Gå til innhold

Foto

Hva har du gjort med Dodgen din i dag?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
267 replies to this topic

#141 General Lee

General Lee

Secret Squirrel

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 684 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 00:48

Fleetguard AH19037
Koster fra 30$ på eBay og Amazon.
Road Warrior

#142 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 18:24

Da var Ram'en på veien igjen! Fikk også montert pillar mount til Edgen og nytt cargo/bremselys bak hytta før jeg kjørte meg en laaang tur wink.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#143 mastermedic

mastermedic

Master of medics.

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 21 February 2011 - 13:04

I går (søndag), i -10 byttet jeg olje og oljefilter på min ram 1500.
Egentlig ganske greit.

Min 02 modell (4,7 L. V8)tar altså (ifølge manual) 5,7 liter olje.
Jeg kjøpte en tappedunk på 8 liter, oljefilertang, olje og nytt filter. Kjøpte også en renseveske som skulle fylles i motorolja 10 minutter før tapping av gammel olje.
Denne er ment å fjærne dritt, sludge og annen fastbrente rester av gammel olje.

Det hele var gjort på 1 time og egentlig greit, med unntak av jeg kjøpte en billig oljefiltertang. Neste gang tar jeg en dyrere som ikke "glir" på filteret.

Pris:
Engine cleaner (renseveske) : 99,-
Motorolje (amerikanske bildeler) 300,- (6 liter)
Oljefilter: 75,-
Oljefiltertang: 49,-
Tappedunk: 150,-

SUM: 673,- kroner for komplett oljeskift.
Absolutt ikke ille.:-)

......Dæven.... det smalt i bilen....... STOPP for faen,,

#144 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 24 February 2011 - 19:33

Har vært snill med bilen i dag, og bestilt en forsendelse på 350$ med komplett sett med tenningsdeler, kjøleslanger, filtere, pakninger + + +...

Så da er det bare å vente på julaften!!
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#145 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 25 February 2011 - 08:54

QUOTE(HardKåre @ 24 Feb 2011, 19:33) <{POST_SNAPBACK}>
Har vært snill med bilen i dag, og bestilt en forsendelse på 350$ med komplett sett med tenningsdeler, kjøleslanger, filtere, pakninger + + +...

Så da er det bare å vente på julaften!!

Jeg må få komme å sikle på bilen din når jeg kommer hjem cool.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#146 Tobba

Tobba

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 25 February 2011 - 11:02

Burde jo ventet med å legge ut til jeg er ferdig siden det er "hva har du gjort med dodgen din idag" Men det er work in progress, og går over maaange dager, ikke bare idagsmile.gif
Skulle i utgangspunktet "bare" bytte innsugsplata under innsuget, pusse litt rustflekker, bytte framskjerm, legge bedliner i planet, nye foringer på kontrol armene, montere skjermbreddere og nye dekk og felger
Starta med god iver med innsugsplata med nytt kit fra hughes. Dette fant jeg

IMAG0170small.jpg
IMAG0177small.jpg

Og da ble det dette

IMAG0186small.jpg
IMAG0199small.jpg

Og etter å ha brukt en formue og litt til på motordeler så ble det dette

IMAG0210small.jpg
IMAG0212small.jpg

Så slik er stååa, begynt å røske av kontrol armene, 3 av dem var ingen problem, men den 4de får jeg ikke ut, begge boltene sitter i hylsene, har hamret og bamret og bannet og lest, men uten resultat, klarte å kappe ene enden med en sawzall, der kom jeg imellom gods og hylsa, men andre siden hvor hylsa sitter helt i ramma kommer jeg ikke igjennom, hylsa er hard:)
Fant også ut at jeg har fått feil foringssett, energy suspension oppgir ett sett fra 94 til 98 og ett fra 99 til 02, min er en 99, men hylsene er for store i forhold til boltene, oppdager da at i monteringsanvisninga oppi settet så oppgir dem settet til å være fra 2000 til 02.. genialt... så må vel bestille nytt, prøvde sende energy en mail i håp om å få bare nye hylser da det kun er problemet og det strengt tatt er dem som har feil på sine nettsider.. men ikke svar fra dem på flere dager. så må vel bare kjøpe nytt, da vil det være et sett med poly foringer for 2000-02 for salg etterpåsmile.gif

Kommer med mer bilder etterhvert som det går fremover:)
Chevy Trucks, lift'em and drive'em!

#147 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 15 March 2011 - 19:58

Har begynt å nøste litt i det hjemmemekka ledningsnettet på RC'en min i dag... Fant bla 4 ledninger rett på batteri uten sikring, og ca. 1 million strømtjyver og jordingspunkter kastet ut over hele motorrommet... Er langt til "mål", men nå begynner jeg se noen sammenhenger i det virvarret av ledninger som er... biggrin.gif

Dessuten fikk jeg igang autochoken igjen, som tidligere eier hadde stripset for å få ned forbruket...??? Ikke rart bilen brukte mindre drivstoff, den stoppet jo i alle kryss... biggrin.gif Men det var en LETTELSE å slippe å måtte nappe bilen over i nøytral, gi mellomgass med høyrefoten og bremse med venstrefoten inn mot alle kryss... whistle.gif Fatter ikke at han ville ha det slikt, da betaler jeg heller etpar flere dl pr. mil...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#148 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 19 March 2011 - 20:00

Montert opp veltebøyla jeg har hatt liggendes i et år og vel så det unsure.gif Bedre sent enn aldrig...

Ikke helt bra passform på det ene benet som ender oppå innerskjermen i planet, men får vel jukset det til på et vis. Fikk den ikke så nærme hytta jeg ville ha den heller, men ikke så lett med et planinlegg som er avrundet i hjørnene... Gjenstår et par bolter, men de får jeg ta i morgen.

