Gå til innhold

Foto

Test - Ferromax produkter

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
262 replies to this topic

#81 RmB

RmB

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1020 Innlegg:

Posted 03 July 2005 - 23:00

tror de må ha sendt min ferromax med hest å kjerre.. tok sin tid, enda ikke kommet i postkassen.. :S

#82 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Kopi av melding:
Du Verden!

Vil det bli mye dårligere resultat dersom man sløyfer ferroprimer? Kjøpte ikke det stoffet, og har kommet så langt nå at jeg helst ikke vil vente!

Opprinnelig postet av Stefan E.

Har du ikke FerroPrimer kan du ta til takke med 25% Arcanol(Jotunprodukt) og 75% Rustkiller. Helst to strøk. Deretter IsoGrunn.

Altså:
1. Ren Ferromax( et strøk)
2. 25/75% Arcanol/Rustkiller (to strøk)
3. IsoGrunn (et til to strøk)

Resultat: Laaaaang holdbarhet mot rust.

Ronny Johansen

#83 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Kopi av melding:
tror de må ha sendt min ferromax med hest å kjerre.. tok sin tid, enda ikke kommet i postkassen.. :S

Opprinnelig postet av RmB

Her har du sporingsinfo om pakka. Posten er ikke akkurat de raskeste i sommervarmen ser det ut for. Vi leverte pakka på posten for fem dager siden. Du har nok fått hentelapp i posten i dag. Ellers har du kollinummeret her og kan hente pakka i morgen. Lykke til med bruken av produktene.

Ronny Johansen

Kollinummer: 370438100368427426
Produkttype: SERVICEPAKKE
Vekt: 1,78 kg
Volum:

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:
30.06.05 17.07 Innlevert postkontor 3321 VESTFOSSEN
01.07.05 19.20 Innlevert postterminal 3007 DRAMMEN
04.07.05 11.56 Registrert omlastingsterminal 4606 KRISTIANSAND S

#84 eskild

eskild

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 612 Innlegg:

Posted 04 July 2005 - 23:00

Hei!

Det var jeg som nevnte offroad.no for deg på telefon.

Kan du si noe om hvor mye de enkelte stoffene dekker?

Hvor mange m2 dekker 1liter rustkiller og 1 liter isogrunn?

Kjedelig å gå tom midt i prosessen.....

Eskild

K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want

#85 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Kopi av melding:
Hei!

Det var jeg som nevnte offroad.no for deg på telefon.

Kan du si noe om hvor mye de enkelte stoffene dekker?

Hvor mange m2 dekker 1liter rustkiller og 1 liter isogrunn?

Kjedelig å gå tom midt i prosessen.....

Eskild

K5 * (noun) pronounced KAY*FIVE From the Latin meaning: Best damn do everything and go anywhere rig you could ever want

Opprinnelig postet av eskild

Litt avhengig av type legering/porøsitet, men 1 liter Rustkiller dekker mellom 12-15m2. Etter 1. støk vil den som regel dekke 15m2. 1 liter IsoGrunn dekker ca. 6m2.

Ronny Johansen

#86 Hi-rust

Hi-rust

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 47 Innlegg:

Jeg har nettopp fått min bestilling fra NCT. Dette innebar Corruflux, rustkiller, Ferroprimer og isogrunning.

Etter å ha brukt corruflux oppstår det enkelte områder som ble svarte med et hardt belegg:o:o. Hva er dette? rust? kan det behandles med rustkiller eller må det slipes rent?

Fremgangsmåten ved påføring av Corrufluxen var å børtste området som skullle behandle, smøre/børste på et lag med Corruflux la det tørke før så å vaske med varmt vann. Gjenntok siste prosessen en gang til men til liten nytte. devil.gif

mvh

Håvar

#87 Newton

Newton

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Kopi av melding:

05.07.05 11.02 Ankommet postkontor 4639 KRISTIANSAND S RIMI DVERGSNES
05.07.05 12.10 Varsel sendt SMS: xxxxxxxxxx

ÅÅÅåååååååååå !!!!!!!!!!!!!!!!! Nå kan du hente'n . .. . . .biggrin.gif

SLy

#88 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 05 July 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Jeg har nettopp fått min bestilling fra NCT. Dette innebar Corruflux, rustkiller, Ferroprimer og isogrunning.

Etter å ha brukt corruflux oppstår det enkelte områder som ble svarte med et hardt belegg:o:o. Hva er dette? rust? kan det behandles med rustkiller eller må det slipes rent?

Fremgangsmåten ved påføring av Corrufluxen var å børtste området som skullle behandle, smøre/børste på et lag med Corruflux la det tørke før så å vaske med varmt vann. Gjenntok siste prosessen en gang til men til liten nytte. devil.gif

mvh

Håvar

Opprinnelig postet av Hi-rust

Da har det ant. vært for mye rust når du smørte på Corrflux. Corrofluxen er utviklet med tanke på å fjerne rusten som blir sittende igjen i porene etter børsting, pussing. Men ingen fare. Bare påse at du er inne på fast gods, at det ikke er noe løst. Skyll så GODT med varmt vann og preparer med to strøk ren Rustkiller, deretter blander du inn 50% FerroPrimer i Rustkilleren og gir to strøk med det. Etter dette avslutter du med 1 til 2 strøk med IsoGrunn. Deretter kan du sparkle eller lakke. Er du inne på fast gods vil denne behandlingen holde lenge.

Ronny Johansen

#89 RmB

RmB

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1020 Innlegg:

Kopi av melding:
Kopi av melding:

05.07.05 11.02 Ankommet postkontor 4639 KRISTIANSAND S RIMI DVERGSNES
05.07.05 12.10 Varsel sendt SMS: xxxxxxxxxx

ÅÅÅåååååååååå !!!!!!!!!!!!!!!!! Nå kan du hente'n . .. . . .biggrin.gif

SLy

Opprinnelig postet av st-lybe

hehe, ja nå skal den bare hentes.. smile.gif

#90 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Et lite spørampl om rustkiller..

hvordan er det å sprøyte rustkiller inn i hulrom osv, der det ikke går å komme til å få spylt/tørket vekk det hvite belegget, hvordan er det da og f. elsempel sprøyte med tectyl hulroms beskyttelsemsbeskyttelse etterpå? eller om dere har noe annet som kan brukes til dette?

#91 Newton

Newton

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Og så er det veldig gammelt. Min første sprayflaske hadde jeg 1985 og da var boksen allerede gammel. Av alle underlige ting så ble denne boksen brukt til et lokk, siden den var spesielt tykk i godset og rund i bunnen. Derfor her jeg hatt den i forvaring i mange år. Tipper det kan være et produkt som oljealderen kan ha brakt til lands med havets cowboyer. Antagelig en nyttig ting til vedlikeholdet på riggene til sjøs.

SLy

#92 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Forsøkte i dag å grunne med Isogrunn, men det gikk ikke. Kan det være noe galt med den flaska jeg kjøpte?

På tross av langvarig iherdig risting, samt tynning med vann var den full av små halvstivnede partikler som tettet til sprøyta i løpet av kort tid. Den var veldig lett å sprøyte ellers, men nå må jeg slipe ned grunninga igjen.

Det fungerte tidvis, og da var den veldig lett å sprøyte jevnt på. Men så kom så disse klumpene....fish.gif

-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
user posted image

"Valplaus, men ikkje motlaus!"

#93 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Posted 12 July 2005 - 23:00

Kopi av melding:
Forsøkte i dag å grunne med Isogrunn, men det gikk ikke. Kan det være noe galt med den flaska jeg kjøpte?

På tross av langvarig iherdig risting, samt tynning med vann var den full av små halvstivnede partikler som tettet til sprøyta i løpet av kort tid. Den var veldig lett å sprøyte ellers, men nå må jeg slipe ned grunninga igjen.

Det fungerte tidvis, og da var den veldig lett å sprøyte jevnt på. Men så kom så disse klumpene....fish.gif

-Toyota Corollux 2,2d
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
user posted image

Opprinnelig postet av Stefan E.

Det er med IsoGrunn som det er med de fleste andre av denne type grunninger. De må siles først. Sjekket etiketten og ser at det ikke står der, det var en stygg mangel som skal rettes opp.

Det er alltid viktig å sile/filterere denne type grunninger da det kan forekomme partikler. Du har tydeligvis fått en flaske som det var mye parikler i. Antagelig slutten på en batch som er dårlig filtrert. Det er bare å beklage. Du får sende en mail og klage. Kanskje du får tilsendt en ny flaske som plaster på såret. Jeg kan ikke garantere noe, men de pleier å være veldig greie når det gjelder slike ting.

