Jeg orker ikke ha på dekk som subber på noen som helst måte.
Hva skal du gjøre når du plukker den ned nå?
Det lønner seg å gjøre skikkelig arbeid med en gang når en først setter i gang et prosjekt. Det er skikkelig trist å se på biler som er hellakkert for tre fire år siden hvor det begynner å komme rsutflekker litt overalt.
Rent metall og så skikkelig behandling som gjør at det ikke ruster. alvanisering på litt tykke ting som ramme er kanskje det beste og så masse atomisert sprayzink særlig i skjøter hvor det er bevegelse. Og så grunning. Da holder det i 50 år.
Det mange opplever når de setter på lengre sjakler er at fjærene gir etter tilsvarende i løpet av svært kort tid. For å kompensere det fenomenet må stoppklossen forlenges halvparten av forlengelsen på sjaklen. Da går det bra.
Hvilken motor er det som sitter i bilen?
Det sitter orginal 2,3 liter bensin i denne.
Torpedoveggen på bilen må byttes, den som sitter på er så rusten...
Kjøpte en brukt torpedovegg, med mindre rust. Her trengtes det bare litt sveising her og der, så blir den så god som ny.
Jeg ma ha av setekassa og gulvet foran, så må frontruta og dørene av. Bremserør og clutsj blir løsnet. Og alt det elektriske blir koblet av. Skal bytte girkasse, clutsjpumper, bremsekraftforsterkeren, clutsj og girkasse samtidig.
Torpedoveggen skal først sveises ferdig. Så skal jeg ha på 2 strøk owatrol, 2 strøk owatropal, 2 strøk arcanol, og til slutt lakk.
sveiset litt i stad på torpedoveggen. Det stålet i gulvet var jo så tynt at det ikke tålte å se sveisepistolen komme før det ble hull....
På merkelig vis og med mye kladding fikk jeg ett helt gulv igjen...
Innsiden.
La inn en liten plate her også.
parkert i låven igjen.