Gå til innhold



Foto

Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
11209 replies to this topic

#4241 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 07:14

QUOTE(lcvidar @ 31 Aug 2008, 22:36) <{POST_SNAPBACK}>
Se der ja biggrin.gif
Du får kopiere Knixen sin 4runner når d gjeld foraksel, me bladfjære å greier.
E fekk løst å plukk ramma av biln, om e får lån garasjen der e står ei stund. Den sku helst vøre sandblåst å døppa på fauske.



Hm ja... bygg en bil som e go å kjør, om tell bladfjæra.... da kan du like gjærne kjøp en 60!!

Fullt mulig å bygg om tell stivaksel me spirala. Å få mye bedre comfort smile.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4242 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 08:04

OK, æ va å rota litt i boden før ei stund sia, å fant no smådela i fra 60. Bla bremseband bak, flett ny uten eske. Tenkte da at æ sku ta å selg dem før en billig penge tell nån som har bruk før de.

I å me at æ ikke ana ka sånner kosta, å at toyota bruka å ta blodpris før stort sett alt av dela, så tenkte æ at æ sku reng toyota å hør ka kursen på bremseband va før tia....

Å hær beynn problmean, probleman som heilt seriøst får mæ tell å vurder kor bra toyota egentlig e.

Æ ring først tell Nordvik i Bodø, det svara en kar i andre enda som høres ut som en drittunge som sitt å les donald duck å venta på å bi 16 så han kan kjør opp tell Moped!!

Æ sir ka æ ska ha, korpå han ber om reg nummer, ok den biten e æ vant tell. (kofør har æ aldri skjønnt, æ veit nemmelig kordan del æ vil ha) Så denne karn får reg nummeret.

Klikk klikk klikk i andre enda, nei beklager den har vi ikke i databasan, e det en importbil??

Nei sa æ, det e en 1983 mod Landcrusier HJ60.

Har du chassis nummer spør han??

Nei sa æ, det e en 1983 mod Landcruiser HJ60 4liter diesel, sa æ.
Uten chassisnummer så kan ikke æ finn rett del tell dæ, kan ikke du finn det å reng opp?

Ok svara æ, legg på, tenka før mæ sjøl HESTKUK!!!!!

Jepp, æ veit fra før av at Toyota nordvik e bortimot den minst servicevenlige plassen i bodø. Så æ bestem mæ før å ring en anna toyota, første som kommer opp på gule sider va Toyota Alnabru. Så æ ring dit og bi satt på delelageret.

Det svara en fyr som i alle fall høres ut som at han har skjeggvekst å B-lappen.

Hei sa æ, sku ha hadd bremseband bak tell en Toyota Landcruiser HJ60.

Har du reg nummer svara han?

Ja sa æ.

Samme innfernalske klikkinga i bakgrunnen, nei beklager den bilen finn æ ikke, har du chassis numeret?

NEI svara æ, det e en 1983 mod Landcruiser HJ60 4 liter diesel!

Kan du finn chassis nummeret å ring opp igjen? sir den hyggelige herre.

Det e liksom litt langt unna sir æ, kan du ikke bare finn delen, det e en LANDCRUISER HJ60 4LITER DIESEL FRA DET HERRENS ÅR 1983, BLÅ AV FARGE!!!

Nei beklager uten chassisnummer så bi dette som å finn ei nål i ei høystakk, æ har garantert ikke delen på lager, men dersom du finn chassisnummer så kan æ sjekk opp ka delen kosta å evt om vi får tak i den. 1985 beynn jo å bi en gammel bil, så det e jo ikke sikkert... svara han

DET E EN 1983 MODEL TOYOTA LANDCRUISER HJ60 4LITER DIESEL, BLÅ AV FARGE, SOLGT PÅ TOYOTA I DRAMMEN Å REGISTRERT I DRAMMEN. HADE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


E folk verkelig så inkompetent at det fan ikke går ann å finn tak i prisan på 2 sett BREMSEBAND!!!!
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4243 Stefan E.

Stefan E.

