Gå til innhold



Foto

Arctic Tropy 2009


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
322 replies to this topic

#121 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 00:32

QUOTE(Svein54 @ 27 Nov 2008, 00:30) <{POST_SNAPBACK}>
eller er det noen som kan låne bort en proffbøyer lik den jeg så på Pirat.


Nærmeste jeg vet om, er Arendal...
Du kan bruke biltema, men gjerne med litt forvarming da....
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#122 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 01:27

Fant denne på nettet: http://vansantent.co...el_3_bender.htm
hadde vært fristene.
Arndal sier du, har han proffbøyer til å låne bort. Er jo bare å få den på en bil oppover.

#123 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 08:48

QUOTE(Svein54 @ 27 Nov 2008, 01:27) <{POST_SNAPBACK}>
Fant denne på nettet: http://vansantent.co...el_3_bender.htm
hadde vært fristene.
Arndal sier du, har han proffbøyer til å låne bort. Er jo bare å få den på en bil oppover.


Vet ikke. Kan jo spørre...
Men, om den må sendes, vil jeg tro at det er billigere å leie en....
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#124 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 09:52

QUOTE(Bergum @ 27 Nov 2008, 00:32) <{POST_SNAPBACK}>
Nærmeste jeg vet om, er Arendal...
Du kan bruke biltema, men gjerne med litt forvarming da....


Jeg har ogsåblitt anbefalt å forvarme røree men så var det en annen fyr her som sa at det skulle lite varming til før de ble mye svekket om de ble varmet i forbindelse med bøying. Jeg vet ikke hva som er rett men har en bekrent som er siving og har jobbet med rørkonstruksjoner og styrkeberegning noen år som jeg tenkte jeg skulle spørre.

#125 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 10:40

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 27 Nov 2008, 09:52) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har ogsåblitt anbefalt å forvarme røree men så var det en annen fyr her som sa at det skulle lite varming til før de ble mye svekket om de ble varmet i forbindelse med bøying. Jeg vet ikke hva som er rett men har en bekrent som er siving og har jobbet med rørkonstruksjoner og styrkeberegning noen år som jeg tenkte jeg skulle spørre.


Det er vel derfor de heter kalddragne rør, for å ha max styrke...
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#126 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 12:45

QUOTE(Bergum @ 27 Nov 2008, 10:40) <{POST_SNAPBACK}>
Det er vel derfor de heter kalddragne rør, for å ha max styrke...


kaldbøyde kontra varmbøyde kommer jo an på hvor mye en varmer også da. Lurer på hvilkn dimensjon som er egnet til å lage rørdører. Sterke nok men lettest mulig.



#127 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 15:56

Hvorfor rørdører. Hvis vi kan få tak i to defekte dører skal jeg lage form til å støpe halvdører i glassfiber. Vekt ca.1,5 kg. Da kan man bruke orginale hengsler og lås.

#128 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 16:39

QUOTE(Svein54 @ 27 Nov 2008, 15:56) <{POST_SNAPBACK}>
Hvorfor rørdører. Hvis vi kan få tak i to defekte dører skal jeg lage form til å støpe halvdører i glassfiber. Vekt ca.1,5 kg. Da kan man bruke orginale hengsler og lås.


Fordi at rørdører veier ikke noe betydelig mer enn det og så synes jeg rørdører med påsydd trekk i litt grov sort "strie" er fint og se på også. Jeg er egentlig ikke så glad i for mye glassfiber. Er alltid redd for at det skal sprekke opp og ryke, i alle fall ei dør som smelles igjen av og til når en er sur på kjerringa.

OG SÅ HAR JEG KJØPT 2 JÆVLA RØRBØYERE SOM JEG SKAL BRUKE TIL NOE MER ENN Å BØYE VELTEBØYLE.


Jeg synes rørdører er stilig så jeg skal ha det. Kanskje jeg lager halvdører også en gang i fremtiden.

Edited by Nöcke Gunnar, 27 November 2008 - 16:41.


#129 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 16:47

QUOTE(Svein54 @ 27 Nov 2008, 16:56) <{POST_SNAPBACK}>
Hvorfor rørdører. Hvis vi kan få tak i to defekte dører skal jeg lage form til å støpe halvdører i glassfiber. Vekt ca.1,5 kg. Da kan man bruke orginale hengsler og lås.


