Hva har du gjort med Dodgen din i dag?
#181
Posted 13 September 2011 - 19:38
#182
Posted 30 September 2011 - 18:35
Har fått skiftet bremseskiver foran og bak, byttet også klosser og klips. Kjøpte skiver og klosser av typen Heavy Duty, der skivene er sort pulverlakkert på trommelflatene og kantene.
Fikk demontert og rengjort kalipprer og smurt glidere samt byttet all bremseveske
Når hjula var av fikk jeg smurt bærekuler og styrekuler med omega fett
Satt på nye tåkelykter med xenon konvertering, ble meget bra lys og ikke minst ser det mye penere ut
Skiftet komplett speil på høyre siden pga sår i speilhus
Edited by svempa, 30 September 2011 - 18:38.
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#183
Posted 30 September 2011 - 19:42

Fikk plass til tilhengerkontakten sammen med US-skiltet men vet ikke om jeg likte assymetrien...
HardKåres Pajeroer
HardKåres Amerikanere
#184
Posted 01 October 2011 - 08:18
#185
Posted 01 October 2011 - 17:54
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#186
Posted 02 October 2011 - 01:43
#187
Posted 02 October 2011 - 02:23
-90 GMC Sierra 6.2 Detroit Diesel QCLB
-12 Yamaha Nytro X-ride MCX 300 turbo
-02 Chrysler Grand Voyager 2.5 CRD
-00 BMW E46
#188
Posted 04 October 2011 - 12:48
Stor takk til Wazzza for lån av visningshjul..
#189
Posted 18 October 2011 - 22:41
Opp med huven, og over på gass igjen... TIKK TIKK TIKK...... Jævlig med tikking fra dysa på sylinder syv... Fram med laptop, og misfire på syveren dukket opp..
Tok det for gitt at det måtte være dysa, og det stemte godt. Ny dyse, og hipp hipp hurra... Som ny igjen. Men pokker til pris.. Får egentlig ikke kjøpt kun ei dyse, men gass(fuelrail) til sekser med tilhørende tre stk. dyser til den nette sum av 6 laken var egentlig veien jeg måtte ha gått for og komme i mål..
Men autogass Vestfold (tror jeg dem heter i farta) plukka av og solgte meg heldigvis ei dyse. 2 lapper fattigere, men en bil som går som den skal igjen.. Kjøpte flashlube smøring samtidig (manuelle typen) og fikk montert det i kveld. Føler meg litt tryggere nå..
Dem anbefalte faktisk den manuelle typen fremfor den elektroniske. Var vist ikke holdbart utover ett par tre år visstnok.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#190
Posted 19 October 2011 - 16:53
Opp med huven, og over på gass igjen... TIKK TIKK TIKK...... Jævlig med tikking fra dysa på sylinder syv... Fram med laptop, og misfire på syveren dukket opp..
Tok det for gitt at det måtte være dysa, og det stemte godt. Ny dyse, og hipp hipp hurra... Som ny igjen. Men pokker til pris.. Får egentlig ikke kjøpt kun ei dyse, men gass(fuelrail) til sekser med tilhørende tre stk. dyser til den nette sum av 6 laken var egentlig veien jeg måtte ha gått for og komme i mål..
Men autogass Vestfold (tror jeg dem heter i farta) plukka av og solgte meg heldigvis ei dyse. 2 lapper fattigere, men en bil som går som den skal igjen.. Kjøpte flashlube smøring samtidig (manuelle typen) og fikk montert det i kveld. Føler meg litt tryggere nå..
Dem anbefalte faktisk den manuelle typen fremfor den elektroniske. Var vist ikke holdbart utover ett par tre år visstnok.
Suppert at det ordnet seg
#191
Posted 19 October 2011 - 22:11
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#192
Posted 20 October 2011 - 21:31
Det var jo en billig forsikkring. Lett å montere?
#193
Posted 20 October 2011 - 21:45
Vil si det nesten er dumt og IKKE gjøre det.
Var forresten 500 ml liter som fulgte med. Forbruket av lube oljen skal være 50 ml. pr. 50 liter fuel, så uten og vite prisen på flashlube i skrivende stund, så vil jeg anta at driftskostnaden stiger pittelitt. Men prisen det vil koste oss den gangen ventilene sitter brent 1 mm inn i ventilsetene når vi har kjørt 100 000 km uten lube er nok litt stivere. Hehe.
Edited by ballder, 20 October 2011 - 21:50.
Dodge (TRI-STAR) Durango 4,7 magnum. 2002 LPG.
#194
Posted 26 November 2011 - 08:11
#195
Posted 30 November 2011 - 22:24

MBRP Cool Duals T409 stainless steel turbo-back



BD Diesel Steering Box Stabilizer



5.9 Cummins Diesel
#196
Posted 01 December 2011 - 12:29
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#197
Posted 01 December 2011 - 13:27
Jepp, og hørest greit ut i tillegg
5.9 Cummins Diesel
#198
Posted 02 December 2011 - 11:02
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363
#199
Posted 06 December 2011 - 21:05
#200
Posted 30 January 2012 - 18:51
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363