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 12:12

Åh, lenge sia eg har vært her inne nu.... rofl.gif

Ang diffa, så ja, ifs e jo som regel svakar enn tilsvarende org. Men de fleste bila e jo i de seinere år laga sånn at de e tilpassa det oppsettet som e på bilen. Ikkje mange som knekk stikkakslinga og diffa på ca orginal dekkdimmensjon for eks. Kanskje unntatt Lada blink.gif

Så det e jo når man begynn å bygg på sakene at kreftene som delan bli utsatt for fort bli mye høger enn delan orginalt e laga for. Ikkje så mange nu lenger som e så overdimensjonert som for eks Land cruiser 60 og 80 dribble.gif . Ska vel spares i produksjonsleddet regna eg med. shiftyninja.gif

Anders, har du fått pulsen under 250 og pusten tilbake enda etter delesjekken din? biggrin.gif
-97 Land Cruiser 90 VX (endelig cruiser igjen)
-99 Suzuki Baleno (Konebil)
-Toyota Corollux 2,2d
-Ifor Williams LM146G 4x0
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan (selges aldri)
-1944 GMC cckw 6x6 m/tipp
-1980 John Deere 2040 4x4



#4244 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 12:48

QUOTE(Stefan E. @ 1 Sep 2008, 12:12) <{POST_SNAPBACK}>
Åh, lenge sia eg har vært her inne nu.... rofl.gif

Ang diffa, så ja, ifs e jo som regel svakar enn tilsvarende org. Men de fleste bila e jo i de seinere år laga sånn at de e tilpassa det oppsettet som e på bilen. Ikkje mange som knekk stikkakslinga og diffa på ca orginal dekkdimmensjon for eks. Kanskje unntatt Lada blink.gif

Så det e jo når man begynn å bygg på sakene at kreftene som delan bli utsatt for fort bli mye høger enn delan orginalt e laga for. Ikkje så mange nu lenger som e så overdimensjonert som for eks Land cruiser 60 og 80 dribble.gif . Ska vel spares i produksjonsleddet regna eg med. shiftyninja.gif

Anders, har du fått pulsen under 250 og pusten tilbake enda etter delesjekken din? biggrin.gif



Tja men det e få bila, anne en lada som e så go orginal tongue.gif

Savna 60en min sad.gif sto kl halv 9 i går på shell fauske å så på en tidlig 90 mod 80, å fy fan det e bil. Ok den e kanskje ikke fænsi, har så fint interiør osv osv, men FY FAN FØR EN BIL!! dribble.gif

Puls under 250, tja ligg vel på 249 å halv akurat nu, å hyperventiler bare litt tongue.gif

Har du fådd dæ no ny offroadbil Stefan?? eller bi det heving å boggera på subben?
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4245 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 13:05

Anders.. det er no engang sånn at alle system hos både merkeforhandlere og i feks Bilxtra- kjede er oppbygd sånn at alt er oppbygd om registreringsnummer!

Men når det e sagt... det går utmerket ann å finn ut alt uten regnr, men ofte med litt større grad av usikkerhet!

Og sånn sett... så e vel det der på omtrent samme seriøsitets- nivået som budgivinga di på diverse bila som ligg til salgs her... dribble.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#4246 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 13:57

QUOTE(Jama @ 1 Sep 2008, 13:05) <{POST_SNAPBACK}>
Anders.. det er no engang sånn at alle system hos både merkeforhandlere og i feks Bilxtra- kjede er oppbygd sånn at alt er oppbygd om registreringsnummer!

Men når det e sagt... det går utmerket ann å finn ut alt uten regnr, men ofte med litt større grad av usikkerhet!

Og sånn sett... så e vel det der på omtrent samme seriøsitets- nivået som budgivinga di på diverse bila som ligg til salgs her... dribble.gif


Nu heite det sæ jo også at en kunde har alltid rett. Dette e nåkka som feks han Knut i Ambra Norge har lært sæ.

Nr2 æ har vært før å krangla me toyota nordvik, etter 10 minutters diskusjon om regnummer å fram å tellbake (æ fikk ikke takk i nån som kunne se på bilen som sto på landegode) så ga æ han hyggelige verksmestern om å hut sæ på lageret å hent det minste av de 2 EINESTE filtran han har på lager.... Å gjett ka, DET PASSA smile.gif


Tja, veit ikke om du har lagt merke tell det, men det e ikke akurat selgers marked før tia tongue.gif Å vil dem ikke selg, så har æ 2 bila, å får snart en tell, gratis.

