Hva har du gjort med Chevyen din i dag?
#1281
Posted 16 July 2009 - 21:25
har avbalansert hjula men til ingen nytte.
Fikk tips om att skivene kunne kaste litt,og dem bytta jeg i dag
NÅ ER ALT BARE ET STORT SMIL FRA MEG
olje og filter i morgen og bilen er klar til alt som dukker opp.
Heavy Chevy
#1282
Posted 16 July 2009 - 21:25
hadde vist gulv i lasterommet fant jeg ut hehe
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#1284
Posted 17 July 2009 - 21:25
Bugshield, vindusvisors og stepbar.
Prøvde skru til torsjonsfjeringa litt idag, fikk løfta 1,5 cm.
Er det dumt?... går det utover noe som ikke er så lurt?
Tøff Chevy du har.Gjorde seg med svarte felger.
#1285
Posted 17 July 2009 - 22:35
fornøyd nå
#1286
Posted 18 July 2009 - 07:57
Er det dumt?... går det utover noe som ikke er så lurt?
Du må bare justere spissinga på fordekka så de ikke blir slitt feil .. Nå vet jeg ikke hvordan mann gjør det, bare det jeg ble fortalt av venn på bergheim
Ekteskapet er den eneste form for krig der man sover med fienden
I don't have any problems, only situations and solutions
#1287
Posted 18 July 2009 - 11:54
#1288
Posted 18 July 2009 - 14:36
Jekka opp bilen under traversen foran, så forstillinga henger fritt uten så mye "spenn" i torsjonsstaga.
I enden av torsjonstage retning bakover, går de inn i en "bjelke" på tvers av ramma.
Der er det en justeringsskrue til hvert stag.
Stramma de inn 3 runder. på hver side.
Mener å huske jeg brukte 18mm pipe på 1\2" skralle. (18mm passa, er jo egentlig tommer)
Når jeg slapp bilen ned så må en kjøre bilen litt fram og til bake for å få ut "spenne" som blir i forstillinga etter den er jekka opp.
Når jeg målte ny høyde da var den 1.5cm høyere. tok ca 10 min.
ser du får kjøpt sånne som er til å heve med får å beholde riktig fjervandrin, samtidig som den løfter ca 2"
Kan da få på 33" hjul da er det noen som påstår, ikke vet jeg
#1289
Posted 20 July 2009 - 20:55
8psi trykk inn til IP nå, merka stor forskjell på litt unde 3psi og 8 ja
Men fy å den bråker... er sånn uling hehe
Svein
LA3CLA
-------------------------------------------------------------------------------------------
98mod 6,5TD Chevrolet Suburban K1500LS 4wd 8bolter. m/detroit true track diffrensial
DS4-5521 IP m/#9 motstand pluss cooler, operation dieselflow, fleetguard spin-on dieselfilter, Icom Ic-7000 HF/VHF/UHF radio, Icom ic-AH4 Antennetuner og 1,65m kort Springer antenne hvor antenne foten er modifisert til Longwire type, 5/8 ECO antenne på VHF
#1290
Posted 20 July 2009 - 21:58
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
#1291
Posted 21 July 2009 - 19:00
Så har den blitt vaska og voksa..
byttet olje og olje filter også ..
Ekteskapet er den eneste form for krig der man sover med fienden
I don't have any problems, only situations and solutions
#1292
Posted 23 July 2009 - 17:07
Fikk spesial tilpassa lokk av 3 mm aluminium dørke plate. måtte dele den i to pga røra.
Var litt jobb med det er vært det.
Ikke lett å få tetta rundt røra uten att det ble styggt men fikke det til sånn passe bra.
#1293
Posted 23 July 2009 - 19:05
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#1294
Posted 23 July 2009 - 23:13
Orginale pumpa ga 3,5-4 psi på tomgang men nå er det 8-8,5
ATT,4" eksos m/3" downpipe,Bosch Duraterm glødeplugger,Holly LP,PMD relocated.
