Amunds garasj
Posted 01 July 2003 - 23:00
Godt livet skinner på deg !
Nå får du endelig tid å skru bil, da !
Barfot
1990 Hilux X-cab
Masse ønsker, men de får komme senere...
Posted 01 July 2003 - 23:00
Sitat:
Nå får du endelig tid å skru bil, da !
Jepp, det er deilig å endelig ha tid til å få gjort litt! Sitter med den yoken i handa nå, skal sende målene til Anders Wallentin, han hadde kanskje noe på hylla sa han.
Posted 04 July 2003 - 23:00
Noe nytt fra garasjen da ?? hvordan går det med fremre mellomakseln??
FULL SIZE OR NO SIZE
Posted 04 July 2003 - 23:00
Alt er på plass, bortsett fra resten, som jeg skal ta i morra: Bensinpumpe, bensinslanger, girspak m/gjennomføring til wire, radiator (er bare å plugge i, fester er laget og plass er skjært), eksosanlegg. Så kommer fattern på mandag og fikser resten av ledningene, da blir det prøvestarting og prøvetur hvis alt virker som det skal. Jeg dro opp og plukket yoken fra bilen jeg fikk akselen fra, det er på plass i bilen min nå. Begynner å ligne på noe!
Posted 04 January 2004 - 00:00
BIG BOYS RIDE BIG TOYS
Posted 05 July 2003 - 23:00
FULL SIZE OR NO SIZE
Sitat:
Vi gleder ossinspirerende å se at folk gjør noe med drømmene sine
![]()
Hehe, såså, det tok jo et halvt år! Og drømmen om en bil med motor i er vel ikke så veldig ambisiøs! Men jeg har flere drømmer, vi får se om de blir noe av... men de kommer til å ta lengre tid!
Bra det går fremover med prosjektet ditt.Når jeg skriver dette,manglet det kun 25 inlegg før du paserer 2000 inlegg.Håper humøret er på topp,og regner det som sansynlig at du som første mann paserer 2000 allerede i dag.Blir det noen form for markering?
Kip opp de god vork!!!
OffroadguruSolli
Eksosannlegget du har kjøpt; er det orginalt eller noe annet "snacks" som f.eks Flowmaster e.l. ?
Hvis du lurte/lurer på flex og klaring til skjermer med 31" og org. felg, kan du se her:
(Har pusset litt rust og har ikke satt på skjermutbyggerne enda, derav litt speiderløsninger på framskjermer...
Her hang venstre bakhjul 5 cm over bakken...
Endret av - fredrik on 06 jul 2003 14:00:51
Sitat:
Heisann Amund.
Bra det går fremover med prosjektet ditt.Når jeg skriver dette,manglet det kun 25 inlegg før du paserer 2000 inlegg.Håper humøret er på topp,og regner det som sansynlig at du som første mann paserer 2000 allerede i dag.Blir det noen form for markering?
Kip opp de god vork!!!
OffroadguruSolli
Du, jeg tror jeg skal prøve å moderere meg litt. Kun svare hvis noen spør, og kun komme med innlegg om jeg faktisk har noe nytt og fortelle, dvs. f.eks. bilder eller film av Jeep i aksjon, eller når jeg evt. blir ferdig med å bygge en lekedings. Men det spørs jo om jeg klarer å holde meg, har jo et stygt tilfelle av kronisk tastaturdiaré.. selv om den kanskje går over litt når det blir fart i bilen.
Anbefaler også et besøk i min garasje,der kan du nå lese om mitt Proto-bygg,når du er klar med ditt(protobygg),kan vi jo ta en konkuranse oss to.
Se lyst på livet.
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Posted 06 July 2003 - 23:00
Sitat:
Tastaturdiare?Det har også jeg i perioder.Forumet trenger slike som oss.OK.Det er ikke sikkert at vi har peiling på det vi skriver,men vi svarer ihvertfall.Så kom igjen,la oss få inlegg nr.2000 i dag.
Anbefaler også et besøk i min garasje,der kan du nå lese om mitt Proto-bygg,når du er klar med ditt(protobygg),kan vi jo ta en konkuranse oss to.
Se lyst på livet.
Du er heldig,OffroadguruSolli tok seg tid til å svare på ditt spørsmål.
Tastaturdiare!!! Solli Du lider av mye mer enn det
Tenker spesielt på innlegget ditt om portalaksler.....
Skogen`s lille blomst
Sitat:
der kan du nå lese om mitt Proto-bygg,når du er klar med ditt(protobygg),kan vi jo ta en konkuranse oss to.
Ja, det hadde vært veldig moro det, bygget mitt blir nok ikke lite og lett nok til å kunne hevde seg i Prototyp i biltrial, ikke blir det portalaksler heller. Men det hadde vært veldig gøy å ta det med på treff, spesielt om man kan få kjøre sammen med selveste Solli!
Tror kanskje min bil vil ha et fortrinn, jeg har riktignok ikke portalaksler, men jeg har ihvertfall stikkaksler som kan gå rundt!
Det var bare prøvemontering av panseret. Og det gikk heldigvis på, jeg var litt bekymret for om toppen og luftfilterslangen skulle subbe oppi.
Ligner litt på en bil nå, mangler fortsatt litt ledningskobling, men det kommer forhåpentligvis i morra, hvis han ledningssjefen får tatt seg fri fra jobben - muttern. Ellers mangler vel bare olje i diffen bak.. EU-kontroll på onsdag.
FULL SIZE OR NO SIZE
Posted 07 July 2003 - 23:00
Ring meg og fortell når du skal på Biltilsynet så vi kan stå med flagg og juble for deg!
Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
Hvis du ser på det ene skjemaet jeg la ut her en dag, så er det en utgang som har nummer 32. Den er rosa, og går til varsellyset.
"Ride on....Blazer boyz"
Sitat:
Ang. check engine light:
Hvis du ser på det ene skjemaet jeg la ut her en dag, så er det en utgang som har nummer 32. Den er rosa, og går til varsellyset.
Har finni lyset, black/pink. Lette veldig lenge, helt til jeg fant ut at jeg allerede hadde merket den på en liten utstikker av ledningsnettet som gikk gjennom torpedoen og blant annet til computeren til automaten. MEN, jeg fikk den ikke til å komme med noen koder! Den bare lyste.
Kom så langt at jeg fikk montert sammen alt utenom eksosanlegg i dag, og prøvde å starte. Den gikk på startern, men null liv. Fikk oljetrykk og liv i temperaturmåleren, det er jo ikke dårlig bare det...
En annen ting jeg lurer på er oljeslangene til automaten (AW-4). Hvilken av pluggene i automaten skal kobles til hvilken plugg på radiatoren, altså oppe eller nede? Eller er det ett fett hvilken vei olja går?
Dette betyr at det ikke blir eu-kontroll og skilter i morra. Selv om jeg kanskje nesten hadde rukket det... og da blir det ikke før neste onsdag, ettersom det er når mitt favorittverksted har eu-kontroller.
P.S.: Innlegg 2000 skal spares til bilder av Jeep med skilter på!