Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#721
Posted 17 February 2009 - 21:21
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#722
Posted 18 February 2009 - 13:14
http://www.finn.no/f...nnkode=21237382
http://www.finn.no/f...nnkode=21237457
http://www.finn.no/f...nnkode=20860010
http://www.finn.no/f...nnkode=20348873
fsd supply
#723
Posted 18 February 2009 - 18:35
#724
Posted 18 February 2009 - 18:47
Ekstrautstyret på bilen din må snart være verd mer enn bilen.
#725
Posted 18 February 2009 - 20:14
Etter et år nesten i dvale, så har jeg mye stæsj å ta igjen vet du....
Batteri
En ting jeg har funnet ut, er at mye stæsj og spesielt webasto trenger en ting.....massse strøm og fortsatt høy startkraft når minusene er ganske så blå....
Derfor falt valget på Optima batteriene. Gikk for yellow top pga webastoen. Dette batteriet er beregnet for tunge utladinger, men fortsatt ha en høy startkraft. Som det alltid ender opp med, så gikk jeg for det største. YT S 5.5 på 75Ah og en kaldstartstrøm på 975.
Dette batteriet hadde ikke amerikanske skrukoblinger, så det ble litt modifisering. Likedan så var det litt større enn det var plass til i batteriholderen på bilen, så det ble noe frisering.
Føreløpig en litt provisorisk kobling, i påvente av en "dings" fra US.
Biltemas batteriholder art nr 80-509 passet perfekt uten noen modifiseringer.
Mer info om batteriet finner du HER og HER
Edited by Chevy-LPG, 18 February 2009 - 20:15.
#726
Posted 18 February 2009 - 20:48
Jeg har også irritert meg litt over noe nøling ved belastning på turtall under ca 2000rpm før lockup kobler ut samt at anlegget bytter til bensin ved WOT pga gassmangel. Jeg ville også ha anlegget til å koble inn ved 30 grader motortemp istedenfor 40 grader. Da han koblet til for å gjøre det så viste seg at dysetrykket på gassrailen var ca 1.2 bar og vi justerte det opp til ca 1.5 bar som han anbefalte og problemene forsvant.
Alt i alt en hyggelig service til en hyggelig pris.
#727
Posted 18 February 2009 - 21:06
Derfor falt valget på Optima batteriene. Gikk for yellow top pga webastoen. Dette batteriet er beregnet for tunge utladinger, men fortsatt ha en høy startkraft. Som det alltid ender opp med, så gikk jeg for det største. YT S 5.5 på 75Ah og en kaldstartstrøm på 975.
Dette batteriet hadde ikke amerikanske skrukoblinger, så det ble litt modifisering. Likedan så var det litt større enn det var plass til i batteriholderen på bilen, så det ble noe frisering.
Ja hvorfor ikke gå for Optima's bøseste batteri når du først er igang
Må jeg tørre å spørre hvor mange gullpenger du måtte ut med?
#728
Posted 18 February 2009 - 21:08
#729
Posted 18 February 2009 - 21:15
Kunne jo formulert meg i retning av hva villedende pris er
Nesten det dobbelte av rødtopp'en jeg har altså. Hadde nesten forventa at det var dyrere.
#730
Posted 18 February 2009 - 21:21
Husk å ikke bøy dyserøra da. jeg måtte kjøpe nye da ene ble tett pga noe belegg løsna inni røret
PS er fryktelig trangt når turboen sitter på plass... ei eksosklemme 4 muttere, oljeslangen og returrøret må skrus av turboen
og vips turboen er løs
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#731
Posted 18 February 2009 - 21:27
Nesten det dobbelte av rødtopp'en jeg har altså. Hadde nesten forventa at det var dyrere.
De var vanvittig dyre før. Da jeg bytta på en Patrol jeg hadde for endel år siden vurderte jeg gultopp. Da kosta det 4000kr/stk for vanlig størrelse som passa til bilen og rødtopp som jeg endte opp med å kjøpe kosta 1500kr/stk. Men gultopp er perfekt for webasto. De kan tappes helt praktisk talt så ofte du gidder. Mener det var 4000 ganger, men det kan hende jeg husker feil.
#732
Posted 18 February 2009 - 21:43
#733
Posted 19 February 2009 - 02:19
Populær ting på jobben nå er nemmelig å kaste isvann på vinduene til hverandre (for så å oppdage dette 3-4timer senere)...
Så da tenkte jeg å overraske dem med webasto
Kommentarer kan taes her: http://www.offroad.n...53l-t76402.html
#734
Posted 19 February 2009 - 09:40
#735
Posted 19 February 2009 - 10:22
Nok et eksempel på all unytting info jeg sitter på.
#736
Posted 19 February 2009 - 11:10
http://www.finn.no/f...nnkode=21237382
http://www.finn.no/f...nnkode=21237457
http://www.finn.no/f...nnkode=20860010
http://www.finn.no/f...nnkode=20348873
fsd supply
#737
Posted 19 February 2009 - 21:47
Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html
#738
Posted 20 February 2009 - 15:31
Hadde i går enda en kjøretur for fintuning av LPG anlegget. Føler vi nå begynner å bli så optimalt som det går an.
#739
Posted 20 February 2009 - 16:44
_____________________
Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.
#740
Posted 20 February 2009 - 19:27
Skulle gjerne hatt en 14 bolter til 6 hulls felg jeg å. holder med semifloat for meg
Ellers har kjærra fått full tank med gass og spylerveske idag + halv tank med billig bensin