Gå til innhold

Foto
* * * * * 1 votes

Amunds garasj

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
700 replies to this topic

#281 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 15 July 2003 - 23:00

Heving og hjul nå Amund, så er du king off the hill

FULL SIZE OR NO SIZE

#282 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Sitat:

Heving og hjul nå Amund, så er du king off the hill

Emm.. den ER heva..

#283 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Kan bli mer

FULL SIZE OR NO SIZE

#284 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Sitat:

Kan bli mer

Njaaaa.. njooo... jeg er litt fan av å holde tyngdepunktet litt nede jeg da. Og eventuelt heller skjære i platene for å få plass til store hjul (ikke for å disse subben din, den er dødsrå! bare at bilen min skal være veibil også).

Har vært på tur i (hele) dag, fikk først EU-ok, rakk ikke å dra til Biltilsynet og hente skiltene før de stengte, så det får jeg gjøre i morra. Da var det bare å løpe i skogen og ødelegge!

Fikk vanna computeren litt

og sluppet ut litt luft

og et sår på tommelen.

En fin dag.

Endret av - amund on 16 jul 2003 20:30:25

#285 THX

THX

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1918 Innlegg:

Posted 16 July 2003 - 23:00

Her er et lite tips til Indianer`n

Let`s go Offroading

#286 Roffy

Roffy

Roffy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2287 Innlegg:

Posted 16 July 2003 - 23:00

Ja jeg er enig i "sjære i platene" -teorien, må kutte i sjermene mine og, det må vekk 2-3 tommer bak forhjulet, men jeg tror jeg venter til jeg får Warn-bredderene jeg bestilte igår bestilte ny kule til "drag linken" og, det er seriøs med slakk i den....

FULL SIZE OR NO SIZE

#287 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 13 October 2004 - 23:00

Så lett alt er med papirer, det han mannen gjorde kunne en veldressert ape gjort..
men morro at du har fått det godkjent nå biggrin.gif

#288 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 22 July 2003 - 23:00

Eeeendelig kommer noen bilder. Fikk dekka på fredag, og har omtrent kjørt i ett siden, kun avbrutt av skruing og soving, pluss at jeg har knota noe veldig med å få bildene over på en pc med internett. Har vel vært i kontakt med fem pc'er og to digitalkameraer, og ingen klarte å både komme seg på nettet og få inn bildene fra kameraene, eller å få overført filene fra en annen pc. KNOT!

Har fått noen skader... en flat kanal og en bulk m/riper.

Amund
- storfornøyd!

#289 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 22 July 2003 - 23:00

Knalltøfft!! Det gjorde seg med litt større dekk. Litt synd med bulk da

#290 sivrt

sivrt

Pirat moderator

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1350 Innlegg:

Posted 23 July 2003 - 23:00

Tøft med nye dekk ja.. Mt/R eller? 31, 10,5? Åssen var dekka i søla som bildet ble tatt i? Det ser ihvertfall ut til at de kan takle det bra.. Forresten, er det mye støy ved kjøring på vei med de dekkene..

Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
BfGoodrich All Terrain 31x10,5-15

#291 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Sitat:

Tøft med nye dekk ja.. Mt/R eller? 31, 10,5? Åssen var dekka i søla som bildet ble tatt i? Det ser ihvertfall ut til at de kan takle det bra.. Forresten, er det mye støy ved kjøring på vei med de dekkene..

Yep, MT/R, 31x10,5-15. Minste man får, men fy pokker så store de ser ut på bilen! Ihvertfall i forhold til biler jeg er vant til å se. Ser ikke like tøft ut på bilde da, dessverre. Hjalp noe utrolig bare med bakkeklaring, før jeg fikk på de dekka subba alltid bakenden nedi, nå er gjør den aldri det, selv om jeg har hengerfeste. På gjørmebildet ser du at mønsteret har pakket seg, men det er fordi jeg bare kjørte bortover på tomgang for å se hvor langt jeg kom... gir man litt gass fyker klattene og mønsteret renser seg. Dekkene maler ganske bra på asfalten, men jeg hører ikke mer til dem når jeg lukker vinduene. Men nå er jeg ikke helt ferdig med tetting av hull i torpedoveggen og rundt girspaken, da, pluss at den gamle bilen min er ganske dårlig lydisolert, så jeg vet ikke hvor ille det blir på en nyere bil med bedre lydisolering osv.