Har jo bydd på din også, så du veit nu kor du ska reng om du vil bi kvitt han smile.gif

Edited by AMan, 01 September 2008 - 14:00.

Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4247 JT

JT

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2419 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 14:16

Har vært i Finland et par tura og kjøpt litt ting tell bilen. Av naturlige årsaka så måtte chassisnr brukes, å då gjekk det bra.. Heime e det nok me reg nr, i hvertfall der eg har vært... biggrin.gif

Men Finland, va der nu i helga. Møtte egentlig mange LC, 60 og liknanes, av litt eldre årgang som va litt rigga. Vinsj hadde de i hvertfall... smile.gif
Lord.......
XL-7

#4248 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 14:22

ja ja.....sånn går nu dagan.....
..... men du Anders..... æ har gode erfaringer med Nordvik.... bortsett fra første gangen, da æ traff en som ikke ville inrømme at han ikke hadde peiling. Men sånn utover det så har æ jaggu får hjelp tell å finne dela....uten både reg. og chassisnr. Men det e heil klart lettest med chassisnummer. Hvis du ser på EPC`en du fikk av meg.... så ser du at det stemmer......men det lar seg gjøre å berre leite. Men vanskelig e det. Nu bruke dem ikke EPC`en lenger men det nye programmet er likt oppbygd etter som æ har forstått. ..... Og han guttongen du snakka om e en lærling....... han blir vel flenkar og flenkar, men æ e enig i at han ikke e nåkka lyn.... smile.gif
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#4249 lcvidar

lcvidar

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 473 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 17:21

Trur e må va førr ofte innom her i Glomfjord på Nordvik, han kom opp me samme skjermbilde som sist da e bestilt dela. Greit å kikk på delebildan sjøl å si "ska ha sånn å sånn". Treng berre regnummer te min.
Å en ting e sikkert, å d e at d ska bi 80 på gården her å etter hvert smile.gif
mvh Vidar
'87 TLC LJ73 - 2LTII - IC - OME - ARB - KM2

Min garasje på NLCK-forumet
Nordland Offroaders hoveside

#4250 Harald Th

Harald Th

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 20:07

Du! Amainn. Kainn du ikkje bare kjøpe dæ en Volvo 240. da e d lættare å finne rætte dela (trur æ)
Prøv Harila i storbyen Tromsø. Det firmae vet ka sørvise e
Harald
Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#4251 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 20:17

QUOTE(Harald Th @ 1 Sep 2008, 20:07) <{POST_SNAPBACK}>
Du! Amainn. Kainn du ikkje bare kjøpe dæ en Volvo 240. da e d lættare å finne rætte dela (trur æ)
Prøv Harila i storbyen Tromsø. Det firmae vet ka sørvise e
Harald
Volvo 240 e faktisk som et lite helvette å finn dela til... feks indre endeledd kommer det opp med minst 4 varianta sjøl med regnr/ chassisnr!! blink.gif

Og Johnny.. det e jo bra at noen forstår at feks lærlinga eller nyansatte ikkje veit og kan absolutt alt med en gang de bynne! smile.gif

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#4252 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 20:59

QUOTE(AMan @ 1 Sep 2008, 07:14) <{POST_SNAPBACK}>
Hm ja... bygg en bil som e go å kjør, om tell bladfjæra.... da kan du like gjærne kjøp en 60!!

