Gå til innhold



Foto

HJELP!!!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
88 replies to this topic

#61 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 12 February 2005 - 00:00

how to make, høres bra ut ve må prøv å få te nå prioriterte linka ætterkvart over how to make det ene å det andre
4" er vel groft nok iallefall. det er fungsjon som er viktig

#62 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 11 February 2005 - 00:00

Eksosen min går så å si rett ut den også bortsett fra at je har en 90' helt bakerst slik at eksosen kommer ut på sida..skar gjøra om det der for nå så sitter det under det berømte overhenget på patrolen så det er litt utsatt..har fått seg noen smeller så det er ittno pent lenger akkurat...
Skar legge det mer rett tenkte je så det kommer ut rett bak bakhjulet i stede..legger det mellom ramma å bladfjæra der..har jo plass til det så..
De målera er sikkert stort sett det samma tenker je..er bare forskjellige navn på dom..
Skar få til noe bilder når je begynner med den snorkel'n å legge ut...
Kanskje lage en sånn ''How to make'' med bilder og forklaring å kanskje tegning med mål..
Er mye hjemmesnekre greier ja men det er itte alt som er like pent akkurat da,hehe..men det er jo itte så farlig hell da for funksjon er viktigst til sist uansett..
Tenkte å bruke 4'' for det stemmer litt mer med bilen på en måte,kan fort bli virkende rart hvis'n bruker for tynt innbiller je meg...har sikkert ingen hensikt med så grovt da men..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#63 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 11 February 2005 - 00:00

holder på å sette opp liste på eksos deler blir ei oval potte på 250mm fra simonns.
så tror jeg så tar jeg ett 90 g bend fra flensen etter turbon å rett ned å bak, må antagelig skjere litt i siden på plata under motoren
så tar jeg potta der den gamle er å en kardang bøy å vanlig rør til slutt.
regnet pris på cd kommer på 1650 kr.
men har en komps som jobber på ett verksted som har prosenter på mekonomen skall høre me han først.
den måleren fra auto gauge er vel noe det samme som equus tenker jeg er ganske lik utsende.
4" pvc blir vel bra, du må prøve å få til bilder ettervert som du kommer i gang,
søkte litt på snorkel her en dag var en del hjemme laga patenter ja

#64 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

WaxFraq: Har 3'' exos je å men har potte da..3,5'' ''Afterburner'' grom lyd i allefall,hører turbo'n godt,hehe..
Hvor grovt rør har du brukt til cooler?? Var det je egentlig lurte på serru : )
SuperRoof: Equus er bra det trur je..hadde det i pajeron å den fungerte bra den i allefall..
Så litt på VDO men det er jo så dyrt da gitt...vi forhandler VDO på jobben men kom mye billigere ut av det med den je kjøpte...Auto Gauge er itte det værste det hell trur je så det fungerer sikkert bra nok.. Må i kjeller'n å finne noe 4'' PVC rør til snorkel i morra å så je får begynt å se litt på det..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#65 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

waxfraq.
må no bråk nå jævli med rætt 3" rør uten pott.
kjørd en par daga uten potta da æ sveisa på den org syns det bråka bra ja

#66 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

volvo har vel 3" på 23 motorene vil tro det går mere luft igjennom en 3.3 td.men vet ikke
satt å såg i cd katalogen i går på de målerne såg fine ut de.
kjøpte min på cd jeg å men det er en svart en equus er sikket mye bedre en biltema sine å litt dårligere en vdo.
må vel se på arbeid i mårrå om jeg finner noen rør deler da

#67 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

jag har inget ic....sleep.gifdevil.gif
my ainna å bruk pængan på.. biggrin.gif
(jeg har 3" eksos...selvfølgelig så rett som overhode mulig... =)
og ingen potte..!)

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no

#68 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

Ja det er vist vanlige rør gjenger der så da er det bare å løpe til nærmeste rørlegger,hehe..
Lurte på å legge opp 3'' rør je i allefall men er itte sikkert det har noen hensikt..veit itte men er vel bedre med for grovt enn for tynne rør skulle je tru..
Kjøpte Auto Gauge måler fra CD Cardic je..248,- det er itte så ille pris syns je..
Er vel itte den beste kvaliteten til den prisen men det får dugei en gammal patrol..
Ganske tøff da med hvit skive å greier..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#69 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

08-09 skal da vel gå da. fant ut i dag ventilen slipper trykket på 06.
går det an å plombere den eller er det bare å skru den ut å sette inn blende skrue regner med det er rør gjenger.
trykk måler må man ha ja. hadde sikkert vært mest optimalt med 3" rør på ic men er jo ikke god plass i motor rommet.
ser de som har lakt ut bilder har 2"

#70 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

Har IC liggende men må mode'n litt først åsså trenger je noe rør å slanger..
Hvor grove rør har du brukt på din WaxFraq??