#292 Per F

Per F

Team x-files

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4284 Innlegg:

Kan bekrefte at bilen til Amund tar seg greit frem på gjørmete gressbakke etter en liten kosetur i skogen hos meg i går!

Takk for besøket foresten, Amund!

Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)

#293 Øystein

Øystein

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Dette ser jo bra ut, men det var et beist av et skilt du fikk...

1995 ZJ 5.2 Orvis
RE 3.5", JKS QD, 242 kasse, 3" high-flow eksos, hjemmesnekra "sliderz", 30x9.5x15 Cooper Discoverer A/T

#294 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Jada Per, det var moro i går!

Skiltbeistet, ja, det er det en historie bak. Da jeg var på Biltilsynet spurte plutselig dama om hva slags skilt jeg skulle ha. Jeg kunne ikke få små skilt, men jeg trodde det vanlige skiltet ble for bredt for "hullet" i bakdøra, trodde jeg husket at det var kvadratisk og ganske smalt. Vel, sånn var det ikke... det høye skiltet ble for høyt bak, da var det ikke noen annen mulighet enn å sette det foran... utrolig stort det skiltet ja, tror de har vokst en del da det kom nye skilt nå... Men, jeg er ikke overbevist om at det hadde sett bedre ut med et normalt skilt foran, det er skikkelig langt.

#295 sivrt

sivrt

Pirat moderator

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1350 Innlegg:

Posted 24 July 2003 - 23:00

Ok.. Da er det kanskje ikke så ille med støy allikevel.. E har jo au AC i min så da slipper e jo å kjøre med vinduene åpne i sommervarmen. Blir nok Good year på meg også så fort Bf dekka er utslitt. Noe som kan ta litt tid siden de visstnok skal være veldig slitesterke pluss at e bare bruker de som sommerdekk..

Morten.
`99 Jeep Cherokee Sport Jamboree 2.5TD
BfGoodrich All Terrain
31x10,5-15
2" BB

#296 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Nei, dvs. jeg snakka med samme fyren, han printa ut korrespondansen. Kikka ikke på kanalene engang, jeg var litt bekymra for busesveisene mine... hehe!

#297 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 25 July 2003 - 23:00

Sitat:

Noe som kan ta litt tid siden de visstnok skal være veldig slitesterke pluss at e bare bruker de som sommerdekk..

Du får børne litt da vet du! Ånei, du har dieselmotor du ja. (mobb-mobb )

#298 fredrik

fredrik

Mallcrawler

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 858 Innlegg:

Amund, ang. kanalene/slidersene du har mekka; måtte du vise/legge ved brevet du fikk i fra BT for en stund tilbake?

-|--|-

#299 93ZJ

93ZJ

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1152 Innlegg:

GRATULERER!!!!
Jeg har hatt ferie, og knapt slått på PC'en. Du har gjort en imponerende jobb det bare er å ta av seg capsen for. Hipp-hipp, og lykke til. Kommer du på Grava en mandag og viser oss vidunderet?

OME + BB (3"), 31" AT, JKS QD, SKIDS, RUSTY'S TOWHOOKS

#300 Amund

Amund

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Nei! For de som ikke har fått det med seg, så knuste jeg bakdiffen i går! Grrr. Varte nøyaktig en uke!

Så jeg driver og leter etter deler, har sett på Dana 44 og diverse Dana 35, men det ser mørkt ut, D44 (fra XJ) kan man glemme å finne i dette landet, og D35 med 4,10 og før 90-modell er også så godt som å gi opp. Men det enkleste er egentlig om jeg finner en medbringer til D35 uten C-clip og tracklock, da kan jeg smelle inn no-slip'en jeg har liggende. Men *å finne det*, da... tar nok i beste fall litt tid.