Fullt mulig å bygg om tell stivaksel me spirala. Å få mye bedre comfort smile.gif


du kunne jo vurdert å teste min før du sa den ikkje har comfort??? Den e så myk at det er behagelig... Så selv om 60serien e ond å kjøre så e ikkje min det... Æ har jo bygd om tel bladfjære både foran og bak... dribble.gif

Morsomt å følge med på moejoe sin... samme prosess som min igrunn, starta med like jævlig kjedelige bila... og har tatt litt av... whistle.gif

#4253 Jarl_

Jarl_

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2343 Innlegg:

Posted 01 September 2008 - 22:00

I går var æ og kameraet mitt på motorsykkeltur i nabokommunen.. delvis på smale veia, og litt på grus...
Så no e planan om å bytte til BMW's største turbuss skrinlagt... og no e planan en sånn her:
r1150gsD.jpg
Men tilbake til gårdagen... og førr å få litt "on- topic" inn i dettan!
Skjelden æ så totalt førrælska mæ i ett kjøretøy som æ gjor i går!
Midjestyrt tohjuls/firehjulstraktor med 4x4! Bærre navnet e jo utrulig! biggrin.gif
035.JPG 036.JPG 034.JPG
Ellers var det en flott tur på tildels tynne veia (sitat Stefan smile.gif )
024.JPG 017.JPG

Jarl Martinussen

- 85 Suzuki SJ 413
- 06 Ford Ranger Wildtrack Double Cab "Blåmann" 31x10,5x15 BF AT
- 94 BMW F650 Funduro "Gularsj"
- 69 Opel Kadett L Coupe "Gullgutten"
- 04 Tysse 6320
"Den belligste biln, med de minste hjulan... æ e så imponert!…"
www.llh.no
www.bodo.mc.no
www.facebook.com
www.opelregisteret.no
www.saltenmotorhistorisk.info
http://www.saltenmotorsport.com/


#4254 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 07:05

QUOTE(Moejoe @ 1 Sep 2008, 14:22) <{POST_SNAPBACK}>
ja ja.....sånn går nu dagan.....
..... men du Anders..... æ har gode erfaringer med Nordvik.... bortsett fra første gangen, da æ traff en som ikke ville inrømme at han ikke hadde peiling. Men sånn utover det så har æ jaggu får hjelp tell å finne dela....uten både reg. og chassisnr. Men det e heil klart lettest med chassisnummer. Hvis du ser på EPC`en du fikk av meg.... så ser du at det stemmer......men det lar seg gjøre å berre leite. Men vanskelig e det. Nu bruke dem ikke EPC`en lenger men det nye programmet er likt oppbygd etter som æ har forstått. ..... Og han guttongen du snakka om e en lærling....... han blir vel flenkar og flenkar, men æ e enig i at han ikke e nåkka lyn.... smile.gif



Javæl, æ har faktisk å desverre bare hadde dårlige erfaringa me Nordvik, veldig beklagelig men sånn e det. Alt i fra 60 en min, tell hiacean tell farn min, å andre toyota som har vært i familien. Dette gjeld spm om dela å gennerelt andre spm om bilan å kordan ting ska gjøres. Eineste lyspunkte e han søringen som nu å da tar telefonen, han e det hjelp i. Ellers så kan Toyota i Mosjøen anbefales. Eineste grunnen tell at æ rengte nordvik, va at æ ikke fikk tak i svigerslekta.

Når det gjeld lærlinga, å nyansatte, såklart veit ikke dem alt, å ska heller ikke vite alt me en gang. Men det går jo ann å innrømm det å så spørr andre, meire drevene folk om hjelp. At det heilt klart e enklere å finn tak i rett dela dersom du har chassis nummer eller reg nummer e det vel heller ikke no tvil om. Men når æ faktisk ikke veit nån av delan, så må det da gå ann å prøv å bla litt i katalogan!!!

QUOTE(knixen @ 1 Sep 2008, 20:59) <{POST_SNAPBACK}>
du kunne jo vurdert å teste min før du sa den ikkje har comfort??? Den e så myk at det er behagelig... Så selv om 60serien e ond å kjøre så e ikkje min det... Æ har jo bygd om tel bladfjære både foran og bak... dribble.gif

Morsomt å følge med på moejoe sin... samme prosess som min igrunn, starta med like jævlig kjedelige bila... og har tatt litt av... whistle.gif



Comfort e vel ikke bare at den e myk.

Ikke missførstå, det bygget ditt e steintøfft, å æ har hadd mytje artig me å sett på jobb (statsansatt) å les om runnern.

