Gå til innhold



Foto

Diskusjon om Traktor Forum??


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
83 replies to this topic

#61 Mr-4Runner

Mr-4Runner

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 175 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

hmmm.
ka me eget skogsmaskin forum då?
e vel ganske opplysande kor dei høyre heima?
de gangene eg til no har fått fri frå motorsago og fått
kjørt lassbærar har da vore eg so har sett begrensingo!
like meg temmli godt i skogen me Hiluxen men da e ingenting som slår
långe daga i lassbærar...
traktor høyre heima på bakken den vel?
vinsja 200-300 kubikk i vinter og syns da er litt for høgt tyngdepunkt på
dei traktorane eg har prøvd...
men da e no kun mi meining!biggrin.gif

dødstraff uansett forbrytelse!

#62 sebba

sebba

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote"><blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Det er hærlig med denne OFF-TOPIC avdelinga dere!wink.gifbiggrin.gifwink.gif

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Pick up man</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Ja, det er GØY med en diskusjon med litt fart i, ikke sant?

Nå mangler vi bare at noen stiller opp med traktor til duell i myr mot meg og jeepen min smile.gif Det hadde vært gøy? Så tar vi med Jeepir til å fotografere, og litt publikum osv. Møter dere opp med traktor i Svinndal på lørdag, dit kommer jeg? cool.gif

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Amund</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">




Hehe, HADDE det møtt opp ein brukbar traktor, skal eg sei deg at den hadde dratt gjennom myra uten problem.

Kjører masse traktor i skogen, UTEN kjetting. Bur i Hardanger, og her er det ikkje akkurat flatt

Lasta opp ein traktorhengar med 2,5 tonn ved. så rett over myra.. traktorhengerhjula gjekk ikkje rundt.. sank. minst 70 cm nedi..
Både traktor og hengar..

inn med alt av sperrer. drog lett gjennom, biggrin.gif

traktoren veger 2,8 tonn. Gjør det med en offroader biggrin.gif

#63 odin

odin

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 747 Innlegg:

Posted 28 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote"><blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
det kan være at du liker å kjøre gråtass, men den dagen du påstår at gråtass kjører i fra alle andre traktorer i skogen da, fåreslår jeg at du gjennopptar produksjonen og begynner å reklamer for å selge for du har jo rett,
<i><div align="right">Opprinnelig postet av odin</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Det gjør den. Men ingen kjøper vel traktor fordi de kommer seg bra fram i skogen! Det er derfor folk kjøper seg BIL med 4x4, og det er derfor denne diskusjonen er mongo smile.gif

greit at dette har sklidd ut med tanke på diskusjonen, men det er mange som kjøper traktor for å kjøre i skogen,til og med flere en de som kjøper bil for å kjøre i skogen, alle bøndene og mange entrepenører gjør det, men jeg skal si det til dem at de må kjøpe seg cherokee.
<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
ser du for deg cherokee'en over myra "plupp", eller over ei rotvelte "boink", eller ned i en dam for å komme seg oppigjen når vannet spruter over motoren "host host", hva skjer med en traktor ingen ting
<i><div align="right">Opprinnelig postet av odin</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">


Jøss. Har du noen gang prøvd en traktor? Hva veide den? Cherokee'n og gråtassen sier ikke "plupp", (dette kommer selvsagt an på hvor bløy myra er) for de veier 1400 kg. En traktor på 4,5 tonn sier plupp der myra starter. Dette stiller jeg også gjerne opp i en duell for! biggrin.gif


<i><div align="right">Opprinnelig postet av Amund</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

ja jeg har kjørt traktor mange ganger og litt 4x4 bil, og vist man har en orginal cherokee og en orginal 4x4 traktor så er slaget på myra tapt for cherokee'en desverre, eller opp en våt gressbakke det kan bli vanskelig med bakkestart der verfall,

men nå slutter jeg diskusjonen der for min del, for du hørest ut til å bli hissig og så alvorlig ser ikke jeg på det, for min del så må du bare kjøre cherokee og tro det du tror om den uovervinnelige bilen din, for jeg kunne tenkt meg en slik en selv jeg,



slek går no dagan

#64 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
Men ingen kjøper vel traktor fordi de kommer seg bra fram i skogen! Det er derfor folk kjøper seg BIL med 4x4, og det er derfor denne diskusjonen er mongo smile.gif

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Amund</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Jeg også mener at traktor hører hjemme på andre forum (på lik linje med VW Passat:D).
Men jeg kjøpte meg faktisk traktor nettop pga at den kommer seg bra frem i skogen, og trekker tømmerstokken hjem mye bedre enn Nivaen.



