Amunds garasj
#81
Posted 29 March 2003 - 00:00
Bakre skjerm... ikke mye klaring
#82
Posted 29 March 2003 - 00:00
#83
Posted 29 March 2003 - 00:00
Sitat:
Oioi, pass deg for fartsdumper.. eller småstein på veien.. ? Det subber fælt, eller? På bilen min (som ble levert med felger som plasserte hjulet midt under skjermutbyggerne og veldig slappe fjærer) har de slitt høl i skjermutbyggerne bak.. Men dekka passa jo bra på felgene, da.
Fjærene og demperne bak har sett sine beste dager på doningen min også . Merket godt et par brutale telehiv-dumper her om dagen, men så lenge begge hjula treffer likt, har det gått overraskende bra . MEN, med litt god fart og småsløv sjåfør subbet det jaggu bra, naturlig nok! Gikk bra med skjermutbyggerne og muddekslene (?) inne i skjermen, og dekka er så beinharde at de tåler en trøkk .
#84
Posted 30 March 2003 - 23:00
Ser ganske bra ut, da? Ønsker meg gjerne et sett sånne felger, hvis noen har til overs.
#85
Posted 04 January 2004 - 00:00
Skal høre med noen jeep folk her hvor jeg bor,kansje de har noen gode løsninger
BIG BOYS RIDE BIG TOYS
#86
Posted 31 March 2003 - 23:00
Henta motoren på søndag kveld, som sagt. Skal nok få lagt ut noen bilder av den over helga. Snakka med fatter i dag, han hadde målt og kikka litt, han sa at med motor og radiator på plass var det ikke plass til vifte, og motoren ville da subbe både i torpedoveggen og radiatoren.. hehe. Blir nok litt skjæring og bulking av torpedovegg...
Hovedproblemet er vel at bilen min kom året før den kom med rekkesekser, så karosseriet er muligens forandret litt på de senere modellene, ellers skal jo motoren gå oppi der. Hvis noen som har en Cherokee med rekkeseks kunne tatt et bilde av motorrommet sitt, og spesielt motorfestene, hadde jeg blitt veldig glad. Lurer på om det går å finne et sett motorfester til Cherokee med 4,0 og så passer det meste.. det hadde vært det greieste.
Men mest jobb blir nok likevel ledningsnettet..
Men en ting er helt sikkert: Det blir skikkelig moro til slutt! Bilen veier 1400 kg, 100 kg _mindre_ enn en Wrangler TJ (er ikke sikker på hva YJ veier), motoren er fra Grand Cherokee med 190 hk (mer enn noen av motorene fra Cherokee eller Wrangler etter det jeg har forstått, skal visstnok ha bedre dreiemoment fra bunnen av også). Også var det akkurat dette jeg ønska meg, automat og ny fordelingskasse og alt ting. Og selv om det blir dyrt blir det (forhåpentligvis) mye billigere enn å kjøpe en ferdig Cherokee med 4,0, og koster omtrent det samme som å overhale fire-bængern jeg hadde, som var gåen. Og da hadde jeg endt opp med firetrinns manuell! Budsjettet er stramt for oss studenter!
#87
Posted 31 March 2003 - 23:00
Sorry at jeg ikke fikk hilsa ordentlig om Søndagen, men jeg var superstressa. Alltid artig å treffe folk en "snakker" med på forumet i levende live. Vi måtte en tur om Oslo på hjemveien som ikke var planlagt, i seng 02:00 og så bare å banke seg opp igjen på mandags morgenen rundt 06:00 (05:00 for kroppen som fortsatt er på vintertid). Trøtt ja... (Kaffe....MÅ HA KAFFE).
Kan trøste deg med at det ikke bare er faren din som er oppgitt over alle prosjekta en handler på seg. Faren min er like opgitt hver gang jeg er avgårde for å hente meg en eller annen bil (han er ofte med pga. han har kranbil på jobben). Siste bilen jeg henta var en -85 Rekord stasjonsvogn for 2700,- som gikk nesten gjennom EU på første forsøk forrige uke. Bare småplukk de fant. Han klaga ikke så mye da lenger......
Samla på meg en del linker ang. å sette 4.0 motor i Jeep den gangen jeg lurte på å kjøpe motoren av Kjetil. Du har sikkert sett noen av dem før, men jeg kan ta og sende de over til deg i morgen (har de på jobben). Det er bare å stå på og si at dette ordner seg
-Raymond
-88 Jeep YJ 258" 33" i kjelleren, 7" Warnflares i bua og hevesett i butikken
-Suzuki 420 Hjemmemekk Edition. 400/70-15,5 Skogstraktorhengerhjul
Endret av - Raymond on 01 apr 2003 22:22:26
#88
Posted 31 March 2003 - 23:00
#89
Posted 31 March 2003 - 23:00
Jeg er ikke redd, selv om det kommer til å ta litt tid. Det eneste som er et "problem" er ledningsnettet, men det er ikke et problem det heller tror jeg, det kommer bare til å ta lang tid. Men jeg har vært klar for å kjøre denna bilen siden desember, så det mangler ikke motivasjon ihvertfall! Gleder meg sinnssykt til den blir ferdig.
Blir det nye aksler på Wranglern din, eller var det bare for deler?
#90
Posted 31 March 2003 - 23:00
#91
Posted 31 March 2003 - 23:00
Skal prøve å få gjort det i morgen eller torsdag.
#92
Posted 31 March 2003 - 23:00
-Raymond
-88 Jeep YJ 258" 33" i kjelleren, 7" Warnflares i bua og hevesett i butikken
-Suzuki 420 Hjemmemekk Edition. 400/70-15,5 Skogstraktorhengerhjul
#93
Posted 31 March 2003 - 23:00
Takker for hjelpen, Fredrik, men ikke stress med det, bare ta det en gang du har tid!
#94
Posted 31 March 2003 - 23:00
#95
Posted 31 March 2003 - 23:00
#96
Posted 03 April 2003 - 23:00
Engine Swaps:
First off, unless you are a total masochist you will want to avoid trying to install a 4.0L six cylinder. Jeep made a huge number of modifications in 1987 to install the six and it would be necessary to transfer all those components in order to stuff the long inline motor under the hood. To install the 4.0L into an older Jeep you would have to make a complete front core support change, moving the radiator forward more than a foot, change the hood and catch to match, and firewall modifications would be needed to allow the extended motor to fit back nearly under the dash. You would also have to change to a newer fuel pickup with an electric fuel pump and all new fuel lines as well as adapting the newer fuel injection engine harness into the older Jeep's wiring harness. Finally there are many small things that were changed. All of these items combined make this swap an economically unlikely job. Basically if you want a 4.0L motor sell your Jeep and buy one that came with it stock.
Altså er jeg en masochist Ingen vei tilbake nå
Endret av - Amund on 04 apr 2003 21:14:37
#97
Posted 03 April 2003 - 23:00
Men for all del, det er jo en skikkelig utfordring da.
Lykke til
#98
Posted 03 April 2003 - 23:00
V8´er høres ikke dumt ut...
#99
Posted 04 April 2003 - 23:00
Den postingen jeg limte inn fra nettet overdriver en del, altså må jeg selvsagt bytte motorfester og mellomaksler, pluss bensinpumpe, og så er det nesten bare å putte nedi.. og flytte radiatoren litt. Det går så fint så.
#100
Posted 04 April 2003 - 23:00
Per
91791531 / 23032044
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)