Dersom æ i alle fall sku ha hadd en tellsvaranes bil, hadde æ faktisk heller kjøpt en 60 å satt på tellsvaranes fjæra å heving. 60 en e ikke vond å kjør, den e stiv på orginalfjæra, å ikke minst på avsarva å sletene OME fjæra som min sto på. 60en e faktisk heilt grei å kjør, men når det kommer tell andre 4x4 bila, som feks runner, pajero osv osv å ikke minst Lada å engelske bila, så e ikke bladfjæra det heilt store lengere unasett kordan fjæra. Så klart med forbehold om at æ aldri har prøvd runnern din, overbevis mæ gjærne dribble.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4255 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 09:57

QUOTE(AMan @ 2 Sep 2008, 07:05) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke missførstå, det bygget ditt e steintøfft, å æ har hadd mytje artig me å sett på jobb (statsansatt) å les om runnern.

Dersom æ i alle fall sku ha hadd en tellsvaranes bil, hadde æ faktisk heller kjøpt en 60 å satt på tellsvaranes fjæra å heving. 60 en e ikke vond å kjør, den e stiv på orginalfjæra, å ikke minst på avsarva å sletene OME fjæra som min sto på. 60en e faktisk heilt grei å kjør, men når det kommer tell andre 4x4 bila, som feks runner, pajero osv osv å ikke minst Lada å engelske bila, så e ikke bladfjæra det heilt store lengere unasett kordan fjæra. Så klart med forbehold om at æ aldri har prøvd runnern din, overbevis mæ gjærne dribble.gif


He he! Den e grei! Neste gang vi treffes skal du overbevises. Kan jo si at den ikkje akkurat lar vær å krenge i svingan.... Men du merke omtrent ikkje ujevnhetan i veien. Og i skogen så e det som å kjøre en svamp, den glir over ujevnhetan. Du kan sikkert sette en kaffekopp på dashbordet uten problem... tongue.gif

Og så flexe den jo helt vilt... biggrin.gif

#4256 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 10:30

QUOTE(knixen @ 2 Sep 2008, 09:57) <{POST_SNAPBACK}>
He he! Den e grei! Neste gang vi treffes skal du overbevises. Kan jo si at den ikkje akkurat lar vær å krenge i svingan.... Men du merke omtrent ikkje ujevnhetan i veien. Og i skogen så e det som å kjøre en svamp, den glir over ujevnhetan. Du kan sikkert sette en kaffekopp på dashbordet uten problem... tongue.gif

Og så flexe den jo helt vilt... biggrin.gif



Den e go, æ gleda mæ smile.gif Å så ska æ se om æ ikke får satt på stabbstaget forran på nivaen, så kan du få prøv en bil som også flexa vilt... i alle fall bak tongue.gif men som samtidig minna om en gocart i 80km etter veien wink.gif

Edited by AMan, 02 September 2008 - 10:31.

Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4257 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 12:23

først må du ordne diffen..... wink.gif
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#4258 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 13:31

QUOTE(Moejoe @ 2 Sep 2008, 12:23) <{POST_SNAPBACK}>
først må du ordne diffen..... wink.gif



Hehe diffen e heil å fin den, men stikkakslingan e litt sliten kan man si.

Men den e fortsatt heilt fin å kjør på veien å den flexa nu vel ikke mindre bak, bare førdi at den ikke har trekk forran.

Å så lenge som man kommer sæ ut av kjøreområdet å heim før egen maskin, så har ikke bilen brutt sammen, da har man bare fådd en mindre bagatell å stri med whistle.gif
Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

#4259 Johnny (Moejoe)

Johnny (Moejoe)

    Mekk&Mødd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2005 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 14:32

Evig optimist ....... bra det da. Ser ikke mørkt på noe ang. nivaen. smile.gif
---Moejoeland---

Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.

Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/

#4260 AMan

AMan

    Ikke spesiellt tungbedd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5729 Innlegg:

Posted 02 September 2008 - 18:00

http://www.finn.no/f...mp;WT.svl=Bilde

whistle.gif

Edited by AMan, 02 September 2008 - 18:01.

Niva '97 "Fred Flintstones engine" 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case,BTR60/UAZ Autolocker, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!