Gå til innhold



Foto

Hvor mange grader?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
49 replies to this topic

#41 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 17:00

da burde du søke og lese... lesleslesleslesles.. du kan jo begynne med denne tråden:

http://www.pirate4x4...t=tracker turbo


selv hadde jeg valgt kompressor

http://www.pirate4x4...light=16v turbo
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#42 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 27 November 2008 - 22:40

Blir nok turbo,kompressor har jeg ingen peiling på
Mye fetere lyd med turbo også wink.gif

#43 Gi Gass

Gi Gass

    Potet, kan brukes til det meste..

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1353 Innlegg:

Posted 28 November 2008 - 00:09

Du får faktisk mye fetere lyd, og ikke minst bedre virkning med kompressor, hvis du bygger det riktig ; )
"det var det eg sa, du skulle gitt mer gass.., no kan du se.."

"I UNDERSTAND THE JEEP THING, THATS WHY I DRIVE A TOYOTA"

#44 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 28 November 2008 - 10:20

QUOTE(Gi Gass @ 28 Nov 2008, 00:09) <{POST_SNAPBACK}>
Du får faktisk mye fetere lyd, og ikke minst bedre virkning med kompressor, hvis du bygger det riktig ; )


Jeg synes egentlig at kompressor kan høres fristende ut. Har du noe forslag til hvordan en plukker ut en av rett dimensjonering.

Med turbo får en jo alt for sent opp ladetrykket om den er for stor siden det er eksosen som driver turboen. Hva skal en gå ut fra ved valg av kompressor?

Er det noen kompressorer som finnes brukt du kan anbefale på en G16 motor?. (Vitara 1600 16 V med MPFI)

Hvor mye effektøkning og hvor høyt ladetrykk kan en ha på en slik motor om den er original?

#45 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 28 November 2008 - 18:16

de talla som går igjen er opp mot 15psi og oppunder 200hk. men da ville jeg ha gjort en del med den først
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#46 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 29 November 2008 - 16:06

Man taper jo litt hester på kompressor fordi da er det motoren som driver kompressoren men så har man da trykk fra bunnen av wink.gif
Men jeg bygger turbo fordi det har jeg gjort før,gidder liksom ikke å begynne forsking på kompressor,byggemåte,effekt osv(blir så mye masing fra meg her på forumet wink.gif )

Så skal jeg ha 200+ i effekt med å forsterke det som kan forsterkes.
Her snakker jeg totalrenovering av motor sån som jeg gjorde med den 1300 som står i nå.
Mange trudde ikke motoren min ville holde mange km,men nå har jeg passert over 16000 km med mager blanding til og med cool.gif
Har ikke en ventiltikk engang tongue.gif

Men dette blir dyrt... mellow.gif


#47 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 29 November 2008 - 19:39

QUOTE(terje takras @ 29 Nov 2008, 16:06) <{POST_SNAPBACK}>
Man taper jo litt hester på kompressor fordi da er det motoren som driver kompressoren men så har man da trykk fra bunnen av wink.gif



hvilken rolle spiller det om kompressoren stjeler 50-60-70 HK når den gir igjen 150...

til sammenligning stjeler en kompressor i en Top fuel dragracing bil 800 hk.... men med den leverer motoren 5000 hk da:)



#48 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 29 November 2008 - 23:15

Da kan vi jo avslutte denne tråden siden det ikke er snakk om tenning lengere wink.gif
avslutter dermed med at turboen er kjøpt ny idag klarer opp til 250 hk,det er en sån garret turbo smile.gif
Mangler bare motoren som jeg ikke fikk kikka på idag pga julebord igår turned.gif

#49 Lundblad

Lundblad

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 624 Innlegg:

Posted 30 November 2008 - 00:26

QUOTE(terje takras @ 29 Nov 2008, 23:15) <{POST_SNAPBACK}>
Da kan vi jo avslutte denne tråden siden det ikke er snakk om tenning lengere wink.gif
avslutter dermed med at turboen er kjøpt ny idag klarer opp til 250 hk,det er en sån garret turbo smile.gif
Mangler bare motoren som jeg ikke fikk kikka på idag pga julebord igår turned.gif


Selger du gammel motoren da? whistle.gif

#50 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 30 November 2008 - 01:10

jepp....hva byr du da?
Har brukt over 30 000 kronerstykker på den totalt...kvitteringer har jeg en plass i huset vet bare ikke hvor dry.gif