Gå til innhold

Foto
* * * * * 1 votes

Amunds garasj

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
700 replies to this topic

#181 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 25 November 2003 - 00:00

Sitat:

Hei Amund. Dødskule videoer på sida di nå

Der ser du kanskje opplegget. KN-filteret og den blå gummislangen du ser kjøpte jeg hos Kollevold Rally Import på Lierskogen, røret er et vanlig eksosrør fra Thorshov som jeg borra et hull i og satte en nippel ut til den framre slangen til topplokket, denne suger fris luft inn gjennom luftfilteret, og ventilerer veivhuset og topplokket før det blir sugd ut bakerst og inn i manifolden. Det er eneste slangen som må gjøres noe med, "ekte" vakuumslanger sitter rett på manifolden.(Blir jo ikke vakuum på oversiden av spjeldet)

#182 EvoMan

EvoMan

PajeroTeam

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6501 Innlegg:

Posted 17 October 2004 - 23:00

oi, gratulerer Amund

neste gang bør du få litt mer bredde så blir det helt knall dette

President Of DEA Fan Club

#183 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 16 June 2003 - 23:00

Sliten, møkkete og glad gutt kom nettopp inn døra. Nå er girkassa på plass! Johoo. En milepæl. Har modifisert festet for å forskyve den et par centimeter framover. Har gjort det samme med motorfestene, og hvis alt går etter planen i morra så skal motoren boltes i girkassa og motorfestene, og hvis jeg har skikkelig flaks da, så passer det... Da blir det å måle lengder på mellomaksler, skaffe mellomaksel foran, og så levere dem til korting/forlenging hos Kardangakselservice eller Unicardan. (Hvilken anbefales?)

Jeg har også kjøpt en båt i dag, til lillesøster. 500 kroner. Den trenger en puss, men er hel, og det fulgte med en 45 hesters påhenger, som virker som den har både kompresjon og intakt girkasse. Vel anvendte penger spør du meg.

#184 fredrik

fredrik

Mallcrawler

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 18 June 2003 - 23:00

Her Amund, har du litt inspirasjon hvis du skulle føle trangen til å gå amok med vinkelsliper en gang...

#185 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 18 June 2003 - 23:00

Ooooh, den var HELT rå! Men jeg får vel vise den til onkel Biltilsynet først

#186 Sandman

Sandman

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 67 Innlegg:

Posted 19 June 2003 - 23:00

Stilig den der..Spørs om det er en comanche med kortet plan..Eller kanskje ikke,ser ikke noe skjøt/opprom mellom hytte og plan..Uansett
så var den ihvertfall grom..

Espen

#187 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Er nok en Cherokee med avkappa tak, 3-dørs, maken til min..

Fikk meg til å begynne å tenke litt: Jeg har tenkt at Cherokee'n er selvbærende, som vanlige biler er, uten noe særlig ramme i bunnen, men at taket bærer mye av konstruksjonen, sånn at hvis man kapper av taket, så blir bilen helt gelé. Men, på engelsk sier de at "the frame rails are welded to the body", og da høres det jo ut som det er en full ramme under der. Går noen feite bjelker under bilen, selv om de liksom "hører til" karosseriet. Så så jeg på en Commanche Bergskaug hadde, det så ut som en Cherokee som var kappa, jeg hadde trodd det var ekstra separat ramme under en commanche, men fremre delen var nøyaktig lik bilen min, og bjelkene under fortsatte liksom under planet. Merkelig konstruksjon, egentlig...

P.S.: Skulle gjerne hatt et sett sånne dekk og felger! 33"? American Racing? Det får bli siden en gang...

#188 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Forresten, Fredrik, har du noen flere bilder av den, evt. en link til siden hvor du fant dem? Skulle gjerne sett mer av den bilen, den var dritkul! (og jeg vil ha sånne felger og dekk på min)

#189 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Nå fant jeg endelig noen batterier og kabelen til kameraet, så her kommer noen bilder av det jeg har surra med i det siste:

Deler av en festebrakett til girkassa:

Spesialverktøy for girkasser

Girkassa på plass:

Radiator'n vil ha litt mere plass! Og vinkelslipersjefen (fattern) ser ut til å ha vært litt vinglete i dag.. ?

#190 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 17 October 2004 - 23:00

user posted image

Godkjent som vist... en nesten strøken 2001-modell med mye turtall i 100...

user posted image

På med steppeskoa

#191 fredrik

fredrik

Mallcrawler

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Apropops tak på Cherox´n:

Er kun ei tynn plate som holder "pillarene" i spenn. Er visst noen som har brent seg på å montere roof-rack´s på de org. takrailsene, og har opplevd at taket har gitt seg.

Bildet av den rød "pick-up´n" er en modda tre-dørs som din Amund. Husker ikke eksakt hvor jeg fant bildet, men prøv http://www.jeepsunlimited.com eller http://www.jeepin.com. Var et emne om Comanche...
Jepp, tre-dørs´n ble tøff som pick-uppers.

#192 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Uffda... den er kanskje ikke så trygg å rulle med den, da... ?

#193 Blom

Blom

Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 31 December 2003 - 00:00

ups, godt trykka opp i skjermen ja...
- 4" Procomp hevesett, 33x12,5x15 Procomp MT, skjermbreddere, Warn X8000i på multi mounts
- Suki LJ80 med 29" Super Swamper TSL/SX, ureg skogsbil

#194 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Om noen timer og om noen hælliterererere

Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

#195 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 20 June 2003 - 23:00

Da er radiator'n ihvertfall på plass...

Gummifester!

Motor'n er oppi, men vi måtte gi opp å få entra motor'n inn på girkassa, fordi fatter'n skulle no greier (santhansvrøvl), og det greiene der er litt håpløst alene. Håper å få det til i morra.

Så er det bare resten igjen: Girspak m/ wire gjennom torpedoveggen, mellomaksler, overføringer fra spaken til transferkassa, må muligens flytte dynamo'n, ledninger, vakuumstyr... tja. Satser på at det er ferdig til mandag!

#196 Blom

Blom

Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 20 June 2003 - 23:00

Venter spent, Amund !

keep scruing !

Barfot
Snart billaus...

#197 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 13 December 2003 - 00:00

#198 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Nå må du snart få den bilen opp noen tommer
et mykt hevesett og du blir lødd i flex....

Ja de peeenga, ja de peeenga.........

Follow your dreams smile.gif
http://www.offroad.n...sp?TOPIC_ID=911

#199 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 21 June 2003 - 23:00

Da er motorn i, og convertern trygt planta i hullet sitt i veivakselen, boltene på drivplata entret, og ellers er det stort sett bare velstand. Må lage nytt feste under girkassa, da, det ble litt for langt fram. Har nå 3 cm klaring til torpedoveggen, det skal ned til cirka 1, da passer motorfestene også, pluss at det blir plass til ZJ-vifta. (Men jeg satser egentlig på elektrisk vifte etterhvert, regner med jeg sparer noen hk og desiliter pr. mil på det.) Har finni bra plass til girspaken, må bare modifisere hullet i torpedoveggen litt for å få litt mindre knekk på vaieren, men det blir når motor og girkasse er på plass der det skal være, så jeg ser åssen det ender opp.

Jeep Cherokee
Coming soon to a traktorvei near you

#200 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 11 November 2003 - 00:00