Gå til innhold



Foto

HJELP!!!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
88 replies to this topic

#41 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

hjelper å tenke en gang i blant. men må ikke bli en uvane.
den grillen på patrolen din er det fra en 260? stili fanger har . har du laga den selv eller er det noe orginalt?

#42 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

Hehe,ja det er bare morro det.. En kompis har pussermotor liggene som je kunne komma å hente hvis je trengte så da slipper je unna noe utlegg der i allefall..
Trur foresten je veit hva feilen er nå..har tenkt litt serru (det gjorde litt vondt,hehe) men je skar se på det før je sier noe sikkert... Har kobla litt serru,hehe..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#43 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

har samme erfaring med lysbryteren

bynte med blått lys så ble det mindre lys ettevert var om sommeren så det skurra å jikk med noen lys i minus ,
helt til det ikke jikk å skru av lysa. da måtte jeg plukke ut bryteren var svidd ja me litt filing å justering her og der,
ble den grei i gjen.

men da falt ett rele til ekstra lys utå kortslutta, å da mista jeg lyset på ene siden. var en forbindelse i print kortet i hoved lys rele som hadde brent av jeg er ingen lodder men fikk no klatta så det ble forbindelse i gjen lyse virka.

vindus viskermotoren er lappa med deler fra ett flatt bateri, den koster foresten over 5000kr
skøy med gammel patrol?

#44 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

Ja nissan deler er forferdelig dyrt men det koster å væra kar,hehe..
Tenker feilen sitter i tenningsbryter'n jeg..det er det mest logiske jeg kan komma på..
Utslitt eller brent antagelig men det skal jeg nok klare å fikse...fikk da liv i lysbryter'n igjen så.
Vært borti at lysbryter'n har brent??
Det skjedde på min..mista ene hovedlyset åsså blei det sånn blått rart lys inni bryter'n,hehe...
Nå sitter det reler på hovedlysa ja..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#45 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 03 February 2005 - 00:00

er denn store skrekken hver gang noe må byttes på de bilene.
man må sitte når man snakker i tlf å får høre prisen tillfelle besviming.

#46 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

Var akkurat detta jeg lurte litt på også..har ikke sett noe mer på det siden igår..
Var en som nevnte noe om omformer som sitter under ''dashen'' som leverer 12v til instr.også så jeg skaal se på det også.. Dreiv å målte litt inni der i går å da fikk je veldig mye 12v,skjønte ikke dette før jeg leste dette med den omformer'n å da forstod jeg hvorfor det,hehe..
Men overslag i tenningslåsen er jo ganske logisk for strømmen må jo komme fra ett sted..
Sig.tenner'n virker som den skal i allefall..
Tenningsbryter til detta er vel ei hel lønning så jeg håper uansett det er noe jeg får reparert uten å bytte noe..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#47 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

har du målt i fra tennings låsen?
strømmen må jo kåmme fra noe sted.
enn feks virker sigarettenneren? eller andre ting som virker på første kneppet på tennins låsen ?
kan vell være overslag i tennings låsen?

#48 reierstan

reierstan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 195 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

Prøv å ta av en klemme på batteriet. Da skal det jo bli helt strømløst... hvis de ikke går ned da heller virker det som det er en feil i instrumentene...



Skulle gjerne ha hatt større dekk så hvis noen
vil selge så er det bare å si i fra
Og, ja jeg skriver mye feil...

#49 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

Ja det går an å prøve det også..alt må prøves når det gjelder sånne ting trur je,hehe..
Det som er rart er at alt ser ut til å vise riktig..ser det spes godt på tempen for den synker i samsvar med tempen på motor'n når den står å blir kald å tankmåler'n synker også ettersom det blir mindre diesel på tanken.. Ser det på oljetrykket også når jeg stopper bilen for måler'n synker etter hvert som trykket blir borte... Merkelig greier men når det gjelder elektrisk i bil kan alt skje.. Glad jeg ikke har en 04mod med dette problemet,hehe..er litt mer ledninger der..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#50 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 07 February 2005 - 00:00