01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#149 SubbV20

SubbV20

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 20 March 2011 - 10:14

QUOTE(El Duce @ 19 Mar 2011, 20:00) <{POST_SNAPBACK}>
Montert opp veltebøyla jeg har hatt liggendes i et år og vel så det unsure.gif Bedre sent enn aldrig...

Ikke helt bra passform på det ene benet som ender oppå innerskjermen i planet, men får vel jukset det til på et vis. Fikk den ikke så nærme hytta jeg ville ha den heller, men ikke så lett med et planinlegg som er avrundet i hjørnene... Gjenstår et par bolter, men de får jeg ta i morgen.

Hallo!? Kan jo ikke bare skrive om det, er jo obligatorisk me bilde! wink.gif
RB

#150 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 20 March 2011 - 14:16

http://img857.images...s/i/bilde4.jpg/

Dårlig bilde i skumringa i går, men får se om jeg tar et til når jeg blir ferdig...

ett til
http://img861.images...s/i/bilde5.jpg/

Edited by El Duce, 20 March 2011 - 14:20.

#151 SubbV20

SubbV20

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 355 Innlegg:

Posted 21 March 2011 - 15:55

QUOTE(El Duce @ 20 Mar 2011, 14:16) <{POST_SNAPBACK}>
Dårlig bilde i skumringa i går, men får se om jeg tar et til når jeg blir ferdig...

Se der ja. Blir tøft. thumbsup.gif
Men syns du burde prøvd å få den litt lengre fram mot hytta.
Åssn blir plassen i kassen? Jeg bruker ofte kassen til forskjellig skit og rask og ser for meg at en bøyle vil stjele en del av plassen i kassa.
På nybil jeg nettopp har fått hjem, en chevy, står det en slags pyntebøyle oppå kassesidene. Syns det var høvelig, fremdeles masse plass i kassa til viktige ting.. cool.gif
RB

#152 El Duce

El Duce

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 21 March 2011 - 17:08

Ja, den skulle vært lenger frem. Vurderte å ta ut planinlegget, men... Tror det får bli slik. Ikke godt å få den lenger frem. Plassen blir ikke veldig mye mindre. Bena står jo helt i hjørnet og støttebenene står opp hjulbrønnene så det går greit. Jeg skal ha en aluminiumskasse mellom frambena for å ha diverse rask i som ligger å flyter i planet. Ryddigere, men mindre plass i planet om man skal ha med seg store kolli. Man må lide for skjønnheten tongue.gif

Vurderte slik bøyle som går oppå planet jeg også for da kan man ha plantrekk man kan rullet helt fram, men det ble ikke slik bøyle og da blir det ikke plantrekk heller pga. at jeg vil ha en alukasse fremst i planet.

#153 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 22 March 2011 - 10:51

QUOTE(El Duce @ 20 Mar 2011, 14:16) <{POST_SNAPBACK}>
http://img857.images...s/i/bilde4.jpg/

ett til
http://img861.images...s/i/bilde5.jpg/

Åsså så fin farge du har på bilen biggrin.gif cool.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#154 fjallasport-ram

fjallasport-ram

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 168 Innlegg:

Posted 04 April 2011 - 14:33

har vært på tur i stormen.
slepet og go'bil'n på tur til narvik for å hente pontiac tempest -66 cab.

syns seriøst synd på den bil'n som kom rett fra USA og til nord norge å gikk med panseret (haue't) rett inn i snøstormen.

turen ble prega av det det værste snyværet æ har opplevd i de 11 åra æ har bodd her oppi troms. forøvrig mye kreativ kjøring ifra vogntog. va 15 meter ifra å få ein i fronten da æ (til slutt) stod stille på veien i 90 sonen.. da drev mr'eie-veien forbikjøring av ei kolonne. Va svett når episoden endelig va over, å hadde æ fått tak i den sjåføren så hadde han nok sett at ein liten (tufs) som mæ, faktisk kan bli ganske forbainna...

#155 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 05 April 2011 - 17:34

Etter å ha vært på tur i skogen hvor jeg måtte trekkes bakover hver eneste gang jeg kjørte meg fast, fikk jeg montert tow-hook fremme også: Godt forankret i ramme og fjærfeste.

Skal være snill mot "fotgjengere" også, da den sitter helt inntil bøyla, med bare så vidt plass til ei stropp imellom... smile.gif

Edited by HardKåre, 05 April 2011 - 17:36.

HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#156 vest_racing

vest_racing

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 252 Innlegg:

Posted 07 April 2011 - 20:13

Starta monteringa av litt stereo idag..smile.gif

Litt dårlig plass i disse bilene(litt rart egentlig) så må utnytte plassen..smile.gif

Her er forsterkeren som skal drive komonent systemet framme og bak..smile.gif

Her er bass kassen som skal brukes.. Satse på at innholdet kommer neste uke..smile.gif

#157 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 13 April 2011 - 21:16

I dag har RAM`en fått seg en skikkelig omgang med avfetting og høyttrykksspyleren. Har en sånn vinklet tut til spyleren så jeg fikk spylt hele understellet fritt for salt og møkk.. Helt utrolig hvor mye veistøv og salt som rant av...
Øystein Grønås

#158 HardKåre

HardKåre

Skogens kongle

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7426 Innlegg:

Posted 14 April 2011 - 19:29

Ny vannpumpe på plass smile.gif

HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere

#159 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 April 2011 - 20:41

Montert lys biggrin.gif

Øystein Grønås

#160 wazzza

wazzza

oljearbeider/bilberger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 26 April 2011 - 13:33

I dag har ram`en fått ny motorolje og filter. Kjøpte en haug med filter på forrige forsending fra summit racing.. 9$ filteret mot 450kr i Tromsø...
Øystein Grønås