Hva har du gjort med Dodgen din i dag?
#121
Posted 18 December 2010 - 17:37
Var en tur på EU for en tid tilbake og fikk null hull, men ble bemerket at linkarmene til stabstaga ikke ville overleve fram til neste kontroll. Så da fikk jeg på plass et par nye slike også med det samme jeg hadde det godt og varmt og snøen føyka rundt hushjørna.
Byttet plass med Jeepen nå i kveld og i morra så får den få litt service og småstell også.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#122
Posted 18 December 2010 - 23:17
#123
Posted 19 December 2010 - 11:20
Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod
#124
Posted 19 December 2010 - 13:03
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#125
Posted 19 December 2010 - 17:42


Skjerm over ruta har jeg delte meninger til på Gen.3.
Men noe sånt hadde kanskje gjort seg om en skal gå for gjennomført hard stil:

Eller en enklere variant:
Edited by General Lee, 19 December 2010 - 17:58.
#126
Posted 20 January 2011 - 14:29
Har ikke fått testet så mye ennå siden den sluttet plutselig å lade på mandag kveld. Så må sitter det nye børster inne og dynamoen bunnet testinstrumentet til verkstedet som gikk til 80a. Må anbefale Fredrikstad Vikleverksted som tok 400.- for å bytte børster og teste den grundig. Ingen grunn til å kjøpe byttedynamo eller kinadynamo når de gjør en bra og billig jobb, var ferdig samme dagen jeg leverte den inn også.
Så nå håper jeg at bilen er fornøyd for en stund. Gleder meg til å få testet de nye dysene litt bedre. Det jeg har merket så langt er at den er mye mere rapp på gassen, og at det ikke er noe problem å bunne turbotrykkmåleren som går til 35psi. Tidligere så måtte jeg stresse bilen skikkelg får å krype noe særlig over 32psi. Virker ikke som det er noe mere svartrøyk og eksostempen holder seg i sjakk. Mulig jeg går ned et par hakk på Smartyen for nå er gasspedalen vell følsom for glatte veier, er nesten ikke nær gassen når jeg lunker i 50-60km/t.
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
#127
Posted 23 January 2011 - 17:53
Så får bestille nye skruer så brenne dem av..
Fått montert nye 75hp dyse spisser og..
#128
Posted 23 January 2011 - 18:37
Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod
#129
Posted 30 January 2011 - 21:32
Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod
#130
Posted 31 January 2011 - 18:43
Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod
#131
Posted 31 January 2011 - 18:56
#132
Posted 01 February 2011 - 14:14
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#133
Posted 01 February 2011 - 17:05
Dodge Ram 2500 5.9Cummins 2005mod
Suzuki GSX-R 1000 2008mod
#134
Posted 01 February 2011 - 18:06
#135
Posted 01 February 2011 - 19:42
Du må komme med tilbakemelding på kjøreinntrykk før og etter. Men med org.dim. på vinterdekkene er det vel ikke allverdens forskjell. Jeg synes iallfall bilen er forferdelig å kjøre på sporete vei med 305-dekk, vurderer sterkt å bestille S.B.S. samt 2008.5- modifisert steering center link:
http://cgi.ebay.com/...e=STRK:MEWAX:IT
5.9 Cummins Diesel
#136
Posted 01 February 2011 - 23:35
http://cgi.ebay.com/...e=STRK:MEWAX:IT
Nå har jeg 265/75-16 på vinteren. hadde 305 på sommeren og må si at den var noe slitsom å kjøre fra Elverum til Tromsø. Førsteinntrykket er veldig bra. Nå er veiene helt jævli her med isete spor og fandens oldemor så vet ikke enda hvordan den oppfører seg på slett vei.. Den forrige RAM`en jeg hadde kjørte jeg med 315/75-16 dekk på og med S.B.S. Ingen antydning til sporing eller noe..
Til sommeren blir det Leveling, større dekk osv.. Må vurdere om jeg skal bygge om til 3.gens track-bar da.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#137
Posted 02 February 2011 - 06:55
Anbefales på det sterkeste. Begynte med sbs jeg og, men den virkelige forandringen kom når jeg monterte 3.gen track bar.
Muli dette var for at kula på den orginale var noe slitt da men...
#138
Posted 02 February 2011 - 14:46
Bygde varmeskjold og monterte BHAF i dag.. Fytti F for en lyd det blei

Edited by wazzza, 02 February 2011 - 14:46.
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#139
Posted 02 February 2011 - 19:49
Bygde varmeskjold og monterte BHAF i dag.. Fytti F for en lyd det blei
Hmm.. har vurdert det jeg og.. Hvor handla du filter, i nærområdet? Va på sentrum diesel å forespurte førr ei stund siden, og va temmelig heftig pris meine æ å huske..
#140
Posted 03 February 2011 - 00:44
Summit Racing
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363









