Gå til innhold



Foto

Hva har du gjort med Dodgen din i dag?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
267 replies to this topic

#201 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 31 January 2012 - 22:57

Ikke bare i dag, men har tatt av hevesettet, byttet snekke og rattaksel til type Borgeson(!), nye kryss i fremaksel og PKK på torsdag! Omsider begynner det å bli på stell...

Også bestilt firkantede (6"x9") KC lykter fra 4wheelparts.com, har noen 100w xenon-kit liggende her så da blir det lys i veltebøyle + at jeg skal ha på bøylen fremme igjen etter PKK
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#202 svempa

svempa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 09 February 2012 - 18:24

Har vært inne på PKK med bilen idag morges....0 feil, og fikk ikke påpakning ang. lydnivået på MBRP anlegget biggrin.gif
Etter hjemkomst var det på med front bøyla med 1000metere og en liten vask.
-04 Dodge Ram 5.9 Cummins HD QCSB
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46

#203 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 09 February 2012 - 23:20

QUOTE(svempa @ 9 Feb 2012, 18:24) <{POST_SNAPBACK}>
Har vært inne på PKK med bilen idag morges....0 feil, og fikk ikke påpakning ang. lydnivået på MBRP anlegget biggrin.gif
Etter hjemkomst var det på med front bøyla med 1000metere og en liten vask.


Sånt må man jo bare like smile.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#204 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 14 February 2012 - 11:19

Bytta dieslpumpe "vp44" i går kveld. tok ikke så lang tid og forholdsvis lettvint å komme til. Om noen trenger hjelp til å bytte så skal jeg gjøre det for 1500,- kølsvart.

thomas tømmerkjører

#205 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 18 February 2012 - 18:46

QUOTE(thomas tømmerkjører @ 14 Feb 2012, 11:19) <{POST_SNAPBACK}>
Bytta dieslpumpe "vp44" i går kveld. tok ikke så lang tid og forholdsvis lettvint å komme til. Om noen trenger hjelp til å bytte så skal jeg gjøre det for 1500,- kølsvart.


Kølsvart är fint!!! Har du öppnat pumpen o sett vad som kan ha varit fel? Fick du pumpen från Eskild föresten som ni skrev om?

Mvh Manfred

#206 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 26 March 2012 - 14:49

Har bytta fjære og dempera fremme smile.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#207 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 31 March 2012 - 22:34

Etter en lang skitten vinter, full av salt og fandens oldemor har dodgen endelig fått seg en skikkelig vask.. Har vasket den et par ganger iløpet av vinteren, men dette er årets første med full avfetting og voksshampoo.. Har en svær stimer på jobb, typen dieseldrevet som leverer vanvittige mengder kokvarmt vann.. Selv det mest inngrodde dritten løsner da. Men allikevel kjenner jeg på lakken at det er mye asfalt på sidene, spesielt dørene.. Hva er beste trikset for å fjerne dette uten å gni det inn i lakken?


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#208 JB67

JB67

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 31 March 2012 - 23:02

Har myst litt rundt det elektriske i dag,sjekket ut den edge'n som ligger gjemt i dashbordet?! ohmy.gif
har koblet fra batteriet for å lade ut all strøm,blir spennende i morgen gitt rolleyes.gif om alt er "ok" igjen.....sånt å gjøre mens en venter på VP og ny fødepumpe OG ny trykkmåler for å overvåke dieseltrykket til den nye VP'n...spennende påske i år laugh.gif laugh.gif
Hell yeah.....

#209 svempa

svempa

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 680 Innlegg:

Posted 01 April 2012 - 06:24

QUOTE(wazzza @ 31 Mar 2012, 23:34) <{POST_SNAPBACK}>
Etter en lang skitten vinter, full av salt og fandens oldemor har dodgen endelig fått seg en skikkelig vask.. Har vasket den et par ganger iløpet av vinteren, men dette er årets første med full avfetting og voksshampoo.. Har en svær stimer på jobb, typen dieseldrevet som leverer vanvittige mengder kokvarmt vann.. Selv det mest inngrodde dritten løsner da. Men allikevel kjenner jeg på lakken at det er mye asfalt på sidene, spesielt dørene.. Hva er beste trikset for å fjerne dette uten å gni det inn i lakken?


Den gamle autorensen til statoil som du får kjøpt på 2,5l dunker tar asfalten, men husk å spray på tørr bil for så å spyle av med en gang etterpå.
Spyles av nedenfra og opp.
-04 Dodge Ram 5.9 Cummins HD QCSB
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46

#210 Måsan

Måsan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 01 April 2012 - 12:12

Jeg pleier å vaske bilene minne et par ganger i året med parafin. Vasker bilen godt først og så "smører" bit for bit inn og
knukker over med en svamp. Da forsvinner all asfalt sprut og drit og møk!

#211 JB67

JB67

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 07 April 2012 - 16:34

I dag så ble det montert ny fødepumpe på Ram'en,AIRDOG "Raptor".

Et helvette å komme til oppå tanken,men det gikk.....etterhvert cool.gif
Nå gjenstår det bare å få montert trykkmåler på diesel'n også bytte av VP'n.....så blir det
preppa kasse i løpet av vår/sommer med justeringer ved hjelp av en Smarty devil.gif
Hell yeah.....

