HJELP!!!
#61
Posted 12 February 2005 - 00:00
4" er vel groft nok iallefall. det er fungsjon som er viktig
#62
Posted 11 February 2005 - 00:00
Skar legge det mer rett tenkte je så det kommer ut rett bak bakhjulet i stede..legger det mellom ramma å bladfjæra der..har jo plass til det så..
De målera er sikkert stort sett det samma tenker je..er bare forskjellige navn på dom..
Skar få til noe bilder når je begynner med den snorkel'n å legge ut...
Kanskje lage en sånn ''How to make'' med bilder og forklaring å kanskje tegning med mål..
Er mye hjemmesnekre greier ja men det er itte alt som er like pent akkurat da,hehe..men det er jo itte så farlig hell da for funksjon er viktigst til sist uansett..
Tenkte å bruke 4'' for det stemmer litt mer med bilen på en måte,kan fort bli virkende rart hvis'n bruker for tynt innbiller je meg...har sikkert ingen hensikt med så grovt da men..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#63
Posted 11 February 2005 - 00:00
så tror jeg så tar jeg ett 90 g bend fra flensen etter turbon å rett ned å bak, må antagelig skjere litt i siden på plata under motoren
så tar jeg potta der den gamle er å en kardang bøy å vanlig rør til slutt.
regnet pris på cd kommer på 1650 kr.
men har en komps som jobber på ett verksted som har prosenter på mekonomen skall høre me han først.
den måleren fra auto gauge er vel noe det samme som equus tenker jeg er ganske lik utsende.
4" pvc blir vel bra, du må prøve å få til bilder ettervert som du kommer i gang,
søkte litt på snorkel her en dag var en del hjemme laga patenter ja
#64
Posted 10 February 2005 - 00:00
Hvor grovt rør har du brukt til cooler?? Var det je egentlig lurte på serru : )
SuperRoof: Equus er bra det trur je..hadde det i pajeron å den fungerte bra den i allefall..
Så litt på VDO men det er jo så dyrt da gitt...vi forhandler VDO på jobben men kom mye billigere ut av det med den je kjøpte...Auto Gauge er itte det værste det hell trur je så det fungerer sikkert bra nok.. Må i kjeller'n å finne noe 4'' PVC rør til snorkel i morra å så je får begynt å se litt på det..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#65
Posted 10 February 2005 - 00:00
må no bråk nå jævli med rætt 3" rør uten pott.
kjørd en par daga uten potta da æ sveisa på den org syns det bråka bra ja
#66
Posted 10 February 2005 - 00:00
satt å såg i cd katalogen i går på de målerne såg fine ut de.
kjøpte min på cd jeg å men det er en svart en equus er sikket mye bedre en biltema sine å litt dårligere en vdo.
må vel se på arbeid i mårrå om jeg finner noen rør deler da
#67
Posted 10 February 2005 - 00:00
my ainna å bruk pængan på..
(jeg har 3" eksos...selvfølgelig så rett som overhode mulig... =)
og ingen potte..!)
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no
#68
Posted 10 February 2005 - 00:00
Lurte på å legge opp 3'' rør je i allefall men er itte sikkert det har noen hensikt..veit itte men er vel bedre med for grovt enn for tynne rør skulle je tru..
Kjøpte Auto Gauge måler fra CD Cardic je..248,- det er itte så ille pris syns je..
Er vel itte den beste kvaliteten til den prisen men det får dugei en gammal patrol..
Ganske tøff da med hvit skive å greier..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#69
Posted 10 February 2005 - 00:00
går det an å plombere den eller er det bare å skru den ut å sette inn blende skrue regner med det er rør gjenger.
trykk måler må man ha ja. hadde sikkert vært mest optimalt med 3" rør på ic men er jo ikke god plass i motor rommet.
ser de som har lakt ut bilder har 2"
#70
Posted 10 February 2005 - 00:00
Hvor grove rør har du brukt på din WaxFraq??
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#71
Posted 10 February 2005 - 00:00
If You're Gonna Be Dumb,
You Gotta Be Tough!
Galleri - http://www.offroad.n...wGalery&id=2823
Nb! Ring gratis med www.skype.no
#72
Posted 06 February 2005 - 00:00
men så er det å finne en stili farve, men blir ikke før sommeren pga temp så har litt tid på å finne en farge på
vi får da se når du bytter felger ,om jeg har funnet meg felger. blir vell en del kr i frakt å.
skal ha en ringe runde i nermeste fremtid på dekk priser regner med jeg hører på pakke priser å.
regner med det blir bodylift ja. så en på forumet som hadde sjekka priser var hvist 60 kr klossen er vel overkåmmelig d da
#73
Posted 06 February 2005 - 00:00
Har itte helt bestemt meg for noe farge enda je hell men den blir blå igjen i allefall bare itte original fargen..blir vel mer blå..litt skarpere blå tenker je..
Skar begynne med noe rust i påsken tenker je for da har je fri fra jobben...stigtrinna detter snart av,hehe..
Åssen er bilen din sånn rust messig da??
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#74
Posted 10 February 2005 - 00:00
Tenkte å legge meg i underkant av 1kg ladetrykk je..da er det i allefall ingen fare med noe skulle je tru..
Det blei turbotrykksmåler på meg idag da så det blir vel montering i helga trur je..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#75
Posted 10 February 2005 - 00:00
vet ikke hvor mve trykk jeg skall tørre å skru opp både motor å sikkert turbo har gått 300000.
men når eksos å ic er der blir det en liten justerig ja.
sndeig med måler ja litt mere kontroll.
#76
Posted 10 February 2005 - 00:00
Må nok sette på stag fra toppen av diffklokkene og opp i ramma slik at akslingene itte vrir seg for fjærene blir jo veldig mjuke når je tar vekk såpass vettu..
Bygde opp en bilfrakt bil for noen år sida å da monterte je sånt system bak...fungerte veldig bra det..
Må ha belger med litt lengde på så bilen itte blir for stiv å så det blir bra fjæringsvei/fleks..
Blir nok islandstur neste sommer ja..var meninga å reise nå til sommer'n men det passa så dårlig for de andre i klubben nå..målet er at flest mulig får vært med..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#77
Posted 10 February 2005 - 00:00
Satte fjæra mellom selve armen på ventilen liksom å bort til braketten til trykk klokka slik at fjæra holder igjen ventilen..fant ut at den må være ganske stram men itte for stram,hehe..
Må få meg måler før je begynner å justere for mye,kan bli skummelt det..
På pajero'n je hadde jørte je med 1.2kg ladetrykk...den gikk bra gitt,hehe..
Tenkte det var like greit å svare deg her je:)
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#78
Posted 10 February 2005 - 00:00
ser du snakker i belger så det er ikke demperene du tenker å bytte ut.
blir det mer som hjelpe fjærer du tenker? er det ikke noe slikt systen på lastebil hengere?
#79
Posted 10 February 2005 - 00:00
Må vel ha ett 'kontrollpanel'' på det å kanskje så je har mulighet til å justere trykket i fjæringa inne fra bilen men je må undersøke litt ang detta hva je må ha å priser å slikt..blir vel fort dyrt nok det å men hadde vært tøft å fått det på før je skal til island i 2006..
Fikk itte ringt på den bilen idag da,,sovna på sofaen serru så klokka blei litt mange,hehe..
Må få ringt i morra trur je..er litt spent på det der om det er noe å ha..
Ittno er umulig,det umulige tar bare mer tid!
#80
Posted 10 February 2005 - 00:00
har du tengt å bruke tanken til et event luft demper system?
biltema har mye kjekt de da.
ringte du på bilen i dag da?