HJELP!!!
#1
Posted 30 January 2005 - 00:00
Plutselig idag etter en litt vel skakk tur i skogen gikk tankmåleren til topps å går ikke ned igjen selv når tenning er av..trodde først måler'n hadde hengt seg men la merke til at temp måler'n går heller ikke ned igjen...den står på normal da..
dette virker som en jordfeil men tenkte jeg skulle høre om noen har vært borti det samme???
Nissan Patrol Superroof 3.3Td 86mod.
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#2
Posted 06 February 2005 - 00:00
er vel sikkert lit rust her og der ja.
har ikke funnet noe på rama. sveiset to karoseri fester før eu kontrolen i høst
karoseriet er så nogenlunde ingen hull er noen flekker som må tas etter hvert
#3
Posted 05 February 2005 - 00:00
Trur je skar prøve med servopumpe fre Chevy eller noe på patrolen je..de japse pumpene er jo generelt små å pinglete egentlig..
Har drivi å sett i noen gamle LR blad nå i kveld for å se om jeg fant noe patenter på bukplater å sånn da..har itte sett noe enda men veit je har sett det ett sted så je skar leite litt mer..
Var en tur å kjørte litt idag da..fikk klatra litt i skakka,hehe..blir mer å mer overrasket over denna bilen je hvor bra den egentlig tar seg fram sjøl om'en er lang å stor..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#4
Posted 31 January 2005 - 00:00
#5
Posted 06 February 2005 - 00:00
Hadde 33'' på min før je heiste'n på 8'' felg å det gikk greit..subba litt med fleks men tar du body lift på 2-3'' blir det kjempefint trur je..
Blir vel at je kjøper meg alufelger til sommer'n tenker je så da blir det felger til overs her i allefall hvis du er interessert?? Det er 10x15'' White Spoke som er lakkert sølv.. inpresset på felga veit je itte hva er men je kjøpte til Hi-Lux i følge katalogen til American racing..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#6
Posted 06 February 2005 - 00:00
Skal leite litt mer i noe blader her å se hva je finner..
Patrolen er litt upraktisk å snu med ja..blir egentlig alt for lang å det er jo itte akkurat så bra sving på detta hell... Har faktisk hengt på ett par ganger idag..hmmm,heve mer ja...hehe..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#7
Posted 06 February 2005 - 00:00
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#8
Posted 31 January 2005 - 00:00
tror det er en spennings regulator. men når jeg slår av tenninga går de ned ja
men siden de ikke går ned selv om tendinga er på er det vel grunn til å mistenke jordins feil.
men det eletriske på patrolen skall ikke jeg skryte av
#9
Posted 06 February 2005 - 00:00
heve mer ja,må da være heva mange tommer alt den bilen din. større dekk da? du har da plass til litt til.
vurder å rulle bilen til sommeren.
men er ikke sikker på hva lakk jeg skal bruke,bengalakk er billig men ikke bra men muli det holder på en gammel patrol
#10
Posted 08 February 2005 - 00:00
Den grunninga je skar bruke er 2k primer fra lesonal..har ett par liter med syregrunning fra standox som je skar legge på utsatte steder som kanaler og nedkant dører å slikt tenkte je..
Har også planer om å sette på alu dørk på nedkant dører å slikt..
Har litt sansen for safari biler serru...drømmen er jo en fullrigget LR Deffender 110,hehe..
Så lenge du bruker 2k grunning av kjent merke skar det itte væra noe problem med koking...
2k lakk på benga går itte så bra som regel da.. Standox har ei grunning som fungerer som sealer hvis du skar lakkere oppå benga å sånn..har prøvd den med hell så den virker men er dyr..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#11
Posted 08 February 2005 - 00:00
hvilken grunning skal du bruke? må prøve å ungå grunning som det blir koking av.
men hadde vel vært værre om man skulle hatt lakk på benga lakken med tanke på koking?
#12
Posted 08 February 2005 - 00:00
Den takgrinda fikk je med når je kjøpte bilen,har kappa inn litt da for den gikk helt fram tel frontruta liksom å da blir det dumt med lysa på taket vettu for det blir så fælt skinn i ruta med de lysa for langt fram..men det veit du sikkert...
Har fått tak i skikkelig grunning som je skar bruke på bilen da...er en fordel å bruke skikkelig grunning på detta..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#13
Posted 07 February 2005 - 00:00
lakken løsner fra grunninga til meg å, heldivis så det ikke ruster. må vel slipe ned nesten taket for å være sikker
den tak grinda er det noe orginalt eller er den hjemme laga?
#14
Posted 02 February 2005 - 00:00
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#15
Posted 05 February 2005 - 00:00
å jeg har jo moped dekk 245 med noe redusert trykk om vinteren merker det nå for det holder på å bli bart på veiene.
bodylift er bare for å få på større dekk ja blir vel hengende like fort ja. men tror jeg satser på d vet ikke hvor store dekk jeg skall ha
papirer på spoa tror jeg det kan være vanskelig å få i.
eneste er kopi av vogn kort til noen har godkjenning som referanse å et godt utført arbeid.hjelper.
men de fleste biltilsyn er vel skeptisk til slik heving
#16
Posted 05 February 2005 - 00:00
Har itte gjort noe med det staget je...eller je har justert det litte grann men det synes itte å je hadde itte trngt å gjøra det heller..
Tok vekk det korte tykke fjærbladet på fjærpakkene forran så'n itte skulle bli så fryktelig høy forran å for å kompansere med høyda bak for den var litt lavere bak serru før je heva.
Hadde vært fint å fått det godkjent da..skulle vist hva som må til for å få det godkjent å om je trenger noe spes papirer å vise frem på BT ang detta..
Body lift hadde jo vært det letteste men bilen blir nesten ittno høyere med det..er bare dekka som hever da vettu å det blir lite på den lange patrolen for der stikker girkassa så mye ned..
Må finna på noe lurt med de platene ja..vi får fundere litt på detta å holde hverandre oppdatert så får vi det nok til vettu..
Er bilen din litt tung på servo'n..spes med redusert lufttrykk??
Min blir helt jævli for å si det rett ut.. Lurer på om det er noe å få gjort med det je.. Bytte pumpe??
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#17
Posted 04 February 2005 - 00:00
Turteller,n kom inn i forbindelse med noe instrument problemer.. Var vel Wax Fraq som hadde litt tull med den..
Super Roof: Har fundert på dette med bukplate jeg også men veit itte helt åssen je skar gjøra det egentlig...blir liksom litt dumt med de fjærene å akslingen da detta beveger seg hele tida..
Lr har jo en type som rett å slett festes på framakslingen å er med i bevegelsa men det blir jo fortsatt igjen en del som itte blir beskyttet ta plata liksom...
Må forske litt på detta trur je.. Under resten av bilen er det jo greit da..bare å skru fast..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#18
Posted 05 February 2005 - 00:00
men fjæerene går vel en del, vet ikke hvor mye påkjenning det blir på plata da.
skulle hvert noe form for sliske hull men er det vel stor sjanse for slamring
#19
Posted 04 February 2005 - 00:00
#20
Posted 05 February 2005 - 00:00
mener jeg har sett patrol på rigs sidene me plate, muli noen har noen gode tips
var det mye arbeid å legge akslingene under fjærene? ser det er en patrol tilsalgs mer godkjent spoa. så det går an å få godkjent.
er vel staget til styringa som er den største nøtta?