da burde du søke og lese... lesleslesleslesles.. du kan jo begynne med denne tråden:
http://www.pirate4x4...t=tracker turbo
selv hadde jeg valgt kompressor
http://www.pirate4x4...light=16v turbo
Hvor mange grader?
Started by
terje takras
, Nov 07 2008 07:52
49 replies to this topic
#42
Posted 27 November 2008 - 22:40
Blir nok turbo,kompressor har jeg ingen peiling på
Mye fetere lyd med turbo også
Mye fetere lyd med turbo også
Garasjen min: http://www.offroad.n...showtopic=74062
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#43
Posted 28 November 2008 - 00:09
Du får faktisk mye fetere lyd, og ikke minst bedre virkning med kompressor, hvis du bygger det riktig ; )
"det var det eg sa, du skulle gitt mer gass.., no kan du se.."
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"
#44
Posted 28 November 2008 - 10:20
QUOTE(Gi Gass @ 28 Nov 2008, 00:09) <{POST_SNAPBACK}>
Du får faktisk mye fetere lyd, og ikke minst bedre virkning med kompressor, hvis du bygger det riktig ; )
Jeg synes egentlig at kompressor kan høres fristende ut. Har du noe forslag til hvordan en plukker ut en av rett dimensjonering.
Med turbo får en jo alt for sent opp ladetrykket om den er for stor siden det er eksosen som driver turboen. Hva skal en gå ut fra ved valg av kompressor?
Er det noen kompressorer som finnes brukt du kan anbefale på en G16 motor?. (Vitara 1600 16 V med MPFI)
Hvor mye effektøkning og hvor høyt ladetrykk kan en ha på en slik motor om den er original?
#45
Posted 28 November 2008 - 18:16
de talla som går igjen er opp mot 15psi og oppunder 200hk. men da ville jeg ha gjort en del med den først
#46
Posted 29 November 2008 - 16:06
Man taper jo litt hester på kompressor fordi da er det motoren som driver kompressoren men så har man da trykk fra bunnen av
Men jeg bygger turbo fordi det har jeg gjort før,gidder liksom ikke å begynne forsking på kompressor,byggemåte,effekt osv(blir så mye masing fra meg her på forumet )
Så skal jeg ha 200+ i effekt med å forsterke det som kan forsterkes.
Her snakker jeg totalrenovering av motor sån som jeg gjorde med den 1300 som står i nå.
Mange trudde ikke motoren min ville holde mange km,men nå har jeg passert over 16000 km med mager blanding til og med
Har ikke en ventiltikk engang
Men dette blir dyrt...
Men jeg bygger turbo fordi det har jeg gjort før,gidder liksom ikke å begynne forsking på kompressor,byggemåte,effekt osv(blir så mye masing fra meg her på forumet )
Så skal jeg ha 200+ i effekt med å forsterke det som kan forsterkes.
Her snakker jeg totalrenovering av motor sån som jeg gjorde med den 1300 som står i nå.
Mange trudde ikke motoren min ville holde mange km,men nå har jeg passert over 16000 km med mager blanding til og med
Har ikke en ventiltikk engang
Men dette blir dyrt...
Garasjen min: http://www.offroad.n...showtopic=74062
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#47
Posted 29 November 2008 - 19:39
QUOTE(terje takras @ 29 Nov 2008, 16:06) <{POST_SNAPBACK}>
Man taper jo litt hester på kompressor fordi da er det motoren som driver kompressoren men så har man da trykk fra bunnen av
hvilken rolle spiller det om kompressoren stjeler 50-60-70 HK når den gir igjen 150...
til sammenligning stjeler en kompressor i en Top fuel dragracing bil 800 hk.... men med den leverer motoren 5000 hk da:)
#48
Posted 29 November 2008 - 23:15
Da kan vi jo avslutte denne tråden siden det ikke er snakk om tenning lengere
avslutter dermed med at turboen er kjøpt ny idag klarer opp til 250 hk,det er en sån garret turbo
Mangler bare motoren som jeg ikke fikk kikka på idag pga julebord igår
avslutter dermed med at turboen er kjøpt ny idag klarer opp til 250 hk,det er en sån garret turbo
Mangler bare motoren som jeg ikke fikk kikka på idag pga julebord igår
Garasjen min: http://www.offroad.n...showtopic=74062
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#49
Posted 30 November 2008 - 00:26
QUOTE(terje takras @ 29 Nov 2008, 23:15) <{POST_SNAPBACK}>
Da kan vi jo avslutte denne tråden siden det ikke er snakk om tenning lengere
avslutter dermed med at turboen er kjøpt ny idag klarer opp til 250 hk,det er en sån garret turbo
Mangler bare motoren som jeg ikke fikk kikka på idag pga julebord igår
avslutter dermed med at turboen er kjøpt ny idag klarer opp til 250 hk,det er en sån garret turbo
Mangler bare motoren som jeg ikke fikk kikka på idag pga julebord igår
Selger du gammel motoren da?
#50
Posted 30 November 2008 - 01:10
jepp....hva byr du da?
Har brukt over 30 000 kronerstykker på den totalt...kvitteringer har jeg en plass i huset vet bare ikke hvor
Har brukt over 30 000 kronerstykker på den totalt...kvitteringer har jeg en plass i huset vet bare ikke hvor
Garasjen min: http://www.offroad.n...showtopic=74062
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt