Gå til innhold

Foto
* * * * * 1 votes

Amunds garasj

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
700 replies to this topic

#261 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 10 July 2003 - 23:00

Høres bra ut det, Abo, bare ikke veiva er for mye slitt. Men det ser du jo på måletråden! Eller.. det ser Ronny på måletråden. Ja.

#262 vegajeep

vegajeep

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Grattis! Husk å sende mail til alle som har dømt dette nednom og hjem (iberegnet de gutta i junaiten som tror de vet alt...)

vegajeep:
sliten stock 88XJ med tilnavnet karaokebilen

#263 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Sånn, da har jeg bestilt 31x10,5 Goodyear Wrangler MT/R for veldig bra pris hos Bilringen A/S i Drammen. Men, når jeg får veldig gode tilbud vil jeg gjerne sjekke dette med dato og sånt på dekket, at jeg ikke blir lurt og får gamle dekk. Hvordan kan jeg se det? Det står en kode et sted på dekket ikke sant, hvordan tyder jeg den? Og hva er "akseptabel" alder på et nytt dekk?

#264 Øystein

Øystein

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Sitat:

I dag sa den BRUM!

Wohooo!

Hvor god pris fikk du på dekka da Amund?
(Jeg har fått tilbud på 1650,- og vil gjerne ha litt å sammenligne med)

#265 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

6500 for 4 + 300 i montering/balansering. Dette er veldig bra pris, så bra at han jeg ringte til i dag egentlig ikke ville gi meg det - snakka med en annen sist. Tror ikke man får det billigere noe sted.. Så tilbudet ditt er jo kjempebra det også. Er ikke mange som selger det, og de fleste skulle ha opp mot 8000 for et sett.

P.S.: Du hadde rett, jeg klarte ikke å holde meg med ett innlegg hele uka.. men det var lissom lov da, når bilen funka før uka var gått!

#266 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 11 July 2003 - 23:00

Sitat:

P.S.: Du hadde rett, jeg klarte ikke å holde meg med ett innlegg hele uka.. men det var lissom lov da, når bilen funka før uka var gått!

#267 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Tja.. snart! Kanskje etterpå. Driver og knoter med å lage noen braketter til eksosanlegget, radiatorfester, og så må jeg feste computeren, koble på vifte... litt småtteri. Men det tar tid det også!

#268 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Oioioi, det var rått! Har nå vært på en "tjuv-jomfrutur", uten panser, vifte eller temp.-måler, så den måtte bli kort. Den spant jo helt vilt! Det er nesten det verste jeg har vært med på. Jeg trodde jeg hadde bygd meg en trialbil, men dette er jammenmeg en dugandes rallybil også. Synd lillesøster har stikki av med kameraet, ellers skulle dere sett spora, og hvordan den så ut parkert uttafor huset her... omtrent som en åttitalls hotrod eller noe sånt, med OME-stuk, gullfelger, whitewall tyres, og uten panser og grill. Hehe. Kan ikke sitte stille nå, må ut og skru sammen resten!

#269 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 12 July 2003 - 23:00

Okay, nå er den offisielt testa! Nå har jeg spinni ut alle gira, tatt piruetter, testa flexen, og kjørt meg fast! Jada, etter en meter i 4 lav kjørte jeg forakselen oppå en stubbe... like under vakuumdingseriet der. Men det gikk det heldigvis bra med. Men jeg måtte jekke opp og rygge meg over stubben igjen. Alt for små hjul!

Einar, som er bortskjemt med valp, var imponert over fleksinga. Og det skal litt til! Selv måtte jeg holde meg inni, for den går ikke helt bra på tomgang.. mistenkte pluggene, bytta dem, de var køl svarte, men det hjalp ingenting med nye. Lurer på om det kan være noe vakuumlekkasje et eller annet sted, sånn at blandinga blir gal osv.. vet ikke helt hvordan den regner ut det der, det er jo ingen luftmengdemåler på den så vidt jeg veit. Girspaken trenger justering, men "release"-knappen på wiren er borte! Du hakke en sånn vel, Ronny? Eller noen andre? Bare den knappedingsen altså, for jeg får ikke løst ut hylsa til å justere med.