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#71 WaxFraq

WaxFraq

    Autofil tulling

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1268 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

har du ic da?

If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!

Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no

#72 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

regner med det blir benga lakk da.
men så er det å finne en stili farve, men blir ikke før sommeren pga temp så har litt tid på å finne en farge på
vi får da se når du bytter felger ,om jeg har funnet meg felger. blir vell en del kr i frakt å.
skal ha en ringe runde i nermeste fremtid på dekk priser regner med jeg hører på pakke priser å.
regner med det blir bodylift ja. så en på forumet som hadde sjekka priser var hvist 60 kr klossen er vel overkåmmelig d da

#73 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 06 February 2005 - 00:00

Ja helt klart,det er billig vettu å itte er det så fryktelig mye jobb heller å montere bodylift..
Har itte helt bestemt meg for noe farge enda je hell men den blir blå igjen i allefall bare itte original fargen..blir vel mer blå..litt skarpere blå tenker je..
Skar begynne med noe rust i påsken tenker je for da har je fri fra jobben...stigtrinna detter snart av,hehe..
Åssen er bilen din sånn rust messig da??

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#74 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

I følge km teller'n i bilen min har den gått 376000 å noe...bruker itte olje å itte ryker det ta'n så det er veldig slitesterke motorer det der..
Tenkte å legge meg i underkant av 1kg ladetrykk je..da er det i allefall ingen fare med noe skulle je tru..
Det blei turbotrykksmåler på meg idag da så det blir vel montering i helga trur je..


Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#75 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

ser det ikke helt for meg men skall se på det etter på.
vet ikke hvor mve trykk jeg skall tørre å skru opp både motor å sikkert turbo har gått 300000.
men når eksos å ic er der blir det en liten justerig ja.
sndeig med måler ja litt mere kontroll.

#76 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

Ja stemmer det...setter luftbelger mellom akslinger å ramma åsså fjerner noen fjærblad i fjærpakkene slik at det blir luftfjæringa som blir hovedfjæring liksom..
Må nok sette på stag fra toppen av diffklokkene og opp i ramma slik at akslingene itte vrir seg for fjærene blir jo veldig mjuke når je tar vekk såpass vettu..
Bygde opp en bilfrakt bil for noen år sida å da monterte je sånt system bak...fungerte veldig bra det..
Må ha belger med litt lengde på så bilen itte blir for stiv å så det blir bra fjæringsvei/fleks..
Blir nok islandstur neste sommer ja..var meninga å reise nå til sommer'n men det passa så dårlig for de andre i klubben nå..målet er at flest mulig får vært med..


Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#77 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

Så du lurte på hvor je satte fjæra på wastegate'n...
Satte fjæra mellom selve armen på ventilen liksom å bort til braketten til trykk klokka slik at fjæra holder igjen ventilen..fant ut at den må være ganske stram men itte for stram,hehe..
Må få meg måler før je begynner å justere for mye,kan bli skummelt det..
På pajero'n je hadde jørte je med 1.2kg ladetrykk...den gikk bra gitt,hehe..
Tenkte det var like greit å svare deg her je:)


Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#78 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

så du har tenkt deg til island til neste år?
ser du snakker i belger så det er ikke demperene du tenker å bytte ut.
blir det mer som hjelpe fjærer du tenker? er det ikke noe slikt systen på lastebil hengere?

#79 Inge

Inge

    inge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 990 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

Tenkte litt på det med luftfjæring å ja...blir jo ganske mye billigere når je bare trenger luftbelger og evt slanger å slikt til monteringa av fjæringa..
Må vel ha ett 'kontrollpanel'' på det å kanskje så je har mulighet til å justere trykket i fjæringa inne fra bilen men je må undersøke litt ang detta hva je må ha å priser å slikt..blir vel fort dyrt nok det å men hadde vært tøft å fått det på før je skal til island i 2006..
Fikk itte ringt på den bilen idag da,,sovna på sofaen serru så klokka blei litt mange,hehe..
Må få ringt i morra trur je..er litt spent på det der om det er noe å ha..

Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!

#80 super roof

super roof

    super tak

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1655 Innlegg:

Posted 10 February 2005 - 00:00

har lest om flere som har brukt sc kompressorer ja skal vist funke bra.
har du tengt å bruke tanken til et event luft demper system?
biltema har mye kjekt de da.
ringte du på bilen i dag da?