Gå til innhold



Foto

Nå kan du registere ned Tahoe 2000+ modeller !


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
686 replies to this topic

#1 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 29 August 2012 - 20:24

Bergheim har nå klart å få til de nødvendige papirene for å registrere ned Tahoe til under 3500kg.
Så vidt jeg har fått med meg MÅ dette gå gjennom Bergheim og det MÅ skje på trafikkstasjonen i Oslo (ikke spør meg hvorfor).
Tipper at det også kun gjelder biler som er importert av Bergeim - altså ikke biler kommet via Autonova/Wagen/Egenimport.

Eneste haken ved dette er en litt stiv pris på hele prosessen - ca. 20.000,- men en god del av dette spares inn bare i bompenger på ganske kort tid.....
Roar, Lightfoot Racing

#2 Chevydieselpower

Chevydieselpower

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 393 Innlegg:

Posted 29 August 2012 - 21:03

er dette bekreftet?
Svartrøyk er tøft! Dieselpower!!! :P

#3 GmcRocker

GmcRocker

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 30 August 2012 - 15:24

Etter en liten kaffetår med noen kjenninger (fullmektiger) på vårt lokale biltilsyn (Mo i Rana) så fikk jeg bekreftet at det fortsatt er mulig og nedregistrere både tahoe og suburban..
Jeg siterer fra fullmektig: Det står ingenplass enda i Norges lover og regler om hvor man henter godkjenningspapirene..
Jeg spør: Så jeg kan dra til f.eks Sverige eller Danmark å hente papirer og dere godtar dette..
Fullmektig svarer: Ja, det står som sagt fortsatt ingenplass om hvor man henter disse papirene fra, så fikser du papirene så skal vi nedklasse uten noe problem..

DET ER FORTSATT MULIG Å FÅ NEDKLASSET SLIKE BILER!!!!!!!

#4 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 30 August 2012 - 16:55

Etter en liten kaffetår med noen kjenninger (fullmektiger) på vårt lokale biltilsyn (Mo i Rana) så fikk jeg bekreftet at det fortsatt er mulig og nedregistrere både tahoe og suburban..
Jeg siterer fra fullmektig: Det står ingenplass enda i Norges lover og regler om hvor man henter godkjenningspapirene..
Jeg spør: Så jeg kan dra til f.eks Sverige eller Danmark å hente papirer og dere godtar dette..
Fullmektig svarer: Ja, det står som sagt fortsatt ingenplass om hvor man henter disse papirene fra, så fikser du papirene så skal vi nedklasse uten noe problem..

DET ER FORTSATT MULIG Å FÅ NEDKLASSET SLIKE BILER!!!!!!!


Men for å klasse ned så må det gjøres en fysisk endring av bilen. Det er det som er bøygen. Jeg kan og få papirer fra GM med VIN som verfiserer vektene, men mangel på fysisk endring stopper dette.

Olav
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#5 GmcRocker

GmcRocker

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 30 August 2012 - 18:05

I mitt tillfelle så var det en gammel 91mod Gmc så jeg fjerna bare 1 stk bladfjær på hver side.. :D

#6 GmcRocker

GmcRocker

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Posted 30 August 2012 - 18:17

Han eine fullmektigen mente også at alle suburbans skulle gå å nedklasse da di aldri var ment som lett lastebil fra usa i utgangspunktet..
Trodde også at man måtte ta en fysisk endring jeg på di modellene fra 93 og oppover...

#7 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 30 August 2012 - 18:24

Problemet er GMT800 modellene.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#8 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 30 August 2012 - 20:28

er dette bekreftet?


Ja. Infoen er fra Bergheim. De har nedregget 4 biler nå i August.
Roar, Lightfoot Racing

#9 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 30 August 2012 - 20:33

Hvilken Bergheim avdeling er dette, og er det kun en trafikkstasjion i Oslo ?
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#10 eriknor

eriknor

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 570 Innlegg:

Posted 30 August 2012 - 20:45

Gjelder vel igrunn kun biler med 6bolt understell 1/2tons biler

#11 FairDinkum

FairDinkum

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 30 August 2012 - 22:12

Saa Tahoe GMT800 kan nedregges? Det er jo 6 bolter og 1500.
I så fall er det jo fantastisk :)

Elvis has left the buil….


#12 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 31 August 2012 - 15:18

Saa Tahoe GMT800 kan nedregges? Det er jo 6 bolter og 1500.
I så fall er det jo fantastisk :)


Det er helt korrekt. Kontakt Bergheim i Oslo ! Trafikkstasjonen på Risløkka i Oslo er stedet å reise....
Roar, Lightfoot Racing

#13 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 31 August 2012 - 19:09

Det er helt korrekt. Kontakt Bergheim i Oslo ! Trafikkstasjonen på Risløkka i Oslo er stedet å reise....


