Gå til innhold



Foto

Nå kan du registere ned Tahoe 2000+ modeller !


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
686 replies to this topic

#21 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 16:50

20.000 kroner...?
For hva?

Den syns jeg var grov. Det koster jo ikke noe aa sette bakseter i en varebil etter ti aar.

Bergheim ser vel sitt snitt til aa endelig tjene noe penger igjen :)


Som de fleste private bedrifter er de avhengig av å tjene penger for å overleve.......i motsetning til stat og kommune der lønna til de ansatte kommer inn på konto hver måned uansett om det produseres noe eller ikke.....

Dyrt? Ja, det er jeg enig i, men ikke noe verre enn vårt kjære vegdirektorat som forlanger 10.000,- ++++ for å bytte navn i et vognkort :)
Roar, Lightfoot Racing

#22 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 17:23

Virker rart hele greia. Problemet har vært mangelen på fysisk endring på bilen. BT må vel vite hva ombyggingen/ tilbakestillingen går ut på om de skal godkjenne nedklassing.
Om Bergheim kun gjør dette om de får hele jobben så er litt sleipt....
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#23 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 19:08

Vel, nedregg kosta 20.000,- for 6 år sidan også... Viss temaet her er å nedregge til varebil under 3,5t må man fortsatt tilpasse bilen for å få inn statskassa, med alt det vil innbere? (skal ikkje gå nermare på dette.

Når det gjelder å fjerne veggen og montere bakseter, så er dette en times jobb. Betalte skjølv 600,- på BT for visning og nye skilt på min. (allerede nedregget) :) (riktignok 10år gammel bil)

Bytte til E merkede belter er ikkje tema i desse bilane da det allerede er levert frå fabrikken.

Edited by Jeeps, 02 September 2012 - 19:09.

Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#24 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 19:35

Vel, nedregg kosta 20.000,- for 6 år sidan også... Viss temaet her er å nedregge til varebil under 3,5t må man fortsatt tilpasse bilen for å få inn statskassa, med alt det vil innbere? (skal ikkje gå nermare på dette.

Når det gjelder å fjerne veggen og montere bakseter, så er dette en times jobb. Betalte skjølv 600,- på BT for visning og nye skilt på min. (allerede nedregget) :) (riktignok 10år gammel bil)

Bytte til E merkede belter er ikkje tema i desse bilane da det allerede er levert frå fabrikken.


Snakker ikke om varebil men personbil.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#25 FairDinkum

FairDinkum

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 02 September 2012 - 21:27

Jeg forstaar at Bergheim, som andre naeringsdrivende maa tjene penger. Og det unner jeg de saa absolutt.
Jeg reagerer mest paa at denne endringen, som i praksis ikke er noen ting, skal koste meg tjue lapper.

Det er ikke foretatt noen fysiske endringer paa Tahoe GMT800, saa aa endre tilbake til originale vekter er kun utstedelse av et dokument fra Bergheim, og nytt vognkort fra SVV.

Den saakalte endringa som Bergheim gjorde paa Sub og Tahoe paa GMT400 er grei, for der ble det lagt til ett stk blad i fjaerpakka bak, samt andre dempere. Paa GMT800 ble spiralfjaera bak paa Tahoe sandblaast, lakka i en annen farge, og paasatt et nytt delenummer, for saa aa bli re-montert. Å endre denne "ombyggingen" er derfor, i mine oyne, en ikke-jobb bortsett fra utstedelse av ett stk dokument.
Da er tjue lapper droyt.

I mitt tilfelle har jeg personbil m seks seter over tre komma fem tonn, saa ingen seter, belter, eller skillevegger aa endre paa. Kun dokumemt og vognkort.

Og vi som jobber i staten, om vi presterer eller ikke, det får være en helt annen debatt.
Men det er nok greit at vi finnes. Det hadde du nok merka, om vi en dag ikke dukka opp ;)

Edited by FairDinkum, 02 September 2012 - 21:31.

Elvis has left the buil….