#212 BigMac

BigMac

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 08 April 2012 - 21:20

QUOTE(JB67 @ 7 Apr 2012, 17:34) <{POST_SNAPBACK}>
Nå gjenstår det bare å få montert trykkmåler på diesel'n også bytte av VP'n.....så blir det
preppa kasse i løpet av vår/sommer med justeringer ved hjelp av en Smarty devil.gif


Hvilken løsning tenker du med automatkassa? Selvbygg, komplett kasse eller RATS??
2003 Dodge RAM 2500 Quad Cab
5.9 Cummins Diesel

#213 JB67

JB67

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 10 April 2012 - 16:38

QUOTE(BigMac @ 8 Apr 2012, 22:20) <{POST_SNAPBACK}>
Hvilken løsning tenker du med automatkassa? Selvbygg, komplett kasse eller RATS??


Tjaa....si det huh.gif Er ikke helt sikker enda,holder på og sender forespørsler rundt nå. Fikk svar fra automatservice.no, dem skulle ha ca.43.000,- for en fullverdig bygd kasse,god for 1200-1400Nm og trippeldisk ohmy.gif
Syntes det hørtes jævlig mye ut da whistle.gif

RATS er veldig dårlige til å svare på mail,så jeg tenker jeg dropper dem. Heller stikke innom og vise dem hva dem kunna ha "vunnet" etterpå devil.gif

Vurderer å kjøpe en kasse og bygge selv,vet du om noen kasse?
Hell yeah.....

#214 JB67

JB67

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 13 April 2012 - 17:09

I dag ble det montert fuel pressure-kit for å overvåke dieseltrykket og det skal den nye "Raptor'n" ha.....den leverer fuel frem, meteret løp opp til 22-25psi unsure.gif godt gjort da den egentlig skulle være fabrikkjustert til 14-16psi dry.gif

Får ta meg en tur å få nedjustert trykket "litt" tenker jeg, ikke rart den går som e kule,selv med smådefekt VP laugh.gif
Hell yeah.....

#215 BigMac

BigMac

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 53 Innlegg:

Posted 22 April 2012 - 22:19

QUOTE(JB67 @ 10 Apr 2012, 17:38) <{POST_SNAPBACK}>
Tjaa....si det huh.gif Er ikke helt sikker enda,holder på og sender forespørsler rundt nå. Fikk svar fra automatservice.no, dem skulle ha ca.43.000,- for en fullverdig bygd kasse,god for 1200-1400Nm og trippeldisk ohmy.gif
Syntes det hørtes jævlig mye ut da whistle.gif

RATS er veldig dårlige til å svare på mail,så jeg tenker jeg dropper dem. Heller stikke innom og vise dem hva dem kunna ha "vunnet" etterpå devil.gif

Vurderer å kjøpe en kasse og bygge selv,vet du om noen kasse?


Sliter litt med samme dilemma som deg. Har lyst å sette i en Goerend-kasse, men kasse+frakt+mva samt at det blir vanskelig å benytte seg av "core-charge-refund" pga at frakta til statene spiser opp gevinsten. Skulle ha drevet innen containerfraktbransjen....

Sjekk ut www.goerend.com. Går også an å få komponenter for selvbygg eller få noen til å bygge for deg. Var noen innpå forumet her som gjorde det.
2003 Dodge RAM 2500 Quad Cab
5.9 Cummins Diesel

#216 JB67

JB67

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 70 Innlegg:

Posted 28 April 2012 - 21:31

Aahhh....ny VP og kvikkere motor cool.gif

Med den smådefekte VP'n så måtte pumpa "tenke seg om" før den sendte diesel'n inn,men med den nye VP'n så skjer det noe helt fra start og momentet ligger på lavere turtall også nå?! dribble.gif

Nesten NY bil gitt cool.gif
Hell yeah.....

#217 Måsan

Måsan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 01 August 2012 - 20:47

Bytta bære kuler,bremseskiver,klosser. Gikk banas med sandblåseren og malekosten :D Synes selv det ble bra så nå er det
bare resten igjenn.

Attached Thumbnails

  • DSC05229.JPG
  • DSC05230.JPG
  • DSC05235.JPG


#218 manfred

manfred

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 982 Innlegg:

Posted 01 August 2012 - 21:19

Detta va prydligt Måsan!! :thumbsdown:

#219 SubbV20

SubbV20

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 11 August 2012 - 23:33

Har vært litt bekymret for tilstand på motoren på nydodgen min siden oljetrykket har ligget noe lavt og ustabilt på måleren. Kom over en tråd på et us-forum der det ble diskutert dårlige sendere for oljetrykk. Tenkte mitt og bestilte ny sender fra Rock, byttet denne og vips, oljetrykk som det skal være. B)
Tips til andre med 12V. ;)
RB


#220 vest_racing

vest_racing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 12 August 2012 - 10:05

Styre med litt oppgradering for tida.


Eksosmanifold.
Turbo skal prøve singel, men mulig oppgradering til twin.
Dual CP3.
Airdog 165Ghp.
Filter delete kit.
120hp injektore.
5" dual stack med 7"aussie.