Hva har du gjort med Dodgen din i dag?
#161
Posted 27 April 2011 - 09:24
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#162
Posted 28 April 2011 - 18:28
Jepp, lønner seg å kjøpe i USA. Kom nettopp en pakke me deler fra rock, deri var det oljefilter til chevyen. 12 stk for $40..
Må vel ha bilen en stund da men...
#163
Posted 02 May 2011 - 21:17
Så da er det bare å legge inn sperra så er etterkontrollen i boks..
#164
Posted 13 May 2011 - 07:55

Så da måtet jeg være litt kreativ, og kom opp med en ny bunnplugg og fikk låne en gjengetapp av Pajeroskru slik at jeg fikk rensket pakningssementen ut av de gamle gjengene...
Så var det ut å kjøre Dodgen igjen for første gang på over en måned!
Og når jeg kom hjem demonterte jeg dashbordet...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#165
Posted 20 May 2011 - 20:48
Kan anbefales..
#166
Posted 24 May 2011 - 17:42

Synes selv det ble veldig bra...
Edited by HardKåre, 24 May 2011 - 17:43.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#167
Posted 24 May 2011 - 22:30
Jeg fikk tak i noen suburbanfelger hos hoggern. Problemet var at senterhullet var for lite for fullfytakselen bak. Måtte "justere" åpningen noen millimeter med vinkelsliperen..
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#168
Posted 25 May 2011 - 15:52
5" fra MBRP
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#169
Posted 31 May 2011 - 17:12

Pluss at jeg fikk kastet til f... den termostaten jeg hadde montert, som åpnet på 91*... Det var for sent for å holde temperaturen under 100 på min... Så nå kjører jeg uten til jeg får ny fra US, som åpner på 71*.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#170
Posted 02 August 2011 - 19:49
På min bil var nok den orginale rattakselen det største problemet. Når jeg først fikk den ut merket jeg hvordan den slarket i sleiden, det begynte å bli litt slark i de små universalkryssa også. Den nye Borgeson-akselen er supertight i sleiden (heldigvis kom Maxxum innom slik at vi i felleskap klarte å få skjøvet den på plass)
Har ikke fått modifisert ferdig DSS'en ennå (må flytte opphengsplata ca 10mm mot høyre) Men nå er styringa helt tight. Er veldig responsiv og direkte på rattet, og mye bedre servovirkning en min gamle fast-ratio snekke.
Så hvis dere sliter med slitt styresnekke så legg litt ekstra kroner i det og få både ny Borgeson snekke og aksel. Du vil knapt kjenne igjen bilen etterpå. Tenk om Dodge hadde montert denne moderne snekka når bilen var ny, da hadde de nok hatt et mye bedre rykte på seg i dag tror jeg.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#171
Posted 12 August 2011 - 07:45
Har fått seg en omgang med understellsmasse samt byttet dieselfilter med rengjøring av filterhus, og full polering fikk den også.
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#172
Posted 13 August 2011 - 18:22
Så var det å få tid til å bytte snekka med tilhørende "shaft" Må prøve å få det til før vintern tenker jeg
Og så er det mange andre mindre prioriterte ting jeg skulle gjort med bilen.....
#173
Posted 13 August 2011 - 18:38


2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#174
Posted 16 August 2011 - 17:09
12 liter Royal Purple 5/40 helsyntetolje og 12 liter Royal Purple 75/90 gear syntetolje er også bestillt, så satser jeg på å ha bilen klar til vintern
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#175
Posted 24 August 2011 - 12:26
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#176
Posted 27 August 2011 - 16:01
Hva med å borre parklys inn i LYSPÆRENE i stedet...


5mm bor, så passer en 5mm lysdiode PERFEKT inn i hullet. Må trykkes litt på plass. Husk bare å få med en motstand på 470, for å tilpasse 12v til en 5mm diode. Clas Ohlson har alt i sortimentet. Eneste som var litt plunder, som jeg ikke visste, var at dioder må ha likestrøm rette veien: Hadde montert den ene dioden feil vei, og kunne ikke forstå hvorfor jeg bare fikk lys i en diode... Gir ikke så sterkt lys, men lyser fint opp reflektoren så det skal holde på en EU-kontroll...
Eneste er at hvis jeg må bytte lyspære må jeg borre ut til dioden igjen...
Og når jeg var i gang fikk jeg koblet opp markeringslysene fremme ilag med "utstillingslysene" mine... Dessuten fikk jeg byttet ut det knuste sidespeilet med et nytt speilglass skjært ut etter mål av det knuste, passet PERFEKT.
Edited by HardKåre, 27 August 2011 - 16:03.
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#177
Posted 27 August 2011 - 16:12
12 liter Royal Purple 5/40 helsyntetolje og 12 liter Royal Purple 75/90 gear syntetolje er også bestillt, så satser jeg på å ha bilen klar til vintern
Jeg har samme eksosanlegget. Om jeg hadde fått velge på nytt hadde jeg valgt ett som støyer mindre.. Har en lei resonans i hytta på enkelte turtall.. Støynivå utvendig er også litt på kanten.. MEN, lyden av cumminsen i fri dressur kan ikke måles med noe annet
Ser bra ut Kåre, trodde ikke ramchargern gikk inn pga. høyde og bredde.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#178
Posted 27 August 2011 - 18:10
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#179
Posted 27 August 2011 - 22:03
Ser bra ut Kåre, trodde ikke ramchargern gikk inn pga. høyde og bredde.
Ja, så litt på bildet at lyddemperen var i minste laget....så blir det for mye støy bytter jeg den ut med en større eller en som demper bedre, men uansett takk for infoen wazzza
Har sendt mail til MADS, Smarty ang. s06 pod og tror jeg skal gå for en smarty i stedenfor Byllly Dog, da den ikke øker max trykket i fuel railen, og har vurdert en Fass 95 pumpe med vannseparator.
Skal selvfølgelig hive inn et Banks cold air intake filter i samme slengen, men må ta gearkassen i første omgang
Må si jeg koser meg med Dodgen
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#180
Posted 01 September 2011 - 10:45
byttet olje på akslingene også, vasket rein lokkene i avfetting så de ikke er full av tectyl så det blir mindre gris ved neste bytte
Tok også fordelingskassen i samme slengen.
Fikk seg en runde autoglym også.
Nå er det bare å vente på at eksos og bremser skal komme fra statene
Edited by svempa, 01 September 2011 - 10:45.
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46









