Gå til innhold



Foto
* * * * * 1 votes

Amunds garasj


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
700 replies to this topic

#61 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 22 March 2003 - 00:00

Bilder fra i dag. Har vel egentlig ikke skjedd så mye spennende, bare pelt av litt bakfjærer og reist land og strand rundt for å få lånt meg et sett torx-piper, hvorfor i all verden skal de ha torx-bolter på lokket til diffen? Det er vel en av the Jeep-things jeg aldri kommer til å skjønne.


Locker-in-the-box, nesten som Jack-in-the-box eller troll-i-eske.


Du verden så høy den ble, da! Hjelper nok litt å få fylt oppi fire liter med motor, hehe.


Litt slappe de gamle fjærene.. blir nok en del forskjell med nye Emu'er.


Dana 35 uten C-clip. Men om det er med eller uten diffbrems er fortsatt et mysterium.

#62 jeeptj

jeeptj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 177 Innlegg:

Posted 23 March 2003 - 00:00

Den er med

Erik

#63 jeeplt-1

jeeplt-1

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 502 Innlegg:

Posted 23 March 2003 - 00:00

Ut fra bildene jeg har sett på bakakslen din kan man helt tydlig se att her er det trac lok.

trac loken ligger på innsiden av venstre planethjul.

#64 mercemann

mercemann

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1199 Innlegg:

Posted 03 January 2004 - 00:00

Synes det ser ut som dørene dine er fulle av kreft jeg Amund. Ikker rart du fikk den rustdungen billig .

Gleder meg til mandag, da skal jeg hjem å skru til min starter. (men den er ikke vekkrusta da)


88 jeep xj
2"ome
31.10,5.15
come up winch 9000i
93 mod 4,0l
full time 4wd
*Vil ut i marka snart*

#65 oldman

oldman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Du lurte litt på hvordan den vil se ut med 31". Viste deg kanskje et bilde en gang før også, men slik er min med OME og 31".


97 Jeep XJ 2,5TD
OME + 31x10,5x15 BFG A/T

#66 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Ikke verst. Ganske bra høydeøkning fra min... Ser bra ut, men hjula fyller veldig godt opp i hjulbuene.. nesten FOR bra! =) Men jeg liker jo bedre biler som ikke ser ut som de skal vælve enn biler som SER ut som de skal vælve.. ! Hva slags innpress er det på de felgene dine, vet du det? Og går det bra med dekkene når du flekser, går de innenfor skjermene? Hvordan er det ved full sving foran, altså jeg vet at det subber litt i "subbestagene", men går dekkene i skjermkanten foran da, eller går det bra?

#67 oldman

oldman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Ja den ser bedre ut enn en som går på stylter, men det spørs hva du er ute etter... Subbinga i bærearmen er borte, vha. justeringsskruen for svingradiusen. Fleksinga fungerer greit, du så vel testen min av bakhjula. Foran tar ikke hjula borti skjermene nei. Det er bare å få på 31", forstår ikke at noen er skeptisk til det. Innpresset det samme som på originalfelgene til Jeep.

97 Jeep XJ 2,5TD
OME + 31x10,5x15 BFG A/T

#68 oldman

oldman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Når det gjelder møkka så er det et resultat av at bilen ikke er vasket siden i høst... Ingenting å si, bare å kjøre på . Får vel ta en runde ganske snart... Jeepen er forresten ca 10 cm høyere enn originalt, parkerte ved siden av en lik modell her om dagen.

97 Jeep XJ 2,5TD
OME + 31x10,5x15 BFG A/T

#69 fredrik

fredrik

    Mallcrawler

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Den skal være litt møkkete . Skal bære preg av at den blir brukt

#70 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Hehe, møkk er fint det, men veisalt er vel ikke så mye å skryte av.. ? Må ha skikkelig sølesprut med masse store gjørmeklatter, det er tøffest!

Skal vi se, de felgene du har, hvor brede er de? 7 eller 8"? Bare lurer på om det holder hvis jeg får tak i et ekstra sett standard stålfelger, de er vel 7" brede.

#71 fredrik

fredrik

    Mallcrawler

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Sitat:

Skal vi se, de felgene du har, hvor brede er de? 7 eller 8"? Bare lurer på om det holder hvis jeg får tak i et ekstra sett standard stålfelger, de er vel 7" brede.



Tenkte du på felgene mine (Les Pizzaknivos), eller oldman sine?!

Uansett, de er 7x15. Og, la på 31" i dag på mine, uten hevesett montert... gikk på håret akkurat . Ikke rom for mye fleks, men går greit til jeg får løfta rustracer´n. Kan tenke meg at med litt hevers så kan det godt hende at de går innenfor ved flex(?)

Kom over stålfelger på http://www.bruktbildeler.no i går. Verdt en titt.

#72 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Bruktbildeler.com, mener du vel. Jeg lurte på oldman sine, egentlig. har du bilder av din bil også, eller, Fredrik? Hvordan ble dekkene, buler de veldig ut? Er bare litt redd for at det skal bli som på sykkelen min hvis jeg har for smal felg i forhold til dekket, der har dekket en tendens til å vrenge seg til siden og av felgen, blir jo ikke så ille på en bil, men sideveggene vil jo vri seg mer, og de kan sikkert vrenges av felgen hvis jeg kjører et sted det er skakt og med lite luft. Hvordan ser dekkene ut, går sideveggene liksom innover mot felgen, eller går det bra?

#73 fredrik

fredrik

    Mallcrawler

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 26 March 2003 - 00:00

Eeeh, bruktbildeler.com, ja .

Om dekkene buler ut? Tja, HELT optimalt med 7" bred felg er det nok ikke, men det går greit. Er såpass stive dekkskuldra på dekka at det er ikke store "bulen" på de.
Jeg må uansett ha felger som bygger bedre ut, så det blir 8" på meg. Men, for all del; det ble ikke så ille som jeg kanskje hadde trodd.

Tok bilder og greier før i dag, men nå har det f#&%s kameraet satt seg på bakbeina
Skal gjøre et nytt forsøk på å få ut bildene.

#74 oldman

oldman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 135 Innlegg:

Posted 27 March 2003 - 00:00

Møkka: det er litt veisalt der ja, men ofte ligger det grov møkk over. Det er bare det at det regner så mye her i Trøndelag... Felgene: de som er på bildet er 7,5" brede, originalt er 7". Med 10,5" brede dekk, vil jeg si at 7,5" er minimum, og passer bra. Jeg har sammenliknet med 7" felg med 10,5" dekk, der får dekka større bue på midten og det er ikke bra. Kanskje 8" felg er det aller beste, men dekkverkstedet som la om mine sa at de passet perfekt.



97 Jeep XJ 2,5TD
OME + 31x10,5x15 BFG A/T

#75 Roffy

Roffy

    Roffy

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 27 March 2003 - 00:00

Jeg har et sett med 31x10,5x15" dekk på 8" felger, syns det passer bra

FULL SIZE OR NO SIZE

#76 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 27 March 2003 - 00:00

Hei Amund

Jeg gravde frem den gamle permen med Cherokee-utskrifter i kveld, og fant linken til en side som burde interessere deg. 4 sider med masse matnyttig selv om den er over 4 år gammel.

http://members.aol.c...ns/XJhelp1.html


1995 ZJ 5.2 Orvis
3"? OME(+), 3" high-flow eksos, hjemmesnekra "sliderz", 30x9.5x15 Cooper Discoverer A/T

#77 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 27 March 2003 - 00:00

Oi, tusen takk! Dette ser ut som interessant lesing. Kul bil også, forresten, ganske lik min.

#78 Øystein

Øystein

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 27 March 2003 - 00:00

Heh, fint om jeg kan hjelpe med noe nyttig jeg og. Jeg hadde en 91 XJ med 4 liter, som jeg ikke hadde guts til å gjøre noe med. Men jeg samla litt info for det.

http://www.jeepin.com/index.asp Knallside som du sikkert kjenner fra før.

http://jeep.avtograd...rokee/index.htm Russisk Jeep-side som du kan oversette noenlunde med http://babelfish.altavista.com/ Masse info.

http://jeepsunlimite...threadid=272033 De fleste med Jeep kjenner jo JU.

http://www.off-road....t_xj/projxj.htm Enda et gammelt prosjekt som er verdt å lese.

Det får holde for i dag

#79 trulz

trulz

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1030 Innlegg:

Posted 27 November 2003 - 00:00

Var kanskje litt ond i går Amund, tilgir du meg?

MVH. Trulz.
-----------
Hilux: 33" hjul, sjakler, 3" hev, 2" boddylift ++
Sjekk: http://www.trulz.com....php?page=hilux

#80 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 28 November 2003 - 00:00



Sånn!