Alt i alt er jeg superimponert, dette er mye mere bil en jeg hadde drømt om! Utrolig behagelig å triale med, ihvertfall når jeg får tomgangen til å virke.. lett på rattet og bremsen, ekstremt bra svingradius, bra fleks ser det ut til, og så er den hylsprek! Tipper 0-100 på 8-9 sekunder. Den er mye stivere enn jeg hadde trodd, men jeg tror det er bra, det går fint å kjøre rally og breislædde med den uten at den har tenkt til å velte, og nå har jeg ingen stabstag på. Gleder meg til å prøve den på "ordentlig" vei og se om den er så komfortabel som jeg håper. I så fall er det ultimat bil for meg, med sinnssykt mye i ett!

bredt glis!

P.S. Blir litt bekymret for å kjøpe dekk til seks og en halv høvding, når bilen er såpass lettpåtå... kommer til å bli dyrt, jeg klarer jo ikke å la vær å trå på litt en gang i blant! Men jeg VIL ha MT/R... får legge noe hardt under gasspedalen kanskje!

Endret av - amund on 13 jul 2003 00:38:03

#270 THX

THX

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 12 July 2003 - 23:00

Gratulerer så mye!!
Gleder meg til bildene kommer

Let`s go Offroading

#271 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 13 July 2003 - 23:00

Bilder

FULL SIZE OR NO SIZE

#272 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Sitat:
P.S. Blir litt bekymret for å kjøpe dekk til seks og en halv høvding, når bilen er såpass lettpåtå... kommer til å bli dyrt, jeg klarer jo ikke å la vær å trå på litt en gang i blant! Men jeg VIL ha MT/R... får legge noe hardt under gasspedalen kanskje!

Ikke legg noe hardt under gasspedalen. Legg eller ett egg under pedalen. Egget vil du ikke knuse

PS!!! Får du tid til å møte meg med fjærene i løpet av uka Ikke kom så sendt på dagen, det er sommer det er sol. Jeg går tidlig fra jobb

Ring meg da.

Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!

#273 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Skal prøve, hvis det går bra med skiltene svinger jeg innom Alnabru på onsdag eller torsdag, ringer deg da.

Sånn så bilen ut i dag:

Skrudde opp automaten i går. Fant ut at jeg hadde fått feil filter. Dro til Ronny i dag for å bytte det. Da jeg kom hjem, og etter at Ronny var stengt fant jeg ut at jeg selvfølgelig hadde feil pakning også! Kommer tilbake i morra, Ronny!

#274 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Posted 14 July 2003 - 23:00

Du kjører Amerikansk bil, da er det utrolig viktig at du kjøper filter til automaten som er lagd i USA. Kjøpte filter som var lagd i Asia ett sted, bare problemer.

Husk: MADE IN USA

#275 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Men automaten er en Aisin-Warner, dvs. delvis japansk. Hvilket filter skal jeg bruke da? Tar til takke med det jeg får hos Jeep, jeg, tenker jeg. Dvs jeg fikk ikke noe, men de sa jeg måtte vaske det gamle. Så da får vel det holde.

Endret av - amund on 15 jul 2003 09:49:36

#276 Ronny

Ronny

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Hei! Sorry Amund!
Bruk pakningen som freesbee, og bruk silikon på "bunnpanna". Det er det som er pakning på den kassa. Fikk du ikke en tube med "mopar-silikon"?

Du kan selvfølgelig levere pakningen igjen...........

Ronny
Åpningstid i sommer 0700 til 1600
Må jo hjem tidlig i varmen for å drikke øl og skifte bleier.

#277 Per F

Per F

Team x-files

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Må manne deg opp med MANGE øl før du orker å ta i bleiene, ja!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#278 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Amerikansk bil uten Amerikansk kasse Nei men fytte møfyse

Kjøp delene på Jeep, og bilen blir så bra så. Men jeg hville kjøpt nytt filter.

Men hvis alt går som det skal treffes vi Onsdag eller Torsdag. Kommer du da med Jeepen Hadde vært dritt coolt å se kjærra de.

#279 Nannestad-Sub

Nannestad-Sub

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1601 Innlegg:

Hei igjen Amund

Nå har det skjedd. Den en fjæra på Vegajeep sin bil er knekt Tror han rimelig gira på fjærene dine nå.

#280 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Jepp, jeg skal ta dem med.

Har testa litt fleks i dag, gresskanten er cirka 60 cm høyere enn bakken forøvrig. Nå har jeg originale støtdempere, det blir nok adskillig bedre drop på hjulene når jeg får på OME-dempere. Alle hjulene var fortsatt i bakken her, men det var nok ikke så mye mer å gå på.