#65 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Må si jeg hummrer godt når jeg ser interessen for ett tema som dette. Faktisk den tråden som går best på Off-Topic akkurat nå.... Har en Case 4x4 som jeg koser meg med. Tror ikke jeg ville prøve å utsette en 4x4 bil i dette terrenget som traktoren fungerer i. Tror hjulopphenget hadde tatt kvelden ganske snart. En av fordelene traktoren har er store brede hjul som flyter godt. Ikke alle traktorer som er 4500 kilo som det ble nevnt her tidligere.....

#66 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Fasinerende, først litt saklig, så sklir det ut i total usaklighet der man krangler om bil VS traktor. Hva har det vel med saken å gjøre om en traktor tar seg godt frem eller ikke , spørsmålet var om man kunne få en egen avdeling til de med traktorinteresse.

Ed: man kaster tom dritt om "bygutt" og "bonde"..
grow up! or at least act like you have! ja det sier jeg på atten, og da sier det en del om dere, hvis dette ikke er www.barnehagekrangling.no og under emnet "bilen min sjøjej fja tjaktojen din" din da selfølgelig...

hug.gif




#67 odin

odin

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 747 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

nå må vi ikke være så jævli høy på pæra, det må gå å ha en diskusjon om hva som helst uten slike komentarer fra SHUDUCK, hva faen er usakelig med en diskusjon, det er etter min menig en av grunnene til av at vi er her, for å diskutere meninger, og alle trenger ikke å være enig,
og litt dritkast hører hjemme i en diskusjon, man må bare være litt voksen å ikke ta slike bemerkninger inn over seg.

ps: SHUDUCK linken virker ikke (boink)

jeg mener traktor hører hjemme i et forum her, på samme måte som tatra'en, jeg liker den også


slek går no dagan

#68 HÅPE

HÅPE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 278 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
ps: SHUDUCK linken virker ikke (boink)
slek går no dagan

<i><div align="right">Opprinnelig postet av odin</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

LOL, trude du d wtf.gifwtf.gifwtf.gif

tilbake til temaet, skjønner at traktor er tøft på landet.
samme som jeg som synest det er tøft med ATV.
Hvem er best??
Amund i myra?
Traktor i myra?
suzuki 400 ltz i myra?

Vist jeg skal si min mening så har ATV mye mere her å gjøre en hva traktor har. er ikke dette forumet laget for trial kjøring da?
Vist dere møter opp på en cup runde og kjører, hvor langt vil dere da komme?
Men dette er jo bare min mening. Er sikkert kult å kjøre "jonar deere"
i marka.


I MOTBAKKE GÅR DET BARE OPPOVER.
HÅPE

#69 HÅPE

HÅPE

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 278 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Foresten så har jeg svaret på hvem som har kommer lengs
i myra. <font color="red"><font face="Comic Sans MS">MAD MAX</font id="Comic Sans MS"> </font id="red">med Sugga kombinert med fullgazz devil.gifdevil.gifdevil.gif

I MOTBAKKE GÅR DET BARE OPPOVER.
HÅPE

#70 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Hvorfor ikke bruke bilen til begge deler??hehe tømmeret er riktignok ikke samme skala som de store maskinene drar ut MEEEEEEN det er da greit å ha noe som kan kalles som en flerbruksbil.



"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#71 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Hvis jeg setter ett Suzuki karroseri oppå Case'n min, hva har jeg da? En ombygget Suzuki? Eller en ombygget traktor....... Den ene versjonen er velkommen på Offroad.No og den andre ikke..... Men, samme kjøretøyet eller hva???laugh.gif

#72 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

det forstår jo du og at ikke går så lenge zukin får plass inne i felgen på din traktor wink.gif



"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#73 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

jeg tror du forest har misforstått begrept bil kontra traktor.



"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#74 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Nei det har jeg jo ikke..... Men siden din Skrusuki hadde fått plass inne i felgen min, hadde det vert en smal sak å sette den på braketter. Hadde man gjort det, hadde man jo fått en Skrusuki som var brukendes til å slepe tømmer med.........

#75 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Finnes sikkert et forum for tømmersleping på nett hvis det er det som du ønsker. Jeg skjønner fortsatt ikke hva Din eller andres traktor har inne på offroad.no å gjøre i utgangspunktet for det er jo en traktor og ikke en bil, det forstår til og med min yngste sønn på 8 år.

Dette ble en helt unødvendig diskusjon fra starten av om å være eller ikke være.

min stemme er NEI.