Har dører jeg, den ene er rusten i bunn og den andre er ramma til vindu bøyd på. Jeg kunne helt klart tenkt meg halvdører i glassfiber/karbonfiber. Driver ikke du med planer om å lage form til panser også Svein?

Tlf: 98883546

#130 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 17:39

QUOTE(Roar Hovet @ 27 Nov 2008, 16:47) <{POST_SNAPBACK}>
Har dører jeg, den ene er rusten i bunn og den andre er ramma til vindu bøyd på. Jeg kunne helt klart tenkt meg halvdører i glassfiber/karbonfiber. Driver ikke du med planer om å lage form til panser også Svein?


Carbondører kunne vært spennende. Det har jeg en del erfaring med på mc og jeg synes ikke det sprekker opp like lett. Men så jævla dyrt da.

#131 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 18:02

Da trenger jeg de døren for å lage former Roar. Må snart ha lastebil du skal du få med deg alle delene. tongue.gif Karbon er ikke noe problem, dyrt med faen så sterkt, du kan være mye gæren på kjærringa før dem ryker + at egenvekten er så liten at du ikke får smelt dem så hart igjen. cool.gif tongue.gif
Men hvis du absolutt skal ha rørdører så kan jeg jo lage noen til deg bare jeg får meg rørbøyer. biggrin.gif


#132 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 19:24

QUOTE(Svein54 @ 27 Nov 2008, 18:02) <{POST_SNAPBACK}>
Da trenger jeg de døren for å lage former Roar. Må snart ha lastebil du skal du få med deg alle delene. tongue.gif Karbon er ikke noe problem, dyrt med faen så sterkt, du kan være mye gæren på kjærringa før dem ryker + at egenvekten er så liten at du ikke får smelt dem så hart igjen. cool.gif tongue.gif
Men hvis du absolutt skal ha rørdører så kan jeg jo lage noen til deg bare jeg får meg rørbøyer. biggrin.gif


Du får en rørbøyer om du tar med kjerringa på kjøpet biggrin.gif

#133 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 19:47

kjerringa må du kvitte deg med selv tongue.gif , oppskrift på å bli kjerringa: Gå rett i garasjen etter at hun har lagd middag til deg og vær der til hun har sovnet, gjenta dette vær dag i 1 måned og du er fri og frank til å gjøre akkurat det du vil. cool.gif biggrin.gif rørbøyern venter jeg på. tongue.gif

#134 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 19:59

Funker dårlig det også Svein. Sist jeg hadde verksted var jeg der nesten hver eneste dag i 2 år... Bor og er fortsatt gift med samme kjerringa jeg.
Tlf: 98883546

#135 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 20:03

QUOTE(Svein54 @ 27 Nov 2008, 19:47) <{POST_SNAPBACK}>
kjerringa må du kvitte deg med selv tongue.gif , oppskrift på å bli kjerringa: Gå rett i garasjen etter at hun har lagd middag til deg og vær der til hun har sovnet, gjenta dette vær dag i 1 måned og du er fri og frank til å gjøre akkurat det du vil. cool.gif biggrin.gif rørbøyern venter jeg på. tongue.gif


jeg var i Bosnia ett år, afghanistan et halvår plus litt diverse pluss flyttet til stockholm et halvår har bodd i trondheim i tre og et halvt år mens hun har vært på lillehammer
hver gang jeg reiser hjem så er a der. Bygde på garasjen og sa jeg skulle lage meg en liten leilighet der og det hørtes ut som hun syntes det var en god ide for da ville jeg ikke dra inn så mye rask i huset. whistle.gif

jaja, jeg får ta med bare rørbøyer nedover til deg da.

Edited by Nöcke Gunnar, 27 November 2008 - 20:04.


