysene.
Virker som de kan være gjemt inne i dashbordet, men å plukke opp det uten å vite sikkert har jeg lite lyst til.
leste gjennom den store kloke boken, ser ikke noe der heller.
Er jo klippet å limt sammen med automatiske lys fra Bergheim, så ikke sikkert de står på originalt sted da.
Kjører 15-20 km så slår lysene seg av selv, setter bryteren på 0 så virker kjørelys som normalt etter noen minutter kan jeg slå på lysene igjen å bruke fjernlys og 1000 metere.
Da virker det greit i noen minutter så slår de seg av igjen, så det virker på meg att det går varmt også slår de seg av.
#7307
Posted 18 March 2020 - 23:02
Den gamle Tahoe 1997 modellen jeg hadde -
her var det et sammensurium av den Svenske rele boksen til Bergheim under ratt stammen og noen strøm tyv koblinger førerside i motor rommet.
På det jævligste tok det 10 minutter fra jeg startet bilen til langlysene kom på.
Styrestrøm til bla langlys, klarte ikke å aktivisere releet under panseret. Spenningen var for lav!!!
Før jeg kvittet meg med bilen (brytepinnen raserte pinjong i bak akslingen).
Så fikk jeg tak i elektronisk rele styring (www.elfadistelec.no). Disse er en del dyrere.
Fordelen med disse var, at de også fungerte med lavere spenninger enn de tradisjonelle 12v releene du får kjøpt på bil butikker. Da kom lyset på med en gang.
Antageligvis har du avklipte kabel ender etter Bergheims rasering av bilens orginale lys - som ligger til gods.
Det var mange av disse løse endene i baklysene på bilen jeg hadde. Tilhenger kontakten, kan også være en synder.
Tyvkoblingen av strøm under panseret er også et irritasjons moment. Fjern disse og bruk loddetinn/krympeplast.
En måte å finne aktuelt rele - er å legge hånda eller øret inntil eller bruk måler instrument. Men fjern først alle spennings fall du har mot lysene.
Er en tidkrevende jobb. Helst burde man få hivd Svenske boksen under ratt stammen dit peppern gror...
- Tahoe 2000 likes this
#7308
Posted 19 March 2020 - 10:35
Nå har jeg fra før byttet alle ledninger fra sikringsboksen og ut til alle lys, har også byttet bryterpanelet inne i bilen.
Svenskeboksen fungerer men er kun koblet til kjørelys ( lysbryter i posisjon 0) og parklys.
Tar jeg ut kontakten i Svenskeboksen forsvinner park og automatiske kjørelys, men ikke nærlys og fjernlys om jeg setter bryteren på 1
Derfor lurer jeg på om noen vet hvor releene til nærlys og fjernlys befinner seg, da de er koblet utenom Svenskeboksen ???
#7309
Posted 19 March 2020 - 19:38
På gamle bilen min 1997 modell Tahoe - sto releene på torpedoveggen i motorrommet.
Orginalt tror jeg de skulle ha vært venstre side inne i bilen under ratt...
- Tahoe 2000 likes this
#7310
Posted 22 May 2020 - 13:21
Byttet tenningslåsen og øvere bærearm På høyre side,
litt til å gjøre før ny pk, Indere endeledd Høyre side og bladfjær høyre side bak.
ellers ble det en ny pioner 2 din satt inn nå, så da er bilen kommet til dab tiden og klar for å møte fremtiden.
Venter med lengsel på att grensen blir åpnet, så den kan få litt lakk på de to platene nede på siden som ble sveiset inn i vinter.
Pusset ned to blærer i lakken over hjulbuebredderen, må nok sandblåses og få litt godt grunnarbeid på disse før lakkering.
#7311
Posted 22 May 2020 - 21:41
Jeg fikk faktisk lakka litt med fortsatt ''stengt'' grense.
#7312
Posted 04 June 2020 - 11:04
Jeg fikk faktisk lakka litt med fortsatt ''stengt'' grense.
Må nok prøve å få til det, hadde håpet på den var ferdig lakkert før utgangen av juni.
Får se om ikke en kan hente bilen og få den over grensa en helg, ville jo gjerne gjort jobben selv men ser ikke ut som grensene vil bli åpne i juni eller.
