Gå til innhold

Foto
* * * * * 1 votes

Amunds garasj

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
700 replies to this topic

#101 fredrik

fredrik

Mallcrawler

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 04 April 2003 - 23:00

Sekser er gromt det også! Enig i det. Har en sjøl, vettu
Blir jo ekstra morro med en bil med motor som du har "mekka sjæl", i steden for å få det ferdig. Er det ikke noe som heter at "det er i motbakke det går oppover", eller no sånt...
(Tror både 8Žern og seksern bruker like jevnt med drivstoff, men samme det.)
Lykke til med prosjektet! Blir artig å følge med utover hvordan det går.

PS: Skal få tatt bilder av motorŽn min i morgen.

Endret av - fredrik on 05 apr 2003 00:34:25

#102 fredrik

fredrik

Mallcrawler

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 06 April 2003 - 23:00

Du får montere radiatoren oppå motorŽn og lage et realt scoop på panseret!

Kan ikke akkurat si at jeg misunner deg jobben med den røysa med ledninger...

#103 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Litt bilder fra helga som var.. :

1993-modell 4,0. Mangler aircondition, da, si fra hvis noen har et komplett anlegg til overs

AW-4 elektronisk styrt firetrinns automat med NP231 fordelingskasse. Ser innmari lang ut, men er faktisk bare 5-6 cm lenger enn de gamle girkassene. (Men så er jo motoren en del lengre i tillegg.)

Ledningsnett! "Et puslespill, et puslespill.." - har aldri likt den sangen.

#104 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Det gamle: Firetrinns manuell med NP207. Få det vekk!

Fjærer på plass..

..ihvertfall den ene. Denne bolten sitter fast i hylsa inni foringa, og drar den med seg rund.. blir nok vinkelsliper'n på den.

Her ser du innpresset på felga mine, Fredrik..

Næmmen! Den passer jo ikke!

Hvis jeg setter radiator'n på taket og grillen bak, så kanskje det går..

Litt trangt bak også...

Snakka med fattern i dag, da hadde han visst klart å skvise den nedi. (Han klarer visst ikke å vente til jeg kommer tilbake.. hehe.)

#105 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Hehe, en kamerat av meg gjorde faktisk akkurat det på en gammal subaru vi fikk billig, veldig moro å herje i sanda med, men til slutt kræsja vi høl i radiatoren. Helt jalla scoop, men det fungerte jo veldig bra, (med elektrisk vifte på), og plutselig fikk vi mye mere plass å deformere.

#106 fredrik

fredrik

Mallcrawler

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Har sendt deg mail med bildene av motoren.

#107 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 16 January 2004 - 00:00

Var ute og lekte litt i snøen... prøvde først med "standard" trialtrykk, det Staun'ene er innstilt på, rundt 10 pund. Gikk an, men gravde meg ned med en gang det ble helling oppover. Prøvde å slippe ut til dekka ble rimelig flate, rett før sideveggen begynte å krølle seg. Det hjalp fælt gitt! Da kunne jeg kjøre rimelig normalt der jeg gravde meg ned før.

Fleksebilder til slutt:

#108 Raymond

Raymond

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1699 Innlegg:

Posted 07 April 2003 - 23:00

Hei Amund

Hadde ikke glemt deg..... Var bare det der med å få ut fingeren

http://www.wilhelm-t...0EngineSwap.htm

Her har du linker til en hel bråta med sider, men det er stort sett fra 4,2 til 4 liter da. Du får ta ett search på Yahoo.com med "2.5 to 4.0 swap zj" eller noe lignende. Var slik jeg fant disse sidene.

-Raymond
-88 Jeep YJ 258" 33" i kjelleren, 7" Warnflares i bua og hevesett i butikken
-Suzuki 420 Hjemmemekk Edition. 400/70-15,5 Skogstraktorhengerhjul

#109 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 07 April 2003 - 23:00

Takker og bukker! Det var ihvertfall et skikkelig bra kart over ledningsnettet, det kommer veldig godt med. Ellers skulle jo alle motorene nedi CJ'er, og det jeg lurer litt på er hva og hvor mye som må gjøres med torpedovegg og motorfester, og hvor i all verden jeg skal gjøre av radiatoren.. Fant en side for lenge siden med en som satte inn en 4,0 i en XJ fra før 87 (da de kom med det fra fabrikken), han hadde samme problemene som jeg har nå, men jeg leste ikke så nøye, for jeg hadde ikke planer om å gjøre denne jobben da. Og så finner jeg'n ikke igjen! Grrr..

