Gå til innhold



Foto
* * * * * 1 votes

Amunds garasj


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
700 replies to this topic

#41 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 24 December 2003 - 00:00

Look, no bones!



Jeg trodde jammen jeg hadde fått ARB til jul, fikk en svær tung eske i passe kardangstørrelse... dro av papiret og der sto det jammen 4wd.com. Det var ikke ARB, men det var åtte liter syntetisk motorolje... kjekt å ha det og.



#42 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 20 March 2003 - 00:00

Jada, jeg er veldig fornøyd med alle småtinga på den: Todørs, hvite blinklys, svarte "hjørnelys" (er vel ikke noe lys i dem, men), kul grill (kulere enn på nyere modeller, synes jeg, de som er lakkert i bilens farge), renset for kromlister så alt er bare rødt og svart. Men da jeg fikk av all snøen fant jeg ut at den er veldig falmet i lakken noen steder, håper det lar seg gjøre å rubbe ned eller noe sånt.

Jeg syntes til og med gullfelgene var litt kule, men de har så galt innpress at de nytter ikke å bruke, 225-dekk som sitter på på bildet stakk utenfor skjermutbyggerne, og subbet oppi for et godt ord.

Gleder meg til å få den ferdig. Om ei uke får jeg, hvis alt går etter planen, 4,0 High Output-motor (190 hk) + AW4 automat + NP231 fordelingskasse. Har montert Old Man Emu-sett, og har kjøpt No-Slip-sperre til bakakselen, men jeg mistenker at jeg har track-lok i den og da passer ikke noslippen. Men moro blir det helt sikkert!

#43 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Næmmen se hva jeg fant: En bitte liten indianer!



Synd den ble så stemplet av offroad.no.

#44 fredrik

fredrik

    Mallcrawler

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Nice.

(BTW: Hvis du plutselig skulle få lyst til å bytte blinkersa dine med et par gule , får du si fra...)

#45 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Nei, men jeg kunne tenkt meg å bytta den venstre i en ny en, den er litt sånn halvgul og ufin ser du..

#46 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Litt inspirasjon:


Hvor store hjul er det, tror dere? Blir min seende omtrent sånn ut med OME og 31", eller er denne her litt høyere og har større hjul? Kul er den ihvertfall. Og fin, ikke minst.

Endret av - amund on 21 mar 2003 13:32:42

#47 fredrik

fredrik

    Mallcrawler

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Her er en tre-dørs...

#48 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Ja. De hadde juksa litt med hjulbuene ser det ut til, men ellers var den jo tøff

Vet noen forresten om det er kortere akselavstand på 2-dørs enn på firedørs Cherokee?

#49 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Vil anta at det er 33" på den første og 35" på den andre, Amund..

Så igjen den med 31" idag og de var nok ikke så stor, men, likevel LEKKERT ! (nå var den kølsvart)



Barfot
Du vetskje før du vet, vet du...

#50 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

hvor får en tak i hvite blinkers til de der??

Tommy Olsen
http://www.4x4offroadshop.no
TLF 93257888
Vi ordner!

#51 fredrik

fredrik

    Mallcrawler

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Apropops hvite blinkers... litt mer inspirasjon.



Endret av - f.erik on 21 mar 2003 16:30:56

#52 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Joda, men du (eller han som eier bilen) må ha hvitt eller svart på lysene på hjørnet også, da. Åssen er det der koblet, egentlig? På min er det bare svart plast i "hjørnelyset", mens lysene under hovedlyktene er blinklys. På nyere modeller (den første røde over her (under min, altså)) er det ikke noe lys på hjørnet i det hele tatt, ser det ut som, men andre gamle ser ut til å ha blinklys på hjørnet. Jeg kunne tenkt meg blinklys på hjørnet (hvitt eller sotet?), og brukt lysa under hovedlysa som kjørelys, kanskje?

Sånne felger som på den siste der kunne jeg tenkt meg, samme som gullfelgene mine bare svarte inni. Kuli.

#53 fredrik

fredrik

    Mallcrawler

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Sitat:

Joda, men du (eller han som eier bilen) må ha hvitt eller svart på lysene på hjørnet også, da. Åssen er det der koblet, egentlig? På min er det bare svart plast i "hjørnelyset", mens lysene under hovedlyktene er blinklys. På nyere modeller (den første røde over her (under min, altså)) er det ikke noe lys på hjørnet i det hele tatt, ser det ut som, men andre gamle ser ut til å ha blinklys på hjørnet. Jeg kunne tenkt meg blinklys på hjørnet (hvitt eller sotet?), og brukt lysa under hovedlysa som kjørelys, kanskje?

Sånne felger som på den siste der kunne jeg tenkt meg, samme som gullfelgene mine bare svarte inni. Kuli.



Helt klart.
Er påbudt med markeringslys i Junaiten, tror det er derfor de heslige, gule sityter urørt på hjørnet. Lakket mine svarte for lenge siden...

Står f.eks. "Export Only" bak på hjørneglassene, org. gule, da er de "tettet" igjen. Kjenner ikke så godt til de nyere XJ´ene der de er trekt litt bakover på skjermen, men tror det er det samme der.
Bør ikke være no problem å legge blinkersene opp i markeringslysa, i allefall...

Endret av - f.erik on 21 mar 2003 17:04:26

#54 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Men på min er det som sagt ikke noen markeringslys i det hele tatt, bare svart matt plastikk, ser ikke ut som det har vært gjennomsiktig noen gang heller. Men det kan jo hende det bare er markeringslys noen har lakket over. Ser ihvertfall ikke sannsynlig ut at det går an å få noe lys gjennom dem!

#55 fredrik

fredrik

    Mallcrawler

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Sitat:

Men på min er det som sagt ikke noen markeringslys i det hele tatt, bare svart matt plastikk, ser ikke ut som det har vært gjennomsiktig noen gang heller. Men det kan jo hende det bare er markeringslys noen har lakket over. Ser ihvertfall ikke sannsynlig ut at det går an å få noe lys gjennom dem!



Hmmm, det var jo synd...

#56 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Heldigvis hadde noen i Japan funnet ut at bestemødrene og barna deres lignet veldig på motorblokker og ville bytte tilbake filmen sin
Det hengerfestet må bort.. er det mye styr å ta det av og på? Hvis ikke tenkte jeg å ha det med, det er oftere i veien enn nyttig, men av og til trenger man det også, ikkesant...


Grei måte å løfte ut motor på: Heng motorn i jekkevinsjdings i taket, trill bilen vekk, sett bordet under. Ferdig.



Mye rør og litt oljelekkasje. Skal bli moro å pusle sammen det virvaret der igjen, særlig når det liksom skal plugges på en helt annen motor! Rettelse: Skal bli moro å HA PUSLET sammen det der.


2,5 bensin




Stemplene så ganske fine ut i forhold til hvor gæli motoren var.. Annenhver sylinder hadde 50% av kompresjonen til de to beste. Var noen brekte stempelringer og helt utrolig slarkete rådelagre.




Ai laik itt! Er nesten verd prisen sin når det er så fine klistremerker og så fin pulverfinish!

#57 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

bærre lekkert ja

Tommy Olsen
http://www.4x4offroadshop.no
TLF 93257888
Vi ordner!

#58 fredrik

fredrik

    Mallcrawler

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 21 March 2003 - 00:00

Sweet.
Ordner du bilder av felgene, hvis du har mulighet?

#59 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 22 March 2003 - 00:00

Felgbilde har jeg lagt inn på "kjøpes"-forumet, eller var det ikke bra nok? Kan prøve å få tatt et bedre bilde med digitalkamera i løpet av helga. Har du bytta navn (var det du som het f.erik)?

#60 fredrik

fredrik

    Mallcrawler

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Posted 22 March 2003 - 00:00

Sitat:
Har du bytta navn (var det du som het f.erik)?


Stemmer.

Sitat:

Felgbilde har jeg lagt inn på "kjøpes"-forumet, eller var det ikke bra nok? Kan prøve å få tatt et bedre bilde med digitalkamera i løpet av helga.

Ok, har ikke sett etter der. Skal sjekke nå.