Bekymret for bakdiff...
#21
Posted 08 January 2009 - 00:26
Nærbilde av Dana 35 C/clip Limited slip carrier med låsepinne og låseskrue for pinnen:
#22
Posted 08 January 2009 - 13:02
To tags på min.
Minste:¨Use limited Slip Lube only@
Den andre, viktige, var det ikke lett å tyde.
det står ikke type aksling på tags tror det er utveksling og antall tenner på tannhjul, så sånn ut på min aksling tags
#23
Posted 08 January 2009 - 20:06
#24
Posted 08 January 2009 - 23:20
Denne aksel er litt sterkere enn dana 35 akselen og du skal ha et bra system her.
#25
Posted 08 January 2009 - 23:31
Denne aksel er litt sterkere enn dana 35 akselen og du skal ha et bra system her.
Kan også være D35, da disse også har gummipropp.
#26
Posted 10 January 2009 - 00:22
Er det flere lager til piniongen? Vet egentlig ikke helt hva en piniong er heller, jeg
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#27
Posted 10 January 2009 - 14:40
det store tannhjulet heter kronhjul det møter tennene til piniong,de små hjulene heter planethjul
det 2 lager på aksling som holder kronhjul, håper dette hjelper deg..
#28
Posted 11 January 2009 - 14:18
?55 56 60-2
Det ser ihvertfall ut som at det er dette som står der... Er det riktig antall siffer?
Edited by slimjim, 11 January 2009 - 14:36.
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#29
Posted 11 January 2009 - 20:03
?55 56 60-2
Det ser ihvertfall ut som at det er dette som står der... Er det riktig antall siffer?
Har du ABS-bremser? Da har du Dana35 siden Chrysler 8,25 ikke ble levert på biler med ABS.
En ser lett forskjell på Dana35 og Chrysler, sistnevnte er helt flat på undersiden av ¨klokka¨, mens Dana´n er jevnt rund.
Det skal også være merking på selve diff-dekselet, blant annet med Dana logo (om det er en Dana aksel).
LS: Limited Slip antar jeg?
55: Mulig det kan henvise til uveksling 3,55:1?
Vet ikke årsmodellen på din XJ (antar et sted mellom 1991 og 1996), men kan det virke fornuftig at den har en Dana 35 aksel (C-clip) med Limited Slip og 3.55:1 utveksling?
#30
Posted 11 January 2009 - 22:45
En ser lett forskjell på Dana35 og Chrysler, sistnevnte er helt flat på undersiden av ¨klokka¨, mens Dana´n er jevnt rund.
Det skal også være merking på selve diff-dekselet, blant annet med Dana logo (om det er en Dana aksel).
LS: Limited Slip antar jeg?
55: Mulig det kan henvise til uveksling 3,55:1?
Vet ikke årsmodellen på din XJ (antar et sted mellom 1991 og 1996), men kan det virke fornuftig at den har en Dana 35 aksel (C-clip) med Limited Slip og 3.55:1 utveksling?
Bilen er en 95mod uten ABS.
Det er en slags merking med en logo eg noe skrift på selve lokket ja, men ikke mulig å se hva som står. Mulig det er Dana logo da.....
Flat underside...? Tja, ikke at jeg har lagt merke til det, men tror den er helt rund. Det kan jeg jo kikke på imorgen....
Det er forresten en inskipsjon på akselen rett ved siden av klokka. Der står det "35C", tror jeg det var.....
Edited by slimjim, 11 January 2009 - 22:46.
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#31
Posted 12 January 2009 - 18:27
Er det noen som vet om noe skal trekkes til med moment av lager eller lign? Hørte rykter om dette...
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#32
Posted 12 January 2009 - 20:43
Er det noen som vet om noe skal trekkes til med moment av lager eller lign? Hørte rykter om dette...
Ved bytte av simringer og lager på akslene på en C-clip aksel er det vel kke noe moment, siden det ikke er noe som skal trekkes til (bortsett fra diff-dekselet, da).
OK, det er kanskje et moment på låseskruen til senterbolten på diff'en, husker ikke hva verdien var. Tror jeg trakk den til på feelingen.
Husk (loctite) gjengelåsing på denne låsebolten.
Bruk pakningsstoff på dekselet , jeg kjøpte noe svart pakningstoff på Biltema.
Og, det var et h.... å få ut de gamle lagerne. Endte opp med Dremel med diamantkutteskive og kuttet igjennom lagerbanene, etter å ha fjernet alle rullene, for å få dem ut.
Fylte spesialolje fra Castrol, 75W-140, på min Limited Slip aksel, J.. dyr var den også, men det var det de anbefalte på merkeverksted. Rundt 1,6 liter mener jeg det gikk på.
Lykke til.
#33
Posted 16 January 2009 - 23:01
OK, det er kanskje et moment på låseskruen til senterbolten på diff'en, husker ikke hva verdien var. Tror jeg trakk den til på feelingen.
Er det noen andre her som vet verdien? Kunne tenke meg å trekke til ordentlig, når jeg først skal gjøre det. Begynner på det i morgen tidlig....
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#34
Posted 16 January 2009 - 23:44
du får prøve å få tak i en servisemanual
#35
Posted 17 January 2009 - 00:33
#36
Posted 17 January 2009 - 10:50
Kan dette stemme?
LB.FT - Pound Feet, "Fotpund": Britisk / Amerikansk mål for dreiemoment. LB.FT x 1.36 = Nm
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#37
Posted 17 January 2009 - 20:12
Kan noen fortelle meg hvordan jeg får ut den låseskruen?? Skjønner at det jeg trenger er en passende fastnøkkel i str. ca. 6,5mm, men det har jeg ikke, og får ikke tak i på en lørd/sønd. Noen som har brukt noe alternativt verktøy til å få den ut med? Evt om noen i Arendal/Grimstad området har lyst til å låne meg en nøkkel?
Edited by slimjim, 17 January 2009 - 21:29.
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#38
Posted 17 January 2009 - 21:41
Det du skal ha er en vanlig fastnøkkel med en åpen ende og en lukket ende(ringnøkkel) i 1/4", den lukkede enden passer flott. 6,5mm fastnøkkel finnes ikke, her må du ha tommeverktøy. Det er vel ingen andre typer verktøy som gjør jobben, så vidt jeg vet. Mulig du kan bruke en 12-kant 1/4" pipe, hvis du har plass til skralle......noe jeg tror du ikke har.
Edited by Sætre, 17 January 2009 - 21:44.
#39
Posted 17 January 2009 - 21:57
Har ikke funnet 12 kant pipe, bare 6 kant, og det er nok ikke plass heller, nei...
Kjedelig at hele jobben gikk i stå bare pga den der....
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#40
Posted 18 January 2009 - 00:02
LB.FT - Pound Feet, "Fotpund": Britisk / Amerikansk mål for dreiemoment. LB.FT x 1.36 = Nm
Sikkert riktig.
Blir 18,96 Nm i f;lge en oversettelse jeg fant.
Vedrørende 1/4¨ 12-kant låsebolten passer den minste tomme-fastnøkkelen de har på Biltema (var den jeg fant fram til etter å ha forsøkt mange små metriske).
Kan ikke se eller huske andre problemer med denne jobben, bortsett fra at jeg hadde et h.. med å få av de gamle lagerne.
Som nevnt tidligere, vær forsiktig med å dreie på diff´en etter at låsepinnen er tatt ut.
C-clipene detter nesten ut av seg selv når en får dyttet akslene litt inn, deretter er akslene lette å fjerne.