Heath Diesel Dmax vifte 21".
#1295
Posted 24 July 2009 - 08:36
Hvor plasserte du den denne gangen?
#1296
Posted 24 July 2009 - 09:18
merca vi snaker om ? hehe
#1297
Posted 24 July 2009 - 10:24
#1298
Posted 24 July 2009 - 10:47
Har til nå prøvd følgende plasseringer:
-på innsug (som anbefalt av Minge) ingen suksess... Blei driitvarmt!
-på innerskjerm (som anbefalt av maaaange) ingen suksess.. Blei fortsatt driiitvarmt. Det ske sies at det var på pickupen, og der er det myyye dill på venstre innerskjerm.
-på høgre innerskjerm (kjører med KN filter og plasserte den under filteret, ved luftinntaket i skjermen) egentlig ganske smart sntes je sjøl, her kommer det naturligvis inn mest frisk luft pga filteret. Gikk te helvete her og..
-på radiatorkåpa, nærme vifta for kjøling fra den. Ganske langt nede.. Den daua, blei for varmt der og!!
Nå sitter'n på høyre innerskjerm sidna sikringsboksen. Virker greit men har ei stor kjølevifte fra en server klar for montering hvis det går varmt (dæven å den drar luft!!) Ske legge opp rør fra under radiatoren hvis det viser seg væra behov. Men nå er det faktisk bare en lunk på'n sjøl etter mye kjøring. Nå blei det jo og sagt at FSD'n var allergisk mot risting og nå, så da får en vel pakke'n pent inn i en kjølebag og gjøra'n vektløs... Ække enkelt detta Nei, neste nå er å høgge store høl i panseret så varmen drar ut og laga venturituneller under bilen så en får styrt luft inn og opp under motoren! Ender med 4 cm bakkeklaring tenker je... Flott veitu!
Eller... Bytte bil...
..ikke sitt på noe kaldt, -da kommer dom!!!
#1299
Posted 24 July 2009 - 18:34
-på innsug (som anbefalt av Minge) ingen suksess... Blei driitvarmt!
-på innerskjerm (som anbefalt av maaaange) ingen suksess.. Blei fortsatt driiitvarmt. Det ske sies at det var på pickupen, og der er det myyye dill på venstre innerskjerm.
-på høgre innerskjerm (kjører med KN filter og plasserte den under filteret, ved luftinntaket i skjermen) egentlig ganske smart sntes je sjøl, her kommer det naturligvis inn mest frisk luft pga filteret. Gikk te helvete her og..
-på radiatorkåpa, nærme vifta for kjøling fra den. Ganske langt nede.. Den daua, blei for varmt der og!!
Nå sitter'n på høyre innerskjerm sidna sikringsboksen. Virker greit men har ei stor kjølevifte fra en server klar for montering hvis det går varmt (dæven å den drar luft!!) Ske legge opp rør fra under radiatoren hvis det viser seg væra behov. Men nå er det faktisk bare en lunk på'n sjøl etter mye kjøring. Nå blei det jo og sagt at FSD'n var allergisk mot risting og nå, så da får en vel pakke'n pent inn i en kjølebag og gjøra'n vektløs... Ække enkelt detta Nei, neste nå er å høgge store høl i panseret så varmen drar ut og laga venturituneller under bilen så en får styrt luft inn og opp under motoren! Ender med 4 cm bakkeklaring tenker je... Flott veitu!
Eller... Bytte bil...
Skal ikke værra lett det der..... Jeg så et bilde enten her inne et sted eller i en annonse i min jakt på Sub, hvor den var plassert inne i bilen, ved spaken til fordelingskassa.
Noen som har erfaring med den plasseringa??
#1300
Posted 24 July 2009 - 18:39
Så jeg fikk prøvd meg som "kjeltring".. Tok ikke lange tiden el store jobben for å komma seg inn gitt.
særlig ikke når man kjenner bilens "svakheter" LOL
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.