#26 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 03 September 2012 - 10:23

Jeg forstaar at Bergheim, som andre naeringsdrivende maa tjene penger. Og det unner jeg de saa absolutt.
Jeg reagerer mest paa at denne endringen, som i praksis ikke er noen ting, skal koste meg tjue lapper.

Det er ikke foretatt noen fysiske endringer paa Tahoe GMT800, saa aa endre tilbake til originale vekter er kun utstedelse av et dokument fra Bergheim, og nytt vognkort fra SVV.

Den saakalte endringa som Bergheim gjorde paa Sub og Tahoe paa GMT400 er grei, for der ble det lagt til ett stk blad i fjaerpakka bak, samt andre dempere. Paa GMT800 ble spiralfjaera bak paa Tahoe sandblaast, lakka i en annen farge, og paasatt et nytt delenummer, for saa aa bli re-montert. Å endre denne "ombyggingen" er derfor, i mine oyne, en ikke-jobb bortsett fra utstedelse av ett stk dokument.
Da er tjue lapper droyt.

I mitt tilfelle har jeg personbil m seks seter over tre komma fem tonn, saa ingen seter, belter, eller skillevegger aa endre paa. Kun dokumemt og vognkort.

Og vi som jobber i staten, om vi presterer eller ikke, det får være en helt annen debatt.
Men det er nok greit at vi finnes. Det hadde du nok merka, om vi en dag ikke dukka opp ;)


Finnes ikke noe delenr på denne fjæren som er "skiftet". Om en går til den lokale GM forhandleren så får en samme part# som i Statene.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#27 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 03 September 2012 - 12:22

Hadde en tlf. med Riseløkka. De henviser til Bergheim som fremskaffer et dokument som bekrefter vektene.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#28 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 03 September 2012 - 12:32

Det kan vel egentlig diskuteres til vi blir grønne i trynet her inne hva som er fornuftig eller ikke, men så lenge at BT har bestemt at det er slik det må gjøres så har man valget - enten betale eller beholde C1 bil....
Roar, Lightfoot Racing

#29 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 03 September 2012 - 13:10

Mener bare at rett skal være rett.

Spurte BT om et ...... som jeg kan få fra GM var god nok dokumentasjon ?? JA men måtte komme fra via Bergheim som forøvrig ikke er hovedforhandler for GM engang. BT i sarpsborg sa konsekvent NEI pga. de var instruert om dette, og det har ikke kommet noe skriv på dette.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#30 Mr.Jack

Mr.Jack

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 501 Innlegg:

Posted 03 September 2012 - 19:11

Til neste år er bilen min ti år, og da setter jeg inn baksetene. Bilen er pr i dag en liten lastebil.
Spørsmålet er:
Vil det fortsatt koste meg 20 tusen å få denne bilen registrert som personbil når jeg setter inn baksetene? (Får jo ikke plass til noen "statskasse"i bilen når varebiler setter inn baksetene. Ergo trenger vel ikke å modifisere taket slik man vanligvis må gjøre.)
(Er jo også flere fordeler med personbil enn lastebil. Slipper årlig PKK, rimeligere bom-/fergeavgifter +++. Også kan jo, Gud forby, også fruen kjøre den.)

#31 The Stig

The Stig

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 03 September 2012 - 19:20

Planen min er ihvertfall å vente til kjerra er 10 år. Å regge ned nå innebærer i mine øyne hærverk på interiøret når man kapper i taktrekk og skinner til takluke.
Men når det er sagt, så fikk jeg med baksetet til bilen min, men det er i feil farge, så om noen har et grått baksete til 02 tahoe og heller vil ha et i Beige/kremfarge, er det bare å kauke ut.

Edited by The Stig, 03 September 2012 - 19:37.


#32 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 03 September 2012 - 19:34

Til neste år er bilen min ti år, og da setter jeg inn baksetene. Bilen er pr i dag en liten lastebil.
Spørsmålet er:
Vil det fortsatt koste meg 20 tusen å få denne bilen registrert som personbil når jeg setter inn baksetene? (Får jo ikke plass til noen "statskasse"i bilen når varebiler setter inn baksetene. Ergo trenger vel ikke å modifisere taket slik man vanligvis må gjøre.)
(Er jo også flere fordeler med personbil enn lastebil. Slipper årlig PKK, rimeligere bom-/fergeavgifter +++. Også kan jo, Gud forby, også fruen kjøre den.)


Personbil over 3,5t -> Tilnærma gratis...
Personbil under 3,5t -> 20 000,-
Man modifiserer IKKJE bilen innvendig ved ombygging til personbil. Dette skjer KUN viss man nedregger til varebil (som ikkje er tema her)
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#33 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 04 September 2012 - 17:42

Kr 18000,- om en setter inn seter selv.

Olav
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#34 FairDinkum

FairDinkum

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 04 September 2012 - 20:26

Kr 18000,- om en setter inn seter selv.

Olav


Hvor har du denne info fra?

Elvis has left the buil….


#35 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 04 September 2012 - 20:53

Hvor har du denne info fra?


Sendte mail til Bergheim.
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79

#36 Mr.Jack

Mr.Jack

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 501 Innlegg:

Posted 04 September 2012 - 21:12

Jeg har forstått det slik at det er Bergheim som tar kr. 20.000,- for dette?
Hva skal så BT ha for dette?
Uansett så er 20 tusen en helt hinsides pris. Og det lukter nesten litt korrupt at BT krever at man bruker Bergheim.
Jeg skjønner ikke helt hva det er man egentlig må betale 20 tusen for. (?)

#37 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 04 September 2012 - 21:18

Jeg har forstått det slik at det er Bergheim som tar kr. 20.000,- for dette?
Hva skal så BT ha for dette?
Uansett så er 20 tusen en helt hinsides pris. Og det lukter nesten litt korrupt at BT krever at man bruker Bergheim.
Jeg skjønner ikke helt hva det er man egentlig må betale 20 tusen for. (?)


Du betaler for nedregistreringa, dvs vektpapirer og den nødvendige jobben på bilen.
Roar, Lightfoot Racing

#38 Mr.Jack

Mr.Jack

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 501 Innlegg:

Posted 04 September 2012 - 21:48

Den nødvendige jobben er jo kun å ta ut skilleveggen og sette inn baksetene. Men fortsatt skal Bergheim ha 18 tusen for noen papirer???!!

#39 Chryslercrap

Chryslercrap

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 387 Innlegg:

Posted 04 September 2012 - 22:49

Jeg har forstått det slik at det er Bergheim som tar kr. 20.000,- for dette?
Hva skal så BT ha for dette?


Bergheim viser bilen på BT, så det blir vel ingen kostnader utover de 20.000 kr som jeg har forstått.
Men dette er jo helt frivillig..

92` Suburban 5.7 (et gammelt vrak av en arbeidsbil)

04` Express Van 5.3/AWD m/ BRC Sequent, 5/8-seter på b-førerkort *solgt

03` Avalanche Z71 m/ Prins VSI 5-seter "klasse-B" Bilstein 4600 9"x20" Mickey Thompson med 285/60-20  *solgt

01` Yukon XL 6.0 7-seter "klasse-B" Bilstein 5100 Denali-grill Escalade roof-rack & lakkerte Escalade vent caps *solgt

 


#40 Olav'n

Olav'n

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 599 Innlegg:

Posted 05 September 2012 - 06:14

Bergheim kan så være sin sak.
Det som virker litt "rart" er at BT på Riseløkka ikke kan sette frem hva dokumentet de krever eller som Bergheim bruker heter. Om de skal godkjenne uten å vite hva de skal skal godkjenne så kan dette være et dopapir.... Noen som tar en telefon til Teknisk på Riseløkka og sjekker, om de får et konkret svar, jeg fikk ikke!
Tahoe LT -02 5.3 LPG
Cherokee Country 2.5 td-95 Solgt
Cherokee 2.5 Td -95 Solgt
Camaro -79