Gå til innhold

Foto
* * * * * 1 votes

Amunds garasj

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
700 replies to this topic

#241 Øystein

Øystein

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 07 July 2003 - 23:00

Sitat:

Må man vente lenge før den begynner å blinke, og cirka hvor lenge mellom on og off og on igjen skal man vente? Og, er det noen måte å slette gamle feilkoder på uten tilgang til sånn derre diagnostics tool?

P.S.: Innlegg 2000 skal spares til bilder av Jeep med skilter på! (Hvis ikke jeg må spørre om ting her for å få liv i den først, da.)

Det er bare snakk om et par sekunder før den begynner å blinke. Du kan slette minnet ved å koble fra batteriet noen minutter (+- sånn ca.)
Edit: og du slår på/av/på/av/på uten noe opphold.

Jepp, det hadde da vært rart om den hadde startet på første forsøk. Det er mye som kan lage problemer. Elektronikkens gleder?

Og det ville forundre meg enda mer om du klarer deg med en post den neste uka

Endret av - Øystein on 08 jul 2003 22:53:16

#242 Amund2

Amund2

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 13 Innlegg:

Posted 08 July 2003 - 23:00

Det var smart, ikke sant?

Bare startet hele greia på nytt!! Altså innlegg nr. 1 Jippi

Nå er det leeeenge til innlegg nr. 2000. På denne måten blir det hele litt greiere

Fikk skiftet olje i klokkene sent i går, så nå drar det seg til.

Hilsen Amund2

bla-bla-bla

#243 Ronny2

Ronny2

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 12 Innlegg:

Du er kjempelur du, Amund, jeg skulle ønske jeg var like lur som deg. Jeg lurer på hvem som kommer først til 2000, Ronny1 eller Ronny2. Som ekte deledust må jeg jo dele litt!

#244 Abo Rashoul

Abo Rashoul

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Halla Gutta
Hva i svarte er dette da? (for å si det slik)
Hvem prater på hvem her nå da? Denne blir jo bare kaos?!
Du kan ikke bare være så mange eller? Som mormoner kan man ha flere koner, men dette blir vel noe helt annet?

Abo Rashoul

Yoohoo...i make you famous

#245 Ronny

Ronny

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Jeg er helt uskyldig jeg Amund.....
Men det er flere her på jobben som synes dette er gøy.
Forresten...hører vi brum-brum snart?
Venter spent...........

Ronny

#246 Downhill

Downhill

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Nå må dere gi dere da gutter.....barnslig hele greia!!!!!!!!

Downhill

Ædabædasukkerærta

#247 Ronny

Ronny

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Om det nå er noen som lurer på om jeg har lite å gjøre på jobben.......så er svart....ja hva tror dere?????

Løp og kjøp Jeep-deler...slik at jeg slipper å "kødde" til i garasjen til Amund.

Ronny
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzovner snart

#248 Ronny

Ronny

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Sjekk Ronny2`s profil......pedalsett til mor og barn. Slett ikke dumt siden vi har gått tom for engangstamiler.

Hvem som er hvem som er hvem nåååååå....Det vet ikke jeg.

Ronny
Den Ekte

#249 Ronny

Ronny

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Sorry galt bilde.
Det var dette bildet som skulle illustrere der pedalsettet skal stå.
Som dere ser har jeg lenger igjen enn Amund.
Det forrige bilde var litt fint, ikke sant??? Jeepen til Ida (datteren min på 4år) med blokka til 4,2 som paspsatur.

Ronny
Den ekte

#250 Ronny

Ronny

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Om du leser dette Odd Arlid, så glem mailen min. Jeg har plutselig blitt dataexpert (også). Klarer nå å legge inn bilder selv. Jippi.

Okay ett bilde til da Amund...........

Ronny

#251 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 09 July 2003 - 23:00

I dag sa den BRUM! YES! Hei & hå, la jeepen gå! Ørn-ørn! Mangler bare litt montering av småtterier, så er det bare å vente på EU-kontroll neste onsdag. Actionbilder av jomfruturen kommer i morra tenker jeg. Men det blir nok dårlig med flex, ettersom jeg har hjul som butter i skjermutbyggerne foreløpig. Feilen var at computern manglet jording, så den var egentlig aldri på! Ikke rart det ikke var liv i den. Tøff detalj var at nå klagde ikke engine check-lyset i det hele tatt! Og bilen starter når første stempel har komprimert litt luft, dvs. med en gang.. kult. Den maler også som en katt (vel.. bortsett fra brølinga fra mangelen på eksosrør), dvs at man kan balansere et kronestykke på topplokket når den går på tomgang. Skikkelig kult!

#252 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 09 July 2003 - 23:00

Hehe, passa bra, nå er jeg blitt høvding med egen indianer! Wowowowowooo.. (eller hvordan man staver det)

Må forresten rette et par tusen takk til alle som har hjulpet meg med svar på vanskelige/teite/irriterende osv. spørsmål, og ikke minst deler. Spesielt Øystein og Ronny, tenker jeg. 93ZJ har også kommet med en del gode svar, mener jeg å huske, ellers har jeg vel glemt en del.. beklager. Morten. Frank har mange gode svar, men de var kanskje ikke på spørsmål om akkurat denne bilen.. ? Og han med capsen hos Saggrenda Bilopphuggeri, alt ble billigere og billigere, og siste gangen ble det gratis. Bra service (etterhvert)!

Og selvfølgelig ledningssjefen, fattern. Han fikser ting når jeg gir opp.

Endret av - amund on 10 jul 2003 23:53:23

#253 Per F

Per F

Team x-files

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 10 July 2003 - 23:00

Gratulerer!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#254 Raymond

Raymond

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Gratulerer Amund.

Har vel vært en del jobb siden vi sto i Drammen en sen Søndagskveld og lempet deler ut av en lastebil Men nå er det gjort Husker du dette Amund:

Engine Swaps:
First off, unless you are a total masochist you will want to avoid trying to install a 4.0L six cylinder. Jeep made a huge number of modifications in 1987 to install the six and it would be necessary to transfer all those components in order to stuff the long inline motor under the hood. To install the 4.0L into an older Jeep you would have to make a complete front core support change, moving the radiator forward more than a foot, change the hood and catch to match, and firewall modifications would be needed to allow the extended motor to fit back nearly under the dash. You would also have to change to a newer fuel pickup with an electric fuel pump and all new fuel lines as well as adapting the newer fuel injection engine harness into the older Jeep's wiring harness. Finally there are many small things that were changed. All of these items combined make this swap an economically unlikely job. Basically if you want a 4.0L motor sell your Jeep and buy one that came with it stock.

-Raymond
-88 Jeep YJ 258" 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Suzuki 420 Hjemmemekk Edition. 400/70-15,5 Skogstraktorhengerhjul

#255 Blom

Blom

Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Hey hey hey, Happetittentoyounow !!

Lykkelig i dag Amund, kjempegreier !!!

Barfot
1990 Hilux X-cab
- 4"Procomp, 33x12,5x15 Procomp MT, skjermbreddere

#256 Ronny

Ronny

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 434 Innlegg:

Gratulere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gleder meg på dine vegne. Dette ga meg motivasjon til at det umulige (mitt prosjekt, med mine kunnskaper) kan være mulig.

Fikk veiva i blokka i går med nye lager....og jammen gikk den ikke rundt også. Blei nesten lettere sjokkert jeg. Det er sikkert mange som ler av dette, men jeg er jo totalt grønn på dette området (også). Stort sett det eneste jeg har gjort med bil før er å kjøre i stykker ting og skifte pærer.

I kveld skal stemplene få nye "ringer" og settes inn i blokka. Og i løpet av helgen er vel motoren blitt en "shortmotor" tror jeg.

Sorry at jeg "bruker" et hjørne av garasjen din Amund, men PR-verdien er større hos "4x4kongen" enn i carporten min. hi-hi

Hilsen
Deledusten Ronny

(ingen bilder idag)

#257 Per F

Per F

Team x-files

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Du kan vel nesten ta over garasjen til Amund til han trenger plassen til nye prosjekter...! Han har vel ikke tid til å skru på en stund nå, så plassen er vel ledig...!!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#258 Reven

Reven

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 264 Innlegg:

Gratulerer Amund! Fantastisk bra jobba.

Jeg har fulgt garasjen din en stund og synes du har vist imponerende stå-på-vilje og mekkelyst. Hadde jeg bare hatt litt av ditt.....

#259 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Hehe, takker og bukker, bare bruk garasjen min de som har lyst, er bare hyggelig med prat og bilder her. Dere veit jo hvor glad jeg er i å bable, så kom gjerne hit og prat! Bruker du måletråd, Ronny? Med nyslipt veiv trenger man vel ikke det, men det er jo greit å sjekke. Jeg har jobba et par somre og ferier med å sette sammen motorer med nye deler, så bare ring hvis du lurer på noe, Ronny! Stå på!

Og når det gjelder arbeidslyst, så er nok jeg en av de lateste mekanikerne på planeten. Men det at jeg har studert i mellom og bare skrudd hver helg har holdt motivasjonen oppe egentlig, har alltid gleda meg til å få skrudd ting sammen, og nå når det begynte å bli ferdig var det ekstra gøy! Men jeg det hender jo jeg står fast og da blir jeg ofte dritt lei og oppgitt, da er det bra å ha en flymekaniker å klage til, som løser problemene. Tror det er viktig om man ikke er en ekspertmekaniker selv, å ha noen å spørre og klage til, som kan løse problemene!

Det har ikke vært så grusomt mye arbeid heller, tipper det har vært cirka 1-2 uker hvis man regner effektive arbeidsdager. Det som har tatt tid har vært å lokalisere deler, og å hente dem, jeg har sikkert skrudd like mye på biler på hoggere som jeg har skrudd på min egen. Eneste som måtte kappes var plass til radiatoren, det var to snitt med vinkelsliper'n, ingen stor operasjon.

#260 Abo Rashoul

Abo Rashoul

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 34 Innlegg:

Halla gutta!
Ronny har ikke nuslipt veiv, men byttet på lagrene med nye i std. På blokka skal den stå om den motor er overdim eller underdim. Står det ikke no skal den være standard. Men han stoler ikke på amerikanske produkter.(og folk) Han har funnet ut at det var std. som satt der, og de nye er std. Men man kan ikke stole på delefolk heller, derfor dobbeltdobbeltsjekket han med måletråd.

Og dette så veldig på god ut.

Kos dere på dama i helga!!!!!

Hade
Abo

Yoohoo...i make you famous