
The CHEVY Garage
#81
Posted 04 August 2003 - 23:00
...men nå tok du litt mot fra meg, jeg har bestilt ny carrier fra statene og tenkte å sette opp diffen min sjøl... men det er bare de gamle drevene som skal inn da, så jeg håper det blir noenlunde ved å beholde de gamle shimsa.
#82
Posted 04 August 2003 - 23:00
Du kan prøve å sette den opp med orginal shims. men som regel trenger du en shimspakke. Måleur er obligatorisk.
Trond
Go Chevy and Go diesel - twice the size and twice the stink !!!!!!!
#83
Posted 04 August 2003 - 23:00
Sitat:
Måleur er obligatorisk.
Hva bruker du det til, måle bækklæsj på kronhjulet? Altså, fester du måleuret i akselen, surrer/holder fast pinjongen og måler hvor mye du kan vri klumpen opp og ned, ytterst på ei tann på kronhjulet? Har en Dana 35, skal gå greit å mose inn dingen uten case spreader, men måleur bør jeg kanskje ha ja. Eller holder det å sjekke avtrykket av pinjongen på kronhjulet med sånn pastagreie?
#84
Posted 04 August 2003 - 23:00
Men pasta'n brukes mest når du bytter gearing. Kan være kjekt å sjekke med pasta likevel da. Men måleur for å få rett backlash er viktigst.
Go Chevy and Go diesel - twice the size and twice the stink !!!!!!!
#85
Posted 11 October 2004 - 23:00
Her er noen smakebiter.



Her er linken.
http://www.westonsigns.com

Chevrolet Suburban V.20. M/ 315/75-16 Mickey Thompson Baja Claw Radial.
1954 Opel Kapitan.
Man træng ikke å hævså mye, D e jo bære å skjær ut!!
#86
Posted 10 August 2003 - 23:00
Kjempeværet i helgen gjorde det mulig å få inn litt fòr til hestene.
Cowboyhatt er obligatorisk under slik kjøring!!!!!
35tommere BFG-mud's til pick-up'n kommer i løpet av uken. Må bare få'n i været en 3 tommer først.....
Go Chevy and Go diesel - twice the size and twice the stink !!!!!!!
#87
Posted 14 August 2003 - 23:00
Nye fjører med 6"dropp er handlet inn fra BG-nor. Trodde Sub fjører var like som Van. Men... lik lengde, men ikke lik avstand til senterpinnen. Egentilg ganske fint, for det resulterte i at akselen ble flyttet bakover. Som igjen medførte en del annen ombygging som: forlenge mellomaksel, flytte dempefester, bremserør/slanger, brekkwire forlenging, og til slutt måtte nye 10 cm fjernes av bakskjermene.
Men det ble BRA (kl.23.50 i går)!!!!!
Sjekk den rå blå slangen !!!!! det er en sånn på framakselen også, så fremkommeligheten burde bli bedre nå. Og lyden mann, lyden: ...ssss....og så ...tssshhh... når ARB bryterne slås av og på. Deilgere lyd finnes ikke, spør du meg!!!....okei,..en 6,2 med banks-turbo er deiligere.....
Gleder meg til å prøve oppsettet i Gjerstad den 23.august
Trond
Go Chevy and Go diesel - twice the size and twice the stink !!!!!!!
#88
Posted 14 August 2003 - 23:00





FULL SIZE OR NO SIZE
#89
Posted 14 August 2003 - 23:00
#90
Posted 07 March 2004 - 00:00
#91
Posted 06 March 2004 - 00:00

#92
Posted 06 March 2004 - 00:00
E36'n til fruen, hadde vært på PKK. Fikk stryk på bremsetesten !!!!! Faen som hu kjører a' !!!!!!
Det ble full overhaling rundt hele: klosser, skiver, slitasjevasler, ect:
den gamle dritn:

Nytt og fint:

Det er jo nesten en HEL motor oppi her, 6 i rekke:

Vel, det var dagens gjøremål, pluss bytte av tåkelys, ryggelysbryter og litt småfix......


#93
Posted 09 October 2004 - 23:00
Flott å se ditt blide ansikt på Rudskogen.
Håper du fikk en del gode bilder.
Her var det ingen som tok bilder:
Dette var en SNARVEI




President of Taliban Hunting Club
#94
Posted 06 March 2004 - 00:00
Jeg synes planet på bilen var vel stygt. Nesten uten maling, og faren for rustangrep var stor.
Grønnfargen på bilen har jeg fått mange kommentarer på, både positive og negative.
Jeg er sjøl ikke helt fornøyd med fargen. Men etter jeg malte planet på'n, fant jeg ut at grønnfargen faktisk var helt flott.
Leste på bangalakk-boksen etterpå: SIGNAL-GRØNN......hmmmm..

til underrettning: planet blir IKKE slik i all frantid. Har funnet fram til firmaet som leverer maling til forsvaret. Det blir CAMO på denne. Den er levert slik, står faktisk CAMO i option code lappen i hanskerommet !!!
Lurer på om camo malinga kommer i ei bøtte....mal på og den skiller seg sjøl.?????






#95
Posted 09 October 2004 - 23:00
#96
Posted 06 March 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Ganske tøff den pickupen til Trond, og det er det ikke bare jeg som syns, alle kommenterer det, enten de har greie på bil eller ikke, og liker chevy og amerikansk eller ikke. (Har til og med hørt det fra chevymislikere ) (Selv syns jeg den er dobbelt kul - tøft utseende og tøft drivverk!)
![]()
Opprinnelig postet av Amund
Chevymislikere ? Finnes detFy så stygge ord du skriver
Eller rettere sagt, fy så stygge dem er
![]()
Opprinnelig postet av Chevysub
#97
Posted 06 March 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Ganske tøff den pickupen til Trond, og det er det ikke bare jeg som syns, alle kommenterer det, enten de har greie på bil eller ikke, og liker chevy og amerikansk eller ikke. (Har til og med hørt det fra chevymislikere ) (Selv syns jeg den er dobbelt kul - tøft utseende og tøft drivverk!)
![]()
Opprinnelig postet av Amund
Chevymislikere ? Finnes det


#98
Posted 25 August 2003 - 23:00
Go Chevy and Go diesel - twice the size and twice the stink !!!!!!!
#99
Posted 25 August 2003 - 23:00




Per
91791531 / 64988722
Per@offroad.no / Ptf@c2i.net
Team X-Files (Du tror det ikke før du ser det!)
#100
Posted 25 August 2003 - 23:00
Må da prøve å få inn en 700 automat, dobbel transfer(203+205) og ARB-er.......



Go Chevy and Go diesel - twice the size and twice the stink !!!!!!!