Hehe,ja helt klart..der er det mye rart ute å går ja..
Min ble pussa opp 3 år før je kjøpte'n.. Kjenner han je kjøpte bilen av så je så på'n med det samma han hadde henta'n å da så bilen strøken ut..det var da ett år siden den var tatt rusta på å lakkert...nå ser'n itte ut..
Det blir gjort mye rart ja,huff å huff..
Skal prøve noe nytt nå når je skar bytte hjulbuer sideplater bak tenkte je..skal lime i stede for å sveise..
En kompis av meg har gjort det på patrolen sin å det blei veldig bra..åsså blir det helt tett,noe det itte blir med sveising..
Kanaler å karossfester må jo sveises da så klart.

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#51 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

Er ikke der problemet mitt ligger i allefall for dette gjelder tank,temp og oljetrykk..virker som det står konstant spenning på den kretsen..de viser riktig men går ikke ned når tenning skrus av..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#52 duramadmax

duramadmax

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

Til dere med tankmåler problemmer, hva med sjekke flotøren i tanken?

Dure mer - duramax

#53 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 07 February 2005 - 00:00

min ble pusset opp for iltt over 2 år siden. (kjøpte den sånn)
har ikke sjekket den noe veldig nøye. tok bare det som var synlig før eu kontrolen
men det kan vel dukke opp forskelig hvist man går grundig til verks.
sånne hobby oppussings fyrer kan da vel ha mange enkle løsninger på ting

#54 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

er mest gunstig å sprøyte ja, men vet ikke om jeg tør prøve for jeg er ganske god til å få sig. finnes det egen herder til benga?
35" dekk bør vell holde sikkert dyr nåkk de da. tror ikke jeg satser så høyt heller jeg da 32" eller 33" får holde men har ikke bestemt meg om det blir mud eller helårsdekk men venter til sommer dekk sesongen med å handle skall prøve å få i brukte felger først

#55 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 01 February 2005 - 00:00

Hmmm,etter å ha lest innlegget til partypatrol så skjønner jeg hvorfor jeg fikk så mye rare målinger ja...syns det var litt rart det var så mye 12v inni der serru..må nok se på dette i morra..

Problemer med turteller'n WaxFraq??

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#56 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 01 February 2005 - 00:00

Nei turteller'n virker som den skal... Tank måler'n viser riktig igjen å nå men tank,temp og oljetrykk går ikke ned når tenning er av... Hadde ute instrumenta istad men det var så mørkt å jævli at jeg gadd ikke mer i dag..irritert blei jeg også,hehe.. Lurer nesten på om tenningsbryter'n har klikka for det virker som det står spenning på denne kretsen hele tida... Grrrr,sånne ting irriterer meg.. Er sikkert bare en bagatell men det er det å finne'n da..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#57 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 01 February 2005 - 00:00

partypatrol,
disse har vel ingenting med turteller'n å gjøre vell???

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no

#58 esc_cos

esc_cos

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 820 Innlegg:

Posted 02 February 2005 - 00:00

har også problem med tankmåleren. viser reserve selv om den er full..

#59 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Benga er faktisk veldig bra lakk hvis du bruker herder i den å bruker tynner å tynne med i stede for white sprit som mange gjør...har kakkert mange biler med benga..skar bruke det på min også men je sprøyter'n da..er nesten best å det for da får'n lakken litt bedre innimellom her å der..
Blir nok ittno mer heving nei..skar jo kjøre bilen å,hehe..men det blir vel antagelig større hjul ja...har sett på de nye ProComp dekka i 37x13.5x15 men det blir vel fryktelig dyrt gruer je for men det hadde vært tøft da..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#60 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 12 February 2005 - 00:00

Ja må få tel noe sånt her på nissan forumet..det hadde blitt bra..
Titta på det tipset som stod på den andre linken her å det var jo helt knall da...
Skar se litt på snorkelprosjektet i morra trur je..må bare se åssen det blir med 4''rør om det blir for brutalt,hehe..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!