Ronny Johansen

#94 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Posted 12 July 2005 - 23:00

Hmm, ja DET stod det ikke noe om. Men nå kom det jo her om dagen en eske med produkter fra NCT, deriblandt en liten flaske grunning. Så neste gang skal den siles, så får vi se hvordan det blir da.

Stefan

-Toyota Corollux 2,2d
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
user posted image

#95 mokro

mokro

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 44 Innlegg:

Posted 16 July 2005 - 23:00

Hei, jeg har selv akkurat kjøpt Ferromax Corroflux. Har ikke rukket å teste det ennå, men en liten klage til deg som selger dette: Da pakken skulle hentes, viste det seg at korken ikke har vært tett, slik at det var lekket ut endel av innholdet og posen var helt gjennomtrukket av stoffet. Dette var noe dritt, og postfunksjonæren var ikke imponert. Men det manglet ikke mer enn 1-2 dl i flasken så jeg gadd ikke å søke erstatning.
Det er jo egentlig ganske dyrt produkt, så dere må passe på dette, og det var heller ikke noe artig å få hender og ratt tilsølt av dette.
Plaster på såret mottas med takk. (trenger grunning) (hint,hint).

Spent hilsen fra kunde i Kragerø

#96 Bøen

Bøen

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Kopi av melding:
Hei, jeg har selv akkurat kjøpt Ferromax Corroflux. Har ikke rukket å teste det ennå, men en liten klage til deg som selger dette: Da pakken skulle hentes, viste det seg at korken ikke har vært tett, slik at det var lekket ut endel av innholdet og posen var helt gjennomtrukket av stoffet. Dette var noe dritt, og postfunksjonæren var ikke imponert. Men det manglet ikke mer enn 1-2 dl i flasken så jeg gadd ikke å søke erstatning.
Det er jo egentlig ganske dyrt produkt, så dere må passe på dette, og det var heller ikke noe artig å få hender og ratt tilsølt av dette.
Plaster på såret mottas med takk. (trenger grunning) (hint,hint).

Spent hilsen fra kunde i Kragerø

Opprinnelig postet av mokro

Jøss! da er vi faktisk 2,for corroflux flaska mi lekk også.halve eska va vasstrukken i syre!så ut som korken var skrudd skjeivt på,men esken kan jo ha fått en trøkk under sending.Mitt tips er å bruke større esker,og eller pakke de bedre inn.Esken var merket GLASS men trur ikkje alltid de i transportbransjen bryr seg med det.devil.gif

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#97 Vegard

Vegard

Grand offroader

• Validating
  • PipPipPipPip
  • 511 Innlegg:

Jeg har forsøkt corroflux. Er IKKE fornøyd. Den fjerner kun rust som likevel er så løs at jeg like godt kan vaske det vekk med oppvaskbørste. Håper jeg gjør noe feil, for dette virker som bare tøys!

Vegard.

#98 Bøen

Bøen

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Pussig,må fjerne løsrust først og la syra få virke ein dag.det er rusten i porene som eg synes corrofluxen var kjekkest til,siden det ellers er et helve... å fjerne.

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#99 Stefan E.

Stefan E.

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 956 Innlegg:

Mulig det er anna kvalitet på rusten der du holder til, for i alle fall på ekte nordnorsk rust synes jeg den fungerer veldig bra! Men den trenger tid til å virke, og man kan få det tykke belegget. Men for fjerning av rust i porer etter sandblåsing fungerer det utrolig bra!

Jeg har ingen problemer med å anbefale produktene videre. Men les gjerne hele tråden, for det står mye matnyttig her tror jeg.

Stefan

-Toyota Corollux 2,2d
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-2 stk gamle Opel.
user posted image

#100 aljoh

aljoh

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 78 Innlegg:

Kopi av melding:
Jeg har forsøkt corroflux. Er IKKE fornøyd. Den fjerner kun rust som likevel er så løs at jeg like godt kan vaske det vekk med oppvaskbørste. Håper jeg gjør noe feil, for dette virker som bare tøys!

Vegard.

Opprinnelig postet av Vegard

Ja, du har tydeligvis gjort noe feil. Hva kan jeg ikke si. Det er viktig å legge merke til at du skal fjerne all løs rust først. Corrofluxen er til å fjerne det du ellers ikke får fjernet mekanisk. Altså rusten i porene. Og det er jo dette som er så viktig å få fjernet. Vi har veldig mange veldig fornøyde kunder på dette produktet. Noe som også dette forumet bekrefter.

Ronny Johansen