Byggesett for voksne gutter...
For å være sikker på at ikke alt skulle gå min vei, så var den ene ledninga fra relèboxen og inn på winchen skikkelig flisete. Og i min iver etter å få av den gamle ledninga fra den rustne festeskruen med vinkelsliper og skrustikke, klarte jeg å vri av ledningene inne i endedekselet på motoren mellom skruen og børstene... Og en ny kostet skjorta...
Da ble rådyra gode, så jeg fant meg etpar bolter som jeg SVEISTE fast etpar kabelsko på toppen, så fikk jeg klemt ledningene fast. Isolerte skruen med nylonforinger og bensinslanger, så satser jeg på at den funker igjen...
Hvis ikke så ville jeg uansett ha kjøpt meg ny winch i stedet for å bruke godt over 1000kr på en 5000lbs winch fra tidlig 80-tall...
Ting begynner å komme på plass: Winchkrybba ble plassert oppned og bakfrem i forhold til slik det er ment. Måtte flexe ut åpninger til de to tauekrokene, og til de to festene til stabstaget. Fairlead'en på krybba ble faktisk hektet bak stabstaget for å få det unna vei...
Tight fit, men jeg har vel gode 15mm klaring fra krybba til dekket ved full sving på flat mark... Er ganske midt på dekket i høyden, så jeg regner med at det skal gå fint med flex.
Litt tenking, og litt trangt, så fikk jeg plass til koblingsboksen oppå støtfangeren.
Her har jeg fått på plass alt, også metringene og holderen til skiltet. Litt usikker på om jeg er fornøyd med plasseringa av skiltet, det kom så lavt...
Etter en kjapp test viser det seg at jeg har montert motordekselet feil vei, så winchen kjører inn når jeg vil ha den ut og omvendt, men det gjorde den når jeg kjøpte den også. Dvs at det bare er å bytte om på kontaktene inne i relèboxen igjen (som jeg gjorde sist) så vil det fungere som det skal.
Edited by HardKåre, 20 June 2008 - 21:55.