Fått byttet innvendig døråpner på førerdøren, ligger nok en svakhet på disse byttet vel den for 7-8 år siden.
#7313
Posted 04 June 2020 - 12:29
Tahoe2000- er det til Sverige du skal ha den så er det lov å møtes på grensen for overlevering av bil. Har selv vært på EDA tollstasjon og levert varer til en kompis som bor i Sverige som møter meg der. Poenget er at jeg må ikke over på svensk side. Han kan komme til norsk side for så å snu igjen.
#7314
Posted 06 June 2020 - 14:24
Han bor i Sverige og jobber i Norge så får bilen over, bare tiden strekker til.
Hadde ett håp at den skulle vært tatt i april, men får se neste helg om det blir en mulighet da.
#7316
Posted 12 June 2020 - 14:40
Yes yes yes då passerade Duramaxen 500 000km med (grund) orginal drivlina, på så när som topplockspackningar och 8 spridare. Spridare blev bytt pga av att motorn va ute och säkert på tiden efter 490 000km..
//M
Da snakker vi om god sliter, du har mye kjøring da
#7317
Posted 12 June 2020 - 22:25
Da snakker vi om god sliter, du har mye kjøring da
God sliter är den. Skall inte skryta på mig alla dessa km .. Ägare nr 1 Patrik hade 450 000km sen är vi 3 ägare som har haft övriga km. Så blir inte mer än 15 000-20 000km i året tänker jag.
- Intimidator likes this
#7318
Posted 12 June 2020 - 22:53
Liten lekasje på termostathuset, 3 dråper på gulvet etter 1,5 døgn.
Så det var noen dråper under koblingen fra termostathuset og til slangen som går til varmeapparatet.
jeg var opp på SM og fikk nye tettninger, satt fastnøkkelen på og lirket forsiktig, knakk av gjengene på stussen inne i termostathuset.
Ringte opp og hørte om de hadde ett nytt hus, det var utgått fra leverandør og var ikke å få tak i lenger.
En runde på telefonen til de nærmeste, samme svar og anbefalte en tur på skrotten.
Fikk tak i en i USA, 3.700kr ++, minimum 3 ukers levering, og med posten i Norge hadde vel det tatt en måned.
Pkk om 3 uker, så det hadde nok ikke gått.
Skrudde ut hele huset på torsdag kveld, borret opp til 3/8 gjenger og fikk stuss og slange på Eiva til 168kr.
Satte det inn og skrudde sammen alt i dag, tett ble det.
Litt står igjen, bytte av bladfjær høyre bak og indre endeledd Venstre foran.
- Intimidator likes this
#7319
Posted 27 June 2020 - 16:43
En dag i veckan.
Har inget med Offroad att göra men de är iallafall en Chevrolet men av plast (INTE min).... 4L60 utan 3-4ans steg . Men lådan hittar man i flera typer av Chevrolet.
Kollade igen en låda som jag hade på lur (k2500 bensin 4L60, kommer inte ihåg hur den va helt i skick.
3-4an lamellpaket bara stål kvar... i Corvette lådan så då va man på spåret. Nytt lamellpaket med spel 1,5mm vid montering.
Urtagning.
Så blev de en light renovering av Corvette C4 lådan. Master kit och lådan va frisk igen.
Håller inte på med låder men detta va ett försök då bilen hade blivitt stående under sommaren i påväntan av cash och renovering. Så de va ett test som fungerade. Hade lika gärna kunnat bli dritt men de kostade så lite att prova+ lite tid.
Trevlig sommarvärme o helg
//M
Edited by manfred, 27 June 2020 - 16:46.
- Intimidator, sub03 og Tahoe 2000 like this
#7320
Posted 28 June 2020 - 18:13
Ser kjent ut dette Manfred.
Ikke Offroad eller Chevrolet, men jeg overhalte en Chrysler torqueflite A904 for et par år siden.
Gikk på med skrekk og skepsis, men det var overraskende greit egentlig med litt litteratur å støtte seg på.
Et overhalingsett og en boks med monterinsfett til under kr 2000, og nyoverhalt kasse.
Var spent på prøveturen. Det gikk fint og den funker fortsatt i min gamle Dodge i dag...
- Intimidator, manfred og Tahoe 2000 like this