Info til Vidar, vedrørende brev til Suzuki Norge
#1
Posted 26 September 2004 - 23:00
Jeg trenger litt hjelp fra den kollektive hjernen der ute. Jeg sitter og lager et forslag på hva som skal være lov å gjøre med din Suzuki 4x4. Dette forslaget skal gjennomgåes av Suzuki Norge ved tekn.sjef der.
Dette håper jeg kan være gjennombruddet vi trenger for å kunne ha det "litt" gøy med våre kjære 4bente.
Håper det er forståelse for at jeg legger meg på en gjennomførbar linje i brevet til Suzuki Norge, dette betyr at vi ikke kommer til å se Lj80 med toyota akslinger og 350" V8 med det første...selv om jeg gjerne vil....
I brevene som jeg har fått fatt i på nettet godkjenner Suzuki Tyskland, fx: Lj80 med 410 motor og bremser.
På 413 vil jeg prøve å få lagt til at vi kan bruke den vanlige 1600 ccm motoren fra Vitara opptil et visst årstall e.l.
Har ikke alt helt på stell enda, men jeg har godkjenning av 5cm bodylift og godkjenning av opptil 31x10,5x15 dekk med 8x15 felg på lista.
Håper dette arbeidet kommer til å bære frukter..
Derfor kommer jeg av og til å legge inn spørsmåk her på typebetegnelser og diverse, som jeg håper dere kan være med å hjelpe meg med, slik at jeg slipper å lete meg grå etter småinfo (jeg er forresten ganske grå....må bare ikke la håret bli mer enn 2mm..
hilsen Vidar
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#2
Posted 03 December 2004 - 00:00
#3
Posted 13 October 2004 - 23:00
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#4
Posted 13 October 2004 - 23:00
-89 mod samurai med Swift GTi motor
Bl.a kopi av TUV godkjenningen på bilen.
http://www.suzuki-offroad.de.vu/
#5
Posted 11 October 2004 - 23:00
Sikkert svar....det umulige tar bare litt lenger.....
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#6
Posted 03 December 2004 - 00:00
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#7
Posted 10 October 2004 - 23:00
Kan jeg bruke dem på en registrert bil? Dimmensjonen blir 31x12,5-15(radial).
Kun sikre svar...
Mine linker:
9INCHISKING'S PITSTOP
OPPDAL 4X4
#8
Posted 11 April 2005 - 23:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
BT blir glade om det dokumenteres at (hevesett-)produsenten er ISO 9001-sertifisert.
offroadhilsen Jørgen
GV, 1.5" Dobinson fjærløft og 29" dekk
Opprinnelig postet av JCP
Sikker på det? Trudde at ISO9001 gjekk på bedrifta sine interne rutiner og ikkje på produktspecs..
Går på bedriftens interne rutiner ja.. men om kvalitetssikring.. dvs at det er mindre sjanse for at en ISO sertifisert bedrift leverer varer med feil på en de som ikke er det.
Suzuki SJ413JX 31"x10.5"
garasje: http://www.offroad.n...=ShowID&id=1554
Opprinnelig postet av yakuza
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
#9
Posted 09 April 2005 - 23:00
#10
Posted 09 April 2005 - 23:00
OJ....det går det!?
Tlf 98204312
#11
Posted 04 October 2004 - 23:00
Produsert i Japan = JSA
Produsert i Spania = VSE
(Produsert i Canada = ???)
Type --------------- Understellsnr. ----------------------- Kom. --------------
410/1 ------------ JSA0SJ40 000 500 001 ---- Bremsetrommel fremme
410/2 -------------------------- 540 001 ---- Skiver foran
410/3 -------------------------- 585 001
410/4 -------------------------- 605 001
410/5 -------------------------- 620 001
413/1 ------------ JSA0SJ50 000 100 101
413/2 -------------------------- 120 001
413/3 -------------------------- 150 001
Samurai/4 ---------------------- 170 001 ---- Samurai kort
Samurai/5 ---------------------- 190 001
Samurai/4 -------- JSA0SJ51 000 100 001 ---- Samurai lang (fra -88)
Samurai/6 -------- JSA0SJ70 ---- 300 001 ---- med -i motor (fra ca -90)
Samurai/7 -------- SJ70 --------- 400 001
Samurai/8 -------- VSE0SJF00T00 200 001 ---- Spansk produsert (fra 7/-97)
Samurai/Santana - VSE0SJS/7...... xxx xxx ----- Spansk produsert
#12
Posted 09 April 2005 - 23:00
Unfortunately, you will find no lift systems in the US that have DOT approval. No lift companies, even the very large ones, can afford the investment for DOT or TUV approval
det var det.........
