Nordland Offroaders. Kjørebilder osv...
#8521
Posted 31 May 2010 - 22:28
Viste sæ å vær paralellkoblinga mella di to batterian. Tok av alle pola, inklusive jordpunkt å inn på startmotoren, smergla alt gulle-reint å satt på igjænn. Null mere strømtjuv etter det. Y60 har jo samme koblinga, værdt ett førsøk?
#8522
Posted 31 May 2010 - 22:54
Viste sæ å vær paralellkoblinga mella di to batterian. Tok av alle pola, inklusive jordpunkt å inn på startmotoren, smergla alt gulle-reint å satt på igjænn. Null mere strømtjuv etter det. Y60 har jo samme koblinga, værdt ett førsøk?
Som førklart på FB æ har bare 1 batteri, men æ ska nu sjekk alt av koblinge i motorrommet i mårra
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#8523
Posted 01 June 2010 - 09:15
liten filmsnutt av han johnny
Edited by Tor Einar (luggis), 01 June 2010 - 09:51.
#8524
Posted 01 June 2010 - 09:54
Men du har sikkert reservedela på lager......
#8525
Posted 01 June 2010 - 10:52
Men du har sikkert reservedela på lager......
Delelageret begynner å bli tynt.........
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#8526
Posted 01 June 2010 - 11:16
Å da e konklusjonen at det e litt for lite
#8527
Posted 01 June 2010 - 12:47
Du vet ..... det er ingen ting som er uknuselig.
........ men for å si det slik... så er det ikke alt jeg er like imponert over.
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#8528
Posted 01 June 2010 - 12:50
Sjøl ikke Toyota?????
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#8529
Posted 01 June 2010 - 13:34
........ men for å si det slik... så er det ikke alt jeg er like imponert over.
Nu står vel ikke di delan i stil til resten av oppgraderinga heller, så det måtte jo skje.
Pakken med vinsjen e nu omlastet i Tromsø
#8530
Posted 01 June 2010 - 14:13
Så sa svigersen.....hvis du kan bygge en bil som går like godt til fjells og til skogs ...... og i myra med...... så skal du få henne og halve riket attpå.
Garasjen.....http://forum.h4k.no/...2951&highlight= _______Stunts.....http://www.youtube.c...ser/Moejoenorge
Photos and film: http://s570.photobuc...50/Moejoenorge/
#8531
Posted 01 June 2010 - 14:29
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt
01.06.2010 14:31, 8200 FAUSKE
så i morgen eller torsdag.
men like det ikke bare 4 colli som er kommet til fauske.
mangler en crossmember.
Edited by Tor Einar (luggis), 01 June 2010 - 14:33.
#8532
Posted 01 June 2010 - 16:31
........ men for å si det slik... så er det ikke alt jeg er like imponert over.
Du treng ei vesentlig oppgradering før du ting begynne å holde...stiv fram aksel med x-over styring, med da medfølgene hj80 rod ends, som e litte granne sterkar
Personlig så e æi skeptisk tel om knokel huse å styre arman hold på min bil...
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#8533
Posted 02 June 2010 - 00:43
Her har du duppeditten på diesel pumpa æ snakka om på sms i dag.
Æ synes det ser ut som en gass/spjeld sensor å den står jo på arma tell gassen. å har justering og alt. Men ka i alle daga gjør den på diselpumpa mi??
Trudde verkelig at gammel Y60 va fullstendig å totalt mekanisk å jev??
Hadde så her på jeepen, har sånn på forden, å har justert x antall sånner på BMW bensin, men ka svarte e den tell på en forhistorisk Nissan diesel?
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!
#8534
Posted 02 June 2010 - 07:42
Noen hær som har peiling på ka man kan montere på en asfaltbil for å opp egenvekta på bilen i vognkortet? Æ mangle 15kg for å slippe å ta kl E.
Stian
#8535
Posted 02 June 2010 - 08:08
Kommer du til Alta i dag, har jeg nok vekt her på jobb............
Ser du bor på Fauske, så om du stikker innom jobben til Jarl kan han sikkert hjelpe deg.
Edited by 1911, 02 June 2010 - 08:09.
#8536
Posted 02 June 2010 - 08:38
Kommer du til Alta i dag, har jeg nok vekt her på jobb............
Ser du bor på Fauske, så om du stikker innom jobben til Jarl kan han sikkert hjelpe deg.
Problemet e at æ treng å få det ført inn i vognkortet. Oppdaga nettop at egenvekta på bilen e 15kg lettere enn totalvekta på vogna....som æ har kjørt rundt med i 2 år
Egenvekt med fører 1385kg. Totalvekt henger 1400kg. Loven sier at egenvekt med fører på bil ikke må være under totalvekt henger om man bare har klB uten E
Stian
Edited by Annnte, 02 June 2010 - 08:41.
#8537
Posted 02 June 2010 - 09:22
#8538
Posted 02 June 2010 - 09:29
Kjørte på vekta hos BT i går kveld. Tømte bilen for skrot. Hadde 1/4 tank bensin igjen (egenvekta skal måles med full tank). Å da veide den 1420 kg. Åsså skal man legge på 75kg for sjåfør. Så bilen e i praksis langt innenfor verdiene til at æ har lov å kjøre med den uten E i sertifikatet. Men i vognkortet står det idiotisk lave tallet. "Den e typegodkjent med den vekta" sa importøren da æ kontakta dem i går.
#8539
Posted 02 June 2010 - 09:49
Hengerfeste er ja fastmontert ekstra utstyr, så håpet om å få oppjustert vekta e vel dær. Bruk det som argument hos bt du! Bilen var jo ikke typegodkjent med hengerfeste vil jeg tro.
#8540
Posted 02 June 2010 - 09:57
Hengerfeste er ja fastmontert ekstra utstyr, så håpet om å få oppjustert vekta e vel dær. Bruk det som argument hos bt du! Bilen var jo ikke typegodkjent med hengerfeste vil jeg tro.
Ja, var det samme æ tenkte. Fyren på BT hadde aldri tenkt over at hengerfestet er ekstrautstyr. Hadde dette vært offroadern som var for lett hadde jæ bare gått til innkjøp av vinsj, eller noe annet gøy for å få opp vekta. Men vinsj, kufanger etc passer dårlig på konebilen
Så æ krysse fingre og trær for at æ kan kjøre på ferie med god samvittighet og loven på mi sia....selv om æ har gjort dette i 2 år nu uten noe problem.







