Amunds garasj
#161
Posted 26 November 2003 - 00:00
Du får kjøpt K&N-filter til originale luftfilterbokser til en del biler, og jeg tror også de lager egne bokser med filter i... mener jeg å ha sett.
#162
Posted 30 May 2003 - 23:00
Endret av - hoelern on 01 jun 2003 00:12:53
#163
Posted 31 May 2003 - 23:00
#164
Posted 02 June 2003 - 23:00
Fikk litt lyst til å bli ferdig til Rena til helga, men det er nok ganske håpløst.. dvs., jeg kan klare å bli NESTEN ferdig, kanskje til og med kjøreferdig med en del flaks OG hvis jeg hadde hatt alle delene, men jeg får nok ikke tid til å få dekk på, og Rena på slicks blir jo litt kjedelig... Jeg får ta det igjen siden! Til neste år, f.eks. Da har jeg forhåpentligvis fått inn sperra bak også, så kanskje jeg kommer noen vei. Rena ser veldig gjørmete ut, så jeg bør vel også forlnenge utluftingene til akslene til opp under panseret, de går bare cirka til rammehøyde nå.
Endret av - amund on 03 jun 2003 22:08:58
#165
Posted 01 January 2004 - 00:00
OME-fjærene er myke som F de, problemet er at hjulet butter oppi skjermen, og demperne er for korte til å slippe dem lenger ned. Jeg planlegger å heve 1" til sånn cirka, for å lage plass til litt mer innfjæring, lange dempere, kutte skjermkantene litt og ta ut innmaten av skjermutbyggerne. Kutting av skjermkanter er egentlig ikke nødvendig å gjøre nå, det er mest hvis jeg skal ha på 33" som stikker mer ut, dette trikset gir samme klaring som Bushwhackers, men koster 0 i steden for 6000.
#166
Posted 25 November 2003 - 00:00
Sitat:
Den skal tåle det..men den kan ikke kjøres i en slik sidehelling...da velter den..
*Veltegrader
49,5°
52°
51°
Veltegraden i tabellene ovenfor er "absolutte balansepunkter" på to hjul,
d.v.s. at i en slik skråning kan bilen ikke kjøres.
Nemlig... men ser ikke hvordan man ellers skulle fått målt det... ? Syns 30 grader hørtes lite ut på en Defender, Hilux ser da høyere og smalere ut, men kanskje de måler det på en annen måte (f.eks. at det er maksimal "trygg" skråning å kjøre i... men det varierer jo veldig med hvor humpete det er osv). En annen variabel er om man måler vinkelen på bakken, eller på karosseriet... for bilen krenger jo på fjæringa i tillegg. Så hvis man har et velt-o-meter inne i bilen vil jo det vise mye mer enn bakken under hjula egentlig heller. Tallene til AT er veldig høye, ble overrasket da jeg så dem, men kanskje de måler på karosseriet?
#167
Posted 25 November 2003 - 00:00
2001 Hilux 33-12.5-15
2" bodylift, Ironman
#168
Posted 25 November 2003 - 00:00
#169
Posted 25 November 2003 - 00:00
Men bare for å kverulere litt ekstra så er vel LR'n en del høyere og jeg tror ikke den er så veldig bredere.
2001 Hilux 33-12.5-15
2" bodylift, Ironman
Endret av - massey on 25 nov 2003 19:45:57
#170
Posted 07 June 2003 - 23:00
Er det Chrysler som har laget den 4,0-motoren, egentlig? Eller AMC? Eller er det bare en oppgradering av den gamle 4,2'en? Hvilke andre biler er den blitt brukt i? Fin motor.
#171
Posted 25 November 2003 - 00:00
Sitat:
Hvis det med veltevinkel menes hvor stor vinkel bilen kan tåle sidelengs før den velter, så er dette maximum traverse angel på engelsk. Defenderen min har 30 grader maximum traverse angel, -og det er jeg allt for feig til å prøve!
At hilux arctictrucks skal tåle over 50 grader før den velter er jo helt rått!
PJL
Den skal tåle det..men den kan ikke kjøres i en slik sidehelling...da velter den..
*Veltegrader
49,5°
52°
51°
Veltegraden i tabellene ovenfor er "absolutte balansepunkter" på to hjul,
d.v.s. at i en slik skråning kan bilen ikke kjøres.
2001 Hilux 33-12.5-15
2" bodylift, Ironman
#172
Posted 18 October 2004 - 23:00
Det var da noen fryktelige fine valser du hadde på bilen idag?
Gratulerer med nesten ferdig utfylt vognkort:D
#173
Posted 11 November 2003 - 00:00
Og de kledde kjærra godt. Ikke så dumt kjøp det derre der
Hvorfor må det være så stort??? I så fall må det være en Subb!!!!
#174
Posted 25 November 2003 - 00:00
At hilux arctictrucks skal tåle over 50 grader før den velter er jo helt rått!
PJL
#175
Posted 10 June 2003 - 23:00
http://www.bc4x4.com...2003/jeep25-40/
Går det fremover med Jeepen om dagen?
-Raymond
-88 Jeep YJ 258" 33" BFG MT 4" Procomp 7" Warnflares
-Suzuki 420 Hjemmemekk Edition. 400/70-15,5 Skogstraktorhengerhjul
#176
Posted 18 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Hmm, lurte bare på en ting.. Siden det bare ståt "Tuv godkj. hevesett" med bare fjørnr, da kan du vel bare hive på lengre sjakler bak og spacere fremme. Kan jo bare si at dette er en del av settet, er ihvertfall ikke nr på mine sjakler. Da får du jo 3,5" heving godkjent i vognkortet..
Det hadde jo vært noe.
Opprinnelig postet av sivrt
Litt juks, men alt ligger klart, så det er vel egentlig planen
#177
Posted 10 June 2003 - 23:00
Denna uka prøver jeg å lese til siste eksamen, som er på fredag (den trettende, selvfølgelig). I helga som var, og deler av uka før fikk jeg tak i det meste av delene. Fikk hjelp av fattern med en del ting, og vi har begynt å få brukbar oversikt over ledningsnettet, demontert ledningene til den gamle motoren, prøvemontert motoren og målt en del. Fant ut at hvis vi bruker "gummidelen" av motorfestene til den gamle motoren (men alle brakettene til den nye) får vi shimset motoren 2-3 cm fram, som er akkurat nok til at det går bra med torpedoveggen. Så neste helg blir det å lage girkassefeste, justere motorfestene å få hele greia oppi, sette på automaten.. og måle hvor lange mellomaksler som trengs. Deretter må jeg få tak i mellomaksel foran (Granlund sier de har, og det har de sagt siden før påske, men den kommer alltid "over helga"..) og levere den og den gamle bak til korting/forlengning. Og SÅ begynner det kanskje å kunne ligne på noe..
#178
Posted 25 November 2003 - 00:00
Sitat:
http://www.jeepaholics.com/tech/cog/
Jepp, helt super link, fant den selv for bare et par dager siden. Har tenkt samme tanken selv, men trodde ikke det kom til å funke...
Breakover angle er liksom det motsatte av "approach" og "departure" angle, dvs. det er vinkelen du får mellom en linje fra under hvert hjul som møtes under midten av bilen.
#179
Posted 01 January 2004 - 00:00
Eller er det endel av den bærende konstruksjonen?
Suzuki LJ80
Mercedes Unimog s404 1960
Chevrolet Blazer K-5 1984
Chevrolet Blazer K-5 1988
#180
Posted 18 October 2004 - 23:00
Kopi av melding:
![]()
Det var på tideMen dekka må jeg tydeligvis lenger opp i landet med.
Opprinnelig postet av Amund
Hmm, lurte bare på en ting.. Siden det bare ståt "Tuv godkj. hevesett" med bare fjørnr, da kan du vel bare hive på lengre sjakler bak og spacere fremme. Kan jo bare si at dette er en del av settet, er ihvertfall ikke nr på mine sjakler. Da får du jo 3,5" heving godkjent i vognkortet..
Det hadde jo vært noe.
Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
http://www.offroad.n...de=View&RID=160
Goodyear Wrangler MT/R
31x10,5-15
3,5" Rubicon Express + JKS sjakler