OJ....det går det!?
Tlf 98204312
#13
Posted 04 October 2004 - 23:00
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#14
Posted 09 April 2005 - 23:00
Kopi av melding:
En annen ting som har kommet opp er at DOT merket hevesett fra usa skal godkjennes på lik linje med TuV. er litt usikker på omfanget men det ser bra ut ifb med dette.
Mer kommer!!
Tze Suzuki meizter...
Opprinnelig postet av vidar
Sendte en forespørsel om DOT papirer til mitt JP-Eater kit fra Rocky Road akkurat nå, har du kommet noe videre i denne saken?
OJ....det går det!?
Tlf 98204312
#15
Posted 03 December 2004 - 00:00
#16
Posted 30 September 2004 - 23:00
________________________
-SJ410JL HighRoof
-SJ413JX Cab
-Valmet 565 Cab
#17
Posted 29 September 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Dekk: Har fått svar fra tysk forhandler at 31x10,5x15 på 10x15 er det største man får godkjent i tyskland.
Kopi av melding:
Har tilgang til BT´s base over alle biler i landet, så om dere vet om mod. Suzukier så send meg reg.nr.
Åges bil er vel godkjent med 33x12,5x15 på 8x15
Reg.nr ZF 90178
Obsidian
#18
Posted 29 September 2004 - 23:00
sven, lurt! har ikke snakka med de om det. Har tilgang til BT´s base over alle biler i landet, så om dere vet om mod. Suzukier så send meg reg.nr.
shu, flott! dette trenger vi, enkle sett som lett lar seg bygge!!
nå ruller snøballen
Vidar
Tze Suzuki meizter...
#19
Posted 28 September 2004 - 23:00
Det må jo da foreligge noen gamle dokumentasjoner/brev på disse ombyggingene..
Vet etter å ha vært meget aktiv i Fordmiljøet i flere år at disse gamle brevene er svært ettertraktet, siden de beviser at produsenten har gått god for ombygginger tidligere og da beviser at bilene som ombygget oppfyller de krav som var gjeldende for den tidsepoken bilen var produsert.. Noe som igjen kan være med på å få bilen lettere godkjent hos BT
Kan til og med hende at Suzuki Norge har noen slike brev/dokumentasjoner i arkivet dersom de leter litt.
Dette er et glimrende tiltak Vidar.. Det er mye snusk når det gjelder ombygde biler nettopp fordi det er så vanskelig å få ting godkjent her i landet.
________________________________________________
"THE MASTERPIECE OF SUZUKI'S ORIGINAL ENGINEERING"
"powerful & high performance engine "
#20
Posted 27 September 2004 - 23:00
Dekk: Har fått svar fra tysk forhandler at 31x10,5x15 på 10x15 er det største man får godkjent i tyskland.
413 ble samurai i -88 (europa)
Motorer: har ikke klart å få tak i alt av data, men her er det jeg har
Motorer som Samurai ble levert med (Europa):
1,3: 1324ccm: 47kw, 64hk@6000rpm, 100Nm@3400rpm (G13A) 78kg
(1985-1990) sj413, samurai lang
1,3: 1324ccm: 44kw, 60hk@5700rpm, 96Nm@3500rpm (G13A)
(1987-1990) sj413m/kat. kort, samurai m/kat. kort
1,3: 1298 ccm: 47kw, 64hk@6000rpm, 100Nm@3500rpm (G13B)
(1990-????) samurai
1,3i , 1298ccm, 51kw,70hk@6000rpm, 103Nm@3500 (G13BA)
(1990??-2001) samurai
1,3i -16v: 1298ccm: 59kw, 80hk@6000rpm,
(2001-2003) samurai
2,0 D (Mazda): 1998ccm, 46kw,62hk@4300, 116Nm@2500
(1998-2001) samurai
1,9 D: 1870ccm (Renault): 47kw, 64hk@4300rpm, 120Nm@2000rpm (F8Q)
(2001-2003) samurai
1,9 TD, 1905ccm(Peugeot): 46kw, 63hk@ (XUD9A??)
1,9 Tdi/HDi 1898ccm (Peugeot) :