Hvorfor kontakte Bergheim ? De er jo ikke importør engang, trafikkstasjonene bør vite hva som kreves....
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#14 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 31 August 2012 - 21:21

Da er det jo bare å reise til nærmeste trafikkstasjon hvis du tror det funker.....

Jeg har ikke Tahoe, har ikke tenkt å kjøpe Tahoe, har ingenting med Bergheim å gjøre - tenkte bare dette var positiv info til mange som jeg vet har ventet på dette.
Roar, Lightfoot Racing

#15 Chryslercrap

Chryslercrap

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 387 Innlegg:

Posted 31 August 2012 - 21:35

Ja, dette var absolutt positiv info. Prata med Bergheim i dag, etter at jeg leste den første posten din :)

92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)

04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt

03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20  *solgt

01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt

 


#16 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 01 September 2012 - 07:06

Roar: dette kan bli bra, håper det lar seg gjøre andre plasser i landet,

Chryslercrap: Hva sa Bergheim at de skulle gjøre av endring på bilen ?
Prosessen for å få dette gjort?

Edited by Olav'n, 02 September 2012 - 17:25.

Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#17 Chryslercrap

Chryslercrap

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 387 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 10:29

Hei, jeg spurte ikke om detaljene vedr. ombygging. Men fikk stort sett samme info som står i første posten til Roar, slik jeg forstod det så var prisen på rundt 20 000 kr med utgangspunkt i en 3-seter lastebil, det kunne bli noe billigere hvis man kommer med en 5 seter personbil over 3500 kg. Jobben blir gjort hos Bergheim, enten i Oslo eller Drammen. Du kan ta kontakt med teknisk avd. i Drammen.

Regner med beltene fram blir byttet også?? Lurer på om de har fargetilpassede belter, lite pent med sorte belter fram..

Edit: ca. en måneds ventetid fikk jeg beskjed om.

Edited by Chryslercrap, 02 September 2012 - 10:31.

92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)

04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt

03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20  *solgt

01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt

 


#18 FairDinkum

FairDinkum

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 10:56

20.000 kroner...?
For hva?

Den syns jeg var grov. Det koster jo ikke noe aa sette bakseter i en varebil etter ti aar.

Bergheim ser vel sitt snitt til aa endelig tjene noe penger igjen :)

Elvis has left the buil….


#19 Chryslercrap

Chryslercrap

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 387 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 11:57

Blir sikkert noe av det samme som ved nedreg. av Silverado Duramax http://www.offroad.n...112-duramax-03/

Mulig de har beregnet arbeidspenger for å fjerne skillevegg/montere bakseter, de har sikkert en timepris på 1000-1200 kr, som de fleste andre bilverksteder?
Jeg legger heller igjen 20 000kr til Bergheim, enn å betale lastebil pris i bomring etc..

Edit: For oss som bor i og rundt Trondheim blir det dyrt å kjøre "lastebil" fra 2014, har sakset dette fra et vedtak i bystyret ang. miljøpakken del 2 som trer i kraft i 2014.

"Tunge kjøretøy betaler dobbel takst i bompunktene Sluppen bru og Osloveien, tredobbel takst i alle øvrige bompunkter unntatt Holtermanns veg. I punktet Holtermanns veg betales femdobbel takst for tunge kjøretøy."

Edited by Chryslercrap, 02 September 2012 - 12:14.

92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)

04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt

03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20  *solgt

01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt

 


#20 Reex

Reex

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 352 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 15:06

Hei, jeg spurte ikke om detaljene vedr. ombygging. Men fikk stort sett samme info som står i første posten til Roar, slik jeg forstod det så var prisen på rundt 20 000 kr med utgangspunkt i en 3-seter lastebil, det kunne bli noe billigere hvis man kommer med en 5 seter personbil over 3500 kg. Jobben blir gjort hos Bergheim, enten i Oslo eller Drammen. Du kan ta kontakt med teknisk avd. i Drammen.

Regner med beltene fram blir byttet også?? Lurer på om de har fargetilpassede belter, lite pent med sorte belter fram..

Edit: ca. en måneds ventetid fikk jeg beskjed om.


Det er ikke at krav å ha såkalte e-merkede bilbelter. Så lenge de er FMVSS godkjent, noe de selvsagt er når de er originale. De blir da godkjent etter "annen standard". Samme gjelder for lykter osv. Er de DOT / SAE merket, kan de heller ikke si noe på det (egentlig).

Det jeg lurer på, er om de gjør en såkalt "fysisk endring" for å få dette til.

Jeg prøver å få min opp noen kilo i vognkort for å få bruke den som 7-seter. Den er nedklasset for noen år tilbake, UTEN fysisk endring, fra lett lastebil. Men jaggu måtte jeg ha fysisk endring for å få den fra 3085 til 3133 kg...

Forstå det den som kan.

Edited by Reex, 02 September 2012 - 15:06.

Beklager min Avatar, det er bare slik jeg ikke ser ut! :-)


Jeg spilte i korps en stund. Der spilte jeg bajas bedre enn de fleste!