#136 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 20:24

Da er det i vert fall ikke dere det er noe gærent med, for dere har jo prøvd. tongue.gif Kjerringa kaller bilen for elskerinna, hva om vi hadde ei ånklig elskerinne der.- cool.gif Da tror jeg bestemt at enten måtte vi finne ei ny kjerring med stor garasje eller så hadde kjerringa trodd at jeg hadde skaffa meg ny mekaniker. rolleyes.gif biggrin.gif
Har tenkt litt på det med glassfiberpanser, tror jeg må vente til etter Russlandturen fordi der har dem under oppstilling av bilene damer på panseret. cool.gif tror at glassfiber blir litt for dårlig da. biggrin.gif

#137 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 20:44

Exen min mumlet noe om mangelen på kommunikasjon, og så fløtta ho.
Så nå har jeg oppgradert garasjen (les teltet) fra 16m2 til 40m2
Har leid den ut akkurat nå, for halve kjøpesummen, så det var jo perfekt, og får 2 lapper for den gamle...
Ble billig oppgradering det :-)

Vær glad i damene deres, og pass godt på dem. Hvem skal ellers brette tøyet deres????

Så en liten historie.....

Mannen hadde gjort så mange gode gjerninger at selv Gud var imponert, og Gud bestemte seg for å belønne mannen.
Gud åpenbarte seg og sa:
"Du, som har vært en så god kristen, og hjulpet så mange med så lite, ønsk deg en ting, så skal det gå i oppfyllelse"
Mannen ble reint rød rundt ørene, og stottret frem noen ord til Gud:
"Jeg er så glad i Engelsk Fotball, men jeg blir så veldig sjøsyk. Å fly er jeg redd, for se alle som faller ned.
Kan du ikke lage en vei fra Norge til England, så jeg kan få se alle disse fantastiske kampene?????"
Gud ble ikke videre imponert av ønsket, da dette ville det bli mye blest om, og vanslekig å bortforklare for gamleerik. Gud sa da med sin myndige stemme:
"Du har da et mere personelig ønske?"

Mannen, som var kyskheten selv, og forståelsesfull som få, ville gjerne forstå kvinner, så han sa:
"Jeg har aldri forstått kvinnen, la meg forstå hva hun mener når hun sier noe. Gi meg evnen til å tolke kvinnen, når hun gir et hint, gjør så jeg intuitivt forstår hva en kvinne vil høre, når hun ber om min mening"

Gud sa:
"Dette var et godt ønske. Dette skal jeg oppfylle. Gi meg 3 dager"

3 dager gikk, men ingen gud kom, og han forsto heller ikke kvinnen noe bedre nå en før.
3 år gikk
10 år gikk. Mannen hadde helt glemt samtalen med gud, på dette tidspunktet

Men...

På dagen 12år, 19dager, og 7 timer etter gud først viste seg for mannen, kommer gud igjen og sier:
"Skal du ha ei eller to filer på den jævla veien????"

________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#138 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 22:47

Mener å ha hørt et eller annet om komnikasjon jeg også, men som jeg sier at ønsker du å prate får du komme ned i garasjen og prate der. Vis litt intresse for det jeg gjør, så kanskje jeg også vil ta hensyn til dine intresser. cool.gif Kjerringa har ikke kommet ned enda så da har jeg ivertfall prøvd på komnikasjon. tongue.gif Gunnar er jo jævlig heldig som klarer det han gjør, eneste problemet med hyblen er at den ikke har stor garasje. biggrin.gif

#139 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 28 November 2008 - 11:48

Kvinnfolk klager og sutrer av og til.

Om en bare driter i det så slutter de med å klage. Jeg har sagt at det er to ting jeg skal gjøre uansett hva andre mener og synes og det er at jeg skal ta den doktorgraden og så skal jeg bygge opp den sukien. Sånn er det bare.

Vi har vært sammen i ca 20 år og jeg har vært ute og reist eller jobbet eller studert andre steder i ca 15 av de årene. Kanskje ikke så rat at det blir litt sutring av og til. whistle.gif



#140 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 28 November 2008 - 13:15

Har funnet ut etter vert at å være litt medgjørlig nå det er som verst så roer det seg og man får tid i garasjen igjen. cool.gif Roar er smart han, har funnet en hobby til kona også. biggrin.gif Pussa opp hobbyrommet til kjerringa for en stund siden jeg (vaskerommet) tongue.gif

Da har jeg ikke tid til mer depresiv prat når det gjelder kjerringer, nå holder jeg på i garasjen med og tilpasse vinduer i hardtoppen. Skal lakkere senere i dag. smile.gif