Mvh Frank



"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117

#76 Forest Jump

Forest Jump

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 919 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Din stemme har jo vert oppe tidligere, så den visste vi fra før. Men som jeg har sagt tidligere, hold deg borte fra denne tråden. Ikke vits i å lage noe mer utav det. Du liker ikke temaet, greit nok. Jeg respekterer det. Så kan vi andre ha denne plassen for oss selv. Vi som er interessert selvsagt...... Min stemme er ja.......

#77 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
greit at dette har sklidd ut med tanke på diskusjonen, men det er mange som kjøper traktor for å kjøre i skogen,til og med flere en de som kjøper bil for å kjøre i skogen, alle bøndene og mange entrepenører gjør det, men jeg skal si det til dem at de må kjøpe seg cherokee.
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Det er vel ingen som kjøper seg traktor til 300.000+ for å leke i skogen. For å dra tømmer ja, men det er noe helt annet, det er vel ikke tømmerhogging vi diskuterer?


<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">
ja jeg har kjørt traktor mange ganger og litt 4x4 bil, og vist man har en orginal cherokee og en orginal 4x4 traktor så er slaget på myra tapt for cherokee'en desverre, eller opp en våt gressbakke det kan bli vanskelig med bakkestart der verfall,

men nå slutter jeg diskusjonen der for min del, for du hørest ut til å bli hissig og så alvorlig ser ikke jeg på det, for min del så må du bare kjøre cherokee og tro det du tror om den uovervinnelige bilen din, for jeg kunne tenkt meg en slik en selv jeg,

<i><div align="right">Opprinnelig postet av odin</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">

Jeg har ikke sagt at en original cherokee er uovervinnelig, jeg sa bare at jeg kjører fra traktoren din nårsomhelst biggrin.gif Men selvsagt uten tømmer på slep.

Poenget mitt med vekt er at selv om du har 14,9x24" foran og 18x34" bak eller no og traktoren din veier 4 tonn, så har jeg (sannsynligvis) mindre marktrykk på cherokee'n med 31x10,5. Og så lenge det ikke er fast bunn 50 cm nede i myra er traktoren føkkt, mens jeg med litt flaks kan liste meg over på toppen. Alt kommer selvsagt an på underlaget, men stort sett er det løst eller bløtt... og da er høy vekt et handicap.

#78 HighwayPatrol

HighwayPatrol

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1502 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Husk på en ting:

Traktor er mykje lettare å velte med forde den er av trehjulsykkelprinsippet. Dvs fast bakaksel som ikkje pendlar og foraksel som pendlar. Dette lærte eg då eg var liten etter at faren til ein venn av meg mista livet sitt i ein traktorvelt. Rein Newtons lov.
Eg trur du vil stoppe opp med traktor der eg berre fortsette å køyre me luxen, for det ska litt meir for den og velte enn me traktor.
Eg e oppvoksen på gard i vestlandet, og her e det so bratt at når markja er for blaut, må vi vinsje traktoren opp bakkane når vi forhaustar. Og ja, vi har velta heime med traktoren.

Jon Svår, 97 15 49 87
http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=9150

Eg e med, stå på, GJE GASS!!

#79 Pick up man

Pick up man

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 337 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

<blockquote id="quote"><font size="1" id="quote"><b id="quote">Kopi av melding:</b id="quote"></font id="quote"><table border="0" id="quote"><tr id="quote"><td class="quote" id="quote"><font size="1" id="quote">Synd det er så jævlig langt å kjøre.....devil.gif Hadde sikker rukket fram med turbomatet Gråtass......biggrin.gif:D

<i><div align="right">Opprinnelig postet av Forest Jump</div id="right"></i>
</td id="quote"></tr id="quote"></table id="quote"></blockquote id="quote"><font size="2" id="quote"></font id="quote">



Hadde ein gråtass diesel med turbo fra ein Pajero 2,3l, den gjorde 64km med tom henger etter målt i radarbox!!biggrin.gif:D Noen bedre???

#80 fra-norm

fra-norm

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2501 Innlegg:

Posted 29 July 2004 - 23:00

Jeg synes det er litt dumt at nye folk kommer å roter til et bil forum som er /var på vei til å bli et bra og ryddig forum.

Holde meg vekk?? Kommer du å jager vekk en som har vært i forumet i en god stund bare for at du skal få grine deg til et Traktorforum i et allerede eksisterende bilforum ??? GLEM DET !!!



"Han sover ikke, han jobber for maij"

http://www.offroad.n...p?TOPIC_ID=5117