#110 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 08 April 2003 - 23:00

Har lekt litt i den virtuelle garasjen i dag.. :

#111 vegajeep

vegajeep

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Sitat:

Fant en side for lenge siden med en som satte inn en 4,0 i en XJ fra før 87 (da de kom med det fra fabrikken), han hadde samme problemene som jeg har nå, men jeg leste ikke så nøye, for jeg hadde ikke planer om å gjøre denne jobben da. Og så finner jeg'n ikke igjen! Grrr..

Kanskje du finner noe interessant her: http://www.digest.ne...1/maillist.html
eller via disse sidene:
http://www.wagoneers.com/XJ/
ellers så er vi alle på utkikk...

vegajeep:
sliten stock 88XJ med tilnavnet karaokebilen

#112 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Takker og bukker!

#113 vegajeep

vegajeep

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 09 April 2003 - 23:00

Ikke akkurat positiv lesning så langt jeg kunne se, men...

http://jeepboard.com...ic&f=7&t=000401

vegajeep:

#114 geirar

geirar

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 54 Innlegg:

Posted 10 April 2003 - 23:00

Nå har ikke jeg sett igjennom alle innleggene her på siden din så jeg vet ikke om du har fått denne linken før Men dersom du ikke har det anbefaler jeg deg å ta en titt her http://www.truckworl...1rrjeepsuv.html

Mange fine bilder av Cherokee..

#115 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 10 April 2003 - 23:00

Takker og bukker, bilder er alltid gøy! Og ikke minst inspirerende! Vi får se om jeg kanskje får litt liv i vidunderet i løpet av påsken, men det forutsetter at jeg får tak i alle delene jeg trenger før det blir påskestengt overalt. (Radiator, motorfester, mellomaksler, panserlåser, bensinpumper, fordelerlokk... ogsåvidere)

Du vegajeep, den ikke-så-positive lesninga du sendte var bare et sted jeg måtte skrive inn brukernavn og passord.. som jeg ikke har.. ?

#116 vegajeep

vegajeep

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 11 April 2003 - 23:00

Gå inn på jeepboard.com og registrer deg som bruker. det er samme opplegget som her på offroad, bare litt mer erting og . Da kan du bruke linken, tenker jeg... sorry, tenker ikke alltid like langt

vegajeep:

#117 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Næmmen!

Passa, jo! Plass til radiator og! Kan jo nesten bo oppi der.

Mellomaksern passa, og. Bare velstand!

Jeg hakke kjøpt katta i sekken, men jeg har kjøpt innmari mye sand i spjeldhuset! Så jeg vaska det litt. Ble fint.

Hmmmmmmmm..... må nok tenke litt på detta her..

#118 vegajeep

vegajeep

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Fine greier, Amund!!!! Nå kan vi snart sende æda-bæda til gutta på jeepboard.com som antydet at det var bortimot umulig og fullstendig ulønnsomt å gjøre det du driver med. Har du eller har du ikke flyttet torpedoveggen? Mener å ha hørt at den ble flyttet etter at chrysler overtok jeep og dyttet inn inlinern istedet(?) for V6ern.

vegajeep:

#119 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 12 April 2003 - 23:00

Jeg har registrert meg, men må jo bli "godkjent" av en administrator eller noe, og med litt flaks tror han vel ikke på at Norge er et ekte land... så jeg får ikke logge meg inn der ennå.

Men det med torpedoveggen ser ikke så håpløst ut, min er en 86-modell og seksern kom i 87. Jeg mistenker at de allerede har gjort klar karosseriet på min, det er liksom et innsøkk i torpedoveggen som passer akkurat til toppen på seksern. Men jeg har ikke fått de riktige motorfestene ennå, så jeg veit ingenting sikkert, kanskje motoren skal mye lengre bakover for alt jeg veit, men det ser ganske lovende ut nå egentlig. (Skal hente motorfester og masse stæsj i morra (mandag)).

#120 vegajeep

vegajeep

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 225 Innlegg:

Posted 12 April 2003 - 23:00

Uansett så kan jeg love deg at det er jæ*** trangt der bak. Har ved noen anledninger hatt av toppdekselet, da har det vært nesten umulig å få det ordentlig og tett igjen. Må lirke og lure for å få det nedpå.

vegajeep: