Gå til innhold

Foto
* * * * * 1 votes

Amunds garasj

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
700 replies to this topic

#121 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 16 April 2003 - 23:00

Fanken tute, evt. steike. Jeg skulle få alle delene jeg mangla i dag (og i går, og dagen før der) hos Granlunds Garage, men de stressa så fælt og/eller hadde ikke, så det eneste jeg fikk var en radiator.. full av sand. Da blir det dårlig med bil på meg i påsken, tenkte jeg skulle rekke å få den ferdig. Blir liksom ikke helt bra uten motorfester, f.eks..

#122 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 17 April 2003 - 23:00

Har vært i garasjen til naboen i dag, og nå fikk du rett, Per, her kan det nok komme litt Volvo.
Ekte rallyopel

Valp med litt grøvere teltstenger

Sykla våre (min i biter)

Detroit-locker'n han kjøpte i går, skal i valpen

Alle firehjulstrekkerne våre er litt uferdige, så da måtte vi leke med noe annet. Man kommer ganske langt med bakhjulstrekk også faktisk, når det er sveist sperre..

I snø og alltingen..

Og garasjen min ser fortsatt sånn ut.

Får ikke motorfester (og alt det andre) før etter påske.

#123 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 04 January 2004 - 00:00

Nice! Satt og dagdrømte litt om Volvo portalaksler under, det hadde løst alle problemer... bortsett fra at diffen på forakselen sitter på feil side i transferkassa. Og skal jeg begynne og bytte ut motor og drivverk kan jeg likegodt finne en annen bil, det er jo det som er skjønnheten i udyret mitt... (Eller omvendt)

Tenkte da at det skulle gjort seg bra med 35" og skikkelig islandbreddere... evt. kanskje enda større. Hadde vært sinnssykt rått, men det var det med Biltilsynet da.

Forresten, si fra hvis du har litt mer info om den der, hva de har gjort med innerskjermer etc. Det er nemlig ganske trangt, og bilen er selvbærende, noe som gjør at det ikke bare er å gå amok med vinkelsliper heller.

Endret av - amund on 04 jan 2004 19:24:19

#124 Per F

Per F

Team x-files

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Begynn å jobbe med det elektriske, da vel, det er jo det som er den store utfordringa i dette motorbyttet!
Har du det ferdig er det ikke lange stunden før bilen er ute på tur når du får det andre!

Per
91791531 / 64988722
Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#125 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Hmja, godt poeng. Jeg får nok sette i gang med det, ja.. Mistet bare "inspirasjonen" litt, når jeg ikke får delene...

#126 Per F

Per F

Team x-files

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 23 April 2003 - 23:00

Dette burde være noe for deg, Amund!

At Volvo grill og lamper skulle passe så fint på en Hilux hadde jeg aldri trodd!

Per
91791531 / 64988722
Ptf@c2i.net

#127 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Hehe, jeg så den i stad, faktisk, og holdt på å legge ut bildet av den... Passa veldig bra, selv om man må klø seg litt i huet.. Den mangler bare ei list mellom støtfangern og grillen, så ser det nesten ut som det skal være sånn.. ??

#128 Tom A-G

Tom A-G

Leder NAF MR Offroaders

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 995 Innlegg:

Hm.. Ville det buret der holdt til kjøring i Biltrialkonkurranser?

Prates.. Tom
'87 MB 280GE

#129 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Hmmm, godt poeng. Hva sier reglene? Er det ikke noe med seks-punkts bur? Er ikke det litt "overkill" på en bil som allerede har tak? Jeg kan være enig i at det bør være en eller annen form for veltebøyle, for å forsterke taket så det ikke klapper sammen. Men jeg synes da at en veltebøyle på planet på pickuper, og kanskje bak føreren i vanlige biler burde være nok... ? Kanskje det går an å spørre om reglene kan endres etterhvert.. ? Skjønner jo problemet ditt, det er litt "pes" for å si det mildt å skulle bygge fullt bur i en bil som din, spesielt når man har tenkt til å bruke den som bil også.. Kan ikke skjønne at et fullt bur er nødvendig i Spesial, f.eks., og stort sett trial i det hele tatt, det verste som får skjedd er jo at man vipper over på siden, i verste fall over på taket. Men jeg skjønner jo at man vil være på den sikre siden, men likevel, når man allerede har et tak... så burde det være nok med en bøyle, f.eks., for å stive opp.

#130 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Men burdiskusjoner bør kanskje postes i biltrial-forumet, for å få svar av de vi egentlig spør.. ?

#131 supersvein

supersvein

BilKiller

• Validating
  • PipPipPipPipPip
  • 1095 Innlegg:

Utvendig bur skal ikke være noe problem i biltrial, det er det flere som har. 6-punkter kan nok være et problem med en bil som din, og jeg synes det er trist at slike biler faller bort sporten.
Forøvrig sier ryktene at flere spesial-biler med fast tak skal søke om disp. for å kjøre uten bur, så det er noe du kanskje vil følge med på..??

Svein A.Stiansen
www.offroad.sports-page.com
<ingenting er umulig, bare jeg slipper å gjøre det>

#132 Tom A-G

Tom A-G

Leder NAF MR Offroaders

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 995 Innlegg:

Flyttet bursaken over i biltrialforumet

Prates.. Tom
'87 MB 280GE

#133 fredrik

fredrik

Mallcrawler

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 24 April 2003 - 23:00

Byttet du til lengre u-bolter når du satte på OME-fjærene, Amund? Så på mine i går og jeg får ikke satt på stabstaget etter at de nye fjærene er på.

#134 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 April 2003 - 23:00

Ja, jeg fikk med U-bolter, muttere og foringer da jeg kjøpte fjærene. Skulle nok hatt nye bolter i begge ender av fjærene også.

Gadd ikke å bytte foringer øverst i sjakkelen, måtte skrudd av hengerfestet og sånt for å få ut bolten..

Endret av - amund on 27 apr 2003 21:30:52

#135 Mad Max

Mad Max

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 27 November 2003 - 00:00

He he he he he herlig.... jævlig bra...

Tron Rui 91846960
NO GUTZ NO GLORY !!!

http://www.offroad.n...page=1&ARCHIVE=

#136 Per F

Per F

Team x-files

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 03 May 2003 - 23:00

Amund, Jeep'en din venter på deg!!
Nå må du logge av pc'n og gå ut i garasjen og skru!!!!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net

#137 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 04 May 2003 - 23:00

Sorry, er milevis unna garasjen.. Har hjulpet til med flytting, i går, på lørdag var jeg i Brokelandsheia, og nå er det skoleuke igjen. Har fortsatt ikke fått deler. Skal prøve å få tak i et annet sted nå.

#138 Per F

Per F

Team x-files

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Posted 08 May 2003 - 23:00

Amund, haloooo!
Nei, her i garasjen var det ingen Amund, bare en Jeep som gråter for at den ikke blir gjordt ferdig.....!!!

Per (Amund-plager, for å få fortgang på skruing for å se ham i skogen!!)
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net

Endret av - Per F on 09 mai 2003 20:35:28

#139 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Dø, det der er ikke noe morsomt, jeg HAR vært i garasjen i dag, men jeg får ikke gjort noe særlig ettersom jeg FORTSATT mangler ALT. I dag har jeg vært hos både Bergskau og Granlund, og etter flere timer var det jeg kom hjem med tre bolter. Det er jo framskritt... Mangler fortsatt motorfester, bensinpumper, vifte m/rulle, radiatorslanger, servoslanger, bensinslanger, mellomaksler, fordelerlokk, eksosanlegg... og sikkert en del jeg har glemt. Har begynt å demontere litt ledninger, blant annet funnet den gamle motorstyringsboksen langt oppunder dashbordet! Men jeg får jo ikke gjort så grusomt mye før jeg får skrudd fast motoren.. er det flere hoggere i landet som driver med Jeep, Phoenix US i Tønsberg kanskje? Eller bør jeg lete i Sverige eller statene? Jeg får vel bare smøre meg med tolmodighet, Granlund har lovt å ha delene ferdig siden før påske, så kanskje jeg får dem rundt st. Hans?

#140 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Det er er fint at du maser, men ingen vil se meg mer i skogen enn det JEG vil! Kan du ikke mase på noen